leopard tank

Gestart door Jeffrey, 25/02/2003 | 13:48 uur

Kleintje Pils

Mensen ik laat het mijn vader effe navragen, die werkt op de MCW, de Mechanische Centrale Werkplaats in Leusden, en daar hebben ze die Leo's omgebouwd van A-4 naar A-5 en weer naar A-6. Dus heb geduld dan weten jullie het binnenkort
Mzzls Remco

jeffrey

ik begrijp het,maar dat verklaart nog steeds niet dat de pantserplaten aan de zijkant de leo2a6 2 keer zo sterkt maakt als de leo2a4 zo'n klein stalen laagje kan zo gaan smelten en hoe ik aan deze informatie kom weet ik niet ik surf gewoon naar heel veel web-sites om aan die informatie te komen

erwin

gelul, een leo heeft wel degelijk een goed en dik pantser!!
er zitten idd holle delen tussen, maar hierin zitten weer  schuine platen verwerkt! en achter die v-vorm, zoals jij dat noemt, zit ook nog het "oude" pantser van de leo 2 a4.

ik wil wel eens weten wat jij hier over te zeggen hebt, en waar jij je "informatie" vandaan haalt.

Jeffrey

de leopard2a5 en a6 zijn helemaal niet zo verbeterd op het gebied van de bepansering(armor) de V vormige voorkant van de toren is gemaakt van een enkel laag staal ofterwijl het is HOL van binnen geen 20CM!!! dikke laad staal maar 1cm laag staal hetzelfde verhaal met de zijkant van de toren (ik wil wel eens horen wat tankbemanningsleden en andere militairen hier over te zeggen hebben)
8) 8) 8)