Doodstraf voor aanslag op USS Cole

Gestart door Ton de Zwart, 29/09/2004 | 14:50 uur

Cobra4

We zijn het nog niet eens over de term terrorist, laat staan over de doodstraf! Dit kan nog wel ff duren!
Peloton 3 602 Sqn

oud_zijde

Citaat van: Jeffrey op 30/09/2004 | 15:07 uur
Nu raak ik in de war Cobra4, bedankt  ;D

Nee, Israëlische millitairen kan je geen terroristen noemen, komop, niet allerlei details te wereld in halen.

@Oud_zijde, je mag vinden wat je vind  ;D
* oud_zijde jumps for joy
Citaat
Maar:

''een aanslag op MILITAIRE voertuigen is geen aanslag maar een AANVAL, een GEVECHTSHANDELING dus maar als IK het goed begrijp wil JIJ dus ECHT wel dat ALLE krijgsgevangenen de DOODSTRAF krijgen ze vallen immers MILITAIRE voertuigen aan''

Lezen Oud_zijde, lezen...:

''ELKE persoon die een aanslag pleegt op militaire voertuigen en die lid is van een Terroristische organisatie, maar geen terroristische daad heeft verricht, moet toch behandeld worden als een terrorist.''
mijn probleem is dat ik teveel lees Jeffrey, teveel...:
Citaat van: Jeffrey op 30/09/2004 | 14:10 uur
Hij vecht idd zelf ook mee tegen Pakistaanse en soldaten van de VS en de Noordelijke Alliantie
ene moment heb je het over iedereen die tegen de VS vecht, andere moment moeten ze lid zijn van een terroristische organisatie (en wat doe je met amateur terroristen als Richard Reed de schoenenbomber, die nergens lid van zijn?)

hoe zit dit trouwens met de Taliban?
terroristen, doodstraf?
Citaat
En:

''mjah dat zal ook wel is gebeuren, dan heeft hij zijn kans verspeeld''

Jah joh, er zal er maar eentje los rondlopen die weer in hetzelfde wereldje terugvalt,
(wat waarschijnlijk bij elke ''ex'terrorist zou gebeuren) dat maakt niks uit, gebeurd toch maar... 'af en toe', maar laat nou precies die ene terrorist een enorme zelfmoord aanslag plegen tijdens één of ander festival en je hebt zo tussen de 50/100 doden of zelfs meer en dat allemaal door die ene persoon waarvan jij zei:

''dat zal wel ook wel is gebeuren, net als die vent die dat chineese meisje heeft onvoerd en heeft misbruikt...!
ja daar komt het op neer ja

iedereen gelijke rechten, bovendien worden TBS (terecht) sterk aangepakt want dat met dat chineze meisje had feitelijk niet moeten kunnen gebeuren
Citaat
Verder gaan we het toch niet eens worden over wanneer de doodstraf wel en wanneer niet, dus laten we er maar over ophouden.
ja dat zei ik 3 pagina's geleden al maar nu zitten we er al middenin
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Cobra4

Citaat van: Jeffrey op 30/09/2004 | 15:20 uur
Citaat van: Cobra4 op 30/09/2004 | 15:10 uur
Citaat van: Jeffrey op 30/09/2004 | 15:07 uur
Nu raak ik in de war Cobra4, bedankt  ;D

Nee, Israëlische millitairen kan je geen terroristen noemen, komop, niet allerlei details te wereld in halen.


Hoe zo niet? Ze vermoorden ook mensen van hun vijand?
Dan zijn ze toch ook terrorist?

*zucht*

Hier ga ik niet op in. -_-


Waarom niet, bang om toe te geven dat ik gelijk heb?
Peloton 3 602 Sqn

Jeffrey

Citaat van: Cobra4 op 30/09/2004 | 15:10 uur
Citaat van: Jeffrey op 30/09/2004 | 15:07 uur
Nu raak ik in de war Cobra4, bedankt  ;D

Nee, Israëlische millitairen kan je geen terroristen noemen, komop, niet allerlei details te wereld in halen.


Hoe zo niet? Ze vermoorden ook mensen van hun vijand?
Dan zijn ze toch ook terrorist?

*zucht*

Hier ga ik niet op in. -_-

Cobra4

Citaat van: Jeffrey op 30/09/2004 | 15:07 uur
Nu raak ik in de war Cobra4, bedankt  ;D

Nee, Israëlische millitairen kan je geen terroristen noemen, komop, niet allerlei details te wereld in halen.


Hoe zo niet? Ze vermoorden ook mensen van hun vijand?
Dan zijn ze toch ook terrorist?
Peloton 3 602 Sqn

Jeffrey

Nu raak ik in de war Cobra4, bedankt  ;D

Nee, Israëlische millitairen kan je geen terroristen noemen, komop, niet allerlei details te wereld in halen.

@Oud_zijde, je mag vinden wat je vind  ;D

Maar:

''een aanslag op MILITAIRE voertuigen is geen aanslag maar een AANVAL, een GEVECHTSHANDELING dus maar als IK het goed begrijp wil JIJ dus ECHT wel dat ALLE krijgsgevangenen de DOODSTRAF krijgen ze vallen immers MILITAIRE voertuigen aan''

Lezen Oud_zijde, lezen...:

''ELKE persoon die een aanslag pleegt op militaire voertuigen en die lid is van een Terroristische organisatie, maar geen terroristische daad heeft verricht, moet toch behandeld worden als een terrorist.''

En:

''mjah dat zal ook wel is gebeuren, dan heeft hij zijn kans verspeeld''

Jah joh, er zal er maar eentje los rondlopen die weer in hetzelfde wereldje terugvalt, (wat waarschijnlijk bij elke ''ex'terrorist zou gebeuren) dat maakt niks uit, gebeurd toch maar... 'af en toe', maar laat nou precies die ene terrorist een enorme zelfmoord aanslag plegen tijdens één of ander festival en je hebt zo tussen de 50/100 doden of zelfs meer en dat allemaal door die ene persoon waarvan jij zei:

''dat zal wel ook wel is gebeuren, net als die vent die dat chineese meisje heeft onvoerd en heeft misbruikt...!

Verder gaan we het toch niet eens worden over wanneer de doodstraf wel en wanneer niet, dus laten we er maar over ophouden.








Cobra4

Dus israelies die palestijnen vermoorden zijn geen terroristen, maar palestijnen die israelies vermoorden zijn wel terroristen?

Israelies die palestijnen aanvallen zijn in de ogen van palestijenen ook terroristen.

Dit bedoel ik dus met beeldvorming.
Ze doen allemaal het zelfde, alleen in jouw ogen is de ene partij goed en de andere slecht.
Peloton 3 602 Sqn

oud_zijde

Citaat van: Jeffrey op 30/09/2004 | 14:48 uur
Wat ik vind:

ELKE terrorist van welke gradatie ook MAG van mij de doodstraf krijgen en dit vind ik ook rechtvaardig, het is VERDIENT.
IK vind van NIET want IK vind de DOODSTRAF nogal BARBAARS en bovendien moet dit dan voor ELKE ZWARE CRIMINEEL van toepassing KUNNEN zijn en DAAR ben IK ook TEGEN
Citaat
ELKE persoon die een aanslag pleegt op militaire voertuigen en die lid is van een Terroristische organisatie, maar geen terroristische daad heeft verricht, moet toch behandeld worden als een terrorist.
een aanslag op MILITAIRE voertuigen is geen aanslag maar een AANVAL, een GEVECHTSHANDELING dus maar als IK het goed begrijp wil JIJ dus ECHT wel dat ALLE krijgsgevangenen de DOODSTRAF krijgen ze vallen immers MILITAIRE voertuigen aan

Citaat
Deze instelling:

20 jaar+heropvoeding of eventueel tewerkstellen, BTW, je bedoelt toch niet dat je terroristen nog wilt zien werken ook toch?!!!!!! :o
ik wil elke gevangene zien werken ... nu ja ik hoef het niet te zien, laat ze dat maar in de gevangenis doen maar ze hoeven niet de rest van hun leven geld te kosten.
Citaat
Dit is maar een voorbeeld, maar zo'n instelling vind ik dus niet geschikt voor een terrorist, het klinkt net alsof je het ''maar'' over een beruchte bankovervaller hebt die je heropvoed en eventueel in een bank laat werken om het af te leren... ;D
Maar zodra zo'n figuur (terrorist) uit de gevangenis komt (met tbs, het is wel duidelijk geweest dat tbs niet op iedereen werkt enn al helemaal niet op terroristen) dan vervalt die weer in hetzelfde als dat die eerst deed.
mjah dat zal ook wel is gebeuren, dan heeft hij zijn kans verspeeld
Citaat
Je kan dan dus zeggen dat de doodstraf de enige oplossing is om te voorkomen dat ze ooit weer onschuldige mensen kwaad doen met hun daden.
Zéér riskant om zo iemand dus weer vrij te laten en/of in de gevangenis ze leventje laat uitleven, aangezien ze dan toch nog contact (lees: connecties) met de buitenwereld hebben.
nee IK vind dat je dat NIET kunt ZEGGEN, ik vind DE DOODSTRAF NOOIT een oplossing want het is barbaars.

hoe je het ook wend of keert, ELKE crimineel doet ONSCHULDIGE mensen kwaad, of je nu een oud vrouwtje op straat doodsteekt voor haar GELD of voor je ORGANISATIE ... RESULTAAT is hetzelfde, mevrouwtje is nog steeds DOOD

It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

#52
Nee, ik heb het over terroristen.

Wat betreft jou vraag, waar je uiteraard antwoord op krijgt:

''Wat voor straf moeten de terroristen die hezbollah leiders vermoorden dan krijgen?''

Terroristen zijn Terroristen, dus jah, ik blijf bij m'n standpunt.
Maar, ik ben effu kwijt wat Hezbollah precies voorsteld, zou je dat kunnen uitleggen.

Als het terroristen VS. terroristen zijn, jah, dan wordt het moeilijk, niet mee bemoeien zou ik zeggen, van mij part moorden ze elkaar uit.




Cobra4

Citaat van: Jeffrey op 30/09/2004 | 14:48 uur
Wat ik vind:

ELKE terrorist van welke gradatie ook MAG van mij de doodstraf krijgen en dit vind ik ook rechtvaardig, het is VERDIENT.

ELKE persoon die een aanslag pleegt op militaire voertuigen en die lid is van een Terroristische organisatie, maar geen terroristische daad heeft verricht, moet toch behandeld worden als een terrorist.

Deze instelling:

20 jaar+heropvoeding of eventueel tewerkstellen, BTW, je bedoelt toch niet dat je terroristen nog wilt zien werken ook toch?!!!!!! :o

Dit is maar een voorbeeld, maar zo'n instelling vind ik dus niet geschikt voor een terrorist, het klinkt net alsof je het ''maar'' over een beruchte bankovervaller hebt die je heropvoed en eventueel in een bank laat werken om het af te leren... ;D
Maar zodra zo'n figuur (terrorist) uit de gevangenis komt (met tbs, het is wel duidelijk geweest dat tbs niet op iedereen werkt enn al helemaal niet op terroristen) dan vervalt die weer in hetzelfde als dat die eerst deed.

Je kan dan dus zeggen dat de doodstraf de enige oplossing is om te voorkomen dat ze ooit weer onschuldige mensen kwaad doen met hun daden.
Zéér riskant om zo iemand dus weer vrij te laten en/of in de gevangenis ze leventje laat uitleven, aangezien ze dan toch nog contact (lees: connecties) met de buitenwereld hebben.

Dus ook alle Israelies en Amerikanen die betrokken zijn bij de aanvallen op hun vijanden verdienen de doodstraf??
Peloton 3 602 Sqn

oud_zijde

#50
Citaat van: civiel op 30/09/2004 | 14:47 uur
Hmm oud_zijde

Denk jij dat mensen die zo fanatiek zijn dat ze het nemen van een leven peanuts vinden, kan omvormen tot goede burgers?


ik weet het niet, zou het betwijfelen iig, ik weet wel dat ze net als elke andere gek die kans verdienen daar is onze samenleving op gebaseert, daarvoor zijn in de tweede wereldoorlog zoveel militairen om gekomen ... laten we hun offers niet te grabbel gaan smijten en de easy way out zoeken.

en als ze niet omgevormd kunnen worden blijven ze hun leven lang in TBS ... mij ook best
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

Wat ik vind:

ELKE terrorist van welke gradatie ook MAG van mij de doodstraf krijgen en dit vind ik ook rechtvaardig, het is VERDIENT.

ELKE persoon die een aanslag pleegt op militaire voertuigen en die lid is van een Terroristische organisatie, maar geen terroristische daad heeft verricht, moet toch behandeld worden als een terrorist.

Deze instelling:

20 jaar+heropvoeding of eventueel tewerkstellen, BTW, je bedoelt toch niet dat je terroristen nog wilt zien werken ook toch?!!!!!! :o

Dit is maar een voorbeeld, maar zo'n instelling vind ik dus niet geschikt voor een terrorist, het klinkt net alsof je het ''maar'' over een beruchte bankovervaller hebt die je heropvoed en eventueel in een bank laat werken om het af te leren... ;D
Maar zodra zo'n figuur (terrorist) uit de gevangenis komt (met tbs, het is wel duidelijk geweest dat tbs niet op iedereen werkt enn al helemaal niet op terroristen) dan vervalt die weer in hetzelfde als dat die eerst deed.

Je kan dan dus zeggen dat de doodstraf de enige oplossing is om te voorkomen dat ze ooit weer onschuldige mensen kwaad doen met hun daden.
Zéér riskant om zo iemand dus weer vrij te laten en/of in de gevangenis ze leventje laat uitleven, aangezien ze dan toch nog contact (lees: connecties) met de buitenwereld hebben.

civiel

Hmm oud_zijde

Denk jij dat mensen die zo fanatiek zijn dat ze het nemen van een leven peanuts vinden, kan omvormen tot goede burgers?


oud_zijde

Citaat van: Jeffrey op 30/09/2004 | 14:40 uur

Ik weet dit niet zker, maar ik dacht dat voor Terroristen andere rechten gelden, zo is heropvoeding natuurlijk onmogelijk, dat bedoel ik dus met typisch nederlandse instelling...
ja dat is nieuw, daar ben ik ook tegen
Citaat
''straf: we geven hem 20 jaar + tbs mwuhahahaha ;D
Lachwekkend...

Een Terrorist luisterd alleenn naar zijn geloof, je kan zulke figuren niet.....''heropvoeden''...lol
herhaalt opmerking over betweterigheid

overigens is niet elke terrorist gelovig en je kunt ze wel degenlijk heropvoeden ook gewoon vanuit het geloof uit
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Cobra4

Jeffrey, krijg ik nog antwoord op mijn vraag?
Peloton 3 602 Sqn