VN: Israël blokkeert humanitaire hulp Gaza

Gestart door Jojo, 27/03/2004 | 21:20 uur

oud_zijde

Citaat van: oud_zijde op 20/07/2005 | 22:53 uur
Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 16/07/2005 | 10:44 uur
En wat zijn de overeenkomsten met andere conflicten in de wereld dan? Zijn er ergens anders op de wereld conflicten om heilig land? zijn er er ergens anders conflicten tussen Moslims en Joden?
Kosovo, het is de bakermat van de Servische Orthodoxe kerk en het Servische volk maar het zit stampvol moslims die het zelf willen hebben ... dat botst wel is

vrijwel exact hetzelfde, een strijd om een waardeloos stuk land met etnische zuiveringen, afscheidingshekken en bommen en granaten alleen ipv joden orthodoxe christenen

alleen hier hebben we wel tijdig ingegrepen

JE LOOPT ME TE NEGEREN

heb ik gelijk of niet ;)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

DvdW

Citaat van: Dirites op 21/07/2005 | 16:54 uur
Soldier 4 Him (Dennis) vroeg om bronnen....

Ja, maar met bronnen bedoel ik websites, boeken etc.  ;)
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Dirites

Citaat van: veilside op 21/07/2005 | 16:21 uur
Citaat van: Dirites op 20/07/2005 | 22:46 uur
Kolonisten steken Palestijns kind dood
20 juli 2005, 22:20:57

NABLUS (ANP) - Joodse kolonisten hebben woensdag op de Westelijke Jordaanoever bij Nablus een 12-jarig Palestijns kind doodgestoken. Het kind werd elf keer gestoken met messen, niet ver van zijn huis in het dorpje Qaryout. Dit berichtten ooggetuigen en medische hulpverleners.

Volgens een zegsman onderzoekt de Israëlische politie de moord.



Leuk zo'n bericht, toevallig geplaatst omdat dit relateerd tussen de volken waar we het over hebben, dus omdat het woord israel en palestina er invoor komt? Dan mag je ook wel wat meer berichten van zelfmoordaanslagen plaatsen.

Laat dan wel duidelijk zijn dat een moord als die nooit goed te keuren valt en dat de daders in dit geval een passelijke straf moeten ontvangen, zoals elke moordenaar, wereldwijd, dat verdient... Afkomst maakt dan niet uit. Ik twijfel alleen over de bedoelingen van dat bericht.

Soldier 4 Him (Dennis) vroeg om bronnen....

veilside

Citaat van: Dirites op 20/07/2005 | 22:46 uur
Kolonisten steken Palestijns kind dood
20 juli 2005, 22:20:57

NABLUS (ANP) - Joodse kolonisten hebben woensdag op de Westelijke Jordaanoever bij Nablus een 12-jarig Palestijns kind doodgestoken. Het kind werd elf keer gestoken met messen, niet ver van zijn huis in het dorpje Qaryout. Dit berichtten ooggetuigen en medische hulpverleners.

Volgens een zegsman onderzoekt de Israëlische politie de moord.



Leuk zo'n bericht, toevallig geplaatst omdat dit relateerd tussen de volken waar we het over hebben, dus omdat het woord israel en palestina er invoor komt? Dan mag je ook wel wat meer berichten van zelfmoordaanslagen plaatsen.

Laat dan wel duidelijk zijn dat een moord als die nooit goed te keuren valt en dat de daders in dit geval een passelijke straf moeten ontvangen, zoals elke moordenaar, wereldwijd, dat verdient... Afkomst maakt dan niet uit. Ik twijfel alleen over de bedoelingen van dat bericht.

veilside

Citaat van: Lenoir op 21/07/2005 | 05:25 uur
Globaal gezien is het bij deze nieuwsbronnen altijd "de arme Palestijnen" en "die gemene Israeli's"!


Dat klopt, daarom is de NOS ook nauwelijks objectief te noemen.

KapiteinRob

Citaat van: Dirites op 20/07/2005 | 22:46 uur
Oja? daar merk ik anders niks van, heb je bronnen ?

Begin maar eens naar de wijze van verslaggeving van het NOS-journaal te kijken! Vervolgens Netwerk en dan NOVA....... Globaal gezien is het bij deze nieuwsbronnen altijd "de arme Palestijnen" en "die gemene Israeli's"!

DvdW

#55
Citaat van: Dirites op 20/07/2005 | 22:46 uur
Citaat van: Lenoir op 15/07/2005 | 19:32 uur
Ik kan me wel vinden in je uiteenzetting, veilside. En laten we niet vergeten dat de overwegend linkse media in ons land in principe anti-Israel en pro-Palestijnen zijn.......

Oja? daar merk ik anders niks van, heb je bronnen ?
Ik in ieder geval wel:

http://www.likud.nl/media.html
http://www.waarnet.com/
http://www.waarnet.com/artikelen/Metro_archief102003.pdf

Citaat van: Dirites op 20/07/2005 | 22:46 uur
Kolonisten steken Palestijns kind dood
20 juli 2005, 22:20:57

NABLUS (ANP) - Joodse kolonisten hebben woensdag op de Westelijke Jordaanoever bij Nablus een 12-jarig Palestijns kind doodgestoken. Het kind werd elf keer gestoken met messen, niet ver van zijn huis in het dorpje Qaryout. Dit berichtten ooggetuigen en medische hulpverleners.

Volgens een zegsman onderzoekt de Israëlische politie de moord.


Ja en..? Wat wil je met dit bericht zeggen? Het is "gewoon" moord! En zo word het ook onderzocht door de politie aldaar.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

oud_zijde

Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 16/07/2005 | 10:44 uur
En wat zijn de overeenkomsten met andere conflicten in de wereld dan? Zijn er ergens anders op de wereld conflicten om heilig land? zijn er er ergens anders conflicten tussen Moslims en Joden?
Kosovo, het is de bakermat van de Servische Orthodoxe kerk en het Servische volk maar het zit stampvol moslims die het zelf willen hebben ... dat botst wel is

vrijwel exact hetzelfde, een strijd om een waardeloos stuk land met etnische zuiveringen, afscheidingshekken en bommen en granaten alleen ipv joden orthodoxe christenen

alleen hier hebben we wel tijdig ingegrepen
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Dirites

Kolonisten steken Palestijns kind dood
20 juli 2005, 22:20:57

NABLUS (ANP) - Joodse kolonisten hebben woensdag op de Westelijke Jordaanoever bij Nablus een 12-jarig Palestijns kind doodgestoken. Het kind werd elf keer gestoken met messen, niet ver van zijn huis in het dorpje Qaryout. Dit berichtten ooggetuigen en medische hulpverleners.

Volgens een zegsman onderzoekt de Israëlische politie de moord.


Dirites

Citaat van: Lenoir op 15/07/2005 | 19:32 uur
Ik kan me wel vinden in je uiteenzetting, veilside. En laten we niet vergeten dat de overwegend linkse media in ons land in principe anti-Israel en pro-Palestijnen zijn.......

Oja? daar merk ik anders niks van, heb je bronnen ?

veilside

Citaat van: Lenoir op 15/07/2005 | 19:32 uur
Ik kan me wel vinden in je uiteenzetting, veilside. En laten we niet vergeten dat de overwegend linkse media in ons land in principe anti-Israel en pro-Palestijnen zijn.......

Dit klopt helemaal, dat is ook precies de reden waarom de media (in ons land) meehelpt aan het beeld wat men krijgt bij het lezen van nieuwsberichten vanuit Palestijnse woordvoerders. Het gevolg is dat men over het algemeen slecht geinformeerd zijn over de manier van zaken en voorkeur hebben aan Palestijnse denkbeelden. Dat is trouwens niet altijd zo geweest, er was een tijd waar de media objectief goed nieuws raporteerde, maar naar mate de invloed van buitenaf (denk aan Amerika en de teleurstellende bemiddeling voor vredesakkoord) hebben dat beeld doen draaien, helaas.

KapiteinRob

Citaat van: Ros op 17/07/2005 | 11:33 uur
Het is weer een bewezen feit dat kerk en staat gescheiden moeten worden.

Nu de culturen nog....... ;)

Ros

Het is weer een bewezen feit dat kerk en staat gescheiden moeten worden.

DvdW

Citaat van: Ros op 16/07/2005 | 13:20 uur
Overeenkomsten voldoende:
Zuid Afrika

De blanke minderheid meende uit de Bijbel te halen dat zij superieur waren over de zwarte bevolking en dat zij,hoewel in de minderheid het recht hadden om te overheersen.
Het recht van de Joden op Israël is uit meerdere historische bronnen te halen, en echt niet alleen uit de bijbel. En de Israëli's streven niet naar overheersing, zij streven naar Vrede.
Citaat
Ierland

Een strijd tussen geloven die al jaren aan de gang is.
Ja en..? Dat is maar 1 overeenkomst...
Citaat
Irak

De opstandelingen strijden niet alleen tegen een bezetter maar ook tegen het christendom.
Nee, de opstandelingen vechten tegen iedereen die niet de Islam omarmt, dus ook tegen Joden, Boeddisten, Hinddoeisten, etc.
Citaat
Je geeft zelf al aan dat het Israel en de Palestijnen te doen is om een strijd om heilig land, dus uit geloofs overtuigingen.
Ja, Israël vormt voor de 3 wereldgodsdiensten het Heilige Land.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ros

Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 16/07/2005 | 10:44 uur
En wat zijn de overeenkomsten met andere conflicten in de wereld dan? Zijn er ergens anders op de wereld conflicten om heilig land? zijn er er ergens anders conflicten tussen Moslims en Joden?

Overeenkomsten voldoende:
Zuid Afrika

De blanke minderheid meende uit de Bijbel te halen dat zij superieur waren over de zwarte bevolking en dat zij,hoewel in de minderheid het recht hadden om te overheersen.

Ierland

Een strijd tussen geloven die al jaren aan de gang is.

Irak

De opstandelingen strijden niet alleen tegen een bezetter maar ook tegen het christendom.

Je geeft zelf al aan dat het Israel en de Palestijnen te doen is om een strijd om heilig land, dus uit geloofs overtuigingen.