Selectie + Comissie KMA (Verbindingen)

Gestart door Ton, 21/05/2004 | 16:15 uur

Ton

Hartelijk dank voor de informatie.

Inmiddels ben ik via de diverse websites zoals www.hetlleger.nl en gesprekken met andere sollicitanten veel te weten gekomen over de AAC. Afgelopen vrijdag ben ik op keuring geweest en goedgekeurd voor PO en VFB! Nu moet ik 23juni voor de AAC komen. Ik weet wat me de komende dagen te doen staat... goed voorbereiden  :).

Groeten,
Ton

Opper

#2
Ton,

Ik heb in 1999 de keuring gedaan voor de KMA (en aangenomen). Ik weet niet of er in de afgelopen 5 jaar veel veranderd is, maar ik zal je een aantal tips (in willekeurige volgorde) geven voor de AAC (aanname en advies commissie).

1. Wees vooral JEZELF!
2. Ben op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in het nieuws, vooral m.b.t. de Nederlandse militairen die op dit moment op uitzending zijn (Irak, Afghanistan, Bosniƫ..)
3. Lees een paar weken lang iedere dag de krant.
4. Heb een goede reden waarom je officier wil worden (niet vanwege 'de uitdaging', of omdat je 'iets met mensen' wil doen...)
5. Er bestaat in principe geen foute antwoorden op de vragen.. Als je ergens geen antwoord op weet, wees dan eerlijk! Ga niet iets verzinnen.
6. Presenteer jezelf, laat je beste kant zien. Kom dus ook niet in een afgetrapte spijkerbroek met t-shirt, maar trek nette kleding aan. De eerste indruk is de beste indruk.
7. M.b.t. het sportieve gedeelte; een gemiddelde conditie is voldoende om aan de sporteisen te kunnen voldoen. Je hoeft geen topsporter te zijn, maar je moet wel een basis-conditie hebben. Bijvoorbeeld: bij een coopertest (12 min.loop) moet je toch wel tussen de 2400 en 2600 meter kunnen lopen. 20x opdrukken en 30x situps moet ook geen probleem zijn.
8. Probeer zoveel mogelijk informatie te verkrijgen over het wapen of dienstvak waar je naar solliciteert. Ga hiervoor bijv bij de banenwinkel langs, of probeer een dagje mee te lopen met een officier van het wapen of dienstvak van jouw keuze.
9. Weet waarom je naar de KMA wil.
10. Geef niet te snel op!

Heel veel succes met de keuringen en laat op dit forum even weten of het iets is geworden!

Vriendelijke groet,

K.Oppermans
Luitenant GNK

P.S. Nog even over de door jou genoemde 'Hell-week'.. Geloof geen indianenverhalen en laat alles gewoon over je heen komen...

Ton

Hey allemaal,

Heb een vraagje betreffende de selectie en comissie voor de KMA verbindingen. Volgende week heb ik mn keuring en ben al een paar maanden flink aant trainen. klopt het dat er voor verschillende functies verschillende eisen aan je worden gesteld in de keuring? En klopt het dat deze eisen voor de verbindingen de laagste lichamelijke eisen steld? Nu heb ik op het forum al gelezen wat de condities test op de fiets inhoud (80watt-20watt per minuut-12 minuten lang), maar weet iemand misschien wat de kracht test inhoud?
Als ik wordt goegekeurd zal ik uiteindelijk ook voor de aanstellingscommissie moeten komen. Wie kan me hierover wat vertellen? Heb gehoord dat dat een btje n poppenkast is om te kijken hoe je reageert onder druk...
Mocht ik dan uiteindelijk worden aangenomen op de KMA (HBO/WO traject) wordt het pas echt leuk  ;D! Heb gehoord dat ze daar gebinnen met een 'hell-week' kan iemand daar wat meer over vertellen? Lijkt me iig wel kicke... hou er wel van flink afgebeuld te worden  :'( :-X.

Dat was het wel... hoop snel iets te horen,

Groeten,
Ton