Website toont video onthoofding Amerikaan

Gestart door Jeffrey, 12/05/2004 | 10:20 uur

Jeffrey


zzzzzmura

Hij zegt met een of 1 Iraki niet met meerdere,ik denk dat Rein zeker zijn eigen mening kan vormen en niet is geïndoctrineerd door de Iraakse veiligsheidsdienst hoor ;D
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

Jeffrey

o,dus je hebt met Iraki's samengewerkt,niet dat het mij aangaat,maar kan dit een reden zijn dat je de Amerikanen haat?

D819

Beste Jeffrey, een koloniale oorlog kent alleen verliezers.
Daar komt ook nog eens boven op, dat het handen vol met geld kost.

Ik heb jarenlang met een Iraki samengewerkt, en die was prima van de zaken op de hoogte.
Dat de Amerikanen zelfs Saddam hielpen om de opstand tegen hem na de 1e Golfoorlog te onderdrukken.

Waarom? Omdat de Amerikanen doodsbang waren, dat in Irak een linkse regering gevestigd zou worden.
Dat zou vrede en welvaart voor het land betekent hebben, maar dan zou de VS de politieke invloed verliezen, en ook de invloed op de olie.

Jeffrey

Zeker niet slim om werk te gaan zoeken in Irak,maar je weet ook niet wat er achter zit natuurlijk hè,zelf denk ik dat deze onthoofding niet veel indruk maakt bij Bush of Rumsfeld of wie dan ook.
Bush heeft wel gelijk,nu zie je idd het ware karakter van die handdoeken,de Amerikanen zijn geen lievertjes,maar die handdoeken al helemaal niet,met dit soort daden krijgen ze alleen maar meer tegenslag van het Amerikaanse leger,vroeg of laat moet er toch één de winnaar zijn toch...?

D819

Sorry, ik heb er geen medelijden mee.
Je moet wel een van de pot gerukte malloot zijn om als Amerikaans burger werk te willen zoeken in een land waar de populariteit van Amerikanen op zijn zachtst gezegd tot op een minimum is gedaald.

Overigens hebben Amerikanen ook geen moeite met de doodstraf.
Over civilisatie gesproken..  >:(

Wie wind zaait, zal storm oogsten.

Overigens is het idee van de Amerikanen dat een bezetting onder hun regie een eitje is volkomen achterhaald.
Duitsland was na de oorlog een makkie omdat de Duitsers als de dood waren dat ze door de Russen bezet werden.
In Japan leefde ook het gevoel dat men nog een atoombom op zijn dak zou krijgen als Japan in opstand zou komen.

In Irak liggen de zaken totaal anders. Het is regelrecht met Yougoslavië te vergelijken. Het land is bezaait met bendes die elkaar de loef afsteken. Daar past zo'n executie goed in.
Een beproefde methode van pschychologische oorlogsvoering trouwens. In de Arabische wereld is het ook populair om iemand onderste boven te hangen en dan zijn pens open te snijden..

Alles bedoeld om de Amerikanen witheet te maken.
Het punt is juist, dat de gemiddelde burger een best wel aardige vent is, die altijd braaf heeft gedaan wat de machthebbers van hem wilden.
Dus komt hij pas echt in opstand, als de Amerikanen veel geweld gaan gebruiken. Het executeren van Amerikanen is dus een methode om de Yanks te provoceren.

Cruciaal is dat het westerse rechtssysteem op Iraki's geen enkele indruk maakt. Een individue is niets. Het enige wat telt is de stam.

Daarom was het ook een ongeloofelijke fout, om te denken dat Saddam belangrijk was.
Anderen hebben al lang zijn plaats ingenomen.


zzzzzmura

Ik begrijp alleen niet wat je daar als burger in dat land te zoeken hebt.  Je ziet wat er van komt. Maar verder een diep triest verhaal.
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

Caspar


Jeffrey

UTRECHT - 12/05/04 Op een video die dinsdag is verschenen op een website van moslimextremisten (vermoedelijk gelinkt met het terreurnetwerk Al-Qaeda) is te zien hoe vijf gemaskerde mannen een Amerikaan onthoofden. De daders zeggen de man, wiens lijk zaterdag in Bagdad is gevonden, te straffen voor de mishandeling van Iraakse gevangenen door Amerikaanse militairen.

De in een oranje overall geklede man zegt wie hij is. "Mijn naam is Nick Berg, mijn vaders naam is Michael, mijn moeders naam is Suzanne. Ik woon in Philadelphia." Achter hem staan vijf gemaskerde mannen met hoofddoeken op. Een van hen leest een verklaring voor, waarna zij de man op zijn zij rollen en hem het hoofd afsnijden. "Allahu akbar", schreeuwen de daders - Allah is groot.

"Aan de moeders en de vrouwen van Amerikaanse soldaten", leest een van de mannen voor. "Wij vertellen jullie dat wij de Amerikaanse regering hebben aangeboden deze gijzelaar te ruilen voor enkele van de gevangenen in Abu Ghraib. Dat is geweigerd. Wij vertellen jullie dat de waardigheid van de moslimmannen en -vrouwen in Abu Ghraib en elders alleen terug te krijgen is met bloed en zielen. Jullie krijgen niets van ons behalve doodskist na doodskist."

Het slachtoffer is geen soldaat, maar een zelfstandige Amerikaanse ondernemer van 26 die in communicatie-apparatuur deed en in Irak werk zocht op dat gebied. Volgens zijn ouders werd hij sinds 9 april vermist. Hij was toen van plan naar huis terug te keren, omdat hij geen werk had kunnen vinden. Bergs vader, Michael Berg, zei dat hij van het ministerie van buitenlandse zaken had vernomen dat zijn zoon was onthoofd, maar dat hij niet wist dat daar videobeelden van bestonden.

De video is getiteld "Abu Musab al-Zarqawi slacht een Amerikaan af". Het is onduidelijk of Al-Zarqawi - een terrorist die banden heeft met Osama bin Laden - zelf in de video te zien is, of dat hij de verantwoordelijkheid opeist. De video is verschenen op het Islamitisch Ansar Forum, een website waarop vaker verklaringen en opnames van extremistische organisaties zoals Al-Qaida worden gepubliceerd. Vorige week verscheen op dezelfde website een geluidsopname die van Bin Laden zou zijn.

De Amerikaanse president George Bush heeft de moord op Berg veroordeeld en kondigde aan dat het Amerikaanse leger al het mogelijke zal doen om de daders te achterhalen en te straffen. "Deze videoband toont het ware karakter van de vijanden van vrijheid. Ze hebben geen enkel respect voor het leven van onschuldige mannen, vrouwen en kinderen", aldus Bush' woordvoerder Scott McClellan.

Berg was van eind december tot 1 februari in Irak. In maart ging hij opnieuw naar het land. "Hij had het idee dat hij kon helpen bij de wederopbouw van de infrastructuur", zei zijn moeder, Suzanne Berg. Berg vond echter geen werk en was van plan op 30 maart terug naar huis te gaan, maar werd gearresteerd door de Iraakse autoriteiten in Mosul. Op 6 april kwam hij vrij. Drie dagen later raakte hij vermist.



© Tiscali/Novum