PO2 interview

Gestart door Marc, 16/02/2003 | 19:03 uur

wouter

Sanne, officier intel lijkt mij wel iets voor jou. Graaf even wat dieper in over deze functie, misschien lijkt het je wel wat.
groeten

Marc

He mensen
sorry dat ik nu pas reageer, computer was een tijd off line (hij was goed kapot, die dingen kunnen niet alles hebben), maar goed hij doet het weer.

ik ben helaas gezakt voor mijn PO2, het ging niet slecht maar op de punten: zelfdiscipline en leiderschap was het nog niet goed. deze psycholoog was ook wel behoorlijk chagrijnig, was niet een heel erg gezellig gesprek ofzo... maar ja. ze hebben me wel nog een kans gegeven, ik mag het volgend jaar over doen. ik ga nu gewoon studeren en probeer het dan nog een keer.

Mourning

CitaatIk hoop in ieder geval niks met mn diploma te gaan doen.

Was je opleiding zo interessant???  ;)  ;D ;D

Waar gaat je interesse specifiek naar uit? Wil je graag physiek op de proef gesteld worden, leiding geven, etc?

Best regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Sanne

Hoi Sven en anderen,

nou... op t moment studeer ik nog, richting Communicatie op de UvT (KUB), zoals je misschien wel hebt gezien hier op t forum. Een paar jaar terug kwam ik mn huidige vriend tegen, die toen nog bij de KL werkte en nu bij de KLu. Eerst vond ik het maar dom. Beetje met je kloten in t zand liggen en op konijntjes schieten (wist ik veel). Maar hoe meer ik er over hoorde (en dat wil nogal als je samenwoont), hoe interessanter het werd. Dus ik ben al op verschillende plaatsen wezen kijken wat me het leukst leek. Vlieger lijkt me heel geweldig, liefst een AH64D, maarja ... mn ogen he. Bovendien, da's wel een erg zware keuring. Ik wil in ieder geval het liefst iets operationeels. Heb ook aan Gevechtsleider / Verkeersleider gedacht, maar ik ben er nog niet uit. Misschien ergens op een Ops. ALVD... Heb je een ideetje?
Ik hoop in ieder geval niks met mn diploma te gaan doen.

Misschien moet ik gaan solliciteren naar de functie van BdL?
Vruuuuger, toen de kratten bier nog van hout waren zodat je door moest zuipen om de kachel aan te houden.

Venz

Sanne....Succes!  ;D

Wat ga je eventueel doen bij de KLu?

Sanne

Mocht Marc er niks meer aan gehad hebben dan is het vast fijn voor mij. Dus bedankt  ;D

Sanne
Vruuuuger, toen de kratten bier nog van hout waren zodat je door moest zuipen om de kachel aan te houden.

Venz

OEPS! Niet naar de datum gekeken  ;D

Waarschijnlijk deze vraag voorheen over 't hoofd gezien.  :-[

Ben idd wel benieuwd naar de uitslag.


Airpower

Citaat van: Venz op 08/03/2003 | 21:26 uur

Veel succes dinsdag en laat even weten of het is gelukt. Wat ga je doen bij de KLu als ik vragen mag?



Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik denk dat veel mensen hier wat aan hebben. Marc heeft zijn PO2 al gehad. Zijn bericht was ook een maand geleden gepost. Het zou leuk zijn als hij nog terug komt en even post hoe het gegaan is.
Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
Milaviapress.com

Venz

Als KLu'er heb ik dat ook 2 maal meegemaakt, de eerste keer in '96 (toen ik voor het eerst solliciteerde en door de keuring kwam maar werd uitgeloot  :P)

En later nog een keer in 2000 (sja, de KLu bleef toch maar boeien dus nog een keer gesolliciteerd en nu wel aangenomen)


Ik kan je vertellen dat de moeilijkheidsgraad van het interview echt afhangt van wie dat interview afneemt. De eerste keer had ik een burger psycholoog die echt heel vervelend was, ook zat te dreigen met afkeuren en zo. Niet leuk maar wel door de keuring gekomen. De tweede keer had ik een luitenant van de Landmacht (Geile Rijders :-X) en die viel me echt 100% mee voor een klont  ;D. Beetje over koetjes en kalfjes en zo zitten kletsen maar wel to the point met uiteindelijk het zelfde resultaat.

Vragen die je inderdaad kan verwachten is:

- Hoe zie je het militair zijn? (dus, uniformen, defensieve taak, vredesmissies, uitzendingen etc.)
- Wat denk je te gaan doen (afhankelijk van de functie, dus wat ze je vertelt hebben tijdens de functie voorlichting over die functie die je gaat doen binnen de KLu).
- Wat de missie van de KLu is (airpower)
- Veel over je zelf, moet je ook kunnen onderbouwen (voorbeeldstelling: "ik ben inventief!" Geef daar een aantal praktijk voorbeelden van waaruit blijkt dat je inderdaad inventief ben: "nou, ik had een keer een lekke band, en toen had ik geen bandenlichters bij me maar wel een wasknijper, toen heb ik daar een bandenlichter van gemaakt". Dom voorbeeld maar het gaat even om het idee).
- Hoe je zelf ben (heb je wel eens gelogen (wie niet?!?) en waarover? (kleine dingetjes toen ik klein was...)
enzovoorts.

Nogmaals, het kan op een hele leuke manier gaan, maar ook op een hele vervelende manier. Het is echt afhankelijk van wie je tegenover je heb. probeer dat een beetje in te schatten, blijf vooral beleefd, ontspannen en vooral jezelf. Als je daar gaat lopen acteren dan val je door de mand.

Veel succes dinsdag en laat even weten of het is gelukt. Wat ga je doen bij de KLu als ik vragen mag?


woussie

meerendeel waar je op meot letten is boven al genoemd. Hoe is je PO2 uiteindelijk gegaan marc? Hoop dat het goed ging aangezien je niet meer gepost hebt sinds dien.

Belangrijkste wat ik kan toevoegen is: wees jezelf en zorg dat je inderdaad goed voorgelicht bent over de huidige stand van zaken bij de KLu. Weet waar het product airpower voor staat en onderbouw je motivatie grondig, dit is erg belangrijk. Kom vooral serieus over, ander loop je de kans dat je het volgende jaar nog es mak proberen.

Ik spreek uit ervaring, heb bijna alle onderdelen doorlopen (PO1,PO2,GVSS,CMH/GO,sport,MID) en wacht op mijn PVS.

mocht je nog vragen hebben, mail me. mazzel!

Airpower

Je moet op de hoogte zijn van de KLu dus opleidingen, taken van squadrons etc.

Ze zullen naar je thuis situatie vragen, school, hoe je omgaat met onbekende mensen

Waarom je bij de luchtmacht wilt

Bij alles wat ze je vragen moet je een goede motivatie hebben en een voorbeeld geven uit de praktijk.

Of het moeilijk is weet ik niet, ik heb nog geen selectie gedaan. Maar volgens mij moet het niet al te moeilijk zijn.

Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
Milaviapress.com

Marc

He ik ben bezig met de selectie,  heb dinsdag mijn po2 oftewel het interview
is dat moeilijk? wat vragen ze allemaal ???