aankomst KDC-10 op eindhoven

Gestart door valormolot, 30/09/2004 | 01:03 uur

toonV

DC-10 nummer drie staat ook op het platform. Duurt alleen nog een jaar voor dat deze kist helemaal operationeel is.
three one one, second to no one

berend

ik heb dat verhaal ook gehoord maar ze zullen hun eisen wel moeten minderen als ze niemand kunnen krijgen.

en door de opstelling van nu loopt het aantal sollicitaties toch terug.

airforce mum

Citaat van: Venz op 17/10/2004 | 15:21 uur
Citaat't bevalt vast goed aan de foto te zien, totdat Venz straks LE-66 gekwalificeerd moet worden (JAR-66) (zie Vliegende Hollander van deze week). Dat wordt huilen met de pet op.
Als ik de instructeurs van de LuWaBo cursus op WDT mag geloven krijgen monteurs die reeds werkzaam zijn bij de KLu hun certificering door verworven rechten.
Ik help het je hopen, maar ik vrees dat het niet zo eenvoudig ligt. De eisen voor de JAR-66 zijn dat je minimaal 5 jaar ervaring hebt en bovendien voor militairen in elk geval 1 jaar op burgervliegtuigen zwaarder dan 5700 kg. Daarom zegt defensie te gaan werven onder burgerpersoneel dat al JAR-66 gekwalificeerd is. In de praktijk betekent dit dat BBT-ers het wel kunnen schudden.

Venz

Citaat't bevalt vast goed aan de foto te zien, totdat Venz straks LE-66 gekwalificeerd moet worden (JAR-66) (zie Vliegende Hollander van deze week). Dat wordt huilen met de pet op.
Als ik de instructeurs van de LuWaBo cursus op WDT mag geloven krijgen monteurs die reeds werkzaam zijn bij de KLu hun certificering door verworven rechten.

Citaatahhh avionics monteur....?

Als ja, hoe bevalt dat? en welke kisten/ roomkloppers heb jij onder je hoede
Leuk en afwisselend. Ik werk nu bij de KDC-10.

airforce mum

't bevalt vast goed aan de foto te zien, totdat Venz straks LE-66 gekwalificeerd moet worden (JAR-66) (zie Vliegende Hollander van deze week). Dat wordt huilen met de pet op.

civiel

ahhh avionics monteur....?

Als ja, hoe bevalt dat? en welke kisten/ roomkloppers heb jij onder je hoede?

Venz


civiel

Nou kom op venz laat ons niet langer in spanning, u is loadmaster, schutter of.....? ???


Venz

Citaatjonge geintje man nee maar uit dat plaatje kun je wel opmaken dat jij dat bent.
Huhm...dus iedereen in een vliegtuig of helikopter is altijd piloot. En al zeker als hij een helm op heeft? Beetje naïef...

RAnger87

Citaat van: Venz op 10/10/2004 | 16:27 uur
CitaatHa zie je nu wel je bent gewoon een schoonmaker i.p.v een piloot    

Heb ik ooit beweerd dat ik piloot ben? Geloof 't toch niet!!!  >:(

jonge geintje man nee maar uit dat plaatje kun je wel opmaken dat jij dat bent.

Kleintje Pils

Citaat van: Dennis123 op 07/10/2004 | 12:56 uur


Volgens de site van de luchtmacht:

De ´nieuwe´ KDC-10 is vorige week teruggekeerd van groot onderhoud waarbij het toestel is voorzien van een nieuwe kleur; de witte kleur is vervangen door grijs. De transportvliegtuigen van de luchtmacht lopen een groter veiligheidsrisico door met name de inzet van Nederlandse eenheden bij operaties zoals in Irak en Afghanistan. Het vernieuwde kleurenschema draagt bij aan de veiligheid van de toestellen.

Tijdens groot onderhoud wordt ook de andere KDC-10 in de nieuwe grijze kleuren gespoten. De grijstint aan de bovenkant is donkerder dan aan de onderkant van het toestel. Ook de te verwerven derde DC-10 krijgt de nieuwe kleurstelling.


Volgens Scramble (ookVenz) wordt de nieuwe DC-10 de T-255...
Mzzls Remco

Venz

CitaatHa zie je nu wel je bent gewoon een schoonmaker i.p.v een piloot    

Heb ik ooit beweerd dat ik piloot ben? Geloof 't toch niet!!!  >:(

Dennis123

#12


Volgens de site van de luchtmacht:

De ´nieuwe´ KDC-10 is vorige week teruggekeerd van groot onderhoud waarbij het toestel is voorzien van een nieuwe kleur; de witte kleur is vervangen door grijs. De transportvliegtuigen van de luchtmacht lopen een groter veiligheidsrisico door met name de inzet van Nederlandse eenheden bij operaties zoals in Irak en Afghanistan. Het vernieuwde kleurenschema draagt bij aan de veiligheid van de toestellen.

Tijdens groot onderhoud wordt ook de andere KDC-10 in de nieuwe grijze kleuren gespoten. De grijstint aan de bovenkant is donkerder dan aan de onderkant van het toestel. Ook de te verwerven derde DC-10 krijgt de nieuwe kleurstelling.

RAnger87

Ha zie je nu wel je bent gewoon een schoonmaker i.p.v een piloot  ;D  :P

Nee maar ik vind deze kleurenschema echt chill staan die vorige vond ik echt gewoon saai worden. nou effe kijken of de fokker 50 zo'n patroon zou staan.

Venz

Als "insider" kan ik je vertellen dat we met dit matte grijs meer moeite met schoonhouden hebben dan met het gladde, glanzende wit. Matte verf absorbeert meer vuil en zo.