Plaatsing F35

Gestart door a340-600, 28/10/2004 | 19:04 uur

Viper 1989

De vleugels opvouwen zoals op carriers ;D

baco83

ik weet het niet precies en volgens mij zijn ze er ook nog bezig....maar ik heb via het geruchten kanaal begrepen dat ze met aanpassingen de f35 in de f16 shelters kunnen stallen.

a340-600


Amerikaanse (3e generatie) shelters zijn alleen gebouwd op Soesterberg en Gilze, niet op Volkel. het is maar een weetje... 8)
Citaat

Sorry heb het alleen van horen zeggen maar wel bedankt. ;)

schoppingen

Daarom moet Soesterberg blijven bestaan, het is een unieke basis in een mooie omgeving, de bakermat van onze Luchtmacht, zo'n stuk geschiedenis moet gewoon blijven!.

Marvin

Citaat van: a340-600 op 28/10/2004 | 19:04 uur
Tot voor zover niets vreemds. MAARRRRRR, voor zover ik weet zijn alleen op Volkel en op Soesterberg shelters waar deze reus in zou passen. Mijn dank is groot

Wout

Amerikaanse (3e generatie) shelters zijn alleen gebouwd op Soesterberg en Gilze, niet op Volkel. het is maar een weetje... 8)
confused...? so am i....

Marvin

#3
hardened aircraft shelters (HAS) waren zaken uit de koude oorlog, gebaseerd op het (vermoedelijke) feit dat het Warschau pact in staat zou zijn  binnen enkele uren de diverse vliegbases aan te vallen.
In de huidige situatie gewoon niet meer relevant. Vliegtuigen stal je ofwel in hangars ofwel gewoon op de lijn, net zoals voor 1969... ;D
confused...? so am i....

Jørgen

Ik weet niet hoe groot de F35 is en hoe groot een 3e generatie shelter is. Ik weet wel dat b.v. op Gilze Rijen ook grote Amerikaanse shelters staan waar onder andere F15 regelmatig in hebben gestaan.  Maar men vind het ook geen probleem om nieuwe shelters te bouwen hoor. Een mooi voorbeeld daarvan vind je ook op Gilze Rijen. Daar werd in de jaren 80 voor miljoenen geinvesteerd om de basis geschikt te maken voor F16. En nog voordat dit project was voltooid waren de F16 s al weer verdwenen.

a340-600

Hi allemaal,

Er sprongen bij mij allemaal waanzinnige ideeen omhoog toen ik afgelopen week op Soesterberg vliegveld een kleine rondleiding kreeg.

Het volgende viel mij op en dacht eens kijken wat jullie hierover vinden secu weten: De F35 is een stuk groter dan onze F16. Voor zover mij bekend zelfs zo groot dat de F35 alleen in zogenoemde 3de generatie shelters schijnt te passen. Tot voor zover niets vreemds. MAARRRRRR, voor zover ik weet zijn alleen op Volkel en op Soesterberg shelters waar deze reus in zou passen. Daarnaast is Soesterberg qua infrastructuur een hele bijzondere basis. Ze hebben faciliteiten die nergens anders te vinden zijn. Toch staat deze basis op de nominatie om gesloten te worden.

Een vreemde gang van zaken lijkt mij. Is er iemand die mij duidelijkheid kan verschaffen??

Mijn dank is groot

Wout