Balkenende verwacht instemming PvdA over Irak

Gestart door kleine ellen, 09/06/2004 | 12:01 uur

ruiz

Wat jij populistisch vind, is helaas de bittere waarheid rein

Cobra4

Zal mij benieuwen wat de PVDA gaat doen.

Vooral na de opmerking van Wouter Bos in het 8 uur journaal dat het niet duidelijk is of Nederlandse troepen betrokken waren bij martelingen in de gevangenissen!  :-\
Peloton 3 602 Sqn

civiel

CitaatZijn hier nog eigenlijk beheerders actief? Of kan je tegenwoordig op DF wat voor populistische onzin dan ook uitkramen?

Pot ketel zwart...................

D819

Citaat van: ruiz op 09/06/2004 | 14:54 uur
Jammer dat de rooie huichelaars zich nu weer verschuilen achter nieuwe loze voorwaarden.
Die wouter Bos is geen vent, hij is een mietje. Als hij gewoon tegen de uitending is van die militairen, zeg dat dan, en wacht niet met besluiteloos zijn tot na de verkiezing. Wees eens duidelijk voor je 'gebroken geweertje' achterban!

Die vetzak is alweer bezig met de volgende verkiezing, net als de rest van die politiek correcte zwendelaars in Den Haag.
Je kan zeggen wat je wilt, dat het kabinet klote beslissingen maakt, maar dit kabinet durft ze wel te maken, want ze zijn noodzakelijk, ook al is het gewoon klote.
Ze zullen worden afgestraft de volgende keer, wellicht terecht, maar een regering die besluiten durft te maken, heeft mijn respect

Zijn hier nog eigenlijk beheerders actief? Of kan je tegenwoordig op DF wat voor populistische onzin dan ook uitkramen?  

D819

Citaat van: oud_zijde op 09/06/2004 | 13:41 uur
Citaat van: Reinaert op 09/06/2004 | 13:11 uur
Ach, regeren heeft niks meer met visie en vooruitzien van doen.
Je maakt gewoon wat kabaal, drinkt een glas, doet een plas,
en alles blijft zoals het was.

Je kan toch duidelijk merken dat de bobo's in Den Haag een stel gesouffleerde marionetten zijn.
Gisteren dat gedraaikont in de kamer niet gezien.
Twee kippen hadden ruzie, de minister en staatssecretaris van onderwijs.. Maar het pluche kwam in gevaar, dus trokken ze allebei hun keutel weer in. Leve de politieke duidelijkheid in Nederland.

De PvdA heeft geen enkele reden om toe te stemmen.
De VN resolutie is een vodje papier.
Joost mag weten, wat die Bush weer voor Skull & Bones truukendoos opengetrokken heeft om dit weer voor elkaar te krijgen...

Vergeet niet, dat de Amerikaanse Abrams tank voor een groot gedeelte uit Duits materiaal opgebouwd is..
Get the picture?

euhm .... nee?


Amerikanen hebben altijd een 2nd supplier achter de hand.
Dus als de de geldkraan dicht dreigen te draaien begint er ook in Europa
nog steeds wat te miepen.

Het is wel idioot dat het ons geld is waar Amerika op draait.

Ik vind het een politieke blunder van Frankrijk en Amerika was,
om met dat VN vodje in te stemmen.

Maar iedereen zal wel weer nieuwe orders gekregen
hebben op de Bilderberg conferentie..


oud_zijde

dat 'met de staart tussen de benen terughollen' is een loos populistisch argument als je het mij vraagt want daar is totaal geen sprake van.

het gaat erom of de missie wel of niet legitiem is en niet of het wel of niet veilig is ... als de troepen dus terug zouden trekken dan doen ze dit op legitieme gronden.
ik verwacht wel dat de missie verlengt wordt, verwacht overigens ook wel dat de pvda weer een rotexcuus weet te bedenken om toch niet helemaal ja te hoeven zeggen.

Schandalig dat de beslissing zo laat pas genomen worden, als er wordt besloten om terug te trekken is er geen tijd meer om vervanging te zoeken en in te werken en dan is al het werk wat de militairen gedaan hebben voor nix geweest (tenzij er nix gebeurt maar dat lijkt me onwaarschijnlijk) bovendien was de aanwezigheid van buitenlandse troepen voor beveiliging/bescherming een stricte voorwaarde voor de aanwezigheid van het Japanse bataljon ... die zullen dan ook wel terugtrekken.
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

marianka

 ;Dik vind dat de missie verlengt moet worden, omdat de mannen en vrouwen daar graag hun werk af willen maken en ik denk dat als je nu met je staart tussen de benen terug holt omdat iedereen bang is voor de veiligheid van de millitairen je laat zien dat je als land zwakke plekken vertoont en dat is voor terroristen de kans!!!
En ook voor de millitairen daar die komen met een ontzettend rot gevoel terug omdat zij hun werk niet hebben kunnen doen!!!

Jeffrey

Citaat van: oud_zijde op 09/06/2004 | 13:41 uur
Citaat van: Reinaert op 09/06/2004 | 13:11 uur
Ach, regeren heeft niks meer met visie en vooruitzien van doen.
Je maakt gewoon wat kabaal, drinkt een glas, doet een plas,
en alles blijft zoals het was.

Je kan toch duidelijk merken dat de bobo's in Den Haag een stel gesouffleerde marionetten zijn.
Gisteren dat gedraaikont in de kamer niet gezien.
Twee kippen hadden ruzie, de minister en staatssecretaris van onderwijs.. Maar het pluche kwam in gevaar, dus trokken ze allebei hun keutel weer in. Leve de politieke duidelijkheid in Nederland.

De PvdA heeft geen enkele reden om toe te stemmen.
De VN resolutie is een vodje papier.
Joost mag weten, wat die Bush weer voor Skull & Bones truukendoos opengetrokken heeft om dit weer voor elkaar te krijgen...

Vergeet niet, dat de Amerikaanse Abrams tank voor een groot gedeelte uit Duits materiaal opgebouwd is..
Get the picture?

euhm .... nee?



Nee,ik het hem ook niet ???

ruiz

 Jammer dat de rooie huichelaars zich nu weer verschuilen achter nieuwe loze voorwaarden.
Die wouter Bos is geen vent, hij is een mietje. Als hij gewoon tegen de uitending is van die militairen, zeg dat dan, en wacht niet met besluiteloos zijn tot na de verkiezing. Wees eens duidelijk voor je 'gebroken geweertje' achterban!

Die vetzak is alweer bezig met de volgende verkiezing, net als de rest van die politiek correcte zwendelaars in Den Haag.
Je kan zeggen wat je wilt, dat het kabinet klote beslissingen maakt, maar dit kabinet durft ze wel te maken, want ze zijn noodzakelijk, ook al is het gewoon klote.
Ze zullen worden afgestraft de volgende keer, wellicht terecht, maar een regering die besluiten durft te maken, heeft mijn respect

oud_zijde

Citaat van: Reinaert op 09/06/2004 | 13:11 uur
Ach, regeren heeft niks meer met visie en vooruitzien van doen.
Je maakt gewoon wat kabaal, drinkt een glas, doet een plas,
en alles blijft zoals het was.

Je kan toch duidelijk merken dat de bobo's in Den Haag een stel gesouffleerde marionetten zijn.
Gisteren dat gedraaikont in de kamer niet gezien.
Twee kippen hadden ruzie, de minister en staatssecretaris van onderwijs.. Maar het pluche kwam in gevaar, dus trokken ze allebei hun keutel weer in. Leve de politieke duidelijkheid in Nederland.

De PvdA heeft geen enkele reden om toe te stemmen.
De VN resolutie is een vodje papier.
Joost mag weten, wat die Bush weer voor Skull & Bones truukendoos opengetrokken heeft om dit weer voor elkaar te krijgen...

Vergeet niet, dat de Amerikaanse Abrams tank voor een groot gedeelte uit Duits materiaal opgebouwd is..
Get the picture?

euhm .... nee?

It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

#2
Ach, regeren heeft niks meer met visie en vooruitzien van doen.
Je maakt gewoon wat kabaal, drinkt een glas, doet een plas,
en alles blijft zoals het was.

Je kan toch duidelijk merken dat de bobo's in Den Haag een stel gesouffleerde marionetten zijn.
Gisteren dat gedraaikont in de kamer niet gezien.
Twee kippen hadden ruzie, de minister en staatssecretaris van onderwijs.. Maar het pluche kwam in gevaar, dus trokken ze allebei hun keutel weer in. Leve de politieke duidelijkheid in Nederland.

De PvdA heeft geen enkele reden om toe te stemmen.
De VN resolutie is een vodje papier.
Joost mag weten, wat die Bush weer voor Skull & Bones truukendoos opengetrokken heeft om dit weer voor elkaar te krijgen...

Vergeet niet, dat de Amerikaanse Abrams tank voor een groot gedeelte uit Duits materiaal opgebouwd is..
Get the picture?

kleine ellen

Balkenende verwacht instemming PvdA over Irak
09 juni 2004, 09:08:39

DEN BOSCH (ANP) - Premier Balkenende verwacht dat de PvdA uiteindelijk zal instemmen met verlenging van de Nederlandse missie in Irak. Balkenende zei dinsdagavond tegen het ANP dat het hem ,,hoogst onwaarschijnlijk'' lijkt dat de PvdA tegen stemt.

Dit omdat de VN-Veiligheidsraad dinsdag unaniem een resolutie over Irak heeft aangenomen. Minister Bot van Buitenlandse Zaken zei eerder op de dag al dat praktisch alle wensen van de PvdA met de VN-resolutie zijn gehonoreerd.

Balkenende reageerde nadat de resolutie met algemene stemmen was aangenomen. ,,Ik ben zeer verheugd met dit goede resultaat. De PvdA heeft altijd gewezen op het grote belang van een VN-rol in Irak. Dat nu ook Frankrijk en China met deze resolutie instemmen is een signaal waar de PvdA niet aan voorbij kan gaan.''

Balkenende zal waarschijnlijk donderdag een persoonlijk gesprek hebben met PvdA-leider Bos. Vrijdag besluit het kabinet dan de missie met 1360 militairen in Irak te verlengen, voor nog eens acht maanden. Balkenende hoopt dat Bos instemt. ,,Ik hoop dat de PvdA kiest voor helderheid. Het versterken van het draagvlak voor deze missie is van groot belang voor de Nederlandse mannen en vrouwen in Irak'', aldus de premier.

Nederlanders verdeeld

Nederland is verdeeld over de vraag of Nederlandse militairen nog langer in Irak moet blijven. Iets meer dan de helft (51,2 procent) vindt dat we moeten vertrekken en 48,8 procent is voor een verlenging van de missie. Dit blijkt woensdag een enquete in opdracht van het Algemeen Dagblad onder 750 mensen.

Van de ondervraagden met een voorkeur voor PvdA is 62 procent voor terugtrekking. Aanhangers van de regeringpartijen CDA, VVD en D66 steunen in meerderheid een langere aanwezigheid.

Bron: Athome.nl

JA hij kan makkelijk praten hij hoeft niet te gaan.. sukkel. (sorry voor mijn taalgebruik maar ik vind het echt een minkukkel die balkenende) maarja. das mijn mening gehghe
Ik ben benoemd tot bescherm vrouwe van de TANKS :D :D !!!