Bijnamen militaire onderdelen

Gestart door 101cis, 17/10/2004 | 21:50 uur

pewe64

Vroeger de intendendance: etenendanse ;)

Chris81

Citaat van: JKD op 28/03/2009 | 17:41 uur
Zo laat ik is een oude koei uit de sloot trekken. Dit is toch wel een leuk topic. Deze hoorde k pas op de KMA over de mensen van het KIM:
Marine = vissers

Kom op, vast wel iemand die bijnamen heeft voor genisten, die wil ik weten!

Je bedoelt zoiets als de pantser paniek?

CHris

JKD

Zo laat ik is een oude koei uit de sloot trekken. Dit is toch wel een leuk topic. Deze hoorde k pas op de KMA over de mensen van het KIM:
Marine = vissers

Kom op, vast wel iemand die bijnamen heeft voor genisten, die wil ik weten!

KPL1 B.D

Problemen zijn als gecamoufleerde kansen

Assumption is the mother of all fuck-ups

Do or do not, there is no try  "Yoda"

Je moet roeien met de riemen die in de container in de haven liggen     "Gerard Wondergem"

sgt Rob


sgt Rob

Citaat van: Cobra4 op 09/08/2008 | 17:54 uur
Kalk emmers = (groene) KMar

Pluggeneukers = Verbindelaars

Verbindingstroeper = Verbindelaar...    ::)

Cobra4

#34
Kalk emmers = (groene) KMar

Pluggeneukers = Verbindelaars
Peloton 3 602 Sqn

Cobra4

#33
Citaat van: ThomasDR op 09/08/2008 | 10:57 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 08/08/2008 | 18:48 uur
Het gaat erom dat dit topic bestemd is voor bijnamen van militaire onderdelen. Een afkorting is geen bijnaam en of een groep mensen een onderdeel is, is iets wat je je af kunt vragen in de kontext van dit topic..... ;)

Rob
Forumbeheerder


Misschien de titel veranderen dan?

Niet nodig. Dit topic gaat over bijnamen en er is al een topic over afkortingen http://www.defensieforum.nl/Forum/afkortingen-t14583.0.html

Cobra4
Forumbeheerder
Peloton 3 602 Sqn

ThomasDR

Citaat van: Kapitein Rob op 08/08/2008 | 18:48 uur
Het gaat erom dat dit topic bestemd is voor bijnamen van militaire onderdelen. Een afkorting is geen bijnaam en of een groep mensen een onderdeel is, is iets wat je je af kunt vragen in de kontext van dit topic..... ;)

Rob
Forumbeheerder


Misschien de titel veranderen dan?

sgt Rob

Citaat van: boekje_pienter op 08/08/2008 | 20:08 uur
Citaat van: Sgt Rob op 08/08/2008 | 17:01 uur
Ik vermoed dat Kapt Rob de aanduiding GNK terugvoert naar de persoon die vaak met GNK aangeduid wordt, meestal een dame die door de wapens -met name de infanterie- met het hoogste testerongehalte doelwit is van macho gedrag en imponerende verhalen teneinde op langere termijn in het huwelijk, maar toch minstens op korte termijn in het bed te treden...

Errug ondeugend Sgt Rob... en soms ook errug waar  ;)

Ik ben bang dat wij beiden uit deze bron geput hebben, ben er trouwens nog mee getrouwd


boekje_pienter

Citaat van: Sgt Rob op 08/08/2008 | 17:01 uur
Ik vermoed dat Kapt Rob de aanduiding GNK terugvoert naar de persoon die vaak met GNK aangeduid wordt, meestal een dame die door de wapens -met name de infanterie- met het hoogste testerongehalte doelwit is van macho gedrag en imponerende verhalen teneinde op langere termijn in het huwelijk, maar toch minstens op korte termijn in het bed te treden...

Errug ondeugend Sgt Rob... en soms ook errug waar  ;)

sgt Rob

Citaat van: Kapitein Rob op 08/08/2008 | 18:48 uur
Het gaat erom dat dit topic bestemd is voor bijnamen van militaire onderdelen. Een afkorting is geen bijnaam en of een groep mensen een onderdeel is, is iets wat je je af kunt vragen in de kontext van dit topic..... ;)

Rob
Forumbeheerder

Gezien de hoge funfactor van dit topic denk ik dat we onze strepen even af moeten doen...

KapiteinRob

Het gaat erom dat dit topic bestemd is voor bijnamen van militaire onderdelen. Een afkorting is geen bijnaam en of een groep mensen een onderdeel is, is iets wat je je af kunt vragen in de kontext van dit topic..... ;)

Rob
Forumbeheerder

KPL1 B.D

je moet ook de officieele afkorting gebruiken nameijk GNKD ;)
en interpretatie is soms best lastig.......
Problemen zijn als gecamoufleerde kansen

Assumption is the mother of all fuck-ups

Do or do not, there is no try  "Yoda"

Je moet roeien met de riemen die in de container in de haven liggen     "Gerard Wondergem"

sgt Rob

Ik vermoed dat Kapt Rob de aanduiding GNK terugvoert naar de persoon die vaak met GNK aangeduid wordt, meestal een dame die door de wapens -met name de infanterie- met het hoogste testerongehalte doelwit is van macho gedrag en imponerende verhalen teneinde op langere termijn in het huwelijk, maar toch minstens op korte termijn in het bed te treden...