Balkenende verwacht instemming PvdA over Irak

Gestart door kleine ellen, 09/06/2004 | 12:01 uur

-Peter-

#102
Citaat
OPZOUTEN DAN!

sorry mensen, het blijft moeilijk zo te zien... dus helaas gaat ook op dit onderwerp een slotje...   >:(
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Jeffrey

#101
Citaat van: Reinaert op 11/06/2004 | 16:42 uur
Citaat van: Jeffrey op 11/06/2004 | 16:35 uur
Citaat

Staatsgeheim???

Iets wat in begin jaren 70 gebeurd is?
Is al errug lang verjaard hoor!

Citaat

Verjaard?
Kan zoiets verjaren dan?

Dus als b.w.v.s iemand heeft ontdenkt dat er in Nederland 1 miljoen kernbomen liggen en het verjaard,dan mag dat gewoon worden verteld door die persoon?


Ik heb het al een keer uitgelegd wat dienstgeheim is.
Het was geen top secret.
Het betekende, dat je er toen niet mee naar de pers mocht gaan.
Verder was er niks mee.
Ik zat te plagen over "verjaard" ...
Sorry.

Maar ik wordt een beetje kregel als een stel nukubu's
van snotneuzen op een forum een grote bek opzetten, en dan verbaasd reageren als er iemand eens gewoon wat verteld.

Jonge jonge...
Wat denk je dat er op zee gebeurd?

Ga er verdomme eens kijken, praat met lui van de koopvaardij, de offshore, vissers, kortom, zeelui in het algemeen.

Je zult zien dat je oren gaan klapperen.
Als je van zo'n simpel verhaal als dat van mij al op tilt slaat.



Uhmm...ja....heel interessant allemaal,maar wat probeer je nou te bereiken of te vertellen?

Ga er verdomme eens kijken,praat met lui...,ik snap echt niet waar je het over hebt  ???

Wat zit je nou dwars,tik je frustraties maar neer op dit forum... :P

D819

Citaat van: oud_zijde op 11/06/2004 | 16:34 uur
ik kan me anders geen nieuws herinneren over propvolle olietankers en panameze trawlers tijdens de oliecrisis

zal wel te jong zijn dan ofzo

dat van die sub zal me een worst wezen

OPZOUTEN DAN!

D819

Citaat van: Jeffrey op 11/06/2004 | 16:35 uur
Citaat

Staatsgeheim???

Iets wat in begin jaren 70 gebeurd is?
Is al errug lang verjaard hoor!

Citaat

Verjaard?
Kan zoiets verjaren dan?

Dus als b.w.v.s iemand heeft ontdenkt dat er in Nederland 1 miljoen kernbomen liggen en het verjaard,dan mag dat gewoon worden verteld door die persoon?


Ik heb het al een keer uitgelegd wat dienstgeheim is.
Het was geen top secret.
Het betekende, dat je er toen niet mee naar de pers mocht gaan.
Verder was er niks mee.
Ik zat te plagen over "verjaard" ...
Sorry.

Maar ik wordt een beetje kregel als een stel nukubu's
van snotneuzen op een forum een grote bek opzetten, en dan verbaasd reageren als er iemand eens gewoon wat verteld.

Jonge jonge...
Wat denk je dat er op zee gebeurd?

Ga er verdomme eens kijken, praat met lui van de koopvaardij, de offshore, vissers, kortom, zeelui in het algemeen.

Je zult zien dat je oren gaan klapperen.
Als je van zo'n simpel verhaal als dat van mij al op tilt slaat.


oud_zijde

Citaat van: Jeffrey op 11/06/2004 | 16:35 uur

Verjaard?
Kan zoiets verjaren dan?

Dus als b.w.v.s iemand heeft ontdenkt dat er in Nederland 1 miljoen kernbomen liggen en het verjaard,dan mag dat gewoon worden verteld door die persoon?

nee als iemand het ontdekt dan mag hij het gewoon vertellen, journalistieke vrijheid heet dat oid

maar als jouw verteld wordt dat je je mond moet houden dan doe je dat totdat iemand zegt, nu mag het weer
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

Citaat

Staatsgeheim???

Iets wat in begin jaren 70 gebeurd is?
Is al errug lang verjaard hoor!

Citaat

Verjaard?
Kan zoiets verjaren dan?

Dus als b.w.v.s iemand heeft ontdenkt dat er in Nederland 1 miljoen kernbomen liggen en het verjaard,dan mag dat gewoon worden verteld door die persoon?

oud_zijde

ik kan me anders geen nieuws herinneren over propvolle olietankers en panameze trawlers tijdens de oliecrisis

zal wel te jong zijn dan ofzo

dat van die sub zal me een worst wezen
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

Citaat van: oud_zijde op 11/06/2004 | 15:57 uur
als het geheim is dan houd je het voor je


Het werd toen niet aan de grote klok gehangen,
het zou het stempel DIENSTGEHEIM gekregen hebben.
Maar dat had het Handboek Soldaat ook..
Je mocht het niet verder publiceren.
Het werd ook sterk afgeraden met zo'n verhaal
naar de krant te gaan bellen...
Begrijp je!?

Maar nu is het gewoon een echt gebeurd, sappig verhaal.


D819

Citaat van: oud_zijde op 11/06/2004 | 15:33 uur
Citaat van: Reinaert op 11/06/2004 | 15:14 uur
Goed, ben je er achter wat een Brabander motiveert om bij de marine te gaan. Trots, eerzucht en geldingsdrang, na het debacle in mei 1940.


ik snap hem niet

en hij shept wel op 'ik had hem al in de smiezen hoor maar de rest van de schuit niet!' en 'zoek het niet op in de Telegraaf want het is geheim'


Dat staat er niet!!!!
Je verdraait het zaakje!

Ik heb gezegd, dat een jonge onervaren officier het niet begreep.
Dat komt meer voor.

Het kan niet!!
Het zal wel een radar storing zijn!
Dat moet je nooit tegen een radarboer zeggen!!!

Dat is net zo iets als tegen een fietsenmaker zeggen dat het wiel van een fiets vierkant is.
Zo'n matroos kent zijn vak beter als een officier die
geen spat van elektronica begrijpt.

Dat was trouwens ook dikwijls de reden waarom het kader een hekel had aan die eigenwijze dienstplichtigen.
Ze wisten het in veel gevallen beter als het kader.

D819

Citaat van: oud_zijde op 11/06/2004 | 15:33 uur
Citaat van: Reinaert op 11/06/2004 | 15:14 uur
Goed, ben je er achter wat een Brabander motiveert om bij de marine te gaan. Trots, eerzucht en geldingsdrang, na het debacle in mei 1940.


ik snap hem niet

en hij shept wel op 'ik had hem al in de smiezen hoor maar de rest van de schuit niet!' en 'zoek het niet op in de Telegraaf want het is geheim'

wat moeten wij er nu mee

ik geloof niet dat meneer hier als ex marineman staatsgeheimen op een defensieforum prijs gaat zitten geven ... en niet eenmaal maar te pas en te onpas

sorry

Staatsgeheim???

Iets wat in begin jaren 70 gebeurd is?
Is al errug lang verjaard hoor!

En de Russen vonden het ook wel leuk...   ;D

Maar als iemand een uitdagende vraag stelt, van wat ik uitgevreten heb in mijn diensttijd, dat beginnen ze te ginnegappen als ik het gewoon vertel.
En ik kan het nu eenmaal niet minder sappig vertellen, dan hoe het gebeurd is. Tja, en als het morgen in de Telegraaf staat, dan ontken ik natuurlijk alles, want dat is een roddelblad...  ;D

Vraag trouwens Bram Stemerdink maar, hij is ongeveer in die periode nog eens bij ons aan boord geweest, op volle zee overgezet.
Hij was toen staatssecretaris.
Moedige vent overigens.. Hij vertrok geen spier toen hij rakelings over de golven ging met zijn spatoes...
(Hobby van de dekdienst.. Operatie theezakje)

Als Balkenende of Kamp.....
Vandaag de dag.........
Woehahahahaha......

O ja, en doe Mat Herben de groeten van het personeel van een
Marinesleper....
We hebben allemaal hartelijk gelachen toen de top van de LPF
een gigantische zoutwaterdouche kreeg...
Moet je als nukubu maar niet op het idee komen een pet
van een marineofficier op te zetten.

Woehahahaha

civiel

lijkt me ook logisch. Maar ja zoals ik al zei:

Ik weet het niet ZEKER en dus heb ik geen recht om iemand voor leugenaar uit te maken.

oud_zijde

als het geheim is dan houd je het voor je

je gaat er niet over opscheppen en er vervolgens 'zoek er maar niet naar want je vind toch nix' dat vind  ik storend.

of het wel of niet daadwerkelijk gebeurt is doet er imo al geeneens meer toe vandaar de ietwat sarcastische opmerking op de vorige pagine.
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

civiel

Ik heb geen eigen ervaring (operationeel of anderzijds)

In dat geval moet ik iemand dus gelijk geven totdat anderzijds bewezen kan worden.

Het verhaal lijkt sterk, maar ik heb niet in de gewoonte om mensen die gedient hebben niet te geloven in eerste instantie.
(voordeel van de twijfel)

Daarom heb ik dus mijn excuses aangeboden.

oud_zijde

Citaat van: Reinaert op 11/06/2004 | 15:14 uur
Goed, ben je er achter wat een Brabander motiveert om bij de marine te gaan. Trots, eerzucht en geldingsdrang, na het debacle in mei 1940.


ik snap hem niet

en hij shept wel op 'ik had hem al in de smiezen hoor maar de rest van de schuit niet!' en 'zoek het niet op in de Telegraaf want het is geheim'

wat moeten wij er nu mee

ik geloof niet dat meneer hier als ex marineman staatsgeheimen op een defensieforum prijs gaat zitten geven ... en niet eenmaal maar te pas en te onpas

sorry
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

civiel

Ok, 2 x een misverstand:

1. Ik wilde geen imitatie commando zijn
2. Jij schepte niet op over je dienstverleden.

Hierbij mijn excuses  :o