moto guzzi

Gestart door Adrie, 25/10/2004 | 21:03 uur

Virtual

De moto guzzi is ook lang ingezet geweest bij de verbindingsdienst als motorordennans, ook diverse niet verbindings eenheden hadden hem voor die taak..

Meen dat de KMAR hem vroeger ook had, voordat de BMW zijn intrede maakte...

Verder word tie tegenwoordig niet echt veel meer gebruikt dacht ik..

Ton de Zwart

De Motto Guzzi is ook bij het Korps Mariniers in dienst geweest in de jaren '80 Heb er zelf nog vaak op gereden.  Ze gingen met 1 AGGP mee met buitenlandse oefeningen, Engeland Wales en Schotland.  ook gingen ze altijd mee met het winterdeployment naar Noorwegen, maar ik kan me niet herinneren dat ik er daar ook maar ooit één heb zien rijden,  Dat zou ook levensgevaarlijk zijn geweest.  De motoren hadden geen spijkerbanden en ik zie het al gebeuren op die be-ijsde wegen......

Kpl Ypma 42Tkbat

een heleboel vragen waar ik in ieder geval op 1 vast antwoord kan geven. Hij is gebruikt bij de pantserinfanterie, te zien aan het logo op de tank. Ik weet dat de Guzzi's ook wel mee zijn gegaan op oefeningen buiten NL; zoals door luchtmobiel in Spanje.. Meer weet ik er eigenlijk niet over behalve dat ze niet echt terrein geschikt zijn en gelukkig eindelijk worden vervangen door KTM's..

Adrie

Voor het opknappen van een oude leger Moto Guzzi V50 heb ik de volgende vragen. Bij welke legeronderdelen heeft de motor gediend? Hoeveel zijn er gebruikt? Op bijgaande foto van iemand anders Guzzi zie ik een bepaald symbool op de zijkant van de tank. Heeft dat met het legeronderdeel te maken? Waar vind ik dergelijke symbolen? Ik ben een foto op internet tegengkomen, waaruit zou blijken dat de guzzi buiten de landsgrenzen is ingezet. Klopt dit en waar en met welk legeronderdeel? Bedankt voor de reacties!!