'Amerikanen omsingelen moskee Najaf'

Gestart door calimero, 20/08/2004 | 14:11 uur

oud_zijde

lees nu ff!!!!!

ik zeg niet dat de Amerikanen het op gaan blazen, ik zeg dat die idioten die erin zitten het op gaan blazen!

althans daar ben ik bang voor

Citaat
Iraq: Foreigners threatening mosque

BAGHDAD, Iraq (CNN) -- Twenty-five heavily armed foreigners holed up inside the Imam Ali Mosque in Najaf have rigged it with explosives and are threatening to blow up the building if attacked, the Iraqi Interior Ministry said Sunday in a written statement.

The statement said the interim Iraqi government has ordered national guard forces not to target the mosque, and not to approach it.

The mosque, in the center of Najaf, is a holy site to Shiite Muslims. They believe it houses the tomb of the Prophet Muhammed's cousin and son-in-law.

Meanwhile, the Iraqi National Conference, intended to help shape democracy, was interrupted Sunday by protesters who demanded an end to violence in Najaf.

Minutes after the disruption, a series of mortar rounds landed less than a mile from the conference site in Baghdad's Green Zone. Two people were killed and 17 others wounded, according to Iraq's Interior Ministry.
http://www.cnn.com/2004/WORLD/meast/08/15/iraq.main/

It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

#6
--@ calimero--
Ik denk juist van niet, het is niet zo dat ze die moskee gaan opblazen ofso, ze omsingelen het en laten de Iraqi Defence Force de moskee bestormen, dus geen Amerikanen die vechten IN de moskee om datgene juist te voorkomen.

Ik ben zeer onder de indruk hoe ze dit aanpakken, mooi gadaan  :)

--@ oud_zijde--

Mwah, wat moeten ze dan doen, langzaam wachten tot Al-Sadr alle heilige steden inneemt?

IK heb het idee dat de VS het nu zat is en dat ze nu doorgaan totdat ze of hun wapens neerleggen of totdat ze allemaal dood zijn, dat denk ik.

EN ik denk niet dat de hele Islamitische wereld in één keer in opstand komt, ik neem aan dat die ook van al dat geknok afwillen.



oud_zijde

Citaat van: Jeffrey op 20/08/2004 | 14:23 uur

Wat bedoel je nou?
Bedoel je dat de Amerikaanse -en Iraakse troepen zich moeten terugtrekken nu het juist zo goed gaat?
Gewoon doordringen tot die moskee en dan uit respec voor de moskee laten ze de IDF de moskee binnenstormen.
0w ze zullen ongetwijfeld die gasten eruit kunnen schieten daar twijfel ik niet aan

waar ik echter bang voor ben is dat ze er een soort d00msday device in hebben gebouwd waarmee ze het hele gebouw opblazen als de Amerikanen (of in dit geval Irakezen) te dichtbij komen.
dan is in 1 felle klap de hele regio klaar om op westerlingen te schieten en Bin Laden lacht in zijn vuistje.

Wat de Amerikanen doen interesseert me niet zo veel maar ik heb graag dat ons bataljon weg is voor die tijd, dit is echt het domste wat ze kunnen doen.
strax komt CNN en Al Jazeera de oude stad binnen en schieten wat beelden.

hoe denk je dat de Islamitische wereld gaat reageren als 1 van hun heiligste sites is kapotgeschoten ... als ze dit doorzetten is het afgelopen met het hele vredesproces in de hele fok!king regio!!

en dat zeg ik als pro amerikaans iemand
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

calimero

Na, k denk dat als ze die moskee bestoremen, of nog meer beschadigen dat dat hele shi'itische volk op de Amerikanen (en de rest) afkomt. Dan is er geen houwen mee aan!
Impossible only takes some minutes longer.

Jeffrey

Citaat van: oud_zijde op 20/08/2004 | 14:21 uur
tijd om als de sodemieter op de voertuigen te stappen en dat land uit te rijden (kuweit is dichtbij) voordat de hele zaak ontploft (en dan bedoel ik niet enkel die moskee!!)

Wat bedoel je nou?
Bedoel je dat de Amerikaanse -en Iraakse troepen zich moeten terugtrekken nu het juist zo goed gaat?
Gewoon doordringen tot die moskee en dan uit respec voor de moskee laten ze de IDF de moskee binnenstormen.

oud_zijde

tijd om als de sodemieter op de voertuigen te stappen en dat land uit te rijden (kuweit is dichtbij) voordat de hele zaak ontploft (en dan bedoel ik niet enkel die moskee!!)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

calimero

 Volgens ooggetuigen hebben Amerikaanse tanks de Imam Ali-moskee in Najaf omsingeld. De radicale shi'itische geestelijke Muqtada al-Sadr zou zich daar schuilhouden. De omsingeling zou deel uitmaken van een slotoffensief wat in de nacht van donderdag op vrijdag door de Amerikanen werd ingezet. Aanhangers van al-Sadr zouden mortieren vanuit de moskee afvuren.

Bij dit slotoffensief werden een groot aantal stellingen rond de moskee door vliegtuigen gebombardeerd en door artillerie onder vuur genomen. Volgens de Arabische zender al-Arabiya zijn er bij de aanval veel doden en gewonden gevallen. De medische autoriteiten in Najaf spreken van minstens achttien dodelijke burgerslachtoffers.

De schade aan de voor sjiieten heilige stad Najaf zou enorm zijn. Bombardementen zouden onder andere een deel van de begraafplaats waarop eerder zwaar gevochten werd verwoest hebben. Van de Imam Ali-moskee, één van de heiligste plekken in het shi'itische geloof, zouden ook enkele minaretten beschadigd zijn.

Het slotoffensief werd ingezet nadat al-Sadr weigerde Najaf te verlaten. Eerder had hij nog aangegeven zijn leger terug te trekken. De Amerikaanse nationale veiligheidsadviseur Condoleezza Rice zei hierop dat het tijd was voor actie omdat de 'onbetrouwbare' al-Sadr toch niet wil onderhandelen. De door al-Sadr gestelde eis dat de Amerikaanse troepen zich eerst moesten terugtrekken voordat hij dat zou doen werd overigens ook genegeerd.

(bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/45414)
Impossible only takes some minutes longer.