6 apache's naar irak

Gestart door baco83, 22/05/2004 | 14:37 uur

Jeffrey

Citaat van: berend op 25/05/2004 | 17:23 uur
nee dat hebben ze niet.

er gaan strax 6 apache's verkocht worden en daar komen dan een stuk of wat (kwwe nie hoeveel) longbows voor terug.

Echt waar!!! :o???

Heb je ook bronnen die dat bevestigen?
Het blijkt dat één Longbow de taak van 2 gewone Apaches op zich kan nemen!

berend

nee dat hebben ze niet.

er gaan strax 6 apache's verkocht worden en daar komen dan een stuk of wat (kwwe nie hoeveel) longbows voor terug.

Jeffrey

Heeft de NL-AH-64D Apche ook zo'n soort van radar boven de rotor?
Net zoals bij de Longbow,maar dan een eigen product?

civiel

De cougars zijn uitgerust met zandfilters en hebben voldoende reserves om een redelijke prestatie neer te zetten

Net zoals elke heli heeft de cougar het wel wat moeilijker doordat:

1. Warm weer-> geringe luchtdichtheid-> geringe lift rotors
2. Wam weer->minder dichte luchtdichtheid->minder vermogen
3. Zandfilter verhoogd weerstand luchtinvoer->minder vermogen

Verder moet de electronica meer gekoelt worden wat ook weer wat vermogen wegsnoept.


berend

die cougars kunnen volgens mij niet veel.

typisch franse rotzooi. had de staat nu toch maar voor de blackhawk gekozen.

ze kunnen niet tegen vochtig weer en dan ook niet tegen de woestijn?

dat word lastig.maar tis een goed kwestie dat de apache's er heen gaan.

had eik al eerder moeten gebeuren.

Geert

ik heb gehoord dat de cougars de hitte in de woestijn niet helemaal aankunnen... ik heb t idee dat die makila motoren van de cougar niet sterk genoeg zijn  om in die hitte te vliegen...


maar ik lees net op internet dat de resolutie die de VS en GB hebben ingediend bij de VN in Nederland in goede aarde is gevallen.

baco83

Citaat van: RAnger87 op 24/05/2004 | 20:13 uur
Dat was toch deze week al dat ze daarover gingen beslissen?

over die Cougars heb ik niks vernomen. Zijn er hier trouwens voorstanders van Cougars richting Irak? De cougar kan wel nuttig zijn. Een paar sluipschutters erin en hatseflatse.
als er dan een aanslag plaatsvind kan de mortieropsporingsradar de plek des onheils opzoeken en vervolgens kunnen Cougars de daders uitschakelen.

leuk idee van die cougar maar stuur dan gewoon apaches die zijn ietsjes beter uitgerust om vijandelijkheden uit te schakelen

RAnger87

Dat was toch deze week al dat ze daarover gingen beslissen?

over die Cougars heb ik niks vernomen. Zijn er hier trouwens voorstanders van Cougars richting Irak? De cougar kan wel nuttig zijn. Een paar sluipschutters erin en hatseflatse.
als er dan een aanslag plaatsvind kan de mortieropsporingsradar de plek des onheils opzoeken en vervolgens kunnen Cougars de daders uitschakelen.

RAnger87

neu weet niet eens wat het is behalve dan dat het op zaterdag is. Ik maakte een kwootje van Nu.nl  ;D

http://www.nu.nl/news.jsp?n=327644&c=11

zaterdag zat ik rond 11.00 in Café de bottom te zuipen.
en daarvoor heb ik nog effe kopspijkers gekeken.

maar weer back on-topic.

Geert

Wanneer wordt de beslissing over eventuele verlenging eigenlijk genomen (sorry... k heb t nieuws de laatste tijd niet echt kunnen volgen).

Ook ben ik benieuwd naar de invulling van die eventuele verlenging. Blijven de Chinooks of worden ze afgelost door Cougars??? Misschien dat iemand van 298 of 300 hier al iets meer over gehoord heeft...

berend

er staan er inderdaad een stuk of 10 in de us.

dat houd in dat we er ongeveer 10 in nl hebben.

waarvan er gemmiddeld 2 tot 4 in  (groot)onderhoud staan.

Groot onderhoud gebeurd op woensdrecht na een bepaald aantal uren.

en als ze een echte pechdag hebben zit er ook nog eens een kist bij die gewoon stuk is op het laatste moment.

dus het komt er op neer als het goed tegen zit hebben ze nu al nog maar een kist of 2-4 over om mee te vliegen

Jeffrey

Citaat van: Geert op 23/05/2004 | 22:06 uur
kan ik hieruit opmaken dat het nederlandse verblijf in irak verlengd gaat worden... zou het daar een voorteken van zijn?

Ljkt me stug dat ze dit doen als ze na een paar weken/maanden weer teruggaan.

Robert

CitaatEchter daar zitten nogal wat twijfels aan vast aangezien aangezien Balkende zaterdagavond in het programma Knevel op zaterdag heeft gezegdt dat hij de steun van D66 nodig acht om tot een overeenstemming te komen.

Kijk jij naar knevel op zaterdag ???

niks beters met je tijd te doen ;D
Pain is temporary, glory lasts forever!

RuL0R

Citaat van: baco83 op 23/05/2004 | 19:41 uur
nou kleine rekensom
6 in irak
6 in afaghanistan
volgens mij ook 6 in de vs voor opleiding

dus 30-18 is 12 op gilze

volgens mij staan er 8 in de vs, = 10 op gilze, daar straks nog 6 vanaf, dan kunnen we ervan uit gaan dat er zo nu en dan 1 of 2 zijn die kunnen vliegen op gilze, zal wel een leuke air power demo worden bij de open dagen.. :-\

RAnger87

die vraag vroeg ik mij zelf ook al af.
het lijkt mij in ieder geval stug dat Kamp 6 apaches met 100 militairen maar voor hooguit 2 maanden richting irak stuurt omdat die de veiligheid van zijn troepen wil garanderen.
bovendien is een meerderheid in de kamer voor een verlening in irak. Bovendien als de verlening niet doorgaat dan zou er te snel de conclusie worden getrokken dat we vertrekken vanwege onze overleden collega, sergeant 1e klasse Dave Steensma. Ik denk dat dat wat teveel negatieve aandacht is voor Kamp en anders zouden ze nu ook niet alle moeite doen voor resoluties en dergelijke die hun verblijf makkelijker maken qua politieke redenen dan. Dus de kans is groot dat de verlening gewoon doorgaat zelfs al wil D66 niet dat we niet gaan verlengen. Echter daar zitten nogal wat twijfels aan vast aangezien aangezien Balkende zaterdagavond in het programma Knevel op zaterdag heeft gezegdt dat hij de steun van D66 nodig acht om tot een overeenstemming te komen. Zoniet dan moet balkende zich keren tot de LPF om er toch voor te zorgen dat een meerderheid van de kamer deze operatie steunt.