Registratienummer

Gestart door wannabee, 08/11/2004 | 13:39 uur

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 22/03/2005 | 19:44 uur
Het registratienummer is inmiddels "uitfaserend" omdat met de invoering van Peoplesoft een werknemers-ID-nummer is toebedeeld aan de defensiemedewerker.
5 jaar later.....................
Moet ik mijn registratie-nummer nog steeds invullen, naast het people-soft-nummer  dus het is nog steeds niet uitgefaseerd
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

Citaat van: JK op 05/09/2008 | 20:01 uur
De letter krijg je alleen als je in het sollicitatietraject zit.
Dit is een voorlopig registratienummer.
Daarna krijg je 3 cijfers (na het opsturen van je dossier)


mijn zoon had in het sollicitatietraject 1004 achteraan wat nu A04 is geworden
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Benno1969

Citaat van: paul1011 op 06/09/2008 | 01:20 uur
Citaat van: Piranha op 06/09/2008 | 00:33 uur
Eens te meer omdat 'ze'  de gegevens van een militair rijbewijs (Nina) wel kwijt konden raken.

Dat verhaal heeft mijn verbazing inderdaad versterkt want dat speelde nog geeneens zo lang geleden.

Ik wist zelf mijn registratienummer nog, maar volgens mij hebben ze wel alle dienstplichtdossiers opgeschoond, omdat ze detailgegevens niet meer hebben is mij gebleken. 

paul1011

Citaat van: Piranha op 06/09/2008 | 00:33 uur
Eens te meer omdat 'ze'  de gegevens van een militair rijbewijs (Nina) wel kwijt konden raken.

Dat verhaal heeft mijn verbazing inderdaad versterkt want dat speelde nog geeneens zo lang geleden.
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

Piranha

#28
Citaat van: paul1011 op 06/09/2008 | 00:15 uur
Ik sta er trouwens nog steeds van versteld dat ik nog steeds onder mijn aloude registratienummer bekend sta. Is immers toch al zo'n pakweg 22 jaar geleden uitgegeven en aangezien ze mijn laatste rang niet meer konden herinneren had het me niet verbaasd als dat oude dienstplichtige nummer verdwenen was, maar niet dus.

Eens te meer omdat 'ze'  de gegevens van een militair rijbewijs (Nina) wel kwijt konden raken.

Gelukkig hoef ik dit niet te begrijpen ...
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

paul1011

Ik sta er trouwens nog steeds van versteld dat ik nog steeds onder mijn aloude registratienummer bekend sta. Is immers toch al zo'n pakweg 22 jaar geleden uitgegeven en aangezien ze mijn laatste rang niet meer konden herinneren had het me niet verbaasd als dat oude dienstplichtige nummer verdwenen was, maar niet dus.
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

JK

De letter krijg je alleen als je in het sollicitatietraject zit.
Dit is een voorlopig registratienummer.
Daarna krijg je 3 cijfers (na het opsturen van je dossier)

Cobra4

Citaat van: mikemans op 26/08/2008 | 19:25 uur
wat fijn dat wannabee na ruim 4 jaar nog een verduidelijking krijgt over een vervallen registratienummer.  :D

En ik ook weer iets leer. Ik wist namelijk niet dat er tegenwoordig ook letters in verwerkt worden..
Peloton 3 602 Sqn

mikemans

wat fijn dat wannabee na ruim 4 jaar nog een verduidelijking krijgt over een vervallen registratienummer.  :D

harryhoven

De laatste 3 cijfers is een vervolgnummer en heeft niets te maken met je sofinummer. ( er zitten tegewoordig ook letters in het vervolgnummer b.v: 1A2) Hopenlijk genoeg duidelijkheid gegeven te hebben.


Citaat van: wannabee op 08/11/2004 | 13:39 uur
Hoe is je registratienummer opgebouwd? ik snap dat de eerste zes getallen staan voor JJMMDD van je geboortedatum maar wat stellen de laatste drie getallen voor? Hebben ze iets met je geboorteplaats te maken. Klopt het ook dat het gebonden is aan je sofinummer?

B.v.d.

KapiteinRob

Citaat van: calimero op 24/03/2005 | 19:19 uur
Citaat van: Lenoir op 22/03/2005 | 19:44 uur
Het registratienummer is inmiddels "uitfaserend" omdat met de invoering van Peoplesoft een werknemers-ID-nummer is toebedeeld aan de defensiemedewerker.

Betekend dat dan dat iedereen een ander nummer krijgt? En wat komt er op je 'dog-tag' te staan dan?

Iedereen zou het reeds moeten hebben omdat de KM als laatste krijgsmachtdeel op 4 oktober j.l. is overgegaan op Peoplesoft. Dat peoplesoftnummer moet je als het goed is op je huisadres gestuurd hebben gekregen. Ik hoor zo links en rechts wel geluiden dat "men" het in de vuilnisbak heeft gegooid. Lekker slim.....

Met dog-tag bedoel je val-dood-plaatje? Het zal wel weer teveel kosten om dat massaal te vernieuwen.......

calimero

Citaat van: Lenoir op 22/03/2005 | 19:44 uur
Het registratienummer is inmiddels "uitfaserend" omdat met de invoering van Peoplesoft een werknemers-ID-nummer is toebedeeld aan de defensiemedewerker.

Betekend dat dan dat iedereen een ander nummer krijgt? En wat komt er op je 'dog-tag' te staan dan?
Impossible only takes some minutes longer.

Virtual

Citaat van: Buitenstaander? op 22/03/2005 | 10:07 uur
Op dienstmakkers.nl wordt trouwens ook je registratienummer zichtbaar gemaakt, dat gebeurd toch niet als je door die nummer achter prive gegevens kan komen?
Het is geen louge site ofzo

Ik ben daar ook geregistreerd, maar niet met mijn volledige regnummer.

En het zal ongetwijfeld geen louche site zijn, maar het is ook geen Defensie site, en daarbij je sofinummer gooi je toch ook niet over het internet heen?

KapiteinRob

Het registratienummer is inmiddels "uitfaserend" omdat met de invoering van Peoplesoft een werknemers-ID-nummer is toebedeeld aan de defensiemedewerker.

Defensieforum

En daar komt bij dat je niet verplicht bent om je registratiennmmer in te vullen op dienstmakkers.nl

Mvgr

Nick