Balkenende verwacht instemming PvdA over Irak

Gestart door kleine ellen, 09/06/2004 | 12:01 uur

marianka

 :P je je hebt echt de geschiedenis opengetrokken, maar ben je nu tegen een verlenging van de nederlandse missie, of ben je tegen een oorlog? dat zijn wel twee verschillende dingen!

D819

Citaat van: marianka op 10/06/2004 | 01:27 uur
:P zit je met het geschiedenisboek op schoot? het gaat toch over NU en dat je deze missie niet kan vergelijken met Napoleon en de 1e en 2e wereld oorlog? en over de verlenging van de missie van de nederlanders in Irak?

Oorlogen staan niet op zichzelf, maar zijn een logisch gevolg van vrij complexe systemen die als een soort golfbeweging met elkaar reageren.
Vooral als zo iets dan ook nog eens door bepaalde instituten min of meer gestuurd wordt.

Zo is de kapitaalvoorziening altijd al een groot probleem van de machtigen der Aarde geweest.  Oorlog gaat dus ergens over.

Grondstoffen, productiemiddelen, kennis, mensen.

Europa is door de eeuwen heen onderling verdeeld geweest.
In de VS is ook een bloedige burgeroorlog geweest.
De rol van de Britten in de VS is wel heel erg duidelijk gedocumenteerd.
Daar hadden ze ook al succes om Zuid tegen Noord op te zetten.

Een van de belangrijkste redenen voor de Britten was de concurrentie op de katoenmarkt. Daarom waren de Britten ineens zoijverig om de slavenarbeid af te helpen schaffen.. Om de katoenteelt in het zuiden van de VS de nek om te wringen.

Welterusten..


marianka

 ;D heb jij veel missie's meegemaakt? je bent toch ex-millitair?

marianka

 :P nou nou, maar ik vind alleen dat de missie verlengt moet worden omdat er anders gefrustreerde millitairen thuis komen, daar gaat het bij mij om en niet over toen en toen en toen.
En ik probeer mij een beetje sociaal op te stellen zodat ik niet iedereen kwetst met antwoorden, jij ging het vergelijken met hitler en alles en dat vind ik te ver gaan, en de amerikanen zullen ook fouten maken en niet alles weten, en dat heeft onze minister ook, maar ik ben niet tegen een verlenging en ik ben vooral tegen kwetsende antwoorden ;D

D819

Citaat van: marianka op 10/06/2004 | 01:03 uur
;D helemaal mee eens Civiel!!! makkelijk praten vanaf de zijlijn en denken dat ie overal antwoorden voor heeft!!

Jullie hebben elkaar wel gevonden zeg...  ;D

D819

#37
Citaat van: civiel op 10/06/2004 | 01:10 uur
CitaatNederland heeft in feite willens en wetens meegewerkt aan een inval in een land onder valse voorwendselen, waarbij het internationaal recht met voeten is getreden, de VN volledig buiten spel gezet werd, de Conventie van Genève niet geëerbiedigd wordt, en waar ook nog eens vrolijk gemarteld wordt, en mensen zonder vorm van proces opgesloten worden gehouden
.

-  Nederland heeft NIET actief aan de invasie meegedaan.

draaikonterij
Citaat
-  Nederalnd heeft politieke steun gegeven omdat onze politieke leiding vond dat Sadam een bedreiging van de vrede in de region was en terrorisme sponserde (Denk ook aan israel)

Onzin, toen was al bekend dat de beschuldigingen nergens op gebaseerd waren

Verder komt in israel de terreur van twee kanten, laat ze het daar maar uitvechten

Citaat

- De VN is vaker buiten spel gezet, Srebrenica.........Of hadden we daar ook maar langs de zijlijn moeten gaan staan? Volgens de Fransen wel.

Tja, toen moesten wij ook zo nodig...
de uitkomst was van tevoren al bekend.

Citaat

Ook een mogelijk interventie in taiwan, Noord korea zal waarschijnlijk buiten de VN moeten. China veto. Dan die landen maar aan hun lot overlaten als het zover is? De VN is een militair kreupel orgaan en helaas maar waar moeten we er soms buitenom gaan.

Dus dan ga je maar met de botte bijl aan de gang.
Er zijn nog veel landen waar het niet pluis is. maar daar zit geen olie..
dus...

Citaat

- De conventie van Geneve is grotendeel geeerd. In ieder geval door onze jongens. De excessen van de VS en eventueel van de Britten zijn niet goed te praten. Maar, ze staan in geen verhouding tot de partlings praktijken van de arabische landen. Het verschil is dat de VS niet de pers heeft buitengehouden, op het matje is geroepen en hun handelswijze heeft aangepast.

Haha.. het lekken van de foto's maakt gewoon deel uit van het acceptatieproces. Het gaat gewoon door!

Citaat

Denk je dat Hitler dat ook had gedaan?......


Hij heeft het zo zelfs gedaan... steeds kleine stapjes!

Citaat


-  Iraq is op dit moment nog deels in staat van oorlog. Langer vast houden van gevangenen zonder proces is niet netjes maar.
Het is niet mogelijk om alle "rebellen" meteen van advocaten te voorzien en een juiste rechtgang te hebben. Ga jij bewijs verzamelen in tikriet? Kan jij onpartijdige getuigen vinden? of voldoende rechters, advocaten, tolken etc? Het KAN gewoon niet anders is deze situatie.
Helaas.....


Ja, schiet ze dan maar allemaal dood he....

marianka

 :P zit je met het geschiedenisboek op schoot? het gaat toch over NU en dat je deze missie niet kan vergelijken met Napoleon en de 1e en 2e wereld oorlog? en over de verlenging van de missie van de nederlanders in Irak?

D819

Citaat van: civiel op 10/06/2004 | 00:57 uur
Cut the crap

Als laatste:
Als jij denkt dat het vergelijke van de VS met nazie duitsland een smaakvolle vergelijking is dat denk ik dat je dit maar een aan een WW2 veteraan moet gaan vragen. Of aan je Opa.


Je ontwijkt de zaak weer!

De VS nu is een grote bedreiging voor de wereldvrede.
In al haar mogelijkheden, is ze in feite waar Hitler nooit van heeft kunnen dromen. En er zijn heel erg veel verbanden tussen nazi Duitsland en de VS van vroeger en ook NU!

Maar onze ouders en de meeste veteranen hadden daar nauwelijks een besef van. Toch is er erg veel bekend over de praktijken van de Britten en Amerikanen ook tijdens de Tweede Wereldoorlog, waar ze zich als schoften misdragen hebben, maar dat hebben ze lang geheim kunnen houden.

En ik weet van veteranen wat de Britten voor rotstreken in Indonesië uitgehaald hebben om de Nederlanders dwars te zitten.
Een tiental jaar later werd Nederland alsnog door de VN, lees de VS verraderlijk in de steek gelaten.

Resumerend kan je stellen, dat de Britten en Amerikanen altijd de wereld geregeerd hebben door een verdeel en heers politiek te voeren.

Dat begon al toen de Britten tegen Napoleon ten strijde trokken,  meteen daarna een reactionaire tegenaktie. Daarna de opkomst van de romantiek, het het communisme en fascisme. het ruikt weer verschrikkelijk naar manipulatie.

En zo komt van de ene de andere oorlog..
En als ik jou moet geloven, moeten we die lui nog dankbaar er voor zijn ook.

Ga toch weg!

Een mooi voorbeeld, wat me nog goed is bijgebleven, was de Cuba crisis.
Een hele poppenkast, omdat Rusland kernraketten op Cuba wilde stationeren.
Pas in de jaren 80 lekte uit, dat de Amerikanen in Turkije al ettelijke atoomwapens in het achtertuintje van de Sovjet Unie hadden staan, en dat de Russen daar toen achter gekomen zijn, en witheet schepen naar Cuba hebben gestuurd.

Het is aan het verstand van de Russen te danken geweest, dat de wereld het overleefd heeft.
Als tegenprestatie haalde de VS de kernwapens uit Turkije weg, maar er mocht niemand iets van weten. In Rusland hield men zijn mond er over, omdat het voor de Russen eigenlijk ook gezichtsverlies zou zijn geweest.. Die rraketten in Turkije.. Uiteindelijk is het in de VS dus uitgelekt...

En kijk dan eens naar Bilderberg..
Zegt zo'n naam als Henry Kissinger je nog iets?

Die heeft in zijn leven meer kwaad gedaan, als dat hij in een eeuwigheid in de hel kan goed maken!





marianka

 ;D PSYCHOLOGIE gestudeerd? Nee hoor hoe kom je erbj!! ;D

marianka

 ;) juist het is nu even niet anders, en je hebt ook zelf je verantwoordelijkheid om je kwetsbaar op te stellen als je het niet trekt in zo''n missie/werk.
En ik begrijp best dat sommige buiten de boot vallen als ze om hulp roepen, maar dat is geen reden om de missie niet te verlengen!!!

civiel

CitaatNederland heeft in feite willens en wetens meegewerkt aan een inval in een land onder valse voorwendselen, waarbij het internationaal recht met voeten is getreden, de VN volledig buiten spel gezet werd, de Conventie van Genève niet geëerbiedigd wordt, en waar ook nog eens vrolijk gemarteld wordt, en mensen zonder vorm van proces opgesloten worden gehouden
.

-  Nederland heeft NIET actief aan de invasie meegedaan.
-  Nederalnd heeft politieke steun gegeven omdat onze politieke leiding vond dat Sadam een bedreiging van de vrede in de region was en terrorisme sponserde (Denk ook aan israel)
- De VN is vaker buiten spel gezet, Srebrenica.........Of hadden we daar ook maar langs de zijlijn moeten gaan staan? Volgens de Fransen wel.

Ook een mogelijk interventie in taiwan, Noord korea zal waarschijnlijk buiten de VN moeten. China veto. Dan die landen maar aan hun lot overlaten als het zover is? De VN is een militair kreupel orgaan en helaas maar waar moeten we er soms buitenom gaan.
- De conventie van Geneve is grotendeel geeerd. In ieder geval door onze jongens. De excessen van de VS en eventueel van de Britten zijn niet goed te praten. Maar, ze staan in geen verhouding tot de partlings praktijken van de arabische landen. Het verschil is dat de VS niet de pers heeft buitengehouden, op het matje is geroepen en hun handelswijze heeft aangepast.
Denk je dat Hitler dat ook had gedaan?......

-  Iraq is op dit moment nog deels in staat van oorlog. Langer vast houden van gevangenen zonder proces is niet netjes maar.
Het is niet mogelijk om alle "rebellen" meteen van advocaten te voorzien en een juiste rechtgang te hebben. Ga jij bewijs verzamelen in tikriet? Kan jij onpartijdige getuigen vinden? of voldoende rechters, advocaten, tolken etc? Het KAN gewoon niet anders is deze situatie.
Helaas.....




 

marianka

 ;D helemaal mee eens Civiel!!! makkelijk praten vanaf de zijlijn en denken dat ie overal antwoorden voor heeft!!

D819

Citaat van: marianka op 10/06/2004 | 00:55 uur
>:( Weet je ik vind dit echt een banaal antwoord ik vroeg wat aan jou maar je schijnt geen normaal antwoord te kunnen geven, nou krabbel je ineens terug'' maar ik heb het niet over de millitairen in Irak'' nee je hebt het over hele verschillende ellementen die totaal niks met elkaar te maken hebben, de oorlog toen en nu is een heeeel verschil, sla de boeken er maar voor open, je kan dit absoluut nergens mee vergelijken en als EX-millitair vind ik jou uitspraken zeer bezwaarlijk vooral voor betrokkenen van deze missie, je kan je best wel wat aangenamer opstellen!

Dit gaat lekker zo..
Ik krabbel helemaal nergens terug.

Ik zeg het alleen maar even nog heel duidelijk.
Dat ik de regering verantwoordelijk stel.

VOLLEDIG

En natuurlijk ook het Parlement.

Militairen doen hun plicht, en het is de regering die het volledig op zich moet nemen als verantwoordelijke voor wat de militairen en families overkomt.

Ook de medisch/psychische nazorg.

Militairen in echte oorlogsomstandigheden, waar de zaken duidelijk waren, blijken maar een fractie van het aantal PTSS gevallen op te leveren, dan wat de vredesmilitairen krijgen te verwerken.

Maar als je dat dan aankaart, dan krijg je meteen de rechtse gluiperds op je pad. War is great fun, you know!

De minkukels.


civiel

Nee reinaert, daar zit je ff mis.

Dat het pentagon verhaal niet helemaal klopt dat weten we denk ik allemaal wel:

http://www.asile.org/citoyens/numero13/pentagone/erreurs_en.htm

Maar, eerder dan te denken dat Bush dit zelft heeft gedaan of iemand in zijn regering zou je ook kunnen denken dat er een reden was waarom dit verzwegen was.

Om maar een mogelijk scenario te noemen:
Een vrachtwagen voor explosieve heeft ingereden op het pentagon.
(was originele raportage). Een derde vliegtuig is neergehaald door USAF. Om dit niet te bekennen hebben ze maar gezegd dat het op het pentagon geland was....brande toch al zo mooi.

Kijk, dit kan ook. Het is nog steeds niet fraai maar minder sinister dan het zelf opblazen van het pentagon en het laten instorten van de twin towers (+3500 doden)

Als jij Rein iets wil duidelijk maken moet daar meteen een overtreffende trap worden gebruikt terwijl normaal taalgebruik ook volstaat.
Mijn uitlatingen jegens de zeer linkse groep hier zijn nooit op de man af, ik val niemand direct aan, maar altijd op de boodschap die je post.
Jammer dat je het verschil niet ziet.

De democratisch gekozen politieke leiding heeft moeilijke keuze te maken. Maar wat je ook zegt van Balkenende, hij MAAKT wel beslissingen.Goed of fout, hij geeft in ieder geval leiding.
Zover ik weet krijgt de militaire leiding alles waar ze om gevraagd hebben in irak. (apache's radar's extra commando's etc)

Nu kan het misschien zijn dat jij andere keuzes zou maken maar JIJ bent geen bevelhebber. Als Matroos denk ik ook niet dat je ooit dit soort beslissingen hebt gemaakt. Makkelijk roepen dus vanaf de zijlijn.  

Als laatste:
Als jij denkt dat het vergelijke van de VS met nazie duitsland een smaakvolle vergelijking is dat denk ik dat je dit maar een aan een WW2 veteraan moet gaan vragen. Of aan je Opa.



D819

Citaat van: marianka op 10/06/2004 | 00:42 uur
>:( je bent echt een gefrustreerd  :P Ik vind het best als je je frustraties eruit gooit, maar wel met een beetje RESPECT voor anderen hetgeen jij niet in dienst tijd geleerd schijnt te hebben????

Ik heb geen respect voor anderen, die blijk geven een zinnige discussie op een forum te verzieken.
Wat de soldaten en familieleden meemaken is de consequentie van hun beslissing om onder deze omstandigheden en onder deze condities in dienst te zitten.

De rode draad op dit forum gaat al tijden over de zaak, dat Nederland sinds het invoeren van een beroepsleger, nog nooit serieus over de consequenties van ons politieke besluitensysteem nagedacht heeft, en ook niet na wat er in Srebrenica gebeurd is.

Waar we dan al helemaal niet op zitten wachten, is lieden die hier komen zieken omdat ze denken zo een bruine arm te halen.