Balkenende verwacht instemming PvdA over Irak

Gestart door kleine ellen, 09/06/2004 | 12:01 uur

D819

Goed, ben je er achter wat een Brabander motiveert om bij de marine te gaan. Trots, eerzucht en geldingsdrang, na het debacle in mei 1940.


D819

O God nog aan toe!!!

In marinetermen is een onderzeeboot boven water krijgen de uitdrukking voor hem "in theorie" tot overgave gedwongen te hebben.

Maar gelukkig was het in vredestijd, en de Russen speelden tot ieders verbazing het spel gewoon mee.

Zo iets gebeurt gewoon.
Er werden over en weer foto's gemaakt...
En we stonden wat te zwaaien..
Na het officieele gedeelte natuurlijk...

Het is natuurlijk een spel...

Zij dachten dat we hen pas laat ontdekt hadden.
Ik had ze al een dag eerder in de smiezen...
Maar het heeft wat moeite gekost om die
@$&@# takenboeker van een officier van de wacht
te overtuigen dat er een sub achter ons smaldeel aan voer.

We voeren in formatie met een aantal schepen, maar onze D819 had een offset. Daardoor hadden de Russen ons niet in de gaten.
Ik hun met de radar wel..

En nu wat info, hoe het dan precies zit.
Wel.. Routine is dodelijk!
Denk eens na...
Klok... Wisselen van de wacht....

Wanneer zou jij als OZ commandant je periscoop gebruiken?
Het wisselen van de wacht is TE voor de hand liggend.
Babbelen, koffie...
Juist dan let je op....!!!!!!!!!!!!

We hadden gewoon een goed ploegje.
Ik moeide me nauwelijks met de overname van de wacht.
Hield bij opkomst en afgaan altijd het beeldscherm in de gaten.
En dat was 2 keer echt BINGO!
Je bent fanatiek, of niet..  ;D

civiel

Rein,

nou wil ik niet lullig doen hoor maakuh:

Denk je nou werkelijk dat ik het serieus bedoelde dat ik bij de commando's heb gezeten?
Ik heb al meerdere malen gezegd dat ik NIET bij defensie zit of heb gezeten.
Vandaar ook mijn naam, gekozen om direct duidelijk te maken dat ik NIET in dienst ben of heb gezeten.

Het was bedoelt als grap om de, enig sinds overdreven, ervaringen van ene Reinaert (je denkt toch niet dat wij echt denken dat jij een russiche onderzeeer hebt geligt of hebt meegeholpen.

In de laatste jaren zijn er 2 gezonken ( de Kursk en de K159). Ik wist niet dat daarbij Nederlandse MILITAIREN uitgenodigd waren. Tenzij je natuurlijk nu bij Smit-tak werkt, dan neem ik mijn worden terug.
Maaruh ik heb niet gehoort dat de NL marine heeft geholpen in rusland/russische wateren met enige bergings werkzaamheden.

De enige andere Russiche sub die geligt is is door de Amerikanen gedaan. En dat was door een speciaal gebouwd ship een hele tijd geleden. (ben ff de details vergeten).

Als jij het tegendeel kan bewijzen (dat jij werkelijk deel hebt uitgemaakt van een berging) dan zal ik mijn woorden inslikken en mijn verontschuldigingen aanbieden. Tot die tijd.......

(PS kom nou niet aan met...geheim, clearance..etc etc)

oud_zijde

nee dat is links van die honderduizenden lijken van onschuldige burgers die bij de aanval op Irak in de eerste twee weken om zouden komen.

met andere woorden, we zitten gewoon maar wat luchtige grappen te maken maar als je er een politiek spelletje van wil maken is dat ook goed
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

voorwaarts

CitaatNee, het dok waar de SSBN conversie van de Walrus ligt

Citaat00000wwwwww die!!!

daar liggen toch die met-verfgepantserde-clusterbommen-met-atoomkoppen-in-de-clustemunitie opgeslagen???

Is dit bedoelt als open (dok)deur???

Jullie bedoelen natuurlijk NAAST de opslagplaats van "WMD" in Iraq, het bureau van de rechtshulp aan Irakeese verdachten en Mensenrechtenorganisatie op camp X-ray.

Als je wilt kan ik nog wel even doorgaan, jullie maken het me wel erg makkelijk


D819

Wel heel vreemd natuurlijk dat een zogenaamde ex-commando met een nick "civiel" aan komt kakken...
Net zo iets als een ex-matroos die de nick "nukubu" aan zou nemen.
Maar ondertussen weten we van civiel nog steeds de kleur niet.
Van de hangaar.

O ja.. Wat is er met de oude kazerne eigenlijk gebeurd?
Waar zijn die stenen gebleven?

1 Die zijn vergruisd en als puin naar Irak verscheept.

2 Daarmee is het Catshuis verbouwd, en gedeeltelijk enkele projecten voor het koningshuis van bouwmateriaal te voorzien.

3 De kazerne is in gebruik als asielcentrum

4 Iets anders, graag toelichten...  ;D 8)

Overigens heb ik nog ergens een kopie van een brief van de commandant der commando's...
Heel aardig...  
Dat wordt lachen...


Mourning

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

oud_zijde

ik heb het niet over het dok maar over de hangar natuurlijk
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

civiel

Nee, het dok waar de SSBN conversie van de Walrus ligt

oud_zijde

00000wwwwww die!!!

daar liggen toch die met-verfgepantserde-clusterbommen-met-atoomkoppen-in-de-clustemunitie opgeslagen???
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

heb je uberhaupt hangaars in roosendaal?
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

civiel

Nee, die is gelijk aan de nieuwe F22 hangaar op schiphol  :P

D819

#75
Nu weer even ON TOPIC:

Balkenende kan verwachten wat hij wil...  ;D  8)

Maar dit zag ik vannacht al op de site van de PvdA,
ik dacht toen ik het las...
Ik ga slapen...  ;D

Einde topic!





Bos: VN-resolutie grote stap vooruit

09-06-2004 02:15  
De nieuwe resolutie van de veiligheidsraad over Irak noemt PvdA-leider Wouter Bos 'een grote stap vooruit in de goede richting'. De PvdA blijft echter vooralsnog tegen de verlenging van de aanwezigheid van Nederlandse troepen in het zuiden van Irak. Nog veel vragen blijven over, zei Wouter Bos.  

Daarmee blijft de Partij van de Arbeid, als het gaat over een verlengde aanwezigheid van troepen in Irak, bij het standpunt  'nee, tenzij'. Een definitief oordeel velt de PvdA na het besluit van het kabinet, dat vrijdag wordt verwacht. 'Wij moeten niet overhaast een beslissing nemen', aldus Bos. 'We moeten leren van het verleden, van Srebrenica. Het gaat  hier om zaken van leven en dood. Wij hebben daar wél troepen zitten, Frankrijk en Duitsland niet. Wij willen dat de troepen veilig zijn, dat het duidelijk is onder welk commando onze troepen nu vallen, en dat er zekerheid is dat een eind gemaakt is aan de ontoelaatbare martelingen in gevangenissen. Het gaat erom dat stabiliteit wordt gebracht. Een verblijf heeft alleen nut als we daar een zinvolle bijdrage aan leveren. We laten ons niet een besluit opdringen door de regering die zelf nooit de moeite nam om voor een grotere rol van de VN te pleiten en die bij het eerste het beste VN-voorstel meteen weer klakkeloos achter Bush aanliep.'

Voor de PvdA hebben altijd twee afwegingen gegolden:

Grotere rol VN
Waterdichte veiligheidsanalyse voor onze troepen wanneer er verlengd wordt.
De PvdA zegt dit al anderhalf jaar. Aan het eerst is nu voldaan, aan het tweede nog niet. Het was, is en blijft voor de PvdA: nee, tenzij. Het kabinet Balkenende moet met goede argumenten komen waarom onze troepen in Irak moeten blijven.

De regering moet een veiligheidsanalyse maken en antwoord kunnen geven op de volgende vragen:

Hoe veilig zij onze troepen daar?

Zijn alle martelingen nu gestopt; dit in veband met het uitleveren van gevangenen aan Amerika en Engeland?

Is het nog wel een vredesmissie?

Wij willen niet op morele gronden en een ontbrekende veiligheidsanalyse nu een besluit nemen. Dat hebben we één keer eerder gedaan bij Srebrenica en we weten hoe het toen afgelopen is. Van die les zouden we moeten leren.


oud_zijde

Citaat van: Reinaert op 10/06/2004 | 12:27 uur
Tja...

Zeg ik eens gewoon wat ik in dienst heb gedaan, en dan wordt er lollig over gedaan.
Wat een sukkels zeg!
Weer echt Nederlands, elkaar afzeiken.
zegt degene die er zo'n beetje zijn beroep van heeft gemaakt de landmacht af te zeiken ;D

Citaat
Nee, dan moet je die Amerikanen zien.
Die hebben een half uur nodig om met een boot een kanaal over te steken. Nederlanders doen daar een paar minuten over.

Niet te geloven, maar een kennis van mij bij de landmacht heeft dat met eigen verbaasde ogen aanschouwd, en kwam niet meer bij toen hij het me vertelde...  ;D
De Amerikanen moesten eerst tellen...   ;D ::)

point being what?

Amerikanen zijn niet zo geweldig als ze zelf denken?

It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

ik heb ze niet laten lopen, ze zitten vast in Scheveningen ... ik ga er nog wel is mee kaarten want daar woon ik natuurlijk vlakbij

maar de arrestatie is geheim gehouden want kofi annan wacht op een gunstig moment
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.