Ff voorstellen

Gestart door Big IE, 23/04/2004 | 20:21 uur

Robert

Hij gaf het in ieder geval niet op.

Is ook een belangrijke eigenschap 8)
Pain is temporary, glory lasts forever!

Big IE

Nou, die heeft Wiel niet nodig hoor, schat ik zo in. Meer een cursus van een paar dagdelen 'hoe om te gaan met moderne technische middelen'.  ;D

Robert

ze moeten voortaan ook een jaar lang durende selectie procedure opzetten voor voorlichtings officieren :D
Pain is temporary, glory lasts forever!

Big IE

Zo zie je maar, de KLu werkt met apparatuur van miljoenen euro's (F-16's en straks JSF) maar een eenvoudige beamer zet de boel op stelten  ;D

Robert

Bij mij was er geen echte piloot. Ik had alleen maar Frösch. Trouwns wel humor want hij kreeg de beamer niet aan het lopen. (na een 20 minuten bleek het gewoon een stekker te zijn. ) Op de kma opendag hadden ze precies het zelfde probleem.
;D
Pain is temporary, glory lasts forever!

Big IE

#28
Hoi Maverick, ik ken niet alle call sigs, maar als jij het hebt over de Commandant van Volkel dan is Kolonel dat Rob de Rave. Ik weet niet of zijn call sign idd 'Snip' is. Heb hem wel eens aan de telefoon gehad in het kader van de behandeling van een bezwaar. Had die 'Snip' inderdaad 4 strepen?

Wat jij signaleerde over het verschil in vertellen van Frösch en 'Snip': dat zou best kunnen, maar iemand die het werk doet kan er natuurlijk altijd meer over vertellen dan iemand die over alle functies een beetje weet. Zo'n Frösch, die al enige tijd in het wervingsgebeuren zit, is er met name om informatie over opleidingstraject, inkomsten e.d. door te geven. Is niet altijd de meest aansprekende informatie waarover je heel boeiend kan vertellen.

Heeft die voorlichtingsdag in jouw geval nog ergens toe geleid?

Maverick

Citaat van: robert op 24/04/2004 | 09:24 uur
Trouwns ik las dat je op het hoofdkwartier werkt in den haag.
Ik ben daar een paar weekjes geleden ( dacht op 4 of 5 april) nog naar een voorlichtings dag geweest.

De voorlichting werd verzorgd door een man genaamd Dhr. W.M.J.H. Frosch
(met puntjes op de o  ;)

Bekende??


ja. voor mij is frosch ook een bekende. Ik heb ook zo'n voorlischting bij em meegemaakt (10 november). K von em zelf niet zo goed. Ik had liever die echte piloot. Hij (man met callsign 'Snip') ging ook stuk vertellen over de opleiding, en van hem werd je pas echt entousiast.
Die 'snip' is nu ongeveer ook commandant van de MOB Volkel.
Big IE, jij moet em vast en cker ook kennen. Tis een toffe gast, en heeft echt verstand van zaken. Kheb nog een goed gesprek met em gehad over de noodzaak van de JSF en/of Euro vliegtuigen.

grtz,

*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

Robert

Hahaha Wiel stond in vol ornaat.

Maar ik idd wel kloppen. Ik had toen ook iemand in zijn trui rond zien lopen.
Pain is temporary, glory lasts forever!

Big IE

Citaat van: robert op 24/04/2004 | 11:33 uur
Jij hebt het steeds over burger, maar jullie lopen toch wel in uniform??
hij had in ieder geval een uniform aan.

Dan heb ik mij vergist. Zie Wiel nl. nogal vaak met een burgerpakkie aan lopen n dacht dat ie dus reeds met FLO was.

Burgers bij Defensie dragen overigens gewoon hun normale kleren hoor, geen unifom. M.a.w.: achter mijn bureau zit ik in de kleren die ik in de winkel koop. Je hebt wel koks e.d. die burger zijn en die dragen natuurlijk hun bedrijfskleding. Maar er is dus niet zoiets als een 'burgeruniform'.

Robert

Jij hebt het steeds over burger, maar jullie lopen toch wel in uniform??
hij had in ieder geval een uniform aan.

Pain is temporary, glory lasts forever!

Big IE

Citaat van: robert op 24/04/2004 | 10:42 uur
Trouwns Mr. Frösch gaat bijna met pension. Herrinnerde ik mij net. hij heeft het er toen die dag goed ingewreven ;D

Is ook een ouwe getrouwe hoor. Is overigens vroeger ooit eens in het Rad van Fortuin geweest op tv (met Hans v.d. Togt); won ie nog een auto mee! Was vroeger Adjudant-ondetrofficier bij de KLu (tot zijn 55e) maar is na gaan dienen als burger.

Robert

oke weten we het nu zeker ;D
Ik vind dat trouwns goed aan dit forum, dat er ook een ruimte is voor andere dingen.

+ puntje erbij ;D :P
Pain is temporary, glory lasts forever!

-Peter-

Citaat
Nou ik denk dat het hier ook niet mag, alleen hebben ze hier gewoon speciale plekken ingericht waar het wel mag. Onder andere dit forum.

Inderdaad, in het leden-cafetaria en in de categorie "van alles en nog wat" is het geen probleem om dit soort topics te hebben.. In de andere categorieën zal een dergelijk topic wel op slot gedaan worden  ;)
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Robert

Trouwns Mr. Frösch gaat bijna met pension. Herrinnerde ik mij net. hij heeft het er toen die dag goed ingewreven ;D
Pain is temporary, glory lasts forever!

Robert

Nou ik denk dat het hier ook niet mag, alleen hebben ze hier gewoon speciale plekken ingericht waar het wel mag. Onder andere dit forum.

Beheerders, correct me if I'm wrong
Pain is temporary, glory lasts forever!

Big IE

Citaat van: robert op 24/04/2004 | 10:29 uur
We zijn hier niet echt in een serieus topic bezig. Je kan in de leden cafetaria of in het algemene topic, zeker in het onzin topic volgens mij wel redelijk praten hoor. Je moet natuurlijk niet in een "serieus topic alleen maar tegen iemand aan gaan zitten praten, maar hier benadelen we toch niemand mee??

;D

Nee, ok, maar ik ken forums/prikborden daar word je zelfs gebanned als je aan het chatten bent. Maar als ze hier idd niet zo streng zijn: 'so be it'.

Robert

We zijn hier niet echt in een serieus topic bezig. Je kan in de leden cafetaria of in het algemene topic, zeker in het onzin topic volgens mij wel redelijk praten hoor. Je moet natuurlijk niet in een "serieus topic alleen maar tegen iemand aan gaan zitten praten, maar hier benadelen we toch niemand mee??

;D
Pain is temporary, glory lasts forever!

Big IE

Die ken ik niet van naam, mischien herken ik haar wel als ik haar zie. Wel ken ik mw. Yvonne Lobry goed en dat is weer de cheffin van Wiel Frösch.

Maarre, doen ze hier nooit moeilijk als je zit te 'chatten', want daar lijkt ons gesprek nu een beetje op?

Robert

oke dank je. Het was inderdaad die man met dat baartje en die bril(beetje heese stem). Ik had afgelopen donderdag de brief gehad, en mag dinsdag komen. daar was ik zelf ook wel heel tevreden mee

Bij die voorlichting was ook een donkere mevrouw. Zou het kunnen dat zij
Mvr. K.M. Bieslijn heet?
Pain is temporary, glory lasts forever!

Big IE

Citaat van: robert op 24/04/2004 | 09:24 uur
Trouwns ik las dat je op het hoofdkwartier werkt in den haag.
Ik ben daar een paar weekjes geleden ( dacht op 4 of 5 april) nog naar een voorlichtings dag geweest.

De voorlichting werd verzorgd door een man genaamd Dhr. W.M.J.H. Frosch
(met puntjes op de o  ;)

Bekende??

Je bedoelt de ö (Alt ingedrukt houden en 148 intoetsen op het numerieke gedeelte (rechts) van je pc  ;D

Big IE

Jaja, die ken ik goed. Met een bril en een baardje. Hij heet Wiel en werkt bij de Sectie Personeelsvoorziening van Staf Personeel en Organisatie op het HKKLu. Aha, dus je hebt al een kijkje genomen in ons vermaarde bedrijdsrestaurant. Dan is alles snel geregeld zeg, dat je nu al op keuring mag!

Robert

Die voorlichting was in de............KANTINE
Pain is temporary, glory lasts forever!

Robert

Trouwns ik las dat je op het hoofdkwartier werkt in den haag.
Ik ben daar een paar weekjes geleden ( dacht op 4 of 5 april) nog naar een voorlichtings dag geweest.

De voorlichting werd verzorgd door een man genaamd Dhr. W.M.J.H. Frosch
(met puntjes op de o  ;)

Bekende??
Pain is temporary, glory lasts forever!

Big IE

Ik neem aan dat je voor vlieger wordt getest? In dat geval heel veel succes, is een zeer zware keuring. Overigens zal je het bedrijfsrestaurant van het HKKLu niet zo snel zien als je aangenomen bent. Eerder de KMA, Woensdrecht en daarna de USA!

Robert

dank je wel big ie. Ik moet dinsdag opkomen voor mijn Po-1 en ik ga mijn daarvoor echt hartstikke mijn best doen. Als ik ben aangenomen zie ik je wel in de kantine, liever niet achter je bureau ;D
Pain is temporary, glory lasts forever!

Big IE

Laat ik het dan zo stellen: ik hoop dat ik jou tegen kan komen want dat houdt in dat je aangenomen zou zijn bij de KLu!

Robert

tja. t gaat om het princiepe he.
hahaha
Pain is temporary, glory lasts forever!

Big IE

Citaat van: robert op 23/04/2004 | 22:20 uur
CitaatIk hoop niet dat jullie veel met mij te maken zullen krijgen (voor jullie dan), want ik behandel bezwaarschriften.

hahaha deze moeten we ter vriend houden ;D

welkom ;)

Zou niet best zijn, op jouw leeftijd al een bezwaarschrift moeten indienen  ;D

-Jeroen-

vindt ik een goed plan robert
The civil war had ended, But  one man's battle with himself was just beginning

Robert

CitaatIk hoop niet dat jullie veel met mij te maken zullen krijgen (voor jullie dan), want ik behandel bezwaarschriften.

hahaha deze moeten we ter vriend houden ;D

welkom ;)
Pain is temporary, glory lasts forever!

-Jeroen-

Ook welkom namens mij  :D
The civil war had ended, But  one man's battle with himself was just beginning

-Peter-

Welkom namens het hele DefensieForum-team!!
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Big IE

#1
Hoi, ik ben dus Big IE en kwam toevallig op dit forum terecht via Defensiepagina. Ik heb mijn eerste bijdrage al geleverd en wel in de rubriek 'Luchtmacht' in het onderwerp 'Generaal'.

Ik werk al zo'n 24 jaar bij de KLu (1 augustus a.s. ambtsjubileum!!!) en wel op het hoofdkwartier. Ik hoop niet dat jullie veel met mij te maken zullen krijgen (voor jullie dan), want ik behandel bezwaarschriften.  ;D

Hoop hier nog regelmatig te komen.

groetjes,
Big IE!  :)