KMARNS.net bij NOVA

Gestart door Ears, 18/08/2004 | 16:53 uur

airforce mum

Ik lees jullie discussie, maar begrijp niet wat de betekenis is voor de recrutering. Wat is Yngsquad en hoe is dat van invloed op de recrutering van de luchtmacht?

Jeffrey

Citaat van: oud_zijde op 19/08/2004 | 15:56 uur
dat ontken ik ook niet

ik geloof alleen niet dat het daadwerkelijk werkt

In dat persbericht werd gemeld dat dat wel helpt, dan kan je net zo goed zeggen dat al die reclame-spotjes voor onze Landmacht ook niks helpen...

oud_zijde

dat ontken ik ook niet

ik geloof alleen niet dat het daadwerkelijk werkt
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

Wat ook opvalt is dat ALLEEN in de VS Americas Army met singleplayer optie verkrijgbaar is en hier alleen multi-player, waarom zouden ze dat nou doen... ::)

Maar ik heb al eens een officieel persbericht gepost wa bevestigd dat het een recruteringsmiddel van de VS is... ;D

oud_zijde

de reden is dat er miljoenen in de ontwikkeling en het onderhoud van dat spel wordt gestoken en de belastingbetaler het gevoel wil krijgen dat het niet helemaal voor nix is en dat hij niet slechts de rest van de wereld van gratis spelletjes aan het voorzien is ;D
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

Het spel is ook in opdracht van het Pentagon gemaakt met als doel het aantrekken van meer jonge millitairen want de laatste tijd willlen er maar weinig mensen dienen in het VS leger.

Laatst was op het nieuws zelfs een behoorlijk oude man die werd opgeroepen om naar Irak te gaan, weet iemand hier meer van?

Ears

De recrutering is in dit onderwerp niet van belang.
Het ging meer om de training van militairen.

maar goed, ik zal mee doen aan de discussie.
Ik geloof wel dat Amerika's invloed heeft gehad bij de recrutering. Ze zullen overigens geen reden hebben om er over te liegen.

Je moet je voorstellen dat de Nederlandse Landmacht iets dergelijks start. Dan Zal dat zeker ook wel invloed hebben.
Neem dat 'Yngsquad' van de onze luchtmacht bijvoorbeeld. Dat zal zeker ook wel invloed hebben op de recrutering bij de luchtmacht.


Mirror mirror on the wall. Who is the best of them all?
Dutch viper drivers, there is no doubt!
Thank you mirror. Roger out!

Jeffrey

Jah, VS Defensie/Pentagn zegt het ...  ;D

oud_zijde

ik geloof er geen woord van.

als er meer recruten zijn dan voorheen dan is dat door de dalende economie (school betalen voor reservisten) en bin laden (iedereen loves ineens america) en niet door een gratis computerspel
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

Blijf zaturdag zeker thuis om dat effu te checken :D

Een spel kan ook gebruikt worden als recruterings-middel aldus de Landmacht van de Verenigde Staten met het spel Americas Army, het blijkt dat hierdoor veel mensen zich hebben aangemeld. (gemanipuleerd door het spel AA)


Ears

Citaat van: oud_zijde op 18/08/2004 | 17:01 uur
mjah strategisch denken enzo kun je er best mee leren denk ik hoor

je moet het niet zien alsof je na een week of elf die hard rocket jumpen ineens een commando bent ofzo maar met de juiste programmatuur zie ik er het nut wel van in eerlijk gezegd

Flashpoint is in eerste stadium geloof ik ook ontwikkeld als tactische simulator net als Full Spectrum Warrior wat geloof ik nu net uit is

Klopt OFP is de 'burger versie'  van "Virtual Battle Space". Wat nu nog gebruikt wordt door de Amerikaanse Marinier en het leger van Australie.
Een spel als dat zal je zoals Reinaert zegt goed kunnen helpen bij het aanleren van Navigeren. Maar ook bijvoorbeeld gevechts procedures, etc etc.

En mijn deel van het programma gaat dus ook over OFP.
Nu moet ik zeggen dat we alles heel simpel hebben moeten uitvoeren. Omdat het anders te lang duurde. Ik hoop dus dat we nog een BEETJE profesioneel over komen.  ::)


Mirror mirror on the wall. Who is the best of them all?
Dutch viper drivers, there is no doubt!
Thank you mirror. Roger out!

D819

Computersimulaties zijn een welkome aanvulling op de theoretische kennis, en de vaardigheden die nodig zijn om te navigeren.
Vroeger moesten we het allemaal met het handje doen, en dan is het soms lastig om je vanaf de kaart het een en ander te visualiseren. (In gedachten voorstellen hoe het er uit ziet)

Verder zijn er ook strategische spellen die het begrip van een dynamische oorlogsvoering verbeteren.
Een simpel voorbeeld, is een onderzeebootspel.
Valt vies tegen, om zo'n vliegdekschip te verschalken.
In feite ben je kansloos.

Marvin

niet alleen voor training worden computer simulaties gebruikt, maar de laatste 15 jaar worden vrijwel alle grote militaire operaties op de computer 'voorgespeeld' om te kijken of er fouten in de plannen zitten.
confused...? so am i....

oud_zijde

mjah strategisch denken enzo kun je er best mee leren denk ik hoor

je moet het niet zien alsof je na een week of elf die hard rocket jumpen ineens een commando bent ofzo maar met de juiste programmatuur zie ik er het nut wel van in eerlijk gezegd

Flashpoint is in eerste stadium geloof ik ook ontwikkeld als tactische simulator net als Full Spectrum Warrior wat geloof ik nu net uit is
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Ears

#1
Zaterdag om 22:20 op Nederland 3 zal ik bij NOVA zijn in verband met de vraag: "Kunnen spelletjes gebruikt worden als training voor militairen?"

Ze hebben bij mij thuis gefilmd waar we met 4 leden van KMARNS.net het spel OperationFlashpoint spelen. Ook ben ik geinterviewd over dit onderwerp.

Ik zal hier mijn mening posten. Ik ken namelijk die media...die gaan alles zo knippen en plakken dat alles verdraaid wordt:

Ik denk dat computer spellen uitsluitend gebruikt kunnen worden voor het aanleren van procedures in het veld. Je bent GEEN militair door die spelletjes te spelen. Ik het ECHT spelen VEEL meer elementen een rol, waaronder uitputting en de psychische druk.


Mirror mirror on the wall. Who is the best of them all?
Dutch viper drivers, there is no doubt!
Thank you mirror. Roger out!