Aanval op Irakeese burgers

Gestart door voorwaarts, 27/05/2004 | 09:41 uur

voorwaarts

CitaatIrakezen vertrouwen buitenlandse militairen niet

Uitgegeven: 17 juni 2004 07:26

WASHINGTON - Meer dan 90 procent van de Irakezen beschouwt de buitenlandse militairen als bezetters. Een meerderheid van 55 procent van de Irakezen zou zich veiliger voelen als de internationale troepenmacht meteen zou vertrekken.

Dat blijkt uit een opiniepeiling in opdracht van de door de VS geleide coalitie, waarop het Franse persbureau AFP de hand heeft weten te leggen. De enquête is eind mei gedaan, toen het schandaal om de Abu-Ghraibgevangenis al was losgebarsten.

Slechts 11 procent had toen nog vertrouwen in de coalitie, terwijl dat in november nog 47 procent was. Slechts 2 procent van de ondervraagden ziet de buitenlandse troepen als 'bevrijders'; voor 92 procent gaat het om 'bezetters'.

54 Procent vindt dat ,,alle Amerikanen'' verantwoordelijk zijn voor de marteling en vernedering van Irakezen in de Abu Ghraib-gevangenis. 61 Procent van de ondervraagden denkt dat de schuldigen niet zullen worden gestraft.

bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=342165&c=23

Jeffrey

''Wist je dit of heb je haviksogen dat je dit op een klein fotootje zag?''

Nee,ik hebum zelf gemaakt   8)  ::)

Ik wist dit gewoon omdat niemand zo dom is om zoiets te doen,geeft een lekker goede indruk bij de Irakezen.

Die tekst op dat bordje is ook met photoshop hedaan,is volgens mij al eerder op dit forum gezegd.


Cobra4

Citaat van: Jeffrey op 31/05/2004 | 10:22 uur

Snap ook niet dat veel mensen het hier automatisch over DE Amerikanen heeft,AMerika is wel wat groter dan alleen de Vernigde Staten sterker nog,Canada behoort ook tot Amerika.


Mocht je ooit het lef hebben om een Canadees een Amerikaan te noemen dan hoop ik dat je sport schoenen aan hebt! Je zult hard moeten lopen!  :P
Peloton 3 602 Sqn

voorwaarts

Binnen het Korpsmarns wordt dat Amerikaanse flinkdoen, Ahoea-gedrag genoemd. (voorbeeld: "die lui zijn vreselijk ahoea" = ze doen zich flinker voor als ze daadwerkelijk zijn)

Dat die lui in werkelijk Hoea,  Hooah of hoooooooaaaaaaaah roepen als groepsgewijze goedkeuring zal mij worst wezen. Ik ken dit gewoon als ahoea gedrag. Ook wel eens Arie of Tinus genoemd. De traditie binnen het korps is eerst fixen; dan flink doen. Niet andersom.

Maar ik moet je nu ook helaas  :'( :'( gelijk geven.  Na een beetje zoeken heb ik twee wallpaperversies gevonden. Onder de letter R hoort een luik te zitten. Deze hebben ze vergeten mee te nemen. Ik dacht toen ik het kleine fotootje zag dat het een echte was.

Wel knap gedaan, zelfs de zee is gemanipuleerd, monnikenklus om alle mannetjes in de juiste letters te krijgen, het schip iets gedraaid, lichtinval aangepast en dan maken zo'n goedkope fout.

Fake
http://whaven.czmb.net/details.php?image_id=32

Orgineel
http://www.news.navy.mil/management/photodb/photos/020911-N-6020P-021.jpg

Wist je dit of heb je haviksogen dat je dit op een klein fotootje zag?


ps: Ook Photoshop? of gewoon een misplaatst gevoel voor humor?

Jeffrey

#20
Deze actie is door de Amerikaanse leiding ook zwaar veroordeelt!

Er is idd niet echt een aanleiding om op ze te gaan schieten.

Maar Voorwaarts,dat je een hekel hebt aan Amerikaanse (VS) millitairen weten we,maar dan hoef je nog niet de hele tijd met je ahoeaaaa!!! bijdehand kom,en doen,getuigd alleen maar van kinderachtig gedrag,dit is namelijk gewoon een traditie net zoals het Nederlandse leger deze ook heeft.
Het is trouwens Hooah...

Snap ook niet dat veel mensen het hier automatisch over DE Amerikanen heeft,AMerika is wel wat groter dan alleen de Vernigde Staten sterker nog,Canada behoort ook tot Amerika.

Die Fuck Iraq is trouwens met photoshop ofzoiets gemaakt.

voorwaarts

#19
Ik ben even gaan zoeken en de helicopter schijnt iemand gezien te hebben met een cylindrisch object (RPG?) Zodra de helicopter wordt waargenomen gooien ze dat ding weg. Dit betekend echter het doodvonnis van de anderen. Vooral het executeren van de ongewapende gewonde is al genoeg om de hele crew voor het internationale tribunaal te laten verschijnen.

Ik kan je wel bergen links geven waar dit wapenfeit als zwaar crimineel en als typisch Bronx gangstergedrag wordt aangemerkt. Het filmpje is gecensuureerd op TV in de VS.

Maar om niet alleen maar negatief beeld heb ik ook naar een meer Amerikaans pleitend bericht gezocht. Het waren er niet veel maar ABCnews heeft er een artikel over

http://more.abcnews.go.com/sections/wnt/US/apache_video_040109.html

CitaatAnthony Cordesman, an ABCNEWS defense consultant:
you have to act immediately. If you wait to send in ground troops almost invariably your enemy is going to be gone."

Ik vind het al fout dat die Apache's zonder grondtroepen nabij een eigen schiettent openen. Maar het lijkt erop dat Apaches en gunships met 'card blance' het land afstruinen en op alles beginnen te schieten dat verdacht lijkt. Zonder dat dit geverifieerd door grondtroepen is. Je zal er maar lekker even een waterleiding aan het aanleggen zijn of een afvoerpijp repareren. Wordt je vanuit het niets en zonder waarschuwing beschoten door een stel triggerhappy cowboys omdat men van grote afstand en een wazig beeldscherpje denkt te kunnen bepalen dat je OOIT een bedreiging zou kunnen gaan vormen.  Naar mijn idee is het dan helemaal niet vreemd dat de Irakeese burgers in hun broek schijten voor de Amerikanen en zich tegen ze afzetten.

Zelfs al waren deze Irakies daadwerkelijk bewapend met RPG's, zodra ze die weggooien is de dreiging weg en horen de grondtroepen het over te nemen. Die gewonde had echt niet ver meer gekomen. Maar één voordeel, ze ontlasten zo wel hun eigen logistiek. Ze hoeven geen ambulance meer te sturen.

Billy Rosewood

Zonder de aanleiding tot deze actie vind ik het moeilijk om hier een oordeel over te hebben.
Als het hier gaat om wapensmokkelaars of terroristen maakt dat de situatie toch anders.
Maar het getuigd dan wel van triggerhappy gedrag want volgens mij kan je ze beter arresteren en verhoren zodat je meer info krijgt over andere activiteiten.
En wat ook tegen de Yanken spreekt is het feit dat ik geen enkel wapen zie bij de slachtoffers.
Ik bedoel als ik beschoten zou worden door een helicopter dan zou ik op zijn minst proberen een riedel terug te plaatsen maar geen van drieen dreigt ook maar met een wapen.
Al met al ziet het  er behoorlijk ziek uit :(

voorwaarts

#17
CitaatKortom Yanken zijn inderdaad triggerhappy, dol op spierballenvertoon en nog dom bovendien.
ROTFLOL

AHOEAAAA!!!
;D ;D ;D

Maar voor de echte fans, weer een leuk filmje, Apache valt Irakezen aan met 30mm.

HE IS WOUNDED, HIT HIM!

Weer een glorieuze overwinning van de Amerikanen op wat ongewapende Irakeese burgers. (Waarbij als publiekstrekker nog even een gewonde wordt gexecuteerd)

http://www.xmission.com/~knhmeads/224Helicopter_kills.mpeg
Duurt wel een minuut of 2 met ADSL voor het fimpje (ca5mb) is geladen.

Billy Rosewood

#16
Amerikanen reageren nogal zenuwachtig (om het zachtjes uit te drukken) als ze denken dat ze bedreigd worden.
Om de zaak in hun ogen weer onder controle te krijgen willen ze het liefste met veel spierballen vertoon en geschreeuw de "tegenstander" imponeren.
Als daar bij slachtoffers vallen dan is dat in hun ogen "collateral damage" en word dat onder het mom van "jammer maar helaas" geaccepteerd.
Dat dit soort reactie niet bepaald conflictbeheersend werkt is in hun ogen zorg voor later.
Dit soort gedrag van de Yanken is puur ingegeven door arrogantie en angst voor alles wat anders is.
Dit verschijnsel doet zich zelfs voor bij Amerikanen die in Nederland wonen en werken, voorbeeld.
Bij een kleine adm. eenheid welke gevestigd was in een typisch nederlands kantorenpark moest (na 9-11) in hun ogen bewaakt worden met gewapende burgerbewakers, we hebben moeten L**len tot de blaren op onze tong stonden om ze er van te overtuigen dat dit hier ten eerste verboden was en dat dit juist de aandacht zou vestigen op het pand.
Tot dan toe wist slechts een enkeling dat hier Amerikaanse Mil. werkte
en konden we iedereen nog op de mouw spelden dat hier een computerbedrijf was gevestigd.
Dit laatste was afgelopen nadat een "Gung Ho" commandant toch besloot om gewapende (nl) mariniers aan de poort te zetten en de Hummers niet langer uit het zicht te parkeren.
Resultaat, een krantenartikel met demonstraties en dergelijke tot gevolg.
Kortom Yanken zijn inderdaad triggerhappy, dol op spierballenvertoon en nog dom bovendien.

Jeffrey

Hoaah is net ziets als ja,meneer of ja,sergeant zoals ze het hier zeggen.

Voor VS-speciale troepen is het ook traditie om af en toe Hooah te zeggen,zo is dat nou eenmaal,ik wil niet weten wat hier allemaal traditie is...

Ik denk ook dat Combodja niet te vergelijken is met de situatie in Irak,elke dag komen daar Amerikaanse millitairen om,dan is het nogal logisch dat als er geschoten wordt dat je dan flink gespannen bent.

De Amerikaanse millitairen treden nou eenmaal wat daadkrachtiger ( balkenende ;D) en harder op dan de Nederlanders.

Ruiz,sorry voor mijn opmerking dan,ik begrijp het nu pas  :-[ :)

voorwaarts

Cambodjanen deden dat vooral in het begin om te plagen.

Ze schoten dan van minimaal 300 mtr redelijk hoog over je heen in de bomen. Je weet echt niet waar het vandaan komt. Er is verder nooit door ons op in gegaan, het was nooit de moeite om de drill "reactie op effectief vijandelijk vuur" uit te voeren, er viel n.l. niemand om en de inslagen waren niet waarneembaar. Het bleef altijd maar bij een salvo van 3 a 4 schoten. Even door de knieen en weer verder wandelen. En dan nog, we hadden de eerste weken door bevo-problemen 10 uzi patronen de man en mochten zowiezo niet het zijterrein in ivbm mijnen.

Ik geloof dat onze CC netjes aan de Khmer generaal heeft gevraagd of hij zijn troepen daarmee wil laten ophouden. Daar hielden ze zich redelijk aan. Wat denk je hoe de stemming had geworden als je toen vanaf het begin als Amerikanen (of Jeffrey) hadden gereageerd.

Van dat vreugdevuur hebben we ons daar nooit wat aangetrokken, één keer hebben we iedereen op post gehad omdat een paar dronken cambodjanen hun magazijn 200mtr van ons kamp leeg trokken.

Wat ik van Amerikanen heb meegemaakt in Irak 1991 is dat ze enorm gespannen op post staan. Daarnaast zijn ze gemiddeld conditioneel erg zwak en behoorlijk arrogant tegen de locale bevolking. Dit in combinatie met hun Ahoea, kit freak en trigger happy gedrag maakt ze niet echt de meest plezierige (en professionele) militairen om mee te werken. Ik heb met best veel verschillende landen samengewerkt maar Amerikanen zijn echt een soort appart. Die lui verafgoden hun wapen en staan vaak te popelen om het te gebruiken. Dan lijkt het mij logisch dat ik vooroordelen heb hoe die slachtpartij op de bruiloft heeft kunnen gebeuren.

Verder zijn het best aardige lui hoor, dat is ook hun grootste pluspunt. Ze zijn gastvrij, willen je alles leren over hun uitrusting en vooral vriendelijk. Uitzonderingen buitengelaten, ik moet ze alleen niet mee op patrouille hebben.

D819

Citaat van: Jeffrey op 27/05/2004 | 17:21 uur
Nog zo'n linkserd erbij...
Ga daar verder niet op in :(

Typisch dat militairen die ergens een standpunt over weten te formuleren hier automatisch het predikaat "linkserd" krijgen..
In vind het erg interessant om te lezen wat Voorwaarts schreef over zijn tijd in Cambodja. Daar schoten ze over zijn hoofd, iets wat ik me afvraag of het verstandig is, of je je dat ook in de buurt van Amerikanen kunt veroorloven.
Een Nederlandse collega van me heeft een tijd in de VS gewerkt, en is door een stel mafketels in een pick up truck op een haar na van zijn fiets af geschoten.
Just kiddin' !!!
Maar voor de rest zijn het best aardige kerels hoor!  8)

ruiz

Citaat van: Jeffrey op 27/05/2004 | 17:21 uur

Nog zo'n linkserd erbij...
Ga daar verder niet op in :(

Jeffrey, mijn opmerking was sarcastisch bedoelt,  ;D

voorwaarts

Linkserd ....  ;D ;D ;D

Dan ken je Ruiz nog niet! Ruiz, dank je voor de complimenten (al komen ze wel iets sarcastisch over op mij)   :P :P

Citaatthe attack, which took place in the village of Mogr el-Deeb about five miles from the Syrian border
http://archive.salon.com/news/wire/2004/05/23/wedding/index_np.html

CitaatThe first bomb struck the main tent at about 2:45 a.m ....... Survivors said shells rained down until nearly sunrise.
http://abcnews.go.com/wire/World/ap20040520_1673.html

Dat is toch ruim 3 uur.

Jeffrey

Citaat van: ruiz op 27/05/2004 | 17:14 uur
Nee Jeffrey, De Amerikanen hebben doelbewust ongeveer 12uur lang het gebied bestookt, met de intentie zoveel mogelijk burger Irakezen te vermoorden. helaas was het primaire doelwit van de amerikanen niet meer aanwezig, want de basis/peuterschool was eigenlijk het gewenste doel, maar helaas hadden de kinderen toen al vrij, dus waren de amerikanen gedwongen om de iets oudere Irakezen op die bruiloft maar te vermoorden. Het was hun secundaire doelwit.

Iemand als Voorwaarts weet wel waarover hij het heeft!


Nog zo'n linkserd erbij...
Ga daar verder niet op in :(

ruiz

Nee Jeffrey, De Amerikanen hebben doelbewust ongeveer 12uur lang het gebied bestookt, met de intentie zoveel mogelijk burger Irakezen te vermoorden. helaas was het primaire doelwit van de amerikanen niet meer aanwezig, want de basis/peuterschool was eigenlijk het gewenste doel, maar helaas hadden de kinderen toen al vrij, dus waren de amerikanen gedwongen om de iets oudere Irakezen op die bruiloft maar te vermoorden. Het was hun secundaire doelwit.

Iemand als Voorwaarts weet wel waarover hij het heeft!

Jeffrey

Hoe weet je nou dat het zo is gegaan???

Ik heb nou al meerdere keren gehoord dat het nieuws alles ''erger'' laat lijken dan dat het werkelijk is,je weet gewoon niet in wat voor situatie ze terecht waren,doe niet net alsof de Irakezen zulke lievertjes zijn Voorwaarts!

Dat er 3 uur lang is geschoten is grote onzin!


voorwaarts

Amerikanen openen graag ' klakkeloos'  het vuur, desnoods op eigen troepen ... zijn ze ook erg goed in.

... en dan blijf je gewoon 3 uur prijsschieten tot je gunship leeg is.

Ben je dan geesteziek of niet?

zzzzzmura

Citaat van: Jeffrey op 27/05/2004 | 14:55 uur
Maar ik denk dat het vanuit de lucht heel anders uitziet,als je dan iemand omhoog ziet schieten,dan lijkt het er dus op dat diegene op jou schiet(en),maar zoals al vele keren gezegd,weten wij de achtergrond van dit incident niet.

Dus dan ga je eerst poolshoogte nemen om de situatie in te schatten,en open je niet klakkeloos het vuur. Helaas maar waar de amerikanen hebben weer eens een blunder begaan.
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

Jeffrey

Maar ik denk dat het vanuit de lucht heel anders uitziet,als je dan iemand omhoog ziet schieten,dan lijkt het er dus op dat diegene op jou schiet(en),maar zoals al vele keren gezegd,weten wij de achtergrond van dit incident niet.

zzzzzmura

Citaat van: Jeffrey op 27/05/2004 | 13:08 uur
Ik denk niet dat het erg slim is om precies rond deze tijd in Irak een bruiloft uitbundig te vieren!

Het getuigd wel hoe slim die Irakezen zijn,die kogels komen ook weer naar beneden,dit is levensgevaarlijk,zijn in het verleden al tich doden door gevallen,nou leuke bruiloft!

Ik zie dit net zo iets als een friendly-fire incident,het is zeker niet met opzet gebeurd,het is gewoon een vergissing (als het een vergissing is hoor!) geweest,zulk soort dingen gebeuren gewoon,maar het is natuurlijk GOED dat dit is gebeurd voor onze linkse-aanhangsels hier,kunnnen ze weer lekker de VS proberen zwart te maken en mensen op dit forum proberen te manipuleren...

Als ik werd beschoten door mensen,al was het op een bruiloft,dan zou ik ook terugvuren,al kunnen ze me niks maken,het is toch een aanval en om jezelf te verdedigen MOET je wel terugvuren!

Vrij ongenuanceerde uitspraak van je Jeffrey,die mensen aldaar willen dat hun leven ook doorgaat dacht je dat er in de tweede wereldoorlog niet getrouwd werd dan.
Tijdens een van mijn tours werd er naast onze compound ook een bruiloft gevierd met bijbehorend vreugdevuur de lucht in. In eerste instantie schrik je daarvan en word je heel alert,maar de mensen vierden voor de rest keurig hun feestje en er was geen gevaar voor onze mensen. Dus niks aan de hand.
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

voorwaarts

#3
ELke militair leert in Nederland dat je - zelfs in oorlogstijd - gepast geweld moet gebruiken. Zeker als er burgers in de buurt zijn.

Het niveau dat de VS  dat een gunship (voor minimaal 3 uur) tegen wat burgers - al dan niet met Kalashnikov inzet - zegt al genoeg. Alsof je 1 irritant zoemende mug dood slaat met een sloopkogel en direct het hele huis omrost....maar de mug is dood en het gezoem is over.

Dan ga ik mezelf afvragen, wat was het werkelijke doel? De mug doden of het huis omhalen? Is dat LINKS???

CitaatAls ik werd beschoten door mensen,al was het op een bruiloft,dan zou ik ook terugvuren,al kunnen ze me niks maken,het is toch een aanval en om jezelf te verdedigen MOET je wel terugvuren!

Ik ben blij dat ik jou nooit in m'n geweergroep heb gehad.



Jeffrey

#2
Ik denk niet dat het erg slim is om precies rond deze tijd in Irak een bruiloft uitbundig te vieren!

Het getuigd wel hoe slim die Irakezen zijn,die kogels komen ook weer naar beneden,dit is levensgevaarlijk,zijn in het verleden al tich doden door gevallen,nou leuke bruiloft!

Ik zie dit net zo iets als een friendly-fire incident,het is zeker niet met opzet gebeurd,het is gewoon een vergissing (als het een vergissing is hoor!) geweest,zulk soort dingen gebeuren gewoon,maar het is natuurlijk GOED dat dit is gebeurd voor onze linkse-aanhangsels hier,kunnnen ze weer lekker de VS proberen zwart te maken en mensen op dit forum proberen te manipuleren...

Als ik werd beschoten door mensen,al was het op een bruiloft,dan zou ik ook terugvuren,al kunnen ze me niks maken,het is toch een aanval en om jezelf te verdedigen MOET je wel terugvuren!

voorwaarts

#1
Het is al weer bijna een week geleden maar ik vond het toch nog de moeite om er een topic over te openen

CitaatRAMADI, Iraq — As survivors tell it, the wedding party was in full swing. The band was playing tribal music and the guests had just finished eating dinner when, at about 9 p.m., they heard the roar of U.S. warplanes. Fearing trouble, the revelers ended the festivities and went to bed.
About six hours later, the first bomb struck the tent.

"Mothers died with their children in their arms," said Madhi Nawaf, 54, who survived the attack Wednesday in Mogr el-Deeb on the Syrian border. Up to 45 people died — many women and children from the Bou Fahad tribe.

"One of them was my daughter," Nawaf told The Associated Press. "I found her a few steps from the house, her 2-year-old son, Raad, in her arms. Her 1-year-old son, Raed, was lying nearby, missing his head."

Videotape reportedly of the victims' bodies has aired on Arab television and is fueling further outrage against the United States for what many Iraqis see as a pattern of abuse and disregard for Iraqis by American soldiers.
Bron: http://seattletimes.nwsource.com/html/iraq/2001934939_wedding21.html

Omdat we er in het andere topic http://www.defensieforum.nl/index.php?board=66;action=display;threadid=4281&start=0 over spraken. Dit topic gaat over piraterij. Dit is dus een ander onderwerp als de moord op 45 burgers.

CitaatOh, dus jij schiet ook je automatische geweren af in de lucht als je op een trouwerij bent??? Wist wel dat er ergens een Arabier in jouw schuil ging  

Regards,

Mourning
Nee, maar het is in die landen wel de gewoonte en dat weet elke militair. Wat zou jij doen als je daar woonde, iets te vieren hebt, geen vuurwerk maar wel de trotse eigenaar van een mooie glimmende AK47 bent? Je kunt het een beetje vergelijken met het gedrag dat pubers hier hebben door de muziek in hun Golfje op onweer te zetten. Gewoon een beetje branieschoppen. in Irak was '91 regelmatig vreugdevuur te horen, de Irakeese grenspolitie nabij Habur vond het daar ook erg leuk om 's nachts vlak achter je hun wapen door te laden als je er patrouilleerde, in Cambodja was het zelfs de gewoonte om elke volle maan een magazijn of wat leeg te jassen. Na bijna elke bevo-vlucht van de Mi-17's op ons kampje in Sokh San zaten er in het begin 7.62 gaten in de VN-helies....ducktape erover en doorvliegen. De Russische piloten hadden nagenoeg allemaal Afghanistan ervaring en keken nergens van op, waren ook totaal niet trigger happy en haalde alleen maar hun schouders op. Die lui vlogen in korte broek en op badslippers, het kon ze echt niet boeien, je kon echter wel op ze bouwen omdat ze altijd vlogen als je ze nodig had. Ik ben blij dat we destijds niet van onze Klu cowboys afhankelijk waren.

Als Cambodjaanse grapje schoot de Rode Khmer regelmatig vanuit het bos over de hoofden van onze patrouilles. In het begin schijt je bijna je broek vol maar alles went. Om nu direct als repressaille een hele kampong leeg te schieten waar het vuur vandaan komt, is toch te zot voor woorden?  Zal je lekker veel "harts and minds" mee winnen!

Ik heb in Bosnië ook wel eens een relletje tijdens een trouwerij meegemaakt.

De Bosniacs wisten dat er niet geschoten mocht worden op trouwerijen. Manipulatie met vuurwapens waren vlak voor de Bosnische verkiezingen in '97 natuurlijk ten strengste verboden. Een 20 tal Bosnische personenauto's (incl bruidspaar) moesten na een trouwerij zonodig in het Servische gedeelte van Travnic even van zich laten horen. Wij zijn toen met een Laro+MAG voor en achter de stoet gaan staan en hebben ze even vriendelijk doch dringend verzocht even halt te houden. De VN-politie die later met het QRF arriveerde heeft de wapens in beslag genomen.

Ik had mijn schutter natuurlijk opdracht kunnen geven om de hele trouwstoet aan flarden te schieten want die lui waren aardig provocerend aan het rondzwaaien met hun AK's, één auto wist in de chaos zelfs te ontkomen. Het is maar net welke keuze je maakt....de M84's en handgranaten had ik trouwens al eerder laten uitpakken en lagen klaar.

Om 40 doden te veroorzaken op een trouwerij moet je toch aardig wat door knallen vanuit je veilige AC130 gunship....de helden. Wel een voordeeltje voor de dappere schutter achter z'n beeldschermpje, vrouwen met hun kinderen lopen niet zo hard.  Voor de liefhebbers een filmpje wat de schutter voor beeld heeft
http://sf.indymedia.org/uploads/ac130_gunshipmed.wmv
"Ze schoten op ons" was het verweer van de Amerikanen. Ja, dat zou ik ook zeggen. Er was natuurlijk sprake van directe dreiging, die kansarme jongens in dat gunship zullen wel doodsangsten hebben uitgestaan met al die inkomende 7.62's op 2000ft. Zometeen komt er een kras op de camoverf! Zie daar maar eens overeen te komen.  Als je het filmje van 5mb bekijkt zie je ook wat een fantastisch wapen die AC130 eigenlijk is. Je zou er bijna een moord voor doen om plaats te mogen nemen achter het beeldscherm en joystick van de schutter .... toch? Van welke 'gamer' gaan de vingers niet jeuken als ze het filmpje hebben bekeken.

Dit geweldige wapenfeit onderstreept weer gewoon de triggerhappyness en labiliteit van de Amerikaanse militairen. Ze kunnen niet wachten om even lekker te knallen. Maakt niet uit, alles wat beweegt is goed.

CitaatThe first bomb struck the main tent at about 2:45 a.m., the survivors said. Among those who died was Hussein al-Ali, a prominent wedding singer from Baghdad. The second bomb struck the stone house, killing everyone inside.

Survivors said shells rained down until nearly sunrise.

The strike was conducted by an Air Force Special Operations AC-130 gunship, which carries machine guns, cannons and a 105-mm howitzer, according to a Pentagon official who spoke on condition of anonymity
bron: http://seattletimes.nwsource.com/html/iraq/2001934939_wedding21.html

Ik zou vooral proberen het goed te praten .... vooral doen. Dit zijn de "Woeste Hoeven's"  van Irak.

en eh, Mourning,
CitaatVoorwaarts ... wist wel dat er ergens een Arabier in jouw schuil ging
Wat er in jou schuilt met het proberen verdedigen van deze daden wil ik niet eens weten.