Emblemen

Gestart door Sharona, 31/07/2004 | 15:47 uur

oud_zijde

ik denk dat hij speciaal is ... ofzo
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

airforce mum

Dat was de luchtmachtbaas, nu is hij baas van alle krijgsmachtdelen

airforce mum

Dick Berlijn hoefde 'm er kennelijk niet af te prutsen (al die kleine steekjes, daar had-ie  zeker geen zin in of ruzie met moederdevrouw)

oud_zijde

uniformiteit geloof ik ... de aandacht moet op de begravenis en niet op de militairen zelf (wat is hij? en wat is hij? en wat is dat dan op zijn linker schoenzool? en dat? en waarom heeft hij dat niet? en ... hey wat was er ook weer aan de hand?)

maar zeker weten doe ik het niet
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

airforce mum

wat ter zijde: als je je parachuutje (static line brevet) hebt gekregen, wil je dat natuurlijk allersnelst op je dt hebben. Heel internet afgezocht waar 't ding moest zitten: rechts of links en hoe hoog precies. Uiteindelijk alle Vliegende Hollanders er op nagekeken. Leverde op dat sommigen hem links en anderen rechts hebben geplaatst  ???  Meeste stemmen gelden: links. Geduldig en precies opgenaaid. Een week later was de begrafenis van Juliana. Erewacht moest verschijnen in DT, met handschoenen, maar zonder parawing of andere zaken.  Inmiddels zit-ie er weer op, maar het hoe en waarom van deze "kaalslag" (alleen een naamplaatje was toegestaan) is mij niet duidelijk geworden. Wie o Wie?!

zzzzzmura

Jammer dat het AAt embleem niet meer gebruikt word dat nieuwe logistiek embleem met die gele achtergrond is geen gezicht ;D
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

Billy Rosewood

#8
Het enigste verschil is dat bij het baretembleem voor officieren het gebladerte (ik zou niet weten hou dat anders heet) verder doorloopt.
Bij de Onderofficieren en manschappen stopt dit onder de vleugels van de parkiet, bij officieren loopt het door de vleugels van de parkiet.
Verder hebben we geen andere baretemblemen bij de Klu.

Marvin

#7
klopt, de KLu heeft allemaal hetzelfde embleem op de baret. ik kan de mijne effe niet vinden anders had ik er een fotootje van gemaakt  ::)
confused...? so am i....

calimero

Citaat van: Queen1980 op 14/08/2004 | 11:56 uur
Maar heb alleen de LM baretemblemen dan ? Want als ik bij google ga kijken (jawel we zoeken mee) kom ik geen Klu emblemen tegen.

Heb echt niet goed opgelet tijdens mijn stage merk ik wel weer, nah jah niet op de baretemblemen dan  ;D


De KLu'ers hebben toch allemaal t zefde barret embleem?
Impossible only takes some minutes longer.

Queen1980

Maar heb alleen de LM baretemblemen dan ? Want als ik bij google ga kijken (jawel we zoeken mee) kom ik geen Klu emblemen tegen.

Heb echt niet goed opgelet tijdens mijn stage merk ik wel weer, nah jah niet op de baretemblemen dan  ;D
Winners never quit, quitters never win !!

b11 bandit

Ja en de mooiste is er een met St. Joris ;D ;D ;D
Varkens zijn beter

Virtual

Enne... een handige tip.. mocht je nou over iets nog meer informatie willen hebben,
Is even googlen altijd een oplossing... ;)
Bijv..
Zoek je naar baretemblemen, dan krijg je daar al gauw wat handige links uit.... klik


Virtual

Probeer de landmacht site zelf eens....   ;)

Sharona

Nog zo een leuk vraagje .. ik begrijp al de verschillende kleuren van de baretten .. maar dan heb je ook nog emblemen die erop zitten. In de landmacht en luchtmacht en marine [duh ;D] maar hoeveel zijn er van? binnen de landmacht heb je weer diverse emblemen tog? of heb ik da nu mis? ;D en waar staan die emblemen voor?

Groetjes Sharona :-*