Geen Carriere meer bij Defensie

Gestart door zzzzzmura, 12/10/2004 | 12:53 uur

HERTOG jan

stuur je motivatie brief maar naar mij op.
mag eigenlijk niet in deze topic want we zijn nu off topic bezig en dat zijt strafbaar..... 8)
but the bard song will remain!!!!!!!

calimero

ow, wil je me motivatie horen?

nou, ik vind groen wel een mooie kleur, en vroeger speelde ik ook met autotjes in de zandbak ;)
Impossible only takes some minutes longer.

HERTOG jan

Citaat van: calimero op 18/10/2004 | 14:01 uur
Citaat van: stebuurderbravo33 op 18/10/2004 | 12:34 uur
maar ja ik denk vier tanks ga kopen en voor mezelf ga beginnen.heb ik wat meer overzicht.....
iemand intresse in een baan bij mij 8)


ik, ik, ik  ;D ;D
kijk dat noem ik nou motivatie ;D ;D
but the bard song will remain!!!!!!!

calimero

Citaat van: stebuurderbravo33 op 18/10/2004 | 12:34 uur
maar ja ik denk vier tanks ga kopen en voor mezelf ga beginnen.heb ik wat meer overzicht.....
iemand intresse in een baan bij mij 8)


ik, ik, ik  ;D ;D
Impossible only takes some minutes longer.

HERTOG jan

Citaat van: airforce mum op 13/10/2004 | 11:47 uur
Je kunt inderdaad solliciteren naar een andere functie. Bij sommige functies is het zelfs momenteel zo, dat mensen die al weg zijn (moesten) en in het bedrijfsleven werken, gebeld zijn of ze geen zin hadden om terug te komen. Raar, maar echt waar ! Af en toe denk ik dat ze het zelf ook niet meer weten  ;D
tja waar logica begint eindigd defensie word vaak gezegt ;D
maar ja ik denk vier tanks ga kopen en voor mezelf ga beginnen.heb ik wat meer overzicht.....
iemand intresse in een baan bij mij 8)
but the bard song will remain!!!!!!!

airforce mum

Je kunt inderdaad solliciteren naar een andere functie. Bij sommige functies is het zelfs momenteel zo, dat mensen die al weg zijn (moesten) en in het bedrijfsleven werken, gebeld zijn of ze geen zin hadden om terug te komen. Raar, maar echt waar ! Af en toe denk ik dat ze het zelf ook niet meer weten  ;D

Jeffrey

Is er ook de mogelijkheid dat je bijv; na 6 jaar bij een bepaald onderdeel weg mot dat je dan overstapt op een ander onderdeel, zodat je nog 6 jaar kan dienen  ::) ???


calimero

Citaat van: zzzzzmura op 12/10/2004 | 16:58 uur
Verder ben ik het ook met je eens dat het pure kapitaalvernietiging is.

Ja das waar! Als je telkens weer opnieuw hele lichtingen moet opleiden kost dat inderdaad bergen geld. Net als de dienstplicht toen. Dacht dat ze dat hadden afgeschaft omdat t ook te veel geld kostte?

Als je dan toch met geld gaat gooien, dan lijkt dienstplicht mij meer voordelen hebben dan BBT functies.
Impossible only takes some minutes longer.

StrikeFalcon

Ieder voordeel heeft ook ze'n nadeel zo heeft ook ieder nadeel ook een voordeel. In deze tijd met de bezuinigingen is de werkgelegenheid erg laag, voordat dat weer een beetje word zo als het was ben je zo 4-5 jaar verder. Die gene die momenteel klaar zijn met school, afgestudeerd of diploma behaald kunnen bijna nergens meer aan de slag. Defensie heeft nu weer veel facatures. Dus een mooie gelegenheid voor schoolgangers die net klaar zijn of herintreders. Zij zijn toch niet op zoek naar een lange carriere bij defensie, maar kunnen toch mooi die 5-6 jaar werken. Zo doen ze werkervaring op en leren wat disicpline is. Als hun contract afloopt bij defensie (dan zijn ze zo'n 28-30 jaar) kan je goed toetreden in het bedrijfsleven. Ik denk dat de werknemers je graag aannemen, omdat je werkervaring opgedaan heb en goed gediciplineerd bent. Maar voor diegene die wel kijken naar een lange carriere bij defensie is het natuurlijk een stuk onaantrekkelijker geworden.

zzzzzmura

Citaat van: airforce mum op 12/10/2004 | 15:01 uur
Even vooraf: je hebt tegenwoordig nergens meer een baan voor het leven.

Dat is niet helemaal waar er zijn nog genoeg beroepsgroepen waar met vaste contracten gewerkt wordt wel worden het er steeds minder in deze onzekere tijden.

Verder ben ik het ook met je eens dat het pure kapitaalvernietiging is.
Een Mix van Bot/BBt is toch volgens mij het beste.



Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

HERTOG jan

voor mij in elk geval geen cariere,dit is mn 6e jaar.
hoog tijd voor iets anders.
but the bard song will remain!!!!!!!

calimero

Ik vind het erg jammer dat er bijna alleen nog maar BBT functies zijn.

Op deze manier gaat veel ervaring het leger uit na 4, of 8 jaar ofzo. De nieuwe lichtingen missen gewoon ook een deel (levens-) ervaring. Dit is denk ik een groot nadeel tijdens uitzendingen ed.

Voordeel echter is dat jonge jongens lichamelijk wat beter in elkaar steken dan bijvoorbeeld 40 jarige ofzo. Er zullen echter steeds minder mensen kiezen voor zo'n korte functie waar geen toekomst meer in zit. Alleen nog de laag opgeleide die geen andere keus hebben zullen dan nog solliciteren bij de KL. Maar als die er op hun 30ste uitgeknikkert worden zullen ze ook niet echt snel meer aan de bak komen.
Impossible only takes some minutes longer.

airforce mum

Even vooraf: je hebt tegenwoordig nergens meer een baan voor het leven. Afgezien daarvan, heb ik een gruwelijke hekel gekregen aan het fenomeen BBT/BOT en alles wat daarmee samenhangt. Het schept een plafond aan de tijd, aan de rang, aan de functie en aan de carrière in het algemeen. Bovendien vind ik het een geldverslindende, ervaringsvernietigende exercitie iedere keer nieuwe mensen op te leiden en die vervolgens als ze ervaren zijn en het bovendien naar hun zin hebben, de laan uit te sturen. Over een aantal jaren is de vergrijzing in Nederland op z'n top en denk ik niet dat veel jonge mensen nog zin hebben in zo'n uitzichtloze mini-carrière. Het is ook erg frustrerend, dat bijvoorbeeld 4-jarige contracten niet verlengd worden, maar er tegelijkertijd mensen worden aangenomen met een 8-jarig contract voor dezelfde functie. Ik vind dat ridicuul.

zzzzzmura

Lijkt me duidelijk je hebt tegenwoordig geen baan voor het leven meer bij defensie zou dit ten koste kunnen gaan van de kwaliteit van het personeels bestand.
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

airforce mum

Ik geloof dat ik weet waar je op doelt, maar misschien kun je het iets nader toelichten?