Military investigates shooting of wounded insurgent

Gestart door Jeffrey, 16/11/2004 | 16:19 uur

oud_zijde

It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

Citaat van: oud_zijde op 22/11/2004 | 17:11 uur
0w nou in dat geval zal alles wat je zegt wel waar zijn dan want die opleiding heb ik idd nooit gevolgd.

mijn excuses dat ik de grote alwetende militair van het forum zijn mening in twijfel heb getrokken.

Ik heb het niet over millitairen die al bij een eenheid zijn ingedeeld, maar over militairen die aan de AMO beginnen, V&V en OJKL leerlingen hebben op die mensen een grote voorsprong.

Billy Rosewood

Jefferson.

Dus is het leerjaar Vrede en Veiligheid de kleuterklas van defensie.
Net als de kleuterschool bereid het jullie voor op het Basisonderwijs.

Ik hoop alleen maar dat de rest van de leerlingen in dit leerjaar iets verstandiger is en niet zo lichtgeraakt reageerd.
Anders maak ik me serieus zorgen over de toekomst van de krijgsmacht.

Ik wens je een leerzame periode toe.

oud_zijde

0w nou in dat geval zal alles wat je zegt wel waar zijn dan want die opleiding heb ik idd nooit gevolgd.

mijn excuses dat ik de grote alwetende militair van het forum zijn mening in twijfel heb getrokken.

ik heb mijn mening dan ook aangepast, ik vind het een goede zaak dat die marinier een zwaargewonde een paar keer voor zijn ass geschoten heeft, ik bedoel als hij niet geschoten wilde worden dan had hij daar maar niet moeten gaan liggen.

ik hoop dat ze het vaker doen
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

#82
Ik heb een paar keer gezegd dat ik denk dat hij geen gevechtsfunctie bekleed!

En die kleuterklas die lopen volgend jaar wel een HÉÉL stuk voor op de mensen in de AMO die niet deze opleiding hebben gedaan, plus we krijgen de kans om direct door te gaan naar de KMS als we willen. >:(


Billy Rosewood

Ik vind de manier waarop jij oude_zijde benaderd beldigend en schofferend.
Je blijft in twijfel trekken of hij wel een (oud)militair is.
Hij heeft duidelijk aangegeven dat hij dit wel is dus waar haal jij de lef vandaan om het tegendeel te (blijven) beweren?
De meeste militairen zijn er (stiekum) trots op dat ze dit zijn en zitten niet te wachten op insinuaties van een tiener die geen enkele praktische ervaring op het militaire vlak.
Het feit dat je sinds kort de opleiding "vrede en Veiligheid"volgt maakt je nog geen expert op dit gebied, sterker ik ben van mening dat dit de kleuterklas van defensie is.

Ook het feit dat je Oude_Zijde beschuldigd "net zo te zijn als de mensen die Erik O. proberen aan te klagen" is stuitend.
Je trekt conclusies die op niets gebaseerd zijn maar die voor jouw als de enige echte waarheid gelden.
Dat andere mensen hierover een andere mening zouden kunnen hebben gaat er bij jouw niet in.

Tot slot hoop ik dat je bij een evt. vervolg van je militaire carriere een andere toon aanslaat tegen je maten, instructeurs en commandanten.
Want als je dit vol blijft houden dan ben ik er van overtuigd dat ze je het nog heel moeilijk gaan maken.
Geloof mij het kan een harde wereld zijn bij Defensie, maar daar kom je vanzelf wel achter.


Jeffrey

Waarmee heb ik mensen...beledigd/geschoffeerd?

Billy Rosewood

Een vraag aan de beheerder van deze groep.
Is het mogelijk personen te weigeren of te blokken die aanhoudend andere forumleden schofferen en beledigen?

Als dit tot de mogelijkheden behoort zou u dan zo vriendelijk willen zijn Jeffrey/Jefferson een schop onder zijn gat te geven en hem van deze groep te bannen.
Ik word werkelijk onpasselijk van de betweterigheid van dit figuur.

Mocht u dit niet willen of kunnen  doen dan stel ik voor aan de andere forumleden om Jeffrey/jefferson voorlopig te negeren en niet meer in te gaan op zijn opmerkingen en aangebrachte onderwerpen.

Misschien gaat hij het dan eens leren om andere personen in hun waarde te laten en hun opinie te respecteren.

Met vriendelijke groet
Beton.

civiel

#78
Als je alle schandalen
(krijggevangene pesten, dood schieten van krijggevangene, doorrijden bij ongelukken, dood schieten onschuldige mensen, niet verzorgen van gewonden...wel eigen mensen medevac.....)
bij elkaar op telt  en de manier van optreden daarbij optelt dan is het toch zooooo vreemd dat de trotse irakezen de amerikanen niet echt kunnen waarderen.....


En hoeveel hebben we gehoord van britse overtredingen?....0

oud_zijde

kijk dat zijn nou de argumenten waar ik op zat te wachten  :'(
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

BTW, die militair loopt al weer gewoon mee met z'n eenheid geloof ik  ::)

oud_zijde

Citaat van: Jefferson op 21/11/2004 | 16:01 uur
Civiel, je doelt uiteraard op mij, ik schaam me niet voor m'n uitspraken, ik denk nog steeds dat hij geen gevechtsfunctie heeft, daar leer je dit soort (gevaarlijke) situaties in te schatten en zo snel mogelijk voor jou en je team de juiste beslissing nemen.
wat weet jij daar nou in godsnaam van?
hoevaak heb je met scherpe munitie geschoten (en nee ik bedoel niet die kleine gele balletjes en als de trekker van je wapen aan je muis vast zit dan telt het ook niet) ben je al begonnen met je AMO?

dat lijkt me niet, het eerste wat je als soldaat leert is dat de baas de baas is. Als de baas iets zegt dan doe jij dat.

Als de baas dit in je hoofd heeft gestampt dan gaat hij verder met het hele krijgsrecht gebeuren ... wat doe je met zwaargewonden?

je ontwapend ze en stuurt ze naar achter, je schiet ze niet dood, je marteld ze niet en je verminkt hun lijken niet (je hebt geen 5 schoten nodig om 1 gewonde te doden) etc. etc. etc.
Citaat
Maar dat begrijpt oud_zijde denk ik niet.
Ik begrijp wat jij probeert te zeggen maar ik ben het er niet mee eens.

De missie van de Amerikanen (en coalitie) is het stabiliseren van Irak. Hoe luguber het ook klinkt had de moord op die mevrouw van Care een grootse 'overwinning' kunnen zijn voor bush en de zijnen, iedereen was het erover eens dat deze mevrouw enkel het beste met Irak voorhad en nooit gegijzeld had moeten worden.

De moord had gigantisch veel Iraakse zieltjes kunnen winnen en het de vijand moeilijker gemaakt om zich tussen de bevolking te verstoppen waardoor de strijd effectief verkort wordt.

Wat zien we op dezelfde dag echter op de voorpagina's?
Een moordende marinier en Margareth Hassan naar pagina 5 oid.
Hoe denk je dat de Irakezen hierover denken?

denk je dat ze sympathie hebben met de moeilijke week die de marinier door heeft gemaakt of denk je dat ze sympathie hebben met de geexecuteerde halfdooie?

voor wie denk je dat ze zich nu in zullen gaan zetten?

als dit incident de strijd met een maand heeft verlengd vallen er 60 extra Amerikaanse doden ... daarom heeft de legertop graag dat de militairen zich aan de conventies van geneve houden, niet omdat ze zoveel van de vijand houden maar omdat ze graag zo snel mogelijk en veiliger vaarwater willen geraken want het kost allemaal geld en levens.

maar dat begrijp jij denk ik nog niet
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

#74
Civiel, je doelt uiteraard op mij, ik schaam me niet voor m'n uitspraken, ik denk nog steeds dat hij geen gevechtsfunctie heeft, daar leer je dit soort (gevaarlijke) situaties in te schatten en zo snel mogelijk voor jou en je team de juiste beslissing nemen.

Maar dat begrijpt oud_zijde denk ik niet.

civiel

@ oud zijde.

Mee eens......en ja sommigen hier moeten zich ff gaan schamen voor enkele uitspraken....

oud_zijde

ik respecteer iedereen zijn mening, sommige mensen respecteren die van mij alleen niet, ik vind dat ik me nog buitengewoon vriendelijk heb gedragen als je kijkt wat er allemaal op me af wordt geslingerd, simpelweg omdat ik een andere mening heb dan sommige lieden die denken soldaat te zijn oid

anyways
Citaat van: civiel op 20/11/2004 | 13:15 uur
Dit is net ff de verkeerde kant op, ze moeten bewijzen dat hij fout zat.
Hij moet niet bewijzen dat hij goed zat.
Oftewel, er moet bewezen worden dat de man op de grond niet een gevaar vormde....
het is niet aan mij om dingen te bewijzen, ik ben geen jurist en ik werk niet voor het Amerikaanse leger.

mijn mening wordt gevraagd aan de hand van die beelden, aan de hand van die beelden is het heerschap schuldig aan moord wat mij betreft.
Ik zou het graag anders zien maar ik heb helaas geen toegang tot het volledige plaatje en ik ken enkel de beelden.

Op die beelden zie ik een militair een gewonde als een hond afmaken, ik zie in de beelden geen aanleiding om het te doen en de marinier klaarblijkelijk ook niet want anders was hij er niet naast gaan staan (ook stuiptrekkingen van een dode kunnen explosieven af laten gaan) toen hij begon te knallen.

Zo heb ik meer argumenten gegeven, het enige wat ik terug krijg is dat ik me moet schamen, geen gevechtsfunctie of inlevingsvermogen kan hebben en als icing on the cake nog anti Amerikaans ben ook.

Is het begrijpelijk dat hij het gedaan heeft ... misschien.
Heeft hij juist gehandeld ... absoluut niet wat mij betreft.
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.