Balkenende verwacht instemming PvdA over Irak

Gestart door kleine ellen, 09/06/2004 | 12:01 uur

D819

Citaat van: oud_zijde op 10/06/2004 | 12:14 uur
pfffff das nog nix

ik heb in bosnie Karadzic EN Mladic gevangen genomen, ik zat in een cafe waar ik een 'buurtonderzoek' aan het doen was en toen hoorde ik op de achtergrond een dronken man roepen dat hij god was, ik draai me om en verdomd ... Mladic en een zwerver!

dus ik loop er resoluut op af, sla de zwerver in elkaar met mijn knuppel en zeg tegen Mladic, als je god was dan had je dat moeten voorkomen en toen sloeg ik het dynamische duo in de boeien en bleek de zwerver Karadzic te zijn.

maar doe geen moeite, de volkskrant weet hier nix van, is namelijk geheim gehouden door Kofi Annan tot vlak voor de verkiezingen

Waarom heb je ze dan laten lopen...  ??? ??? ??? ;D

O, ik snap het al... Orders van Den Haag...  ;D 8)  8X

D819

Citaat van: civiel op 10/06/2004 | 12:18 uur
en toen ik bij de commando's was..............

;D ;D ;D

Zucht steun plof............

Jij bij de commando's?

Wat voor kleur had de hangaar in Roosendaal dan?

D819

#70
Tja...

Zeg ik eens gewoon wat ik in dienst heb gedaan, en dan wordt er lollig over gedaan.
Wat een sukkels zeg!
Weer echt Nederlands, elkaar afzeiken.

Nee, dan moet je die Amerikanen zien.
Die hebben een half uur nodig om met een boot een kanaal over te steken. Nederlanders doen daar een paar minuten over.

Niet te geloven, maar een kennis van mij bij de landmacht heeft dat met eigen verbaasde ogen aanschouwd, en kwam niet meer bij toen hij het me vertelde...  ;D
De Amerikanen moesten eerst tellen...   ;D ::)

civiel

en toen ik bij de commando's was..............

;D ;D ;D

Zucht steun plof............

oud_zijde

pfffff das nog nix

ik heb in bosnie Karadzic EN Mladic gevangen genomen, ik zat in een cafe waar ik een 'buurtonderzoek' aan het doen was en toen hoorde ik op de achtergrond een dronken man roepen dat hij god was, ik draai me om en verdomd ... Mladic en een zwerver!

dus ik loop er resoluut op af, sla de zwerver in elkaar met mijn knuppel en zeg tegen Mladic, als je god was dan had je dat moeten voorkomen en toen sloeg ik het dynamische duo in de boeien en bleek de zwerver Karadzic te zijn.

maar doe geen moeite, de volkskrant weet hier nix van, is namelijk geheim gehouden door Kofi Annan tot vlak voor de verkiezingen
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

#67
Citaat van: Jeffrey op 10/06/2004 | 11:22 uur
Citaat van: marianka op 10/06/2004 | 01:44 uur
;D heb jij veel missie's meegemaakt? je bent toch ex-millitair?

Volgens mij heeft hij op zee liggen dobberen tijdens de oliecrisis dacht ik  ::)

Ach, toen hadden we het alleen maar druk met het wegjagen van gecharterde oude vrachtschepen waarmee geprobeerd werd een ramp te ontketenen door een tanker voor Rotterdam in de flank te raken waardoor een kolossale milleuramp zou ontstaan, en Rotterdam een tijd lang geen tankers meer zou kunnen ontvangen, omdat de Eurogeul gestremd was.
Was ook maar gewoon een kwestie van mijn plicht doen hoor.
Maar zin had het wel toen...
Maar doe geen moeite, want het stond toen niet in de Telegraaf.
Het is geheim gehouden.


Verder heb ik het naar boven brengen van een heuse Russische sub op mijn conto staan.
Dan heb je het aardig geschopt als matroos ODOPS.  ;D 8)

D819

Citaat van: ruiz op 10/06/2004 | 11:32 uur
Citaat van: voorwaarts op 10/06/2004 | 11:08 uur

De eerlijke SP beslissing moet toch het respect van RUIZ krijgen....hij houdt van duidelijkheid. Rooie huichelaars? Waar zit de Hoop Scheffer nu, dankzij wat?
;D


Inderdaad, ik weet waar de SP staat, zij winden er geen doekjes om, helaas verschil ik inhoudelijk teveel met mensen van de SP. En het feit dat de SP nooit regeringsverantwoordelijkheid wil of durft te nemen, heeft mij toch altijd een goed gevoel gegeven, want ik denk dat werken bij defensie dan op dit moment een Melkertbaan zou zijn geworden. Maar goed dat terzijde ik ga weer offtopic.

Je weet waar de SP staat.. Geweldig!
Ik vat dat maar op als compliment.

Regeringsverantwoordelijkheid...

Tja...

We hebben nog wat stemmen te winnen...

Met CDA, VVD, PVDA en D'66 is het kwaad kersen eten.

En dan zijn er nog andere partijen waar de SP niet mee wil regeren.
Dat lijkt me wel voor de hand liggen.. LPF, SGP.

Blijft eventueel over... misschien... Groen Links.. heel mischien .. CU ?

Voor de rest is het dus nogal utopisch om de SP in de regering te willen zien.
maar je kan natuurlijk altijd stemmen op de SP.

Als de SP aan de macht is, zullen we trouwens als de sodeju defensie op peil moeten brengen, omdat anders die verduivelde Yankees hier weer een staatsgreep organiseren, zoals overal in de wereld waar het volk aan de macht is. Kijk nu maar weer eens naar Venezuela...
Chavez zal het ook wel niet lang meer redden...  :o

ruiz

Citaat van: voorwaarts op 10/06/2004 | 11:08 uur

De eerlijke SP beslissing moet toch het respect van RUIZ krijgen....hij houdt van duidelijkheid. Rooie huichelaars? Waar zit de Hoop Scheffer nu, dankzij wat?
;D


Inderdaad, ik weet waar de SP staat, zij winden er geen doekjes om, helaas verschil ik inhoudelijk teveel met mensen van de SP. En het feit dat de SP nooit regeringsverantwoordelijkheid wil of durft te nemen, heeft mij toch altijd een goed gevoel gegeven, want ik denk dat werken bij defensie dan op dit moment een Melkertbaan zou zijn geworden. Maar goed dat terzijde ik ga weer offtopic.

Jeffrey

Citaat van: marianka op 10/06/2004 | 01:44 uur
;D heb jij veel missie's meegemaakt? je bent toch ex-millitair?

Volgens mij heeft hij op zee liggen dobberen tijdens de oliecrisis dacht ik  ::)


civiel

Hmm dus:

- Rusland was geen bedreiging van Europa na WWII?
Er waren geen grote legers van de russen in Europa?

-  Rusland heeft zelf niet grotendeels de wapenwedloop gestart?
Ik bedoel, de belegering van Berlijn, het ijzeren gordijn etc waren allemaal spinsels van het westen?

Jij neemt de uitkomst van een situatie en knoopt daar een andere geschiedenis aan.  
Wanneer rusland het bij 200 nuke had gehouden had de VS ook nooit aangevallen
Wanneer ze niet zonodig 70 % van het nationaal product hadden willen gebruiken om bij te blijven in de conventionele race hadden ze misschien zelf een economie kunnen ontwikkelen.

De waarheid is dat rusland al voor de WWII een veel kleinere economie had dan de VS. wanneer je dan op gelijke voet wilt opbeiden in een wapenwedloop dan verlies je. Helaas maar het was door experts al 20 jaar eerder voorspelt.

Geen complot maar simpele economische waarheid.

De criminaliteit na de val van de USSR is OOK de "fout" van rusland. I.p.v. hun verlies te erkennen, het militaire apparaat drastisch te verkleinen en hard aan de weg te timmeren hield me vast aan de oude glorie. Het militaire apparaat is nu meer een economisch blok aan het been dan dat het het land beschermd.

Trouwens als de VS zo "EVILL" is waarom is Japan dan nu zo'n economische macht? Of duitsland? DENK NA!

De hereniging van de beide Duitslanden is echt door de duitsers zelf gewenst en niet door de Amerikanen of zo. Je doet je of dat de kleine duitse economie een bedreiging vormd voor de USA.

kijk naar de grote van beide economien en kom dan op met een antwoord. Heel Europa is nog maar de helft,  2/3 van de USA economie...

CitaatVerder hebben de Duitse revanchisten onder Kohl ook kans gezien, met Genscher voorop, om Yougoslavië in een burgeroorlog te storten.

Tuurlijk 50 jaar later....heerlijk argument
Heck in 1615..........

Na 40 jaar onder het russische juk te hebben gezeten wilde verscheidene groep VRIJ zijn. Kroatie, Bosnie etc.

Dit zou Servie economisch dood laten bloeiden, daarom is grotendeels de oorlog begonnen. Dit en oude vetes.


CitaatOnze jongens van de LMB zijn doelbewust MISBRUIKT door de regering om daar in Yougo een theater op te voeren om de Amerikanen een rechtvaardigng te bezorgen om in Yougo met geweld op te treden.

Nee, zoals zo vaak. De VN had/heeft geen ballen. Zo ongeveer alles wat fout kon gaan is fout gegaan. Maar als je een schuldige zoekt. Kijk eens naar Frankrijk. Kijk eens naar de franse"oplossingen" voor de region. En kom dan terug met argumenten.



 

voorwaarts

#62
CitaatDe PvdA was tégen de oorlog in Irak.
Maar de PvdA was vóór de bezetting van Irak en stuurde Nederlandse troepen.
En de PvdA blééf voor de bezetting en stemde in met 'n verlenging van ons verblijf.
Maar de PvdA wilde niet nóg 'n keer verlengen en dus onze militairen terug trekken.

En wat wil de PvdA nu er 'n VN-resolutie ligt?


De PvdA weet het nu plotseling niet meer, en wil wachten tot het kabinet as vrijdag heeft besloten.

Zouden de verkiezigen van morgen daar misschien iets mee te maken hebben?

Het standpunt van de SP is steeds duidelijk geweest.
Deze oorlog is 'n foute oorlog met foute middelen,
op foute gronden gevoerd door foute politici.

Daarom waren wij tégen die oorlog en dus ook tegen de deelname van ons land.

De VN-resolutie heeft dit allemaal niet veranderd.
Dát ie er is is goed, omdat de VS hebben moeten toegeven dat ze het alleen niet (meer) redden.
Maar de resolutie maakt geen eind aan de militaire bezetting, geeft niet de volledige souvereiniteit terug aan de Iraki's en geeft ook geen leidende rol aan de VN. Daarom heeft deze resolutie ons standpunt niet veranderd.

bron: http://www.janmarijnissen.nl/weblog/index.php?p=358#more-358

Kortom de PvdA is voor verlenging.....Daarna strafschoppen?

De eerlijke SP beslissing moet toch het respect van RUIZ krijgen....hij houdt van duidelijkheid. Rooie huichelaars? Waar zit de Hoop Scheffer nu, dankzij wat?
;D

D819

Citaat van: civiel op 10/06/2004 | 10:33 uur
Hmm de regering heeft een mandaat van de meerderheid van bevolking. Dan komt er nog een deel van de oppositie bij en de overgrote meerderheid van de gekozen volksvertegenwoordiging geeft gestemd.
DAT is nou democratie. De meerderheid beslist.
Als je het er echt niet mee eens bent: Ga protesteren op het binnenhof, organiseer oppositie, deel panfletten uit etc.

Gelul

Iedereen weet donders goed dat het theater van Balkenende was, om Bos een tijd voor de gek te houden, en dan als een krokodil jankend te komen vertellen, dat het met de PvdA echt niet lukt.
Andermaal staat een groot gedeelte van de Nederlandse bevolking politiek buitenspel.

Dat is het cynisme van de Nederlandse politiek.

Democratie is de dictatuur van 76 over 74, op een bepaald moment in ruimte en tijd. Met wat gesjoemel en veren in de reet steken is het altijd mogelijk om een "Old boys netwerk" regering in elkaar te knutselen.
En verder vertrouw ik de PvdA niet, en de VVD en het CDA nog minder!

Nederland wordt nu onderhand eens wakker, en gooi dat leugenblad de Telegraaf nu eens aan de kant.



D819

#60
Citaat van: civiel op 10/06/2004 | 10:26 uur
PS die raketten in turkije waren weer een reactie op de dreiging van de Sovjet mobiele raketten....en de cirkel is weer rond

Nee, dat is niet. Allemaal achterlijk Telegraaf gezemel.
het is maar wat je wilt geloven.
Kijk op de werldkaart, en zie hoe de situatie er bij ligt.

De wapenwedloop was er voor om de Sovjet Unie het onmogelijk te maken zich economisch te ontwikkelen. Dat is gelukt. Maar kijk eens wat die politiek voor gevolgen gehad heeft. Oost Europa wat op de rand van de anarchie leeft, en waar de criminaliteit hoogtij viert.
En dat is weer prima voor de VS, omdat Europa dan weer verzwakt wordt.

De hereniging van Duitsland was ook zo'n worst die Duitsland geslikt heeft, en daar hebben ze ook een economische klap van gekregen die ze nog lang niet te boven zijn.

Verder hebben de Duitse revanchisten onder Kohl ook kans gezien, met Genscher voorop, om Yougoslavië in een burgeroorlog te storten.
En de Moslims en Kroaten daar?
Die vochten in WO2 voor de nazi's!
De Serven waren de ware boeven! Jawel! (sarcasme)
Milosevic is een domme sukkel. maar Tudjman van Kroatië deed hetzelfde veel slimmer en veel sneller, en daar hoor je niemand over!!

Onze jongens van de LMB zijn doelbewust MISBRUIKT door de regering om daar in Yougo een theater op te voeren om de Amerikanen een rechtvaardigng te bezorgen om in Yougo met geweld op te treden.

Het is theater mevrouw en mijnheer!

There's no bussiness like show business!

voorwaarts

#59
Citaat
Kan je je voorstellen, dat in een Israelische tank het SS Panzerlied afgespeeld wordt? Het gebeurd!

Ik kan nu al voorspellen dat je hier commentaar op krijgt.

Militairen zijn nauwelijks met politiek bezig, Duitsland had destijds een goed militair apparaat. Als hedendaagse militrairen Duitse WW2 gebruiken, posters of idealen aanhangen is dit alleen maar uit bewondering voor het toenmalige militaire apparaat. "hart wie Kruppstahl, zäh wie Leder und schnell wie Windhunde" Elk normaal mens gruwt van de genocide en oorlogsmisdaden die in deze tijd voorkwamen. Misschien is de verglijking krom maar kan zo snel geen ander voorbeeld verzinnen. Zie het als aanhangers van de voetbalclub AJAX. Niet alle aanhangers zijn hooligans en mag je geen AJAX supporter zijn omdat  een aantal geweldadige pubers de boel verzieken of er spelers zijn die van sexueelgeweld worden beticht of door Amsterdam scheuren met drank op? Je moet het een beetje in perspectief zien. De oorlog (WW2) is geweest en ik vind de huidige VS politiek gevaarlijker en dichter in de buurt van het fascisme komen als het SS-panzerlied in een Israelische tank.

Dit gebeurt ook in Nederland. Luister een goed naar het refrein van het Command-lied..... Op kazaa vind je ook de orginele versie.

Citaatmarianka
en als je ballen hebt en je kiest voor dit vak dan sla je zulk slap gezeik over.

Pas op! 1 tip, blijf kritisch, sluit je niet af voor elk argument van de oppositie. Dat is mijn ervaring na 4 uitzendingen en 14jr defensie ervaring.

Van je vijanden leer je het meest ;D

civiel

Hmm de regering heeft een mandaat van de meerderheid van bevolking. Dan komt er nog een deel van de oppositie bij en de overgrote meerderheid van de gekozen volksvertegenwoordiging geeft gestemd.

DAT is nou democratie. De meerderheid beslist.
Als je het er echt niet mee eens bent: Ga protesteren op het binnenhof, organiseer oppositie, deel panfletten uit etc.