korporaal bewaking??

Gestart door wes1983, 04/11/2004 | 18:58 uur

berend

#25
ik heb niet veel verder gelezen als de eerste page maar als korporaal beveliging ga je bijna niet op uitzending.

binnen de beveiliging zijn er 2 dienstvakken.

1: het oude LB werk. deze mensen doen poortje open poortje dicht. dit zit op iederveld. deze jongens krijgen een niet zo heel zware traning en worden niet snel uigekozen voor uitzending.

2:het object bewaken. dit zijn jongens die op een van de f-16 bases zitten. hun opleiding is een stuk zwaarder en zijn opgeleid voor onderandere objecten te bewaken in out of area gebieden en kunnen het dan een week of 2 volhouden zonder steun.
hier worden geen korporaals meer voor opgeleid omdat de politiek van die onderdelen af wil.
deze jongens komen als eerste in aanmerking voor een uitzending omdat zij simel gezegd beter zijn opgeleid.

in praktijk is de kans heel klein. dat je gaat. een kennis van me zit al 8 jaar op gilze maar is nog nooit wegeweest met de thg.

in theorie kan het wel


wat cluster betreft:
LB:1
OGRV:4

en  als ik me niet vergis is er voor de thg (helikoptergroep) een oplossing waardoor ze geen ogrv meer nodig hebben.
als de thg weg is gaat bijna altijd lmb ook mee die doen dus een deel van de beveiligings taken.

voor de f-16's zijn er nu nog ogrv groepen. maar de klu probeert toch beveliging te "huren" op de velden waar ze op dat moment staan.

toonV

Klopt, want toen ik de eerste keer gekeurd werd deden ze daar ook nog niet aan. Hoorde hier een paar weken geleden pas iets van toen ik weer gekeurd moest worden.
three one one, second to no one

bhfh

Citaat van: toonV op 12/11/2004 | 06:37 uur
Dat heeft te maken met de eisen waaraan je moet voldoen tijdens de selectie. cluster 1 en 2 zijn de eisen het soepelst en 4 het zwaarst. De zwaarte van het cluster hangt weer samen met de zwaarte van de functie die je gaat vervullen.

aha, het is me duidelijk. Ik ben zelf in 1991 in dienst gekomen, toen bestond dat denk ik nog niet.

Kaasboer

 8)
Citaat van: toonV op 11/11/2004 | 17:12 uur
Ik meen mij te herrineren dat alleen de functie's bij de kmar, kct en kmarns in cluster 4 vielen, maar dat kan inmiddels ook weer veranderd zijn.

Dan zal het wel 3 zijn samen,met brandweerman...denk ik 8)

toonV

Dat heeft te maken met de eisen waaraan je moet voldoen tijdens de selectie. cluster 1 en 2 zijn de eisen het soepelst en 4 het zwaarst. De zwaarte van het cluster hangt weer samen met de zwaarte van de functie die je gaat vervullen.
three one one, second to no one

bhfh

cluster ???  wat is dat in vredesnaam? Ik heb daar nog nooit van gehoord!  :o

toonV

#19
Ik meen mij te herrineren dat alleen de functie's bij de kmar, kct en kmarns in cluster 4 vielen, maar dat kan inmiddels ook weer veranderd zijn.
three one one, second to no one

Kaasboer

Wat voor een cluster moeten bewakerseigenlik halen bij de keruing? 3/4 ofsow? ???

toonV

Komt goed, hou me maar op de hoogte
three one one, second to no one

Queen1980

Citaat van: toonV op 07/11/2004 | 23:02 uur
Hahaha worden we misschien nog wel collega's queen, ik begin aan de intell opleiding in september en wil daarna ook naar volkel.
Sucses met je keuringen.

Dan kun je me voor zeggen wat ik kan verwachten bij de opleiding  ;)
Winners never quit, quitters never win !!

toonV

Tja volkel is nu eenmaal wel gezellig ondanks dat ze met dinky toys vliegen, vandaar dat ik daar naar toe wilde. Wil natuurlijk het liefst naar een sq. Daar ligt denk ik toch de meeste uitdaging.
three one one, second to no one

airforce mum

Hé Toon, is je invalbeurt op Volkel dan zo goed bevallen dat je weg wilt van "het enig echte vliegveld" waar je nu zit? Hoop je een keer te zien als je op Volkel mijn pasje (gast) controleert. Of wil je het liefst bij een sq werken? Succes!

toonV

Hahaha worden we misschien nog wel collega's queen, ik begin aan de intell opleiding in september en wil daarna ook naar volkel.
Sucses met je keuringen.
three one one, second to no one

airforce mum

Ah, sorry, nam aan dat je gesolliciteerd had naar die officiersfunctie intel, die is er namelijk niet (meer).

Queen1980

Citaat van: airforce mum op 07/11/2004 | 11:38 uur

Welke vacature?? Er is geen vacature, hoewel 1000 mensen hebben gesolliciteerd, dit is ook na een paar dagen weer van internet afgehaald.

Onderofficier inlichtingen en veiligheid, http://www.werkenbijdeluchtmacht.nl/WBL/job.asp?command=PublicFetchJob&JobID=10016, heb volgende week maandag de eerste keuring, er is dus wel een vacature !
Winners never quit, quitters never win !!