kleur van baretten

Gestart door Sharona, 29/07/2004 | 13:43 uur

Marvin

#36
CitaatJah nog 1-tje, het squadron op twenthe (313) heb toch geen 12 tot 25 vliegtuigen ?! Heb altijd gedacht dat er veel minder waren namelijk

Hoewel dit nu een heel ander topic dreigt te worden dan de titel doet vermoeden, hieronder nog even een antwoordje.  8)  ;D

het preciese aantal van ieder squadron weet ik ook niet meer zo uit mijn hoofd, maar voor een Nederlands F-16 squadron moet je tussen de 15 tot 18 vliegtuigen per squadron rekenen. Bij  de Amerikanen echter bestaat een squadron jachtvliegtuigen uit zo'n 24 vliegtuigen, terwijl de Britten er soms maar 12 per squadron hebben.
Bij transportvliegtuigen en tankvliegtuigen liggen deze aantallen over het algemeen wat lager - ieder land hanteert zijn eigen indelingen.

groeten,

Marvin.
confused...? so am i....

Queen1980

Citaat van: Marvin op 13/08/2004 | 23:48 uur

ok, dan nu iets waar ik wel verstand van heb:
een squadron is een eenheid vliegtuigen: je moet dan denken aan een vliegende eenheid van tussen de 12 en 25 vliegtuigen of helicopters (ieder land vult dat op zijn eigen manier in). Soms vormen een aantal squadrons samen een 'wing', en een squadron is meestal verdeeld in 2 of 3 'flights'. Dat is gewoon zo ingedeeld  om het gemakkelijk te maken het geheel te kunnen aansturen.

meer vragen?  :)

Jah nog 1-tje, het squadron op twenthe (313) heb toch geen 12 tot 25 vliegtuigen ?! Heb altijd gedacht dat er veel minder waren namelijk
Winners never quit, quitters never win !!

Marvin

#34
Citaat van: Queen1980 op 13/08/2004 | 20:53 uur
Citaat van: Sharona op 30/07/2004 | 17:20 uur
Dan kom ik nu met een dom vraagje... ;D wat is een divisie en wat is een squadron ?? ;D

Niet bepaald dom vraagje dacht ik zo, de heren zijn alleen even druk met iets anders, dus antwoord kun je wel vergeten  :D ]

ok...ok...er ontsnapt wel eens iets aan de aandacht... ;D

Een divisie is een onderdeel van een (groot) leger, dat zelfstandig kan opereren - stel je een groep van zo'n 15.000 - 20.000 militairen en 8.000 voertuigen voor, dan heb je ongeveer een divisie te pakken.
Die divisie is weer onderverdeeld in brigades, die brigades weer in bataljons, en die bataljons weer in compagnieën - wil een van de dames/heren met een KL-achtergrond mij even corrigeren of aanvullen, als ik hier iets verkeerd heb gezegd ? danku

ok, dan nu iets waar ik wel verstand van heb:
een squadron is een eenheid vliegtuigen: je moet dan denken aan een vliegende eenheid van tussen de 12 en 25 vliegtuigen of helicopters (ieder land vult dat op zijn eigen manier in). Soms vormen een aantal squadrons samen een 'wing', en een squadron is meestal verdeeld in 2 of 3 'flights'. Dat is gewoon zo ingedeeld  om het gemakkelijk te maken het geheel te kunnen aansturen.

meer vragen?  :)
confused...? so am i....

Queen1980

Citaat van: Sharona op 30/07/2004 | 17:20 uur
Dan kom ik nu met een dom vraagje... ;D wat is een divisie en wat is een squadron ?? ;D

Niet bepaald dom vraagje dacht ik zo, de heren zijn alleen even druk met iets anders, dus antwoord kun je wel vergeten  :D ]
Winners never quit, quitters never win !!

Sharona

Er was toch ook een idee om Baretten dezelfde kleur te geven? [allemaal groen] geloof ik, ik heb er wel eens vroeger over gehoord in het nieuws .. maar niet iedereen was het daar mee eens .. verder weet ik ut ook nie precies hoor :) ...

oud_zijde

in oorlogstijd lopen de dames en heren dan ook nauwelijks met de baret rond ... tenzij ze er 1 van kevlar bedenken en dan krijgt hij camouflagekleuren
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

Citaat van: Neptune op 03/08/2004 | 09:56 uur
Niet helemaal waar.
Eerst was de vlag Oranje-wit-blauw.  ::)

Tja, laat oranje verfstof nou ook nog duur zijn...   ;D
Daarom is het rood geworden...

Ears

Niet helemaal waar.
Eerst was de vlag Oranje-wit-blauw.  ::)


Mirror mirror on the wall. Who is the best of them all?
Dutch viper drivers, there is no doubt!
Thank you mirror. Roger out!

D819

Goed...

Genoeg gezeverd.

De kleur van de baretten slaat eigenlijk helemaal nergens op.

De nummers van divisies ook niet.
Hetzelfde met de nummers van vliegtuigen en schepen.

Waarom?

De vijand heeft het erg gemakkelijk als je dat netjes op volgorde doet.

Dus daarom wordt er expres een zootje van gemaakt.
Bij de Marine is het meer regel dan uitzondering dat nummers rare sprongen maken, of soms helemaal niet voorkomen of te lezen zijn.
In oorlogstijd wordt dan ook nog eens regelmatig de herkenning op het verkeerde been gezet.

Vroeger was het ook al zo.
Het Nederlandse rood wit blauw is zo ontstaan, omdat ze de verfstoffen ervoor hadden. Anders hadden we doodsimpel een andere vlag gehad.

Denk toch eens praktisch!

Jeffrey

#27
Reinaert probeerde je te helpen en dan ga jij dom zitten praten.


''Tevens is er het pikzwiemelen... Vooral populair bij de Schotten en Arabieren. Altijd leuk aan het begin van een veldslag.
Vooral het masturberen en z**dschieten voor de ogen van de vijand geldt als bijzonder denigrerend.
Het laat zien dat je totaal geen angst hebt, en zelfs klaar kan komen in het zicht van de vijand.
Iets minder gedurfd is het laten zien van het blote achterste.
Dat wil zeggen, dat de vijand uit een stel homo's bestaat.
Tevens werd het kontgat ook vereenzelvigd met de duivelse lusten.
Daar waar alle smerigheid uit kwam.
Op zich is het een imitatie van het gedrag van katten.
Die tellen ook hun staart op, en laten hun gat zien.''


En dit noem jij helpen???
Bedoel je soms helpen met de algemene-ontwikkeling?


Sorry moest hier nog effe op reageren,back on-topic ;D

RAnger87

Citaat van: Stravers op 30/07/2004 | 17:53 uur
Citaat van: RAnger87 op 30/07/2004 | 11:53 uurgo jack your off as****e  >:(

Vind ik niet echt een geintje, gewoon ff ophouden met off topic en de vraag beantwoorden, kan je dat niet dan niets posten.

o ik wel maar goed wat jij wil: maar weer back on topic.
wat was de vraag ook alweer?

o ja die met die cijfers

JoeMann

Citaat van: RAnger87 op 30/07/2004 | 11:53 uurgo jack your off as****e  >:(

Vind ik niet echt een geintje, gewoon ff ophouden met off topic en de vraag beantwoorden, kan je dat niet dan niets posten.

RAnger87

Dude was maar een geintje hoor. wist nit dat er vandaag mensen bij zaten die ongesteld zijn  8) ;D

(GEINTJE!!!!!!!!!!)

JoeMann

#23
Ranger hou even je stomme commentaar voor je. Reynaart probeerde je te helpen en dan ga jij dom zitten praten. >:( Denk eerst is na voordat je wat zegt en hou op met dat off-topic gezwam!

RAnger87

Eh reinaart waar leer jij geschiedenis uit dan: van een poster uit de playboy waar een lekker wijf met alleen maar een tijgerstringetje aan, opstaat?