operaties en uitzendingen: alleen voor BOT-ers?

Gestart door airforce mum, 07/08/2004 | 22:14 uur

baco83

Citaat van: oud_zijde op 09/08/2004 | 12:01 uur
*zucht*

ik ga wel tegen mijn hond praten ... of de muur ofzo.

TIP:
lantaarnpalen zijn ook goede gesprekspartners..... 8)

oud_zijde

*zucht*

ik ga wel tegen mijn hond praten ... of de muur ofzo.
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

Citaat van: oud_zijde op 09/08/2004 | 10:54 uur
maar er is niet 10 jaar genocide aan de gang daarom wordt er nu gepraat over ingrijpen (dat was jouw vraag).
En omdat de Britten er al dan niet een zootje van gemaakt hebben is nog steeds geen reden om niet in te grijpen.

Niemand zegt dat Nederland in zijn eentje alle problemen op moet lossen dat maak jij ervan omdat je er dan niet serieus op in hoeft te gaan. Nederland draagt enkel zijn steentje eraan bij en dat is geen verkeerde zaak

maar goed, we zijn sociaal tot de achtertuin zeker  :-X


Je moet conflicten lokaal op laten lossen.
Afrikaanse landen moeten ook hun verantwoordelijkheid nemen.
Kofi Anan heeft ook al eens een keer de Hutu's en de Tutsi's hun gang laten gaan.

Is het zo verkeerd, dat elke regio in de wereld zijn eigen problemen op lost?
Nu komt er ineens wel garen op de klos, al is het nog niet bekend, welke Afrikaanse landen op gaan treden.

In ieder geval, is het wel erg verdacht dat De VS en Groot Brittannië zich nu zorgen maken over zaken die daar al minstens 10 jaar spelen.
Maar waarschijnlijk is het geweld op instigatie van Al Qaeda verhevigd.

Indertijd was geweld tegen Christenen ook al de smoes om landen te bezetten, en er koloniën van te maken.

oud_zijde

maar er is niet 10 jaar genocide aan de gang daarom wordt er nu gepraat over ingrijpen (dat was jouw vraag).
En omdat de Britten er al dan niet een zootje van gemaakt hebben is nog steeds geen reden om niet in te grijpen.

Niemand zegt dat Nederland in zijn eentje alle problemen op moet lossen dat maak jij ervan omdat je er dan niet serieus op in hoeft te gaan. Nederland draagt enkel zijn steentje eraan bij en dat is geen verkeerde zaak

maar goed, we zijn sociaal tot de achtertuin zeker  :-X
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

Citaat van: tentara71 op 09/08/2004 | 02:20 uur
Voor de rest: Dus omdat het al een tijdje (10 jaar) aan de gang is moet je die lui die je kan redden maar aan hun lot overlaten? Omdat Bush er nu een opmerking over gemaakt heeft?

Zoals gezegd: Marine-onwaardig! >:(

Als we er eens een onderzeeboot op af stuurden?  :o

In Afrika maken ze elkaar regelmatig een kopje kleiner.
Punt is dat de Afrikaanse landen dat ook heel zelf op kunnen lossen.

Mijn grote bezwaar is, dat de wereld altijd erg selectief is in het optreden tegen agressie. Als er agressie is, moet je je ook afvragen, waarom die er is.

Het stomste wat de NAVO nu kan doen, is zich uit de tent laten lokken.
De VS is er al ingetuind, en zit nu in Irak in een bak met drijfzand vast.

Als Nederland dienen wij onze troepen en militaire middelen te reserveren voor een mogelijk conflict in West Europa zelf.
Ik heb ergens anders al aangekaart, dat de vijand die meestal wordt als Al Qaeda uit is op een zo groot mogelijke uitbreiding van kleine conflicten wereldwijd.

Daarom is het zaak daar verstandig mee om te gaan.
Maar op dit forum, worden we meteen persoonlijk.
Jammer, maar helaas.



D819

God nog aan toe!

Het probleem daar is al wel 10 jaar bekend!
Kijk maar via Google.
Tik Darfur in.

Dat het ineens interessant is omdat Bush het aankaart is gewoon een afleidingsmanoeuvre vanwege de verkiezingen en omdat het in Irak een zootje is. De vermeende toekomstige president van Irak wordt nu als boef gezocht.

En laten we eerlijk zijn. Het is te belachelijk voor woorden dat Nederland met troepen al de ellende in de wereld op kan lossen.
De VN bestaat al ongeveer 60 jaar, en de situatie is nog steeds hetzelfde.

De conflicten in de wereld zijn voornamelijk veroorzaakt, door de manier waarop de Britten de grenzen van hun koloniën hebben gelegd. Ze lieten expres kat en hond in hetzelfde hok los om zo gemakkelijker die volkeren onder de duim te kunnen houden met het principe verdeel en heers.

oud_zijde

de Darfur kwestie is helemaal geen 10 jaar oud, dat zijn 2 op zichzelf staande zaken

in het zuiden heb je een burgeroorlog met alles wat dat inhoud en in het noorden heb je sinds krap een jaar een volkerenmoord.

maar niet ingrijpen hoor want die volkeren kopen toch nix in Nederland en varen kunnen ze ook niet dus zullen er wel geen piraten tussen zitten

lekker laten doen, probleem lost zich vanzelf wel op (op gegeven moment zijn ze dood)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

MasterChief1971

Hoewel ik voor de rest bij mijn antwoord blijf: Mijn opmerking dat je een post had neergezet over een "zionistische samenzwering" was onterecht. Ik heb het nagekeken in je postgeschiedenis en het enige waar je over gepost hebt, met link, was de Nederlands-Israeilsche relatie. My bad, mea culpa. :-[ http://users.pandora.be/michel.vanhalme/nonfic42.htm

Voor de rest: Dus omdat het al een tijdje (10 jaar) aan de gang is moet je die lui die je kan redden maar aan hun lot overlaten? Omdat Bush er nu een opmerking over gemaakt heeft?

Zoals gezegd: Marine-onwaardig! >:(
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

airforce mum

Rein: ga gerust verder met je levendige discussies, maar dan wel zonder mij. Zoals elders op deze site te lezen is, verval je weer in je herhaling. Aangezien Tentara je al de oortjes heeft gewassen, log ik uit.

D819

Citaat van: tentara71 op 08/08/2004 | 22:53 uur
En nog gebeurt het te vaak. Als het aan jou ligt wordt er ook niets aan Darfur, Sudan gedaan. Het ligt niet in NAVO-gebied in het algemeen en niet in NL in het bijzonder, dus laat het dan maar doodbloeden als een ander niet gaat.

Ik word daar dus gewoon kotsmisselijk van.
Valt me een beetje van je tegen. Marine-onwaardig.


Toch knap hoe mensen altijd de context weer om weten te draaien in hun voordeel.

Ik heb alleen gezegd, dat het opmerkelijk is dat het gedoe in Darfur al minstens 10 jaar aan de gang is, en dat de VS (Bush) nu ineens ontdekt dat daar mensen afgeslacht worden!

Ach... De verkiezingen komen er aan!
Joechhei!
Daar word ik dus kotsmisselijk van!

Nederlanders begrijpen geen snars van Afrika.
Daarom moeten we er ook wegblijven!!!!

De Belgen en Fransen zijn daar veel beter in.
Die regelen daar wel meer klusjes..
Terwijl de Amerikanen daar lopen te stuntelen.

Ik zeg al een hele tijd, dat wij ons beter kunnen concentreren op waar we goed in zijn. De marine.
Schipper, blijf aan je roer...  ;D

MasterChief1971

Allemaal leuk en aardig, Rein. Maar jouw linkse/antiglobalistische en zie-ik-je-morgen-nog propaganda is zeker zo erg als dat van de rechtse, reactionaire en corporationistische krachten die je nu van alle kwaad in deze wereld beschuldigt.

Als ik jouw redenering moet geloven hebben de VS en daarmee de Westerse wereld, alle ellende aan zichzelf te wijten. Hardstikke mooi, Rein.
Voor en met de val van het kolonialisme zijn er grove fouten gemaakt, weet ik.
Wij hebben meer te makken dan de rest van de wereld, weet ik.
Wij hebben een ander geloof dan de rest van de wereld, weet ik.
Wij hebben ooit kruistochten gevoerd, weet ik. Wij doen niet meer zo moeilijk over vrouwen, bloot en sex, weet ik.
En als ik jou dus moet geloven hebben we dus alles over onszelf afgeroepen.
Nou, Rein. Dan zal ik je even vertellen hoe het in de echte wereld werkt: Als iemand je een klap geeft, sla je harder terug.
Als iemand vrede met jou sluit, heeft die je dus geen klap te geven. En het feit dat terroristen geen staat vertegenwoordigen is geen excuus.
Zou wat worden als iedereen maar doet waar-ie zin in heeft!
Wat Irak betreft geef ik iedereen gelijk: Die oorlog had niet, om die redenen, gevoerd mogen worden.

Voor de rest: Iedere dwaas die mijn vrede, rust, levenswijze en veiligheid probeert te saboteren en verkrachten moge branden in de hel! En desnoods helpen wij (de Westerse wereld!) ze daar een handje mee.
En je ogen sluiten voor genocide zoals we te lang in voormalig Joegoslavië en Rwanda gedaan hebben vind ik al helemaal amoreel.
Als ik dat zo doorberedeneer had je dus liever gezien dat WW2 nooit gevoerd was. Dan hadden ze tenminste alle Joden over de kling kunnen jagen.

Ik weet niet wat je gerookt of gedronken hebt, hoor. Maar als dit jouw ideaal moet beargumenteren, sla je de plank behoorlijk mis en diskwalificeer je jezelf. Ik heb je al een keer zien posten met hint naar een "zionistische samenzwering" oid.
Sorry, maar dat hele gel*l heb ik al een keer gehoord en gelezen: In geschiedenisles, periode '33-'45 en toen was de klas het roerend eens: Dit mag nooit meer gebeuren!
En nog gebeurt het te vaak. Als het aan jou ligt wordt er ook niets aan Darfur, Sudan gedaan. Het ligt niet in NAVO-gebied in het algemeen en niet in NL in het bijzonder, dus laat het dan maar doodbloeden als een ander niet gaat.

Ik word daar dus gewoon kotsmisselijk van.
Valt me een beetje van je tegen. Marine-onwaardig.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

berend

een maat van me kont net terug uit afghanistan.

en die is zeker weten =geen bot er.

en de honde geleiders die er heen zijn gegaan van af gilze zijn ammel bbt.

is dus klets

D819

#20
Citaat van: civiel op 08/08/2004 | 16:56 uur
leg uit waarom heeft duitsland de oorlog in Yougo mede veroorzaakt?

Hmm...

Correctie...
Citaat
Leg uit.. Waarom heeft Duitsland de oorlog in Yougo veroorzaakt?


Kohl was een politieke nitwit op internationaal terrein.
Hij gaf een vrijbrief aan Gennscher.
Dan wordt het makkelijker te begrijpen.
Navo, Kissinger, Albright.
Gennscher was een man van vele iternationale contacten.

Hij vond het nodig om Slovenië politiek officieel als staat te erkennen.
Dat was de druppel die de emmer van de Yougoslavische burgeroorlog deed overlopen.

Reden.. Revanchisme.
De fascisten in Bosnië en Kroatië grepen ook hun kans.
De Moslims en Kroaten waren in de tweede wereldoorlog ook bondgenoten van de Duitsers.
Gennscher heeft zijn ongeloofelijke stupiditeit ingezien, en sindsdien heb je ook niets meer over hem gehoord.
Hij zal er ook wel door zijn Amerikaanse vriendjes Kissinger en Albright ingeluisd zijn.

Milosevic is een domme Serviër, die het allemaal niet goed in de gaten had.
Geloof me nou maar, dat de verkeerede mensen in Den Haag voor het tribunaal staan.
De echte etters zijn al dood.
Tudzmann en Izetbegovic.
Fascisten van het zuiverste water!

En ook de LMB met Karremans is er indertijd gigantisch ingeluisd.

Tussen die 7000 mannen zaten wel degelijk Al Qaeda strijders.
Leuk als Nederland die moordpartij op zijn brood krijgt.
Het duinkonijn wat overal in trapt,
waar de grote jongens de handen van af trekken...

Yougoslavië moest op de knieën. De handelsroute van Europa naar Turkeije en het midden oosten stond op het spel.
Daarbij is Yougoslavië een vazalstaat geworden.

Geloof maar, dat er vanuit Europa een snelweg naar het midden oosten komt. Om militair snel in te kunnen grijpen.
In Turkije voorspel ik ook een staatsgreep.

Niemand kan op dit moment de oorlogshitsers stoppen.
We maken er onder de regering Balkenende zelfs deel van uit.

Militairen vechten voor zaken, waarvan niemand nog begrijpt waarom ze gebeuren!

Het enige wat ik kan verzinnen zijn de oliebelangen.

civiel

leg uit waarom heet duitsland de oorlog in Yougo mede veroorzaakt?

D819

Citaat van: civiel op 08/08/2004 | 16:41 uur
Ach voorlopig leven we nu in Europa al bijna 60 jaar in vrede..
Denk niet dat we snel iemand in de EU zullen aanvallen.

Hmmm...

Dat is meer te danken aan de terughoudendheid van Europa, dan aan de politiek van de Verenigde Staten.
Het concept van de "wiedervereinigung" van Oost en West Duitsland heeft objectief gezien Europa bijna op de rand van een oorlog gebracht.
Ik vind dat Kohl en Gennscher net zo goed als Milocevic voor het Internationaal tribunaal dienen te worden gesleept, om zich voor hun aandeel in het Yougoslavische conflict te verantwoorden.

Genscher was het maatje van Kissinger.
Ook zo'n oorlogshitser!
Die mafketel heft ook nog eens ooit de nobelprijs van de vrede gehad.
Net als Yassir Arafat! Wat een Gotspe!

In wat voor wereld leven we eigenlijk?