operaties en uitzendingen: alleen voor BOT-ers?

Gestart door airforce mum, 07/08/2004 | 22:14 uur

D819

Citaat van: baco83 op 10/08/2004 | 09:58 uur
... misschien is het een idee om je visie van de beroeps (zoals mijzelf) een beetje bij te stellen, ik ben al meer dan genoeg mensen tegen gekomen die wel een visie/ eigen mening hebben binnen onze krijgsmacht.

wat betreft Sudan kun je idd best wel eens gelijk krijgen want dat wordt weer zo'n mooie politieke hype (krijg een beetje het Somalië gevoel......)

Tja, natuurlijk zit ik in de comfortabele positie niet meerr onder de krijgstucht te staan.. Maar ik wil wel eens de mening van militairen in aktieve dienst verwoorden..  ;D Natuurlijk is discretie dan belangrijk.
Maar laten we eerlijk zijn, niet alleen de krijgsmacht heeft last van deze regering, maar ook het bedrijfsleven en vooral ook de overheidsdiensten.
Er wordt flink bezuinigd, men zet van alles overhoop, en vervolgens gaat men over tot een ad hoc paniekbeleid waar de honden geen brood van lusten, en niemand het nut nog van inziet.
De affaire rond Eric O. spreekt boekdelen.

Als je dan zegt van.. Jongens ga maar naar huis.. Nederland is niet eens juridisch capabel voor het uitvoeren van vredesmissies, dan worden er hier een paar boos. Toch zie ik op de foto's meer dan genoeg, hoe men over het beleid denkt. Zo'n man als Kamp, heeft daar echt geen sjoege van lijkt het.
Maar er is niemand, die dat een keer recht in zijn gezicht zegt.
Einde carriëre, niet zo moeilijk.

Kijk, als Nederlanders democratisch mogen meebeslissen over de inzet van militairen in het buitenland, dan zou ook in de discussie de vraag moeten worden gesteld...
"Je bent voor uitzending van militairen, geldt dat ook als je eigen zoon of dochter mee zou moeten?"
Kijk, dan wordt het een ander verhaal in veel gevallen.

Ik ben militair geweest bij de marine, en dat heeft ook risico's.
Maar die zijn in te calculeren. Het punt is, dat inzet van voetsoldaten in Verweggistan een ander verhaal is.
De Staat der Nederlanden is niet in staat om een inzet op die manier op de juiste manier te doen. Het is tegen iedere militaire logica om licht bewapende eenheden in te zetten in een regionaal conflict waarbij verder helemaal niet duidelijk is hoe de zaken zich kunnen ontwikkelen.


baco83

Citaat van: Reinaert op 09/08/2004 | 12:47 uur
Citaat van: baco83 op 09/08/2004 | 12:08 uur
ik bespeur het gevoel dat iemand lichtelijk op z'n tenen getrapt is..........

Ach, we doen hier de lezers een plezier, door met een paar mensen een show op te voeren. Zoiets geeft dan een aardig beeld van hoe de krijgsmacht een bijdrage kan leveren aan de Nederlandse cultuur.
Militairen zijn net als boeren, die klagen ook altijd.
Als ze niet meer klagen, dan is er echt iets aan de hand..  ;D

Als oud dienstplichtige, is het voor mij natuurlijk de grootste lol om beroepsmilitairen op hun nummer te zetten. Altijd prijs.

Natuurlijk stel ik de loyaliteit ter discussie in een beroepskrijgsmacht.
Hoever kan en mag een regering met haar militairen gaan?
Daarover is in Nederland nog nooit een stevige discussie gehouden.

Wat mij betreft, is de regering al jaren veel te ver gegaan.
Los daarvan zie je, dat mensen die nu in dienst zitten, zich veel te meegaand opstellen.
"Befehl ist befehl" werd Duitse militairen kwalijk genomen, maar het is wel dezelfde mentaliteit, die ik nu dikwijls tegen kom.
Dat is hartstikke fout!

Gasten die uitgezonden zijn, hebben dikwijls later problemen met een PTSS.

Het is vreemd, maar het is beter voor je geestelijke gezondheid dat je in een conventionele oorlog vecht, dan dat je als schietschijf fungeert in een vredesmissie.

Enfin... Ik kreeg weer flink de smoor in, toen ik Pronk op TV zag om te bemiddelen in Sudan! Ongeloofelijk! De geschiedenis herhaalt zich.



ok dat verklaart al wat, was al bang dat ik echt tussen een aantal fanaten  ;D terecht was gekomen. (zit hier nog nie zo lang.......)

maar misschien is het een idee om je visie van de beroeps (zoals mijzelf) een beetje bij te stellen, ik ben al meer dan genoeg mensen tegen gekomen die wel een visie/ eigen mening hebben binnen onze krijgsmacht.

wat betreft Sudan kuin je idd best wel eens gelijk krijgen want dat wordt weer zo'n mooie politieke hype (krijg een beetje het Somalië gevoel......)


berend

ik vind van niet.

het is een duidelijke stelling. en je kunt er ook meerdere kanten mee op.


civiel

euhm is er dan ook maar 1 topic (langer dan 10 posten)geweest die bij zijn onderwerp is gebleven?.....

Jeffrey

#43
Jah Reinaert,je lokt altijd off-topic ge*** uit  ;D

RAnger87

MEnsen willen jullie effe on-topic blijven want dity heeft geen fuck te maken met het orginele onderwerp.
Anders zal ik peter wiullen verzoeken om hier een slotje op te smijten.

oud_zijde

Citaat van: Reinaert op 09/08/2004 | 13:19 uur

Sorry hoor, maar wie is hier hypocriet?

jij bent hypocriet

je zegt dat je vind dat Nederland niet vooraan moet staan maar als Nederland achteraan staat vind je het ook niet goed.
Citaat
Ik zeg gewoon dat het nergens op slaat dat Nederland Sinterklaas speelt met zijn eigen militairen!
dat is wat anders en daarover verschillen we van mening
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

Citaat van: Reinaert op 09/08/2004 | 12:59 uur
Verder is de opzet van druk op Indonesië geslaagd, als ze meetbaar iets gaan doen tegen piraterij.
Natuurlijk is het dreigen met het sturen van westerse troepen naar Sudan hetzelfde spelletje.
De manier om de landen in die regio uit de tent te lokken om er zelf iets aan te doen.
Maar we doen hier niet aan politiek.

Ik zeg alleen maar, dat Nederland niet altijd zo vooraan moet gaan staan.
Vooral niet als Pronk weer eens ergens bij betrokken is!  :o
Nee jij vind dat Nederland er niet aan mee moet doen ... ook als we achteraan staan ben jij tegen dus doe ff niet zo hypocriet.
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

ja dat is idd wel heel erg simpel gedacht ja ... maja wat verwacht ik ook eigenlijk
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

Citaat van: Reinaert op 09/08/2004 | 12:48 uur

HuH? Dat was het...
ik zie daar geen voorbeeld van volgzaamheid in eerlijk gezegd.

anders ben jij volgzaam aan de Indonesische president, die wil immers de marine inzetten tegen de piraterij.

iets specifieker graag of moet ik de term volgzaam gaan uitspellen voor je?
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

Citaat van: baco83 op 09/08/2004 | 12:08 uur
ik bespeur het gevoel dat iemand lichtelijk op z'n tenen getrapt is..........

Ach, we doen hier de lezers een plezier, door met een paar mensen een show op te voeren. Zoiets geeft dan een aardig beeld van hoe de krijgsmacht een bijdrage kan leveren aan de Nederlandse cultuur.
Militairen zijn net als boeren, die klagen ook altijd.
Als ze niet meer klagen, dan is er echt iets aan de hand..  ;D

Als oud dienstplichtige, is het voor mij natuurlijk de grootste lol om beroepsmilitairen op hun nummer te zetten. Altijd prijs.

Natuurlijk stel ik de loyaliteit ter discussie in een beroepskrijgsmacht.
Hoever kan en mag een regering met haar militairen gaan?
Daarover is in Nederland nog nooit een stevige discussie gehouden.

Wat mij betreft, is de regering al jaren veel te ver gegaan.
Los daarvan zie je, dat mensen die nu in dienst zitten, zich veel te meegaand opstellen.
"Befehl ist befehl" werd Duitse militairen kwalijk genomen, maar het is wel dezelfde mentaliteit, die ik nu dikwijls tegen kom.
Dat is hartstikke fout!

Gasten die uitgezonden zijn, hebben dikwijls later problemen met een PTSS.

Het is vreemd, maar het is beter voor je geestelijke gezondheid dat je in een conventionele oorlog vecht, dan dat je als schietschijf fungeert in een vredesmissie.

Enfin... Ik kreeg weer flink de smoor in, toen ik Pronk op TV zag om te bemiddelen in Sudan! Ongeloofelijk! De geschiedenis herhaalt zich.


oud_zijde

It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

Citaat van: Reinaert op 09/08/2004 | 12:06 uur

Tja, het nieuwste model is naar een van de leden van dit forum genoemd.

Model Oud_zijde
Kleur: Legergroen.
Geeft licht als de zon schijnt.  ;D

en die kleur is natuurlijk Woodlands

tsk ...
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

Citaat van: Reinaert op 09/08/2004 | 12:03 uur

Is die hond ook zo volgzaam ten opzichte van Bush als jij?  ;D

Ik hou meer van katten... ::)
geef mij 1 voorbeeld van mij volgzaamheid ten opzichte van Bush, kan niet zo moeilijk zijn toch??

en nee mijn hond volgt alleen zijn neus
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

baco83

ik bespeur het gevoel dat iemand lichtelijk op z'n tenen getrapt is..........