VN: Israël blokkeert humanitaire hulp Gaza

Gestart door Jojo, 27/03/2004 | 21:20 uur

DvdW

En wat zijn de overeenkomsten met andere conflicten in de wereld dan? Zijn er ergens anders op de wereld conflicten om heilig land? zijn er er ergens anders conflicten tussen Moslims en Joden?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ros

Sorry Dennis, ik denk dat je eens verder moet kijken dan alleen naar Israel en de overeenkomsten moet leren zien met vergelijkbare situaties in de wereld.


DvdW

Citaat van: Ros op 15/07/2005 | 20:01 uur
Wij zijn inmiddels zo ver dat wij alle groeperingen die opkomen voor hun idealen bestempelen als terroristen
Niet het doel maar de middelen scheiden groeperingen van terroristen.
Citaat
en vervolgens carte blanche krijgen om ze met alle mogelijke middelen te bestrijden.
Terroristen moet je bestrijden.
Citaat
De middelen die zij gebruiken zijn niet goed te praten maar als dat de enige middel is ?.
Sinds waarneer is terrorisme het enige middel?
Citaat
Een van de grootste terroristen ooit, Mr. Nelson Mandela, hebben wij met z'n allen op handen gedragen en bejubeld als ik mij goed herinner. Hij is ook verantwoordelijk voor aardig wat slachtoffers (ook onschuldigen) om zijn doel en idealen te bereiken.
ik snap niet helemaal wat dit met het midden-oosten te maken heeft maargoed.
Citaat
De houding van Israel jegens de Palestijnen is m.i. goed te vergelijken met de houding van de blanken in Zuid Afrika toen zij nog aan de macht waren.
Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens, de palastijnen worden niet onderdrukt en uitgebuid zoals toen in Zuid Afrika.
Citaat
In de ene hand de Bijbel en de andere hand een wapen hebben zij ook de zwarte bevolking onderdrukt en verbannen.
Ook dit gebeurt niet in Israël.
Citaat
Ik ben bang dat wij zo stilletjes aansturen op een wereldwijd conflict tussen het christendom en de moslim gelovigen.
Ik ben d'r niet bang voor. Ik weet het haast wel zeker dat dat gaat gebeuren.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ros

Wij zijn inmiddels zo ver dat wij alle groeperingen die opkomen voor hun idealen bestempelen als terroristen en vervolgens carte blanche krijgen om ze met alle mogelijke middelen te bestrijden. De middelen die zij gebruiken zijn niet goed te praten maar als dat de enige middel is ?.

Een van de grootste terroristen ooit, Mr. Nelson Mandela, hebben wij met z'n allen op handen gedragen en bejubeld als ik mij goed herinner. Hij is ook verantwoordelijk voor aardig wat slachtoffers (ook onschuldigen) om zijn doel en idealen te bereiken.

De houding van Israel jegens de Palestijnen is m.i. goed te vergelijken met de houding van de blanken in Zuid Afrika toen zij nog aan de macht waren. In de ene hand de Bijbel en de andere hand een wapen hebben zij ook de zwarte bevolking onderdrukt en verbannen.

Ik ben bang dat wij zo stilletjes aansturen op een wereldwijd conflict tussen het christendom en de moslim gelovigen.

KapiteinRob

Ik kan me wel vinden in je uiteenzetting, veilside. En laten we niet vergeten dat de overwegend linkse media in ons land in principe anti-Israel en pro-Palestijnen zijn.......

veilside

#41
Persoonlijk prefereer ik zelfbedachte en zelfgeschreven argumenten, dat komt wat sterker over. Dat stukje over ITF is leuk en aardig, maar kan jij mij bewijzen dat dit waar is? Is dit iets wat jij persoonlijk hebt meegemaakt, of wat jij van een stel schuine nieuwssites te pakken hebt gekregen? Juist daarom basseer ik dingen die ik met mijn eigen ogen zie. Ik heb de media nu al zo vaak zien falen, dat mij de twijfel doet zien bij elke publicatie.

Daarnaast is dit typerend verhaal, er is zelfs een naam voor. Smaakmakkerij onder oorlog. Bij elke vorm van geweld in grote getallen, vloeien er verhalen van beide partijen met de meest gruwelijke taferelen. Moet je is indenken Dirites, als jij nu al zoveel afkeer hebt tegen Isreal, wat moeten die kinderen dan denken als ze dat te horen krijgen van papa of mama?

Het is gewoon erg gevaarlijk om te spelen met dat soort beweringen. Dat er kinderen zijn omgekomen is waar, maar dat kan nooit de bedoeling zijn geweest van het leger. Het Isrealische leger hanteert zogenaamde ere-codes die duidelijk stellen dat onschuldige mensen (niet alleen vrouwen en kinderen, maar ook non-terroristische mannen) niet tot slachtoffers mogen vallen. En ik kan je vertellen uit persoonlijke ervaring dat ze die ere-code erg serieus nemen.

Stel nou dat ik een jood zou zijn en de smaak onder mijn volk eens wat wil verstevigen. Waar jij zegt dat de ITF kinderen hebben vermoord, zeg ik dat de Palestijnen een terroristische basis gevult hadden met onschuldige kinderen, omdat ze wisten dat er aangevallen zou worden. Dit soort speling is gewoon nergens goed voor en al zeker niet neutraal.

Daarom vraag ik, wanneer is de laatste keer dat jij persoonlijk hebt gekeken hoe het er aantoe gaat rond dat gebied? Ik nog niet eens zolang geleden, en wat trof ik daar aan? Met Palestijns bloedbesmeurde afschermingsmuren? Een bezet volk zonder rechten? Bij het zuiderlijk deel van de grens, waar de zogenaamde bezetting het heftigst moet zijn, trof ik niet meer aan dan een stel spelende palestijnse kinderen. Geen muren, slechts een hek, waar palestijnse boeren zonder problemen doorheen konden om hun producten te verkopen in een Isrealische stad. In het oostelijk halfgrond wonen nog enkele Palestijnse mensen naast de Isrealische, deze gaan niet anders met elkaar om dan buren zoals ik die heb. Maar dit verkoopt natuurlijk niet! Laten we maar hopen dat er weer snel een zelfmoordaanslag volgt zodat we weer wat te melden hebben in de krant.

Tijd om de stad in te duiken. Ik ben zonder problemen op zowel palestijns als isrealisch grondgebied geweest en heb daar geen geweld meegemaakt, dus een bewoonde isrealische stad in, helemaal aan de andere kant van de westbank en net bij de kust. Moet geen probleem zijn, toch? Het drukke centrum van Haifa geniette die dag lekker van de zon, het was bloedheet. Wel raar dat er een grote man met een super dikke winterjas ineens passeert. Niemand had daar een goed gevoel bij. Halverwege voorbij ons besloot toch maar iemand de politie te bellen. Nog geen minuut later vond een explosie plaats bij de voorkant van een populaire fastfood keten. 12 doden, waaronder 4 kinderen. Het moet best warm geweest zijn voor die man, maar gelukkig heeft hij gods wil tot zich genomen en geniet hij op dit moment van 72 jonge maagden.

Dit tragische verhaal, zoals ik die ondervond, werd door de media heel anders neergezet. Het dodental was verschillend bij elke krant, het aantal kinderen ook. Sommigen beweerde zelfs dat er geen kinderen waren opgeblazen. Alle mogelijke aspecten van die aanslag waren zo verschillend, dat op die dag geen enkele mediabron het juiste eind in handen had.

Daarom twijfel ik er ook ten zeerse aan dat die bovenspelende verhalen, totaal zijn opgeblazen als je zegt dat "Dit is van Palestijnse medische bronnen vernomen.". Nou, dan wil ik weleens zien of de Isrealische kranten te melden hebben "Ons leger doodt slapende peuter". Of nog beter, de Palestijnse kranten na een aanslag van hun "Helaas weer geen millitaire slachtoffers, slechts kinderen". Raar genoeg dat die verhalen altijd van beide partijen naar elkaars verwijt worden gescholden, vindt je ook niet?

Daarnaast vindt ik die vergelijking Amerika's voorloper - Isreal machtig erg krom. Amerika heeft sinds hun oorlog of "terroristenjacht" al geen tijd meer voor vredebemidelling, en het lijkt me slim om hun daar niet bij de betrekken, aangezien Amerika grotere dingen heeft gedaan in de laatste twee jaar dan Isreal in de afgelopen 14 jaar.

Het valt me op dat de bezoekers hun standpunt aannemen voor Palestijnse steun. Ik ben erg benieuwd (zowel vanuit onderzoekspunt als persoonlijkspunt) waarom dat zo is. Dit onderzoek heb ik een tijdje geleden ook aleens afgegrond en toen leken die verhoudingen andersom te zijn. Wat wel opvallend was in dat onderzoek was dat mensen die bekend waren met de geschiedenis van dat gebied, meer steun gaven aan Isreal, dan een jonge generatie die afgingen op wat ze te horen kregen in het nieuws. Ik heb toen zelfs de conclusie getrokken dat Palestina goed was in het verspreiden van steuneisende verhalen, terwijl Isreal duidelijk meer bezig is met het bijkomen van de omgelegen oorlogen met buurlanden.

Ik wil dan afsluiten met een kleine observatie waarin ik stel dat Dennis (Soldier 4 Him) lang niet alles goedkeurd van het Isrealische volk, hij wordt daar niet alleen van beschuldigd nog geen bladzijde terug, maar ondertussen heb ik van de "aanvallers" nog geen enkele opmerking gezien die stelt dat hun zelfmoordaanslagen afkeuren. Bij mij komt het over (en verbeter me als dat niet zo is, ik ben nog nieuw hier) dat de haat tegen isreal, of de steun voor palestina aanzienbaar groter is dan een neutrale positie waarbij beide partijen bekritiseerd worden.


DvdW

Citaat van: Dirites op 14/07/2005 | 14:47 uur
The "ITF", Israeli Terrorism Forces, killed in two separate crimes two young girls, Raghda Al-Assar and Gader Abu Mekhemer. Both of them were sitting in the classrooms of the United Nation school in Khan Younis when the ITF snipers shot the young girls in front of their classmates and their teacher. The blood covered the class and the books.

Gader Abu Mekhemer, a 10-year old Palestinian girl, was shot in the stomach by the ITF. She was shot while inside a classroom of the United Nation school in Khan Younis were Raghda Al-Assar had been killed before her. The child died in the hospital on the second day after having been shot.

Israëli's doden slapende Palestijnse kleuter
13 oktober 2002, 14:48:38

GAZA-STAD (ANP) - Een Palestijnse kleuter is zondagochtend doodgedrukt toen het Israëlische leger met bulldozers twee Palestijnse huizen vernielde in de Gazastrook. De bewoners lagen op dat moment nog te slapen.

Daarnaast raakten ongeveer dertig andere Arabieren gewond bij het incident in Rafah, vlakbij de grens met Egypte. Dit is van Palestijnse medische bronnen vernomen.

Het Israëlische leger zette vier bulldozers tegelijk in om het huis te vernielen waarin de kleine Tawfiq Bereka (4) lag te slapen. Onder de gewonden is ook een grootvader van het gedode kind. De toestand van de man is kritiek.

Later op zondag schoten Israëlische militairen in een vuurgevecht twee Palestijnen dood die vanuit Egypte de Gazastrook waren binnengedrongen.


"Israëlische soldaten mogen ongestraft doden"
De Israëlische autoriteiten zijn niet in staat soldaten te vervolgen die Palestijnse burgers hebben gedood. Het geweld de laatste vijf jaar heeft binnen het leger een cultuur van straffeloosheid doen ontstaan. Dat blijkt uit een rapport van de mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW).

Duizenden onschuldige slachoffers
Volgens HRW hebben Israëlische troepen duizenden onschuldige Palestijnse burgers en buitenlanders verwond of gedood sinds het begin van de Tweede Intifada, eind september 2000.

"De Israëlische autoriteiten hebben in minder dan vijf procent van de gevallen een onderzoek gevoerd naar het onwettelijke gebruik van geweld", staat te lezen in een persbericht over het rapport.

"Schande"
"De meeste onderzoeken over de dood van burgers die Israël heeft gevoerd, zijn een schande", aldus Sarah Leah Whitson, de directrice van HRW voor het Midden-Oosten en auteur van het rapport.

"Het onvermogen van de regering om soldaten te vervolgen die onschuldige burgers hebben gedood, heeft een sfeer gecreëerd die militairen aanmoedigt te denken dat zij ongestraft kunnen moorden", preciseert Whitson.

Ze voegde eraan toe dat volgens Israëlische mensenrechtenorganisaties het Israëlische leger 108 onderzoeken heeft gevoerd over gedode burgers. Slechts 19 onderzoeken leidden tot een beschuldiging en zes tot een veroordeling. De grootste straf was twintig maanden gevangenis.

Terrorisme
Luitenant-kolonel Sharon Feingold, woorvoerster van het leger, verklaarde dat het HRW-rapport "gericht is tegen een land dat al vier jaar het hoofd moet bieden aan het Palestijnse terrorisme".

"We doen al het mogelijke om onderscheid te maken tussen terroristen en personen die ongewapend zijn. Het is erg moeilijk om op het terrein het verschil te zien, zodat veel onschuldige Palestijnen in het spervuur tussen beide kampen terechtkomen", aldus Feingold.

Lopende zaken
De woordvoerster voegde eraan toe dat het leger sinds het begin van de Intifada vandaag 130 zaken heeft lopen die onder de verantwoordelijkheid vallen van een officier die minstens de graad van kolonel heeft. Er waren 28 aanklachten over onwettelijk schieten, waarvan er zes tot een veroordeling hebben geleid en 21 nog hangende zijn.

Volgens de woordvoerster worden de onderzoeken bemoeilijkt omdat de Palestijnen "terughoudend" zijn om met de Israëlische autoriteiten mee te werken.

"Om een gerechtelijk onderzoek te openen, moet de aanklager de feiten bewijzen voor een rechtbank. Bovendien moet er een autopsie gebeuren en zijn er getuigen nodig. Helaas willen de Palestijnen
Bronnen?
CitaatEn hoezo zijn het nu ineens mijn Palastijnse vriendjes, alleen omdat ik geen **** van geloof dat die Israëliers helemaal niks verkeerd doen ? l
Ik heb helemaal nooit gezegt dat a) de Israëli's perfect zijn, b) de Israëli's helemaal niks verkeerd doen.
Citaat
igt het nou aan mij of voel ik nou haat opkomen bij jou ?
Als je dat al haat noemt.... 8)
Citaat
3000 Palastijnen zijn heel wat meer...
900 Joden + 6.000.000 Joden uit de 2e wereld oorlog = 6.000.900 Joden. Als we zo gaan rekenen... Maar het gaat er helemaal niet om waar de meeste doden vallen.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Dirites

#38
zoek maar wat op het internet, je vind ze zo

The "ITF", Israeli Terrorism Forces, killed in two separate crimes two young girls, Raghda Al-Assar and Gader Abu Mekhemer. Both of them were sitting in the classrooms of the United Nation school in Khan Younis when the ITF snipers shot the young girls in front of their classmates and their teacher. The blood covered the class and the books.

Gader Abu Mekhemer, a 10-year old Palestinian girl, was shot in the stomach by the ITF. She was shot while inside a classroom of the United Nation school in Khan Younis were Raghda Al-Assar had been killed before her. The child died in the hospital on the second day after having been shot.

Israëli's doden slapende Palestijnse kleuter
13 oktober 2002, 14:48:38

GAZA-STAD (ANP) - Een Palestijnse kleuter is zondagochtend doodgedrukt toen het Israëlische leger met bulldozers twee Palestijnse huizen vernielde in de Gazastrook. De bewoners lagen op dat moment nog te slapen.

Daarnaast raakten ongeveer dertig andere Arabieren gewond bij het incident in Rafah, vlakbij de grens met Egypte. Dit is van Palestijnse medische bronnen vernomen.

Het Israëlische leger zette vier bulldozers tegelijk in om het huis te vernielen waarin de kleine Tawfiq Bereka (4) lag te slapen. Onder de gewonden is ook een grootvader van het gedode kind. De toestand van de man is kritiek.

Later op zondag schoten Israëlische militairen in een vuurgevecht twee Palestijnen dood die vanuit Egypte de Gazastrook waren binnengedrongen.


"Israëlische soldaten mogen ongestraft doden"
De Israëlische autoriteiten zijn niet in staat soldaten te vervolgen die Palestijnse burgers hebben gedood. Het geweld de laatste vijf jaar heeft binnen het leger een cultuur van straffeloosheid doen ontstaan. Dat blijkt uit een rapport van de mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW).

Duizenden onschuldige slachoffers
Volgens HRW hebben Israëlische troepen duizenden onschuldige Palestijnse burgers en buitenlanders verwond of gedood sinds het begin van de Tweede Intifada, eind september 2000.

"De Israëlische autoriteiten hebben in minder dan vijf procent van de gevallen een onderzoek gevoerd naar het onwettelijke gebruik van geweld", staat te lezen in een persbericht over het rapport.

"Schande"
"De meeste onderzoeken over de dood van burgers die Israël heeft gevoerd, zijn een schande", aldus Sarah Leah Whitson, de directrice van HRW voor het Midden-Oosten en auteur van het rapport.

"Het onvermogen van de regering om soldaten te vervolgen die onschuldige burgers hebben gedood, heeft een sfeer gecreëerd die militairen aanmoedigt te denken dat zij ongestraft kunnen moorden", preciseert Whitson.

Ze voegde eraan toe dat volgens Israëlische mensenrechtenorganisaties het Israëlische leger 108 onderzoeken heeft gevoerd over gedode burgers. Slechts 19 onderzoeken leidden tot een beschuldiging en zes tot een veroordeling. De grootste straf was twintig maanden gevangenis.

Terrorisme
Luitenant-kolonel Sharon Feingold, woorvoerster van het leger, verklaarde dat het HRW-rapport "gericht is tegen een land dat al vier jaar het hoofd moet bieden aan het Palestijnse terrorisme".

"We doen al het mogelijke om onderscheid te maken tussen terroristen en personen die ongewapend zijn. Het is erg moeilijk om op het terrein het verschil te zien, zodat veel onschuldige Palestijnen in het spervuur tussen beide kampen terechtkomen", aldus Feingold.

Lopende zaken
De woordvoerster voegde eraan toe dat het leger sinds het begin van de Intifada vandaag 130 zaken heeft lopen die onder de verantwoordelijkheid vallen van een officier die minstens de graad van kolonel heeft. Er waren 28 aanklachten over onwettelijk schieten, waarvan er zes tot een veroordeling hebben geleid en 21 nog hangende zijn.

Volgens de woordvoerster worden de onderzoeken bemoeilijkt omdat de Palestijnen "terughoudend" zijn om met de Israëlische autoriteiten mee te werken.

"Om een gerechtelijk onderzoek te openen, moet de aanklager de feiten bewijzen voor een rechtbank. Bovendien moet er een autopsie gebeuren en zijn er getuigen nodig. Helaas willen de Palestijnen

Jouw vriendjes hebben er blijkbaar geen enkel probleem mee om die "kinderen" te misbruiken.....
Nee, wat je palastijnse/arabische vriendjes doen. Dat is terrorisme

Nee, wat je palastijnse/arabische vriendjes doen. Dat zijn oorlogsmisdaden

Nee, wat je palastijnse/arabische vriendjes doen. Dat is een ramp en vernietigen. Zie je, iedereen kan zomaar wat roepen.


En hoezo zijn het nu ineens mijn Palastijnse vriendjes, alleen omdat ik geen **** van geloof dat die Israëliers helemaal niks verkeerd doen ? ligt het nou aan mij of voel ik nou haat opkomen bij jou ?

Moet ik nou ook een lijst van de meer dan 900 Israëli's gaan posten? Wat die deden toen ze werden opgeblazen?

3000 Palastijnen zijn heel wat meer...


De Rest van je artikel is gewoon een opsomming van leugens en antisemitsch gebrabbel. Er staan nergens bronnen, plaatsen, tijden. Dit kan gewoon iedereen uit zn duim verzinnen. En daarom voel ik ook niet de behoefte om hier ußerhaupt serieus op te reageren. Dus alsjeblieft in vervolg je antisemitsche propaganda bij je. Want hier ziet niemand op te wachten.
Voel je je aangevallen of zo ? feiten en meningen wat slecht is voor Isreal zijn  een opsomming van leugens en antisemitsch gebrabbel ?

 

DvdW

#37
Goh, het knopje knippen en plakken gevonden? In vervolg dan wel even de bron vermelden.  

Citaat van: Dirites op 14/07/2005 | 13:51 uur
"Israël heeft het recht om zich te verdedigen en te beschermen" is één van de holle frases die Amerikanen voortdurend herhalen.
Waarom zou dat hol zijn? ieder land heeft dat recht toch?
Citaat
Wat ze werkelijk bedoelen, elke keer dat zij deze frase herhalen, is dat ze niet meer proberen het feit te verbergen dat zij alleen maar een satraap van Israël zijn,
Dat slaat echt nergens op.
Citaat
en dat ze niets kunnen doen om Israël het "recht" te weigeren om de West Bank en Gaza te bezetten,
Ze "bezetten' helemaal niks.
Citaat
het recht op "bescherming" van de kolonisten,
Dat mag niet?
Citaat
de ITF- bezetting
?
Citaat
en de voortdurende schendingen van mensenrechten.
bronnen graag, dit soort loze beschuldigen slaan nergens op en doen je meer kwaad dan goed kameraad.
Citaat
Israël heeft het recht om te moorden, te stelen, te arresteren, te vernielen.
Nee, en dat doen ze ook niet, ze beschermen hun bevolking. Maar het schijnt dat je arabische vriendjes wel het recht hebben om aanslagen te plegen, etc.
Citaat
.. om alles maar te doen wat ze willen.
Als ze dat mochten zou er allang geen oorlog meer zijn.
Citaat
Kortgeleden heeft de US-leiding een veto uitgesproken over een Arabische resolutie die werd voorgesteld aan de Veiligheidsraad van de VN, waarin eenvoudig Israël werd opgeroepen om zijn huidige offensief te stoppen en zijn troepen uit Gaza terug te trekken.
En wat doet Israël dit najaar? Juist, zich terugtrekken.
Citaat
De US sprak zijn veto uit over de ontwerp-resolutie vanwege zijn 'ongebalanceerde' woordkeus, die alleen inhield dat Israël werd opgeroepen om hun acties te houden buiten de Palestijnse gebieden. Het Amerikaanse veto, dat de belangen van de bezettingsmacht van de Israëlische ITF "in balans brengt"
Bronnen?
Citaat
met die van een weerloze burgerbevolking, werd gebruikt om de zegen te geven aan de moord door de ITF op 31 Palestijnse kinderen als wraak voor het doden van één Israëlische kleuter.
Bronnen?
Citaat
Volgens de internationale wet heeft iedereen het recht om zichzelf en zijn land te verdedigen tegen agressie, maar niemand heeft het recht om zich te beschermen door de landen en thuisgebieden van andere volken te bezetten.
Dat doet Israël niet, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de USA die er schijnbaar geen enkel probleem mee hebben om een paar duizend irakezen naar de andere wereld te helpen, voor de olie...
Citaat
De bezetting is niet legitiem, de operaties van de ITF in Gaza en de West Bank zijn niet legitiem, en zelfs de Verenigde Staten zeggen dat het niet legitiem is. Het is een schending van het Internationaal Recht. En een schending van de mensenrechten.
Bronnen? Dingen roepen kan iedereen...
Citaat
Het is terrorisme.
Nee, dat is het niet. Het is het recht om te leven!
Citaat
De steeds langer wordende lijst van de Palestijnse slachtoffers gedurende wat de bezettingsstaat noemt de "Dag van Berouw" in Gaza, heeft niets te maken met Israëlische bescherming en zelfverdediging.
O nee? De Israëli's doen het zeker voor de lol....
Citaat
Het is openlijke terrorisme,
Nee, wat je palastijnse/arabische vriendjes doen. Dat is terrorisme
Citaat
een oorlogsmisdaad,
Nee, wat je palastijnse/arabische vriendjes doen. Dat zijn oorlogsmisdaden
Citaat
een barbaarse ramp en collectieve vernietiging.
Nee, wat je palastijnse/arabische vriendjes doen. Dat is een ramp en vernietigen. Zie je, iedereen kan zomaar wat roepen.
Citaat
Meer dan 150 Palestijnen zijn gestorven, inclusief 31 kinderen. Meer dan 750 werden gewond, waarvan 130 kinderen.
De meeste van de kinderen droegen schooluniformen en hadden hun schooltassen bij zich.
Israëlische troepen betrappen 10-jarige Palestijnse bomsmokkelaar
Associated Press NL
15-03-2004

Israëlische troepen hebben maandag bij een controlepost op de Westoever een 10-jarige Palestijnse jongen opgepakt die probeerde een bom Israël binnen te smokkelen. De soldaten bij de controlepost vonden de schooltas van het jongetje wel erg zwaar, besloten een kijkje in de tas te nemen en vonden een tussen de zeven en tien kilo zware bom met bouten en moeren erin, bedoeld om zoveel mogelijk slachtoffers te maken.

Jouw vriendjes hebben er blijkbaar geen enkel probleem mee om die "kinderen" te misbruiken.....
Citaat
De "ITF", Israëlische Terrorisme Strijdkrachten, doodden in twee afzonderlijke misdaden twee jonge meisjes, Raghda Al-Assar en Gader Abu Mekhemer. Allebei zaten ze in de klas van de United Nation school in Khan Younis toen de sluipschutters van de ITF de meisjes tegenover hun klasgenoten en hun leraar doodschoten. Overal in de klas en op de boeken lag bloed. De meisjes die overleefden schreeuwden en gilden van angst.
Bronnen?
Citaat
Gader Abu Mekhemer, een Palestijns meisje van 10 jaar oud, werd in de maag geschoten door de ITF. Ze schoten op haar terwijl in het klaslokaal van de United Nation school in Khan Younis zojuist Raghda Al-Assar even tevoren was gedood. Het kind stierf in het ziekenhuis op de tweede dag nadat ze was neergeschoten.
Bronnen?
Citaat
Het barbaarse gedrag van de ITF veranderde het leven van deze onschuldige meisjes in een nachtmerrie. Ze zullen nooit meer de gruwelijke beelden vergeten die werden teweeggebracht door de bezettingsstaat Israël.
nee die duizenden aanslagen, die vergeten de Israëli's zeker wel, die veranderen zeker geen leven. Dit is je reinste nonsens!
Citaat
De ITF leert aan de Palestijnse kinderen geweld en terreur, de kinderen zijn dag na dag getuige van de barbaarse misdaden van de ITF-soldaten, en ze leren wat ze zien: namelijk haat, geweld en terreur.
Nee, je arabische/palastijnse vriendjes leren die kinderen zeker geen haat, heb jij wel eens een palastijns schoolboek ingekeken?

EU-Commissaris Patten:

"Nederland geeft steun bij distributie en drukken Palestijnse schoolboeken"
De nieuwe Palestijnse schoolboeken geven opnieuw aanleiding tot vraagtekens. De boeken werden met hulp van een aantal EU-lidstaten, waaronder Nederland, gedrukt en gedistribueerd. De Europese betrokkenheid bij de financiering en productie van Palestijnse schoolboeken heeft geleid tot een botsing tussen de Europese Commissie (EC) en leden van het Europarlement (EP).

De officiële EU-weekkrant European Voice kopte in de editie van 25 april op de voorpagina: Anti-Jewish hate campaign 'funded by EU'. In het artikel zeggen verschillende Europarlementariërs, waaronder de Nederlander Rijk van Dam, over bewijzen te beschikken dat het Palestijnse curriculum "ziekelijke" anti-Israelische en antisemitische propaganda bevat en dat de EU een belangrijk deel van het leermateriaal financiert. Eén van de door de MEP's gebruikte citaten luidt: "Misschien bracht Allah de Joden naar ons land opdat hun ondergang hier zou zijn, net als in hun oorlogen met Rome".

EC-commissaris Chris Patten wees in hetzelfde artikel de aantijgingen met klem van de hand, zoals hij dat bij eerdere gelegenheden ook had gedaan. Maar daarmee was de zaak echter nog niet uit de wereld. Ook door internationale onderzoekers werden opnieuw vraagtekens gesteld over de handelswijze van de EC.

In een formele EC-reactie liet Patten eind vorige maand weten dat van de 180 miljoen Euro aan subsidiegelden die de EU jaarlijks aan de Palestijnen beschikbaar stelt, geen Euro aan onderwijsprojecten is besteed: "De Commissie heeft nimmer fondsen beschikbaar gesteld voor de ontwikkeling van nieuwe onderwijscurricula, noch voor het drukken en distribueren van schoolboeken." Patten stelt vervolgens dat het Palestijnse onderwijssysteem, in de periode 1967-1994, met instemming van Israel gebruik maakte van Egyptische en Jordaanse schoolboeken. De Palestijnse Autoriteit begon pas vorig jaar met het uitgeven van eigen schoolboeken voor het lager onderwijs, schrijft Patten. "Bij het drukken en distribueren van de nieuwe schoolboeken werd door verschillende lidstaten bilaterale steun verleend (Nederland, Finland en Ierland)."

Er zijn inderdaad nieuwe schoolboeken ingevoerd. Maar of die zoveel beter zijn dat de oude uitgaven is zeer de vraag. Het Center for Monitoring the Impact of Peace (CMIP) blijken een aantal veranderingen in de nieuwe boeken te zijn ingevoerd. Zo zijn de directe schriftelijke ontkenningen van Israels bestaansrecht uit de veertien van onderzochte boeken verdwenen. Maar de boeken onderwijzen nog steeds, dat Palestina het volledige grondgebied beslaat ten westen van de rivier de Jordaan. Israelische steden zoals Haifa, Akko en Nazareth worden als Palestijnse steden getypeerd. Op de landkaarten in de boeken wordt de staat Israel weggelaten; er is alleen Palestina.

Ook de strijd tegen de Joodse staat is een topic gebleven, alleen maar in iets andere vaten gegoten. In de nieuwe boekjes wordt het martelaarschap voor de Palestijnse zaak verheerlijkt en als nationale plicht voorgesteld. Ook worden kinderen met suggestieve stellingen en vragen aangemoedigd om aan de intifada deel te nemen. Ook de Heilige Oorlog, de Jihad, komt op positieve wijze aan de orde.

Uit een ander onderzoek van het CMIP blijkt overigens dat de instructieboeken voor de Palestijnse leerkrachten dezelfde zijn gebleven. Het de leerlingen vanaf de eerste klas van het basisonderwijs bijbrengen van haat tegen Israel en het Joodse volk staat daarin centraal, alsook het aanmoedigen tot het voeren van de Jihad. Daarnaast circuleren er op de Palestijnse scholen boeken waarvan de inhoud niet is gewijzigd, zoals het 'klassieke' Ons Land Palestina, waarin de Joden er onder andere van worden beschuldigd "een Joods wereldrijk te stichten waarvan het grondgebied zich uitstrekt van de Nijl tot de Eufraat en van Medina tot Koeweit. Het stelen van het grootste deel van het Arabische vaderland, dat is het werkelijke doel van de Joden."

Citaat
Als ze in de nabije toekomst net zo gaan doen als de ITF-soldaten, zal het een normale reactie zijn van deze kinderen op wat ze zien en leren.
Weer een leugen, want het blijkt wel uit verschillende bronnen dat de PA minstens zo schuldig zijn!
Citaat
Raghda Al-Assar, 10 jaar oud, werd in het hoofd geschoten toen ze in de klas zat te luisteren naar de Engelse lessen tijdens de vroege morgen van een zonnige dag.
Moet ik nou ook een lijst van de meer dan 900 Israëli's gaan posten? Wat die deden toen ze werden opgeblazen?
Citaat
De ITF moordt altijd, schiet, vernielt, arresteert, martelt, beschadigt Palestijnse eigendommen, mengt rotzooi door hun eten, steelt, beledigt en dwingt mensen hun urine te drinken....
Bronnen?
Citaat
en dan zegt "Dover Tsahal": "Hoker Tsahal". Alle journalisten moeten wachten op Dover Tsahal en de "Hoker Tsahal"-reactie horen op elke klacht. Dat zijn de ITF-woordvoerder en zijn ITF-onderzoek, dat zoals gewoonlijk is gebaseerd op geruchten en leugens.
Bronnen?
Citaat
Ik was ooggetuige van het schieten op onschuldige kinderen door de ITF in Hebron, toen de Dover Tsahal mij vertelde dat de kinderen aan het gooien waren met bommen en stenen naar de militaire posten, iets wat ik gedurende de hele gebeurtenis niet gezien heb. De Dover Tsahal en de Hoker Tsahal verplichtingen is er om het vermoorden van Palestijnen en de schendingen van de burgerrechten te rechtvaardigen. In alle gevallen beweerde de ITF-woordvoerder dat de soldaten onschuldige slachtoffers waren van hun slachtoffers, dat hun leven gevaar liep en dat ze alleen maar zichzelf beschermden.
En vrienden van mij waren getuigen toen een klein kind in de bus stapte maar er nooit meer uitkwam, omdat haar hersens toen tegen de muur zaten geplakt? Dit soort verhalen posten slaat echt nergens op
Citaat
Alle journalisten en de publieke opinie moeten wachten op het "Hoker Tsahal" van de ITF. Iedereen zou de leugens moeten horen van deze militaire bandieten. De Israëlische soldaten mogen Palestijnse kinderen doodschieten, de burgers martelen, huizen slopen... terwijl de ITF-woordvoerder altijd klaarstaat met een excuus voor deze daden. In de rozige wereld van het Hoker Tsahal zijn de ITF-soldaten altijd onschuldige mensen, die zichzelf beschermen tegen de Palestijnse terroristen, soms maken ze echter fouten. Deze vergissingen hebben niets te betekenen, ze veroorzaken alleen maar de dood van honderden onschuldige kinderen, duizenden mensen; het waren slechts "VERGISSINGEN", de wereld zou dat moeten geloven, de "Dover Tsahal" en het "Hoker Tsahal" zeggen: "Het was een VERGISSING" tijdens de normale zelfbescherming, tijdens de oorlog tegen het terrorisme. 815 kinderen werden gedood door de "ITF-vergissingen".
Dit is alleen maar een nieuwe leugen die door de barbaarse bezettingsregering wordt verspreid om hun onmenselijke misdaden recht te breien. De logica zegt dat iemand - of de ITF - een vergissing begaat voor één keer, twee keer, misschien zelfs drie of vier keer. Maar geen 815 keer. Dit zijn misdaden die opzettelijk gepleegd worden met de zegen van Amerika. Dit is terrorisme - zuiver en eenvoudigweg terrorisme, dit zijn misdaden tegen de menselijkheid.

De terroristen keuren altijd het vermoorden van kinderen en burgers goed, de terroristen verstoppen zichzelf in de aambulance, in de scholen van de kinderen, de kinderen dragen altijd explosieven en bommen in hun schooltassen...., ze zijn terroristen en de ITF zou zich moeten beschermen tegen deze terroristen. De ITF-soldaten van drie militaire posten schoten op een meisje van 13 jaar, Iman Al-Alhamas, die schoolkleding aan had en haar tas droeg op weg naar school - omdat ze haar "verdachten" als terrorist die waarschijnlijk een tas vol explosieven droeg en een explosievengordel om had.

Deze valse verdenking van deze "onschuldige" soldaten waren voldoende reden om een kind te doden, en voor hun commandant om nog twee kogels op haar te gaan schieten om zeker te zijn dat ze dood was, en daarna weer naar het kind terug te gaan en het magazijn van zijn geweer - meer dan twintig kogels - te legen in haar lichaam. Dit alles werd gedaan, alleen maar om zeker te zijn dat de vijand dood was!
Toen opende de ITF het vuur in de richting van Rafah, schietend op andere onschuldige burgers om ze te verwonden. Dit was ook "bescherming".
Soms zag ik de ITF-soldaten schieten toen een kat door de straat rende en ze die niet herkenden. Alle militaire posten zouden schieten als ze één post horen schieten. Zo zijn de militaire bevelen van de bezetting. Dit is terrorisme.

De ITF beschouwt alle mensen en dingen die bewegen als terroristen.
De huizen horen te worden gesloopt omdat de terroristen die gebruiken.
De akkers horen te worden geëgaliseerd omdat de terroristen zich erin schuilhouden.
De kinderen horen te worden gedood want anders groeien ze op en worden terroristen.
De vrouwen horen te worden gedood want ze zijn moeders van terroristen.
De meisjes horen te sterven want ze zullen trouwen en terroristen voortbrengen.
Alle Palestijnen zijn terroristen en Israëliërs hebben het recht zich te beschermen tegen deze terroristen. Ze hebben het recht om onze steden te blijven bezetten en zich tegen ons te beschermen, want we zijn terroristen, we houden niet van de bezetting.
Het probleem is dat de wereld zó gek is geworden dat ze geloven dat de bezetting de Joodse Staat beschermt tegen de Palestijnse terroristen, en Israël heeft het recht hun eigen thuisland en burgers te verdedigen, volgens de Verenigde Staten.
De Rest van je artikel is gewoon een opsomming van leugens en antisemitsch gebrabbel. Er staan nergens bronnen, plaatsen, tijden. Dit kan gewoon iedereen uit zn duim verzinnen. En daarom voel ik ook niet de behoefte om hier ußerhaupt serieus op te reageren. Dus alsjeblieft in vervolg je antisemitsche propaganda bij je. Want hier ziet niemand op te wachten.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Dirites

#36
"Israël heeft het recht om zich te verdedigen en te beschermen" is één van de holle frases die Amerikanen voortdurend herhalen. Wat ze werkelijk bedoelen, elke keer dat zij deze frase herhalen, is dat ze niet meer proberen het feit te verbergen dat zij alleen maar een satraap van Israël zijn, en dat ze niets kunnen doen om Israël het "recht" te weigeren om de West Bank en Gaza te bezetten, het recht op "bescherming" van de kolonisten, de ITF- bezetting en de voortdurende schendingen van mensenrechten.
Israël heeft het recht om te moorden, te stelen, te arresteren, te vernielen... om alles maar te doen wat ze willen.

Kortgeleden heeft de US-leiding een veto uitgesproken over een Arabische resolutie die werd voorgesteld aan de Veiligheidsraad van de VN, waarin eenvoudig Israël werd opgeroepen om zijn huidige offensief te stoppen en zijn troepen uit Gaza terug te trekken. De US sprak zijn veto uit over de ontwerp-resolutie vanwege zijn 'ongebalanceerde' woordkeus, die alleen inhield dat Israël werd opgeroepen om hun acties te houden buiten de Palestijnse gebieden. Het Amerikaanse veto, dat de belangen van de bezettingsmacht van de Israëlische ITF "in balans brengt" met die van een weerloze burgerbevolking, werd gebruikt om de zegen te geven aan de moord door de ITF op 31 Palestijnse kinderen als wraak voor het doden van één Israëlische kleuter.


Volgens de internationale wet heeft iedereen het recht om zichzelf en zijn land te verdedigen tegen agressie, maar niemand heeft het recht om zich te beschermen door de landen en thuisgebieden van andere volken te bezetten.
De bezetting is niet legitiem, de operaties van de ITF in Gaza en de West Bank zijn niet legitiem, en zelfs de Verenigde Staten zeggen dat het niet legitiem is. Het is een schending van het Internationaal Recht. En een schending van de mensenrechten.
Het is terrorisme.

De steeds langer wordende lijst van de Palestijnse slachtoffers gedurende wat de bezettingsstaat noemt de "Dag van Berouw" in Gaza, heeft niets te maken met Israëlische bescherming en zelfverdediging. Het is openlijke terrorisme, een oorlogsmisdaad, een barbaarse ramp en collectieve vernietiging. Meer dan 150 Palestijnen zijn gestorven, inclusief 31 kinderen. Meer dan 750 werden gewond, waarvan 130 kinderen.
De meeste van de kinderen droegen schooluniformen en hadden hun schooltassen bij zich.


De "ITF", Israëlische Terrorisme Strijdkrachten, doodden in twee afzonderlijke misdaden twee jonge meisjes, Raghda Al-Assar en Gader Abu Mekhemer. Allebei zaten ze in de klas van de United Nation school in Khan Younis toen de sluipschutters van de ITF de meisjes tegenover hun klasgenoten en hun leraar doodschoten. Overal in de klas en op de boeken lag bloed. De meisjes die overleefden schreeuwden en gilden van angst.

Gader Abu Mekhemer, een Palestijns meisje van 10 jaar oud, werd in de maag geschoten door de ITF. Ze schoten op haar terwijl in het klaslokaal van de United Nation school in Khan Younis zojuist Raghda Al-Assar even tevoren was gedood. Het kind stierf in het ziekenhuis op de tweede dag nadat ze was neergeschoten.


Het barbaarse gedrag van de ITF veranderde het leven van deze onschuldige meisjes in een nachtmerrie. Ze zullen nooit meer de gruwelijke beelden vergeten die werden teweeggebracht door de bezettingsstaat Israël.
De ITF leert aan de Palestijnse kinderen geweld en terreur, de kinderen zijn dag na dag getuige van de barbaarse misdaden van de ITF-soldaten, en ze leren wat ze zien: namelijk haat, geweld en terreur.
Als ze in de nabije toekomst net zo gaan doen als de ITF-soldaten, zal het een normale reactie zijn van deze kinderen op wat ze zien en leren.

Raghda Al-Assar, 10 jaar oud, werd in het hoofd geschoten toen ze in de klas zat te luisteren naar de Engelse lessen tijdens de vroege morgen van een zonnige dag.


De ITF moordt altijd, schiet, vernielt, arresteert, martelt, beschadigt Palestijnse eigendommen, mengt rotzooi door hun eten, steelt, beledigt en dwingt mensen hun urine te drinken.... en dan zegt "Dover Tsahal": "Hoker Tsahal". Alle journalisten moeten wachten op Dover Tsahal en de "Hoker Tsahal"-reactie horen op elke klacht. Dat zijn de ITF-woordvoerder en zijn ITF-onderzoek, dat zoals gewoonlijk is gebaseerd op geruchten en leugens.
Ik was ooggetuige van het schieten op onschuldige kinderen door de ITF in Hebron, toen de Dover Tsahal mij vertelde dat de kinderen aan het gooien waren met bommen en stenen naar de militaire posten, iets wat ik gedurende de hele gebeurtenis niet gezien heb. De Dover Tsahal en de Hoker Tsahal verplichtingen is er om het vermoorden van Palestijnen en de schendingen van de burgerrechten te rechtvaardigen. In alle gevallen beweerde de ITF-woordvoerder dat de soldaten onschuldige slachtoffers waren van hun slachtoffers, dat hun leven gevaar liep en dat ze alleen maar zichzelf beschermden.


Alle journalisten en de publieke opinie moeten wachten op het "Hoker Tsahal" van de ITF. Iedereen zou de leugens moeten horen van deze militaire bandieten. De Israëlische soldaten mogen Palestijnse kinderen doodschieten, de burgers martelen, huizen slopen... terwijl de ITF-woordvoerder altijd klaarstaat met een excuus voor deze daden. In de rozige wereld van het Hoker Tsahal zijn de ITF-soldaten altijd onschuldige mensen, die zichzelf beschermen tegen de Palestijnse terroristen, soms maken ze echter fouten. Deze vergissingen hebben niets te betekenen, ze veroorzaken alleen maar de dood van honderden onschuldige kinderen, duizenden mensen; het waren slechts "VERGISSINGEN", de wereld zou dat moeten geloven, de "Dover Tsahal" en het "Hoker Tsahal" zeggen: "Het was een VERGISSING" tijdens de normale zelfbescherming, tijdens de oorlog tegen het terrorisme. 815 kinderen werden gedood door de "ITF-vergissingen".
Dit is alleen maar een nieuwe leugen die door de barbaarse bezettingsregering wordt verspreid om hun onmenselijke misdaden recht te breien. De logica zegt dat iemand - of de ITF - een vergissing begaat voor één keer, twee keer, misschien zelfs drie of vier keer. Maar geen 815 keer. Dit zijn misdaden die opzettelijk gepleegd worden met de zegen van Amerika. Dit is terrorisme - zuiver en eenvoudigweg terrorisme, dit zijn misdaden tegen de menselijkheid.

De terroristen keuren altijd het vermoorden van kinderen en burgers goed, de terroristen verstoppen zichzelf in de aambulance, in de scholen van de kinderen, de kinderen dragen altijd explosieven en bommen in hun schooltassen...., ze zijn terroristen en de ITF zou zich moeten beschermen tegen deze terroristen. De ITF-soldaten van drie militaire posten schoten op een meisje van 13 jaar, Iman Al-Alhamas, die schoolkleding aan had en haar tas droeg op weg naar school - omdat ze haar "verdachten" als terrorist die waarschijnlijk een tas vol explosieven droeg en een explosievengordel om had.

Deze valse verdenking van deze "onschuldige" soldaten waren voldoende reden om een kind te doden, en voor hun commandant om nog twee kogels op haar te gaan schieten om zeker te zijn dat ze dood was, en daarna weer naar het kind terug te gaan en het magazijn van zijn geweer - meer dan twintig kogels - te legen in haar lichaam. Dit alles werd gedaan, alleen maar om zeker te zijn dat de vijand dood was!
Toen opende de ITF het vuur in de richting van Rafah, schietend op andere onschuldige burgers om ze te verwonden. Dit was ook "bescherming".
Soms zag ik de ITF-soldaten schieten toen een kat door de straat rende en ze die niet herkenden. Alle militaire posten zouden schieten als ze één post horen schieten. Zo zijn de militaire bevelen van de bezetting. Dit is terrorisme.


De ITF beschouwt alle mensen en dingen die bewegen als terroristen.
De huizen horen te worden gesloopt omdat de terroristen die gebruiken.
De akkers horen te worden geëgaliseerd omdat de terroristen zich erin schuilhouden.
De kinderen horen te worden gedood want anders groeien ze op en worden terroristen.
De vrouwen horen te worden gedood want ze zijn moeders van terroristen.
De meisjes horen te sterven want ze zullen trouwen en terroristen voortbrengen.
Alle Palestijnen zijn terroristen en Israëliërs hebben het recht zich te beschermen tegen deze terroristen. Ze hebben het recht om onze steden te blijven bezetten en zich tegen ons te beschermen, want we zijn terroristen, we houden niet van de bezetting.
Het probleem is dat de wereld zó gek is geworden dat ze geloven dat de bezetting de Joodse Staat beschermt tegen de Palestijnse terroristen, en Israël heeft het recht hun eigen thuisland en burgers te verdedigen, volgens de Verenigde Staten.

Kortgeleden zei de stafchef luitenant-generaal Moshe Ya'alon dat een stretcher van de UNRWA een Qassam-raket was. Dat was voldoende reden om een ambulancewerker neer te schieten, vier werkers van de gezondheidszorg werden gewond gedurende de "Dag van Berouw"-operaties in Gaza. Ik hoorde dat de ITF-soldaten nu de kleine kinderen "jonge terroristen" noemen om het doden en martelen van hen te rechtvaardigen. De ITF-soldaten beschreven de manier waarop ze de Palestijnse kinderen doodden en hun plezier na die barbaarse gebeurtenis. Op hun machinegeweren zetten ze merktekens die het aantal Palestijnse mensen aangeven die ze gedood hebben. Dit geeft hen een overwinningsgevoel en meer status in Israël. Ze zijn trots op wat ze aan het doen zijn. Ze vermoorden iemand en ze worden beloond met een week vakantie.


In 2001 bracht het doden van een verlamd joods kind in Hebron, Shelhevet Pas, rampspoed over de mensen in Hebron. De vader van Shelhevet is niet alleen een Amerikaanse terroristische huizenkraker en lid van de geheime joodse ondergrondse beweging, maar ook lid van de terreurorganisatie Kach, en betrokken bij moorden op Palestijnen. Negenentwintig winkels werden verwoest in Al-Shalaleh Straat, een streng uitgaansverbod werd opgelegd aan de stad en 20 Palestijnen werden doodgeschoten.
Het doden van een joods kolonistenkind uit de "Shedarot"-nederzetting bij Gaza veroorzaakte collectieve bloedbaden bij de Palestijnen. 150 werden gedood, inclusief 31 kinderen, en meer dan 450 werden gewond. Tientallen huizen werden gesloopt. Waar is het evenwicht??? Waar is de handhaving van Internationaal Recht, het respect voor Mensenrechten - om deze slachtpartijen te stoppen???

815 Palestijnse kinderen en kleuters werden gedood, 2500 kinderen jonger dan 14 jaar werden gearresteerd, 391 kinderen zitten nog in de gevangenis.
83% van de gearresteerden zijn studenten, 77% werd gearresteerd tijdens huis-aan-huis zoekoperaties. Eén van de gearresteerde kinderen werd veroordeeld tot levenslange gevangenisstraf, drie van de gearresteerde kinderen werden veroordeeld tot 15 jaar gevangenisstraf, en vier werden veroordeeld tot gevangenisstraffen tussen 5 en 9 jaar.
De anderen werden veroordeeld tot gevangenisstraffen tussen 18 en 60 maanden, en het betalen van boetes tussen 1000 en 6000 shekel (ongeveer: tussen 180 en 1100 euro).
De Israëlische rechters die deze kinderen veroordeelden overtreden niet alleen internationale wetten betreffende kinderen in gevangenissen, ze omzeilen zelfs de strenge militaire wetsartikelen van 1967 die werden gemaakt door de bezettingsgeneraals om met dit soort zaken om te gaan. Deze kinderen werden gewoon midden tussen de criminele gevangenen gezet, enkelen van hen werden verkracht, hun bezittingen werden gestolen en ze werden allemaal gemarteld zoals de andere gevangenen van Israël.


Het aantal dakloze gezinnen en de hoeveelheid door bulldozers geëgaliseerd akkerland nemen voortdurend toe, honderden dunums bouwland (een dunum is ongeveer 0,135 hectare) zijn geëgaliseerd. Meer dan 2500 Palestijnse huizen in bezet Gaza zijn gesloopt in Rafah en op de grens met Egypte in het zuidelijk deel van Gaza. Bovendien stelen de ITF-soldaten van de Palestijnen het goud, zilver, geld en andere bezittingen als ze hun huizen binnendringen.
Dit is het normale gedrag van de ITF-soldaten, niet alleen in Gaza maar ook in Hebron en de West Bank.

De Israëlische soldaten nemen een "belasting" van 30 shekel (ongeveer 5,50 euro) van Palestijnen die oversteken tussen de zuidelijke dorpen bij Hebron over de enige weg tussen meer dan 10 dorpen. Ze martelen de mensen die hen het geld niet betalen en weigeren hun het recht om terug te gaan naar huis.


Het barbaarse en onmenselijk gedrag van de ITF, het vermoorden van kinderen, het hoge percentage dakloze gezinnen dat door hen wordt veroorzaakt, hun barbarisme en terrorisme gepleegd in de naam van Israël tegen een weerloze bevolking in Gaza en de West Bank, heeft joodse gemeenschappen buiten Israël in in diskrediet gebracht, zo niet in openlijk gevaar. Vanwege hun aanhoudende dolzinnigheid van misdaden tegen Palestijnen, hebben Israël en de joden overal weinig vrienden, los van degenen die ze ofwel belonen ofwel in bedwang houden.

De symptomen, de resultaten van wat de terroristische acties van de ITF aan joden overal hebben gebracht, zijn duidelijk te zien. Joodse scholen, bedrijven, organisaties, gemeenschappen, Israëlische ambassades, enzovoort, worden allemaal uitzonderlijk zwaar bewaakt overal in de wereld. De meesten van deze veiligheidsmaatregelen worden betaald door regeringen van de landen waar ze zich bevinden, ten koste van een hoge prijs voor de belastingbetalers van deze landen.
Deze buitensporige veiligheidsmaatregelen zijn niet alleen duur voor de verschillende gastlanden, maar ze putten ook de schaarse hulpbronnen uit die beter zouden gebruikt kunnen worden om veel noodzakelijke bescherming te geven op andere plaatsen of om misdaad te voorkomen. Deze buitensporige veiligheidsmaatregelen zouden niet nodig zijn als Israël zou afzien van hun campagne van volkerenmoord tegen Palestijnen in de West Bank en Gaza.

De schande is dat terwijl Israël doorgaat met andere landen te zoeken en te betrekken in het steunen van zijn eigen veiligheid en bescherming, deze andere landen - door Israël bescherming te verlenen - indirect Israël steun en financiering geven in het vermoorden van een andere natie: Palestina.
Deze landen moesten zich schamen, dat ze de onlogische eisen van Israël accepteren en doorgaan met de bezetting, deze schending van de mensenrechten, te steunen. De oplossing is heel eenvoudig: "STOP DE BEZETTING". Dit is de morele verantwoordelijkheid van alle naties, om de joden en de Palestijnen te beschermen, de enige oplossing die vrede kan brengen voor iedereen in de wereld.

De Internationale gemeenschap zou waarden als menselijkheid, rechtvaardigheid en mensenrechten moeten beschermen - en niet de V.S. en het verdorven Israël.
De statistiek van terroristische aanslagen bedroeg 21 vóór de 11-de september 2001. Nadat de Verenigde Staten Irak bezetten nam het aantal terroristische aanslagen scherp toe tot vele duizenden terroristische acties.

http://s023.dyndns.org/kawther/K20041024A_NL.html

veilside

Het gaat hier niet om het bezetten van een land, maar van een STUK land waar beide partijen claimen dat het hun grond is. Als het zo makkelijk was dan zou degene die het het eerst in handen had toch recht hebben op dat stuk grond? Helaas komt er bij kijken dat het hier om HEILIGE grond gaat en het moet worden getraceerd naar 2500 jaar geleden, wil je er uberhaupt iets uit kunnen halen. Er wordt niks bezet, slechts een duidelijke grens getrokken. Terroristen hier en millitanten daar, wat aanslagen en wat aanvallen, dan maar een zooi hekken neerzetten wat bewezen heeft te helpen. Minder bloed vloeit daardoor, in mijn ogen een correcte stap.

Dat Isreali's jacht maken op terroristen is ook niks nieuws. Zij hebben de kans gegeven aan de zwakke regering van Palestina, die niks doet (of wil doen?). Zij hebben duidelijk gewaarschuuwd dat zij het touw in handen zouden nemen binnen dat tijdsframe, wat toen verliep.

Nu kan je veel zeggen, maar Palestijnen geven niks om het volk en om onschuldige slachtoffers. Zelfmoordaanslagen waarbij burgers omkomen. Dan kan Dirites hier nog met zulke mooie cijfertjes komen (weer afkomstig van mediageile bronnen), maar de meeste slachtoffers onder de Isreali's zijn voornamelijk burgers. Uitzonderlijk wordt een aanslag gepleegd op een millitair doel. Isreali's doen het omgekeerde. Zij jagen op diegene die de oorlog hebben verklaard aan het joodse volk en overgegaan zijn tot extremistische handelingen. Dat hierbij burgers als slachtoffers vallen is onvermijdelijk en spijtig, maar dit is slechts het verschil tussen die twee partijen.

Ros

#34
Citaat van: veilside op 14/07/2005 | 10:36 uur
Ik, als nieuwkomer, heb de topic doorgelezen met het gevoel dat maar enkele leden echt weten hoe de ingewikkelde situatie, zoals die nu is, tot stand is gekomen. Knap vind ik het dat op basis van wat rondvliegende mediageile nieuwsberichten een mening kan worden gevormt die steeds vaker onder ons Nederlanders voor komt. Het lijkt alsof de nieuwe generatie niet meer uitgaat van de geschiedenis, maar juist hoe de situatie geschetst wordt door de media. Vergeet niet dat hun een beeld kunnen geven wat alles behalve neutraal is.

Daarnaast denk ik dat het nu niet de vraag is wie er verkeerd bezig is in het midden oosten, daarvoor gaat dit al te lang door. Belangrijker zou zijn wie er vroeger begonnen is, maar zelfs dat maakt nu weinig meer uit. Beide partijen draaien al zolang om elkaar heen dat pure haat gevormt wordt door zowel de Isreali's en de Palestijnen. Haat is onderdeel van de opvoeding, en je kunt het de kinderen niet kwalijk nemen dat zij haat krijgen aangeleerd. Dit gaat over van generatie op generatie, maar wat juist mij opviel in de tijd dat ik beide partijen heb bezocht, is dat de haat dieper bij de Palestijnen zit.

Het Isrealische volk heeft geen interesse om Palestijnen te terroriseren, maar andersom gebeurt dat wel. De ruzie om grond en geloof gaat verder dan alleen dat. Het punt is dat Isreal een boodschap wil geven aan iedereen die hen aanraakt. Isreal heeft in het verleden meer vijanden gekent dan welk volk dan ook en door hun originaliteit heeft dit kleine volk het allemaal overleefd. Natuurlijk gaat dat niet door etnisch goedgekeurde regeltjes, maar waar in een oorlogsituatie gebeurt dat wel?

Aangekomen op een punt waar een millitaire aanval van Isreal wordt gezien als een aanslag door de Palestijnen, terwijl het in de ogen van Isreal een tegenactie is voor een zelfmoordaanslag. Zo zit het eenmaal in een circel verwerkt. Maakt het dan nog uit wie er ooit is als eerste is begonnen met doden? Die weg terug is niet zo helder als gedocumenteerd staat.

Zolang de haat wordt inbegrepen bij de opvoeding, zal het nooit ophouden, en zouden de buurlanden nooit vrede kennen.

Zo lang er sprake is van een "bezetting" zal dit nooit ophouden. Zo lang de wereld het blijft veroordelen als terroristische daden van de Palestijnen zullen wij nooit ingrijpen, en dat is wat er m.i. al lang had moeten gebeuren.

Dirites

Israëli's doen inval in Nablus
14 juli 2005

NABLUS (ANP) - Israëlische militairen hebben donderdagmorgen in Nablus een 26-jarige Palestijn doodgeschoten. De bezettingsmacht omsingelde het pand waar de man verbleef en opende het vuur toen hij poogde te ontsnappen. Hij werd gezocht wegens lidmaatschap van de al-Aqsa Martelarenbrigade.

Een andere Palestijn in het pand is aangehouden, meldde het Israëlische leger.

Sinds de laatste Palestijnse opstand tegen de bezetting eind september 2000 uitbrak zijn er volgens tellingen van het Franse persbureau AFP 3715 Palestijnen en 996 Israëli's gedood. Samen met nog een aantal buitenlandse slachtoffers staat het totaal aantal doden op 4786.


veilside

Ik, als nieuwkomer, heb de topic doorgelezen met het gevoel dat maar enkele leden echt weten hoe de ingewikkelde situatie, zoals die nu is, tot stand is gekomen. Knap vind ik het dat op basis van wat rondvliegende mediageile nieuwsberichten een mening kan worden gevormt die steeds vaker onder ons Nederlanders voor komt. Het lijkt alsof de nieuwe generatie niet meer uitgaat van de geschiedenis, maar juist hoe de situatie geschetst wordt door de media. Vergeet niet dat hun een beeld kunnen geven wat alles behalve neutraal is.

Daarnaast denk ik dat het nu niet de vraag is wie er verkeerd bezig is in het midden oosten, daarvoor gaat dit al te lang door. Belangrijker zou zijn wie er vroeger begonnen is, maar zelfs dat maakt nu weinig meer uit. Beide partijen draaien al zolang om elkaar heen dat pure haat gevormt wordt door zowel de Isreali's en de Palestijnen. Haat is onderdeel van de opvoeding, en je kunt het de kinderen niet kwalijk nemen dat zij haat krijgen aangeleerd. Dit gaat over van generatie op generatie, maar wat juist mij opviel in de tijd dat ik beide partijen heb bezocht, is dat de haat dieper bij de Palestijnen zit.

Het Isrealische volk heeft geen interesse om Palestijnen te terroriseren, maar andersom gebeurt dat wel. De ruzie om grond en geloof gaat verder dan alleen dat. Het punt is dat Isreal een boodschap wil geven aan iedereen die hen aanraakt. Isreal heeft in het verleden meer vijanden gekent dan welk volk dan ook en door hun originaliteit heeft dit kleine volk het allemaal overleefd. Natuurlijk gaat dat niet door etnisch goedgekeurde regeltjes, maar waar in een oorlogsituatie gebeurt dat wel?

Aangekomen op een punt waar een millitaire aanval van Isreal wordt gezien als een aanslag door de Palestijnen, terwijl het in de ogen van Isreal een tegenactie is voor een zelfmoordaanslag. Zo zit het eenmaal in een circel verwerkt. Maakt het dan nog uit wie er ooit is als eerste is begonnen met doden? Die weg terug is niet zo helder als gedocumenteerd staat.

Zolang de haat wordt inbegrepen bij de opvoeding, zal het nooit ophouden, en zouden de buurlanden nooit vrede kennen.