Wie wil er een hangmat kopen?

Gestart door Kpl Ypma 42Tkbat, 28/07/2004 | 20:46 uur

Kpl Ypma 42Tkbat

Ik heb ze! Yes Yes eindelijk...14 kilo aan hangmatten  ;D


zonder zeil


En met zeil


En opgeborgen in de optionele snakeskins


Best gaaf eh.. De locatie was wat minder maar ik maak deze week nog wel wat tactische foto's hehe  ;D

Jeffrey


b11 bandit

Varkens zijn beter

Kpl Ypma 42Tkbat

En dat was dus de KMA voor mij  :'( :'( Ik weet nog niet zeker of ik door mag gaan maar ik ben uitgevallen in de co-tijd vanwege een trombose die me parten blijft spelen. Tijdens het 1e bivakje viel het nog wel mee maar in de co-tijd wordt er iets harder aan je getrokken en bleek dat mn arm nog niet jofel was.. nu zit ik thuis aan de bloedverdunners. Vreed dat het einde KMA is.. En het was net zo leuk.  :-\

HERTOG jan

but the bard song will remain!!!!!!!

Marvin

Citaat van: stebuurderbravo33 op 15/08/2004 | 17:46 uur
ik heb naar odin en thor gebeden,en een gigantiche plaatselijke storm op jou locatie aangevraagd.  ;D

hmmmmmm.... het schijnt idd te werken, het pist hier nu van de regen -  :o
je hebt in ieder geval tankers duidelijk in mijn achting doen stijgen  ;D ;)
confused...? so am i....

calimero

Impossible only takes some minutes longer.

Piedt

Jan, volgens mij hangt die bui hier boven mijn hoofd...

HERTOG jan

#26
ik heb naar odin en thor gebeden,en een gigantiche plaatselijke storm op jou locatie aangevraagd. mijn offer van mensenbloed en mede heeft hun goed gedaan,dus zoek je parka en pocho maar op ;D
but the bard song will remain!!!!!!!

Marvin

Citaat van: stebuurderbravo33 op 15/08/2004 | 13:36 uur
schaam je!!!!!!!! >:(
zie ik geen enkele reden toe, op deze zonnige dag  8)
confused...? so am i....

HERTOG jan

but the bard song will remain!!!!!!!

Marvin

Citaat van: Kpl Daniel YPma op 14/08/2004 | 00:34 uur
De week is voorbij... KMA komt er aan.. waarom voel ik me toch zo vreemd??  ;D

maak je geen zorgen, de docenten op de KMA zijn allemaal vriendelijk meelevend en begrijpend, ik was een van hen....Muahahahaha  ;D
confused...? so am i....

HERTOG jan

#22
wil er iemand trouwens nog een aankomend officiertje  die het niet ziet zitten en het niet zeker weet kopen???????????

luisters naar de naam daniel.lijkt een snelle auto te hebben,is poezz lief.maar nog niet zindelijk.

prijs een krat hertog jan bier en een zak pistache nootjes.

geintereseerden neem contact  met mij op.
but the bard song will remain!!!!!!!

HERTOG jan

dat is de laatste wanhopige roep van je ruggegraat voor die verwijderd word. trouwens alvast prettig weekend volgend week
daan..............daan..............daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan. uit gesproken zoals ome paulus
but the bard song will remain!!!!!!!

Kpl Ypma 42Tkbat

De week is voorbij... KMA komt er aan.. waarom voel ik me toch zo vreemd??  ;D


HERTOG jan

geloof die oplichter niet mensen hij is niet te vertrouwen,ales verdwijnt in zn bovenste bureua la!!!!!!!!!

(berijpen jullie toch niet maar die oplichter wel)

hahaha fool nog een week and then you die!!!!!!!!
but the bard song will remain!!!!!!!

Kpl Ypma 42Tkbat

Haa er zijn 10 belangstellenden.. Zodra het geld binnen is zal ik de bestelling plaatsen!  ;D

b11 bandit

ow ow hier is de haanie-kloon weer ;D ;D
Varkens zijn beter

Kpl Ypma 42Tkbat

Nog 2 belangstellenden nodig.. Wie o wie?  :)

Kpl Ypma 42Tkbat

Geef die fanta dan maar aan mij  ;D

Maar even ontopic: Luamax bedankt voor de bestelling. Ik heb nog een paar man nodig, wie durft het aan?  :)

Jeffrey

''Goed, je krijgt een glaasje Fanta.''

Liever een kratje bier,mail maar voor het adress...

D819

Citaat van: Jeffrey op 31/07/2004 | 21:02 uur
''Dat is dus de bedoeling ook van deze hangmat.. Sterker nog hij is zo gesneden dat je eigenlijk alleen nog maar diagonaal kan liggen.''

HAHAHAH, vervelend dat je er nu niet verder over kan zeuren hèh Reineart  ;D ;D ;D

Goed, je krijgt een glaasje Fanta.
Heb je wel verdiend...

Je snapt er nog steeds niks van hè?

Jeffrey

''Dat is dus de bedoeling ook van deze hangmat.. Sterker nog hij is zo gesneden dat je eigenlijk alleen nog maar diagonaal kan liggen.''

HAHAHAH, vervelend dat je er nu niet verder over kan zeuren hèh Reineart  ;D ;D ;D

b11 bandit

Varkens zijn beter

HERTOG jan

ja en koeken van over datum aan arme kleine korporaaltjes.
but the bard song will remain!!!!!!!

Kpl Ypma 42Tkbat

 ;D Alleen Haanie, die verkoop écht alles! Tot zn kinderen aan toe  ;D

HERTOG jan

flikker toch op met je rotzooi man.
ik ken jou wel jij bent dat rare mannetje uit havelte jahaaaaaa.
but the bard song will remain!!!!!!!

Kpl Ypma 42Tkbat

Dat is dus de bedoeling ook van deze hangmat.. Sterker nog hij is zo gesneden dat je eigenlijk alleen nog maar diagonaal kan liggen. Als je recht richt donderen je benen ook door de klitteband opening naar beneden.
Als je goed kijkt op t filmpje die je dat hij wel diagonaal ligt..  ;D

D819

Ik heb echt lang moeten zoeken naar een foto.

Een goede hangmat heeft geen stokken.
Je gaat er even in liggen in de lengte, als een banaan.
Dan draai je je een beetje.
Stel voor je ligt Noord-Zuid, je gaat dan Noordwest-Zuidoost liggen.
Het kan helpen, dat je één knie wat optrekt voor de stabiliteit.

Je zal zien dat als je schuin in de hangmat ligt, je rug aardig recht is.

civiel

Als een banaan dan gaat je rug naar de KL*te

Diagonaal kan je je rug rechten en lig je veel comfortabeler!

D819

Wel grappig om te zien dat een blanke nog steeds niet geleerd heeft hoe hij in een hangmat het gemakkelijkste ligt..
Een beetje diagonaal, en niet zoals een banaan!

Kpl Ypma 42Tkbat

Hoe eerder hoe beter. Zodra ik 10 man heb ga ik ze bestellen, maar dan zet ik nog wel een laatste oproep.. Afhankelijk van waar je woont kan ik hem zelfs wel laten zien zodat je kan proefliggen? Woon in Bolsward maar omgeving Leiden is ook goed. Of je gaat naar de bever en vraagt of ze hem kunnen demonstreren  ;D

Kpl Ypma 42Tkbat

#2
De versie die ik bestel is in woodland of in desert. wat je zelf wilt. Het kan evt met een matje er onder. Vooral het defensiematje zou kunnen want het is flexibel. Maar ik heb ondervonden dat als je gewoon in je goretex hoes ligt dan houd dat alle wind prima tegen dus ik gebruik geen matje. Vergis je niet. Hij is zeer ruim van binnen en een matje past prima.
Er is ook een filmpje te zien hoe je in zo'n hangmat stapt.. wel lachwekkend om te zien: t is net een omgekeerde geboorte  ;D

http://www.theplacewithnoname.com/hiking/sections/gear/shelter/HTHH_Images/HHUseMed.WMV

Kpl Ypma 42Tkbat

#1
Ik weet niet zeker of het toegestaan is advertenties te plaatsen maar ik heb er in ieder geval geen commerciële belangen bij..  ;D

Het gaat om het volgende.
Sinds kort heb ik contact met de firma Hennessey (www.hennesseyhammock.com) die hangmatten maken. Nu heb ik reeds zo'n model (oud model, effengroen) en al snel bleek dat er meer militairen in geinteresseerd zijn. Ik heb toen geinformeerd en het bleek dat deze ook in een woodlandpatroon of een desertpatroon te krijgen zijn. Het enige nadeel zouden de hoge verzend en invoer kosten zijn. Nu is er met de fabrikant afgesproken dat bij een afname van min 10 stuks, zij de verzend en invoerkosten voor hun rekening nemen. Anders zou er $ 30 bij komen. Nu zoek ik nog min 6 personen die dit concept wel willen proberen en zo'n hangmat willen aanschaffen.

Voordelen:
-je slaapt van de grond af dus geen last van dieren, koude grond, onregelmatige grond
-geen last van je rug zoals bij normale hangmatten
-ingebouwd muskietennet dus ook geen steekmuggen
-zeer ruim
-Droog, want er zit een zeiltje bij dat je met 2 haringen vast zet
-compact en licht..past onder de klep van je rugzak

De prijs zou dan worden $ 120 (dollar!) dus dat is niet gek denk ik. Evt elk ander model kan ook als je dat wilt. Laat maar weten. Of als je vragen hebt mag natuurlijk ook! (vergelijk: de oude, effen groene is bij de Bever € 180!)

Huidige model


Oude model maar met zeil geplaatst