defensieforum niet in trek bij KMar

Gestart door w@ndelaar, 25/12/2003 | 08:48 uur

Balic

#27
Citaat van: Nick op 13/06/2005 | 09:58 uur
Citaat van: Marcel1966 op 04/06/2005 | 22:19 uur
Ja, vertel eens, wat maakt een gemiddelde KMar man/vrouw nu mee????????

Ze zullen toch niet de hele dag in de auto zitten, door de stad rijden en niets mee maken? ??? ::)

Jij vroeg je af wat wij allemaal doen he. Ik heb een krantenberichtje voor je. Lees dat maar eens door, dit is wat wij meemaken, en dan nog maar een klein deel van onze dagelijkse werkzaamheden;

Dolle achtervolging veroorzaakt files

Uitgegeven: 12 juni 2005 21:56
Laatst gewijzigd: 12 juni 2005 23:20

SCHIPHOL - Een dolle achtervolging heeft zondag aan het begin van de avond voor een file op de A9 en de A5 geleid. Dat heeft de marechaussee op Schiphol bekendgemaakt.

De marechaussee signaleerde bij de vertrekhal op de luchthaven een gestolen auto, waarvan de bestuurder vol gas gaf. Enkele wagens van marechaussee en politie zetten de achtervolging in. Prooi en volgers gingen via de A4 naar de A5 tegen de richting in en daarna opnieuw tegen de richting in over de A9.  

Bij de afslag Badhoevedorp jakkerde de gestolen auto de oude Schipholweg op, opnieuw tegen de richting in, en kwam tegen een lantarenpaal tot stilstand. Daar schoot de marechaussee drie banden lek voordat de 33-jarige inwoner van het Zeeuwse Kloetinge uit de auto wilde komen. De KMar heeft hem voor verhoor meegenomen.


Mvgr

Nick

Valt nog mee dat ze hem niet hebben laten gaan omdat het ''te gevaarlijk werd'' dat vind ik ook een kromme rede om een achtervolging te stoppe aangezien iemand die wegrijdt voor de politie altijd iets te verbergen heeft, zo iemand kan je niet losl aten lopen in dit land, wie weet zat er één of andere ontsnapte TBS'er achter het stuur, die ontsnappen blijkbaar nog wel eens op systematische basis...of misschien een moordenaar waarvan ze niet weten dat die een moordenaar is, die kan dus weer rustig verder gaan met zijn/haar praktijken en dat allemaal omdat ze politie het ''te gevaarlijk'' vond worden, wat een kneuzen, las voerige week ook dat een agente zichzelf had verwond met haar dienstwapen  ??? dan is het inderdaad handig dat ze de wapens afpakken van sommige agenten, want dit incident bewijst maar weer dat ze niet om kunnen gaan met vuurwapens...  >:( , maar dat krijg je als je de gehele dag niet meer doet dan boetes uitschrijven en op je reed zit, geen wonder dat de dames daar allemaal na een jaar of 5 een kont hebben die ver buiten de (politie) regio Rotterdam-Rijnmond uitreikt...waarom hebben we trouwens eigenlijk nog een parkeerwacht, kan je ook beter afschaffen die taak neemt de politie (maar al te graag) op zich ::)

Zo, enkele van mijn frustraties richting de Politie en het hele TBS ebeuren wat ze wat mij betreft mogen afschaffen  8)

Kmar heb ik geen enkel probleem mee zolang ze maar niet treugdeinzen voor een prachtige achtervolging op hoge snelheid  :)






BE_Maarten

Wat ik nog kwijt wilde:

Ik vind sommige reacties in deze topic niet echt motiverend of steunend naar collega-militairen toe. Blijkbaar worden sommige door hun frustraties wel erg pissig tegenover collega's wiens taak op het eerste zicht niet waardevol (genoeg) vinden binnen de krijgsmacht.

Dit kan niet het beeld zijn die je wil ophangen van de Krijgsmacht.


mvg
Maarten

BE_Maarten

@ Nick:
Federale politie is geen onderdeel van de Belgisch Krijgsmacht. Indertijd is de Rijkswacht die wel een onderdeel was van het leger gedemilitariseerd. Enkele jaren geleden zijn Rijkswacht en plaatselijke polite samengesmolten tot federale en lokale politie.

Ik ben niet precies op de hoogte, maar heel wat taken die de Kmar uitvoert, worden in Belgie uitgevoerd door de federale politie. Vb controles in zaventem enz.

Verder is er wel een groep Militaire politie maar die houd zich enkel met militaire taken bezig. Dus geen bewaking van zaventem.

Mij lijkt het een zinloze discussie of de Kmar wel een onderdeel hoeft te zijn van de Nederlandse Krijgsmacht. De belastingbetaler betaalt toch, het is gewoon een kwestie van allocatie van de budgetten bij het juiste departement.

Dan nog, stel dat het in Nederland overgaat naar een situatie als in belgie (dus enkel MP) dan nog zouden sommige trainingen moeten worden gegeven binnen de krijgsmacht. Uit verschillende posts heb ik hier bv al opgemaakt dat er binnen Kmar speciale eenheden bestaan voor interventie enzo, wel het Belgische SIE gaat voor een deel in de leer bij het Belgisch leger. Dus wat zou het nut zijn het opgegeven van de Kmar? optimalisatie? ja mssn, maar dan verlies wel de specialiteit....

Red eagle

Citaat van: Marcel1966 op 13/06/2005 | 22:53 uur
Weet je, je hebt helemaal gelijk. Succes verder ::)

gheghe uitgel***

Marcel1966

Weet je, je hebt helemaal gelijk. Succes verder ::)

Defensieforum

Citaat van: Marcel1966 op 04/06/2005 | 22:19 uur
Ja, vertel eens, wat maakt een gemiddelde KMar man/vrouw nu mee????????

Ze zullen toch niet de hele dag in de auto zitten, door de stad rijden en niets mee maken? ??? ::)

Jij vroeg je af wat wij allemaal doen he. Ik heb een krantenberichtje voor je. Lees dat maar eens door, dit is wat wij meemaken, en dan nog maar een klein deel van onze dagelijkse werkzaamheden;

Dolle achtervolging veroorzaakt files

Uitgegeven: 12 juni 2005 21:56
Laatst gewijzigd: 12 juni 2005 23:20

SCHIPHOL - Een dolle achtervolging heeft zondag aan het begin van de avond voor een file op de A9 en de A5 geleid. Dat heeft de marechaussee op Schiphol bekendgemaakt.

De marechaussee signaleerde bij de vertrekhal op de luchthaven een gestolen auto, waarvan de bestuurder vol gas gaf. Enkele wagens van marechaussee en politie zetten de achtervolging in. Prooi en volgers gingen via de A4 naar de A5 tegen de richting in en daarna opnieuw tegen de richting in over de A9.  

Bij de afslag Badhoevedorp jakkerde de gestolen auto de oude Schipholweg op, opnieuw tegen de richting in, en kwam tegen een lantarenpaal tot stilstand. Daar schoot de marechaussee drie banden lek voordat de 33-jarige inwoner van het Zeeuwse Kloetinge uit de auto wilde komen. De KMar heeft hem voor verhoor meegenomen.


Mvgr

Nick

Sharona

ach sommigen moeten hun frustratie kwijt ;D

nee geintje ;)

Defensieforum

#20
Citaat van: Marcel1966 op 10/06/2005 | 23:20 uur
Daarbij wordt de KMar ook ingezet voor politietaken. Kan iemand mij nu eens GOED uitleggen waarom de politie dan geen militaire taken kan uitvoeren????? Blijkbaar is er overlap, dus........, KMar ooit van integratie gehoord????????????? ???

Blijft vreemd volk, KMar. Het zijn GEEN militairen omdat de KMar GEEN defensieonderdeel is.

Ik vraag mij af welk land eigenlijk nog meer over een KMar beschikt???????

Overigens, 1500(!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?) KMar mensen op Schiphol, is dat niet wat veel???????????? >:(



1: KMar is WEL een defensie onderdeel dus zijn het militairen.
2: Welke landen nogmeer een KMar hebbe? Deze landen;
   Spanje: Guardia Civil
   Frankrijk: Gendarmerie
   Amerika: MP's
   België: Federale politie
   ....... meer kan ik er zo ff 1,2,3 niet opnoemen.
3: 1500 man op schiphol is niet veel. Ze zijn er niet alle 1500 tegelijk.
    Er wordt in ploegendiensten gewerkt.
4: Als ik jou was zou ik eens ophouden met dit soort berichten, en je eens laten voorlichten door een beroepenvoorlichter van de KMar. Je komt namelijk erg dom over als je dit soort berichten plaatst. Het bewijst gewoon dat je geen verstand van zaken hebt!!!

Mvgr

Nick

rocco2000

CitaatOverigens, 1500(!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?) KMar mensen op Schiphol, is dat niet wat veel????????????
heb je gezien hoeveel vreemdelingen er eigenlijk nederland in willen via schiphol? Die willen we toch ook niet allemaal maar zomaar binnen hebben? En dan heb ik het nog niet eens over bewaking (schiphol is groot), 100% contrôles van vluchten uit suriname en patrouilles op de luchthaven zelf om te voorkomen dat de nietvermoedende reiziger beroofd wordt. Zie de diamantroof..
vrijwillig, niet vrijblijvend

Marcel1966

Daarbij wordt de KMar ook ingezet voor politietaken. Kan iemand mij nu eens GOED uitleggen waarom de politie dan geen militaire taken kan uitvoeren????? Blijkbaar is er overlap, dus........, KMar ooit van integratie gehoord????????????? ???

Blijft vreemd volk, KMar. Het zijn GEEN militairen omdat de KMar GEEN defensieonderdeel is.

Ik vraag mij af welk land eigenlijk nog meer over een KMar beschikt???????

Overigens, 1500(!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?) KMar mensen op Schiphol, is dat niet wat veel???????????? >:(


KapiteinRob

#17
Citaat van: Nick op 05/06/2005 | 16:18 uur
Alles wat een agent bij de regio politie mee maakt maken wij ook mee.
Dus dan kun je zelf bedenken wat we allemaal doen.

Ik zal hier maar geen flauwe grappen over gaan maken...... Maarruh, misschien kun je aangeven in hoeverre de Kmar zich dan onderscheidt van de normale politie, even afgezien van Schiphol?

Niets, alleen hebben wij een militaire status en de regio politie niet.

Defensieforum

Citaat van: Marcel1966 op 04/06/2005 | 22:19 uur
Ja, vertel eens, wat maakt een gemiddelde KMar man/vrouw nu mee????????

Ze zullen toch niet de hele dag in de auto zitten, door de stad rijden en niets mee maken? ??? ::)

Alles wat een agent bij de regio politie mee maakt maken wij ook mee.
Dus dan kun je zelf bedenken wat we allemaal doen.

Marcel1966

Ja, vertel eens, wat maakt een gemiddelde KMar man/vrouw nu mee????????

Ze zullen toch niet de hele dag in de auto zitten, door de stad rijden en niets mee maken? ??? ::)

Bandbox

hahahaha, dat mag ie niet want dan is ie zo ex-kmarrer.

Maar jullie kunnen toch wel interessante -blik op de weg- achtige anekdotes vermelden ?

Is het zo  drukker hier.

Sharona

Citaat van: Marcel1966 op 02/06/2005 | 20:41 uur
Eens op hun site gekeken???????

Die lui maken zich druk om..........., NIETS!!!! Tja, kan mij goed voorstellen dat leden van de KMar niet op deze site durven te komen  ;D ;D ;D

shht, mag ik u er op wijzen dat we hier een marechaussee-beheerder op dit forum hebben, straks krijgt u klapjes ;) ;)