’Van alle kanten werden we onder vuur genomen'

Gestart door Ton de Zwart, 17/08/2004 | 11:30 uur

oud_zijde

Citaat van: Sharona op 17/08/2004 | 13:03 uur

Neej , maar het gaat om het idee dat kinderen rond die tijd allang op bed [horen] te liggen, als ze er tenminste een hebben
nee het gaat erom dat ieder zinnig persoon het op een lopen zet als er van alle kanten op van alles en nog wat geschoten word als hij/zij er nix mee te maken heeft

het is gvd geen voetbalwedstrijd met tribunes en shit
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

Citaat van: Sharona op 17/08/2004 | 13:03 uur
Citaat van: Jeffrey op 17/08/2004 | 12:58 uur

Trouwens om 10 uur is het nog niet pikkedonker ofso hoor.
Neej , maar het gaat om het idee dat kinderen rond die tijd allang op bed [horen] te liggen, als ze er tenminste een hebben

Tja...

Kinderen...

Waar moet je als soldaat het meeste voor oppassen?


oud_zijde

Citaat van: Jeffrey op 17/08/2004 | 12:58 uur
Maar LEEF jij ook in een door orlog getroffen gebied en dat jarenlang door een Saddam Hoessein werd bedient, je begrijpt me gewoon niet, die mensen daar zijn vuurgevechten gewend, daar kijken ze niet meer van op, en misschien dat ze NA het vuurgevecht bekogeld werden, dat is de Amerikaen ook meerdere keren overkomen!!!

Het Iraakse volk is primitief en hoe zij leven kunnen wij ons niet voorstellen denk ik...

Trouwens om 10 uur is het nog niet pikkedonker ofso hoor.



wat een onzin

Saddam heeft de provincie in kwestie genegeerd en de Amerikanen zijn er met sneltreinvaart doorheen gescheurd

er is daar nauwelijks oorlog gevoerd, en ook in bagdad gaan kinderen gewoon naar binnen als er van alle kanten geschoten wordt zeker als het donker is, dit hele verhaal is door iemand (Die waarschijnlijk sp stemt) uit den duim gezogen volgens mij of flink verdraaid/overdreven
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

Citaat van: Sharona op 17/08/2004 | 13:03 uur
Citaat van: Jeffrey op 17/08/2004 | 12:58 uur

Trouwens om 10 uur is het nog niet pikkedonker ofso hoor.
Neej , maar het gaat om het idee dat kinderen rond die tijd allang op bed [horen] te liggen, als ze er tenminste een hebben

Niet als er een oorlog gaande is in dat land, het s geen Nederland het is een primitief land net als sommige buurlanden van Irak.

D819

Citaat van: Jeffrey op 17/08/2004 | 12:58 uur
Maar LEEF jij ook in een door orlog getroffen gebied en dat jarenlang door een Saddam Hoessein werd bedient, je begrijpt me gewoon niet, die mensen daar zijn vuurgevechten gewend, daar kijken ze niet meer van op, en misschien dat ze NA het vuurgevecht bekogeld werden, dat is de Amerikaen ook meerdere keren overkomen!!!

Het Iraakse volk is primitief en hoe zij leven kunnen wij ons niet voorstellen denk ik...

Trouwens om 10 uur is het nog niet pikkedonker ofso hoor.




Leer eens om de militaire tijd te gebruiken... 10:00 of 22:00 uur?

Verder heb ik al eens een reactie vaqn een Amerikaan op dit forum gepost.
De Iraki's gebruiken van alles en nog wat.
Zelf gefabriceerde wapens en explosieven.
Vergeet niet dat de opleidingsgraad daar vrij hoog is.
Genoeg techneuten aanwezig, om voor een hoop shit te zorgen.


Sharona

Citaat van: Jeffrey op 17/08/2004 | 12:58 uur

Trouwens om 10 uur is het nog niet pikkedonker ofso hoor.
Neej , maar het gaat om het idee dat kinderen rond die tijd allang op bed [horen] te liggen, als ze er tenminste een hebben

Jeffrey

#16
Reinaert lijkt het je niet beter om gewoon niet meer te posten als je op iedereen op en aanmerkingen hebt!


''Ooit een stuk film gezien waarbij Palestijnen een gevangen genomen Israelische soldaat lynchten''

Dat bedoel ik, het zit gewoon in de aard van dat volk!
Niet dat elke Irakees dat zou doen/kunnen maar sommige zijn echt doorgeslagen ...

D819

Ach, het kleuterklasje is weer bezig.

"Daar kun jij niks over zeggen, want je bent er niet geweest!"

Het gebeurde is niet uniek.

Ooit een stuk film gezien waarbij Palestijnen een gevangen genomen Israelische soldaat lynchten?
De Nederlanders zijn er nog betrekkelijk goed van af gekomen.

Vooral zo doorgaan mijn Kamp!


Jeffrey

#14
Maar LEEF jij ook in een door orlog getroffen gebied en dat jarenlang door een Saddam Hoessein werd bedient, je begrijpt me gewoon niet, die mensen daar zijn vuurgevechten gewend, daar kijken ze niet meer van op, en misschien dat ze NA het vuurgevecht bekogeld werden, dat is de Amerikaen ook meerdere keren overkomen!!!

Het Iraakse volk is primitief en hoe zij leven kunnen wij ons niet voorstellen denk ik...

Trouwens om 10 uur is het nog niet pikkedonker ofso hoor.



oud_zijde

#13
Citaat van: Jeffrey op 17/08/2004 | 12:52 uur
Dat gebeurd wel degelijk!
niet zoals het hier verteld wordt en niet in het donker
Citaat
Dus? die kinderen daar lopen 's nachts ook gewoon buiten volgens mij, naar school gaan ze toch amper...
tijdens dergelijk intense vuurgevechten in het donker gaan ze neem ik aan naar binnen
Citaat
;D blijkbaar niet, jij bent daar nog nooit geweest, jij woont niet in een door oorlog getroffen gebied...
jij ook niet

ik ben echter wel in door oorlog getroffen gebied geweest, kun jij niet zeggen

It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

''tijdens een vuurgevecht, in het donker?''

Dat gebeurd wel degelijk!

''het was iig donker'''

Dus? die kinderen daar lopen 's nachts ook gewoon buiten volgens mij, naar school gaan ze toch amper...

''doe nu niet alsof ik niet weet waar ik het over heb''

;D blijkbaar niet, jij bent daar nog nooit geweest, jij woont niet in een door oorlog getroffen gebied...





oud_zijde

Citaat van: Jeffrey op 17/08/2004 | 12:45 uur
Jij zou wegrennen maar dat Iraakse volk is het gewend en als ze zeggen dat ze werden bekogeld met stenen enzo geloof ik dat zeker,
tijdens een vuurgevecht, in het donker?
Citaat
en het was niet midden in de nacht het was 's vonds rond 10 uur...
het was iig donker

Citaat
Als je een beetje het nieuws volgt weet je dat in Irak alles mogelijk is!
doe nu niet alsof ik niet weet waar ik het over heb  >:(
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

Jij zou wegrennen maar dat Iraakse volk is het gewend en als ze zeggen dat ze werden bekogeld met stenen enzo geloof ik dat zeker, en het was niet midden in de nacht het was 's vonds rond 10 uur...


''ik geloof uberhaupt niet zo dat omstanders tijdens een vuurgevecht zwaarbewapende militairen gaan staan etteren''

Als je een beetje het nieuws volgt weet je dat in Irak alles mogelijk is!


ruiz

Ik zag gisteren bij het rode Nova dat de Irakezen de aanslagen veroordelen en ze tonen geen begrip voor de daders, aldus Nova.

Nu is Nova natuurlijk nooit een medium wat de daadwerkelijke waarheid laat zien, maar toch...

Het verhaal van die kinderen lijkt mij uit de duim gezogen.


oud_zijde

Citaat van: Sharona op 17/08/2004 | 11:51 uur
..Maar hoe was dat eigenlijk met die 'hinderlaag', ik bedoel. was er eerst vals alarm, en toen ze gingen rondlopen liepen ze in een hinderlaag ...?
van wat ik ervan gelezen heb was er een mortierbeschieting of een ander incident in de stad en gingen hun dat onderzoeken om te kijken of ze de iraakse politie wat konden helpen oid.

daarom was het ook slachtoffer ook van de marechaussee
Citaat
en jah het lijkt me ook sterk dat er kinderen vrolijk liepen te lachen terwijl er een hevig vuurgevecht is .
ik geloof niet eens dat je dat zou kunnen horen/zien als militair zijnde
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.