Wat is uw favoriete KM-Boot??

Gestart door -Peter-, 01/03/2003 | 18:51 uur

Offenbach

Citaat van: marc66 op 14/08/2006 | 22:10 uur
?

Ik weet niet wat er voor datum in jouw scherm staat bij de laatste posting, maar bij mij staat er 26/08/2004!!  ;D


Sine Pari

Goh dat was even schrikken toen ik de laatste page opende en de naam RAnger87 zag, maar gelukkig was de datum 21/05/2004. Poo!!!

marc66

ALLE schepen en boten van de Koninklijke marine zijn favoriete boten..................., en helaas ook voor de minister en STASDEF omdat zij ze maar al te graag willen/wensen te verkopen  :'( :'( :'(

Anubis

Boardings door een vliegdekschip... Ik lees het al, iemand die er verstand van heeft. M-Fregatten zijn de werkpaarden van de Marine. Doe maar weg, joh.
Net als de luchtmobiele brigade, het korps is toch beter. Commando's? Kunnen de mariniers ook, doe maar weg, Marechaussee? alleen maar lastig, doe ook maar weg, kan de politie ook. Die vlootlui kunnen behalve varen ook nog schieten, dus de landmacht is nutteloos. Maar voor we dat doen, kijk ff op de volgende links:www.rusarm.ru/comp.htm, wwwnaval-technology.com/projects.
Een sub op de juiste plaats met 18 torpedo's die ieder afzonderlijk een supertanker op de bodem van de zee kan leggen en dus de gehele wereldeconomie in een handomdraai kan nekken, daar sturen we dan Ranger87 op af met een vliegdekschip.. >:( en 4 LCF-fregatten. Gaat wel lukken.
Trouwens, weleens van een SSN 25, 26 of 27 gehoord?
Die kunnen ook vanaf een vliegtuig of een klein vaartuig gelanceerd worden. Zie: www.fas.org/man/dod-101/sys/missile/row/as-20.htm en www.bharat-rakshak.com/NAVY
                                                                     

-Peter-

Laat ik het maar houden op de eerste (bijna) vernieuwde mijnenjager Hr. Ms. Hellevoetsluis  ;D  Momenteel ben ik zelf één van de bemanningsleden, en we hopen eind dit jaar als eerste gemodificeerde mijnenjager ons werk te mogen hervatten.
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

RAnger87

Citaat van: tentara71 op 19/04/2004 | 13:52 uur
China heeft 5 Han-klasse SSN's, zo'n 10 Kilo SSK's en een kleine 60 Romeo/Tango's. Iran heeft wat? 7 Kilo's? Venezuela heeft 4 SSk's, Algerije 3 Kilo's en Noord-Korea heeft ook nog een handvol SSK's en mini-subjes. Wil ik het nog niet eens over India en Pakistan hebben.

Je hebt gelijk RAnger87: Gewoon wegdoen, die M-fregatten. Met de MARPAT opgeheven doe je je onderzeebootbestrijding dan lekker met die drie varende Walrussen. Gaat je echt lukken, denk ik.

Bovendien verlies je dan gelijk het psychologische effect van een fregat aan de horizon. En de mogelijkheid tot het uitvoeren van boardings op de snellere schepen. En de mogelijkheid om je mensen goede diepwaterervaring op te laten doen. En je gooit kapitaal weg.
Ben wel duidelijk, denk ik?

nee dat is lekker belangrijk het psychologische effect van een fregat aan de horizon. boardings kunnen net zo goed van aircaft carriers worden uitgevoerd en nog meer tegelijktijd ook en zie jij onszelf tegenwoordig nog onderzeeboten bestrijden???

RAnger87

Citaat van: 2ring op 18/04/2004 | 20:27 uur
Nee Ranger zo makkelijk kom je er niet vanaf. Leg mij 's uit waarom in deze tijd van snelle reactiemachten en expeditionair optreden niks aan fregatten hebt. Van die website word ik weinig wijzer.

gr.!

2ring

das simpel

fregatten zijn alleen nog nuutig voor: platform voor boardings, beveiliging handelsroutes, bescherming vliegkampschepen, kruisraketten, ondersteuning aan landingen (doel ik op het kannon) en das het wel zo'n beetje.

nou een vliegkampschip kan ook als platform voor boardings gebruikt worden, kan ok handelsroutes beveiligen, kan zichzelf wel vededigen maar lang niet zo goed als dat er fregatten meegaan (dus daarvoor zijn ze wel cruciaal), kan zelf landingen beter ondersteunen (stouw er een paar cobra's of ietdergelijks bij op en je hebt dezelfde vuurkracht als het kannon), kruisrakketen (zouden fregatten ook weer cruciaal zijn).

nou dan kun je toch beter zeggen van: in ruil voor een vliegdekschip gaan er een aantal fregatten weg. je houd een aantal als beveiliging over stuk of 4 en nog een stuk of 4 voor ander doeleinden. hatseflatse. het is nogal simpel wij bestrijden de laatste jaren alleen nog maar terreur, de aircraft carrier zou hier geschikter voor zijn als fregatten. eerdaags dat de 3e wereldoorlog uitbreekt (of iets ander waarin zeeslagen kunnen voorkomen) kunnen onze fregatten hooguit de vijand vertragen thats it. maar geef jij nu nog eens argument waarom jij denkt dat ze er wel moeten blijven, ben ik best benieuwd naar  

Jester

Voor mij de dikke boot
(karel doorman)
stoefjes erop en gaan met die banaan :)

demian

ik ga voor de zevenpro ziet er goed uit en heeft een super radar. demian 17jaar

MasterChief1971

China heeft 5 Han-klasse SSN's, zo'n 10 Kilo SSK's en een kleine 60 Romeo/Tango's. Iran heeft wat? 7 Kilo's? Venezuela heeft 4 SSk's, Algerije 3 Kilo's en Noord-Korea heeft ook nog een handvol SSK's en mini-subjes. Wil ik het nog niet eens over India en Pakistan hebben.

Je hebt gelijk RAnger87: Gewoon wegdoen, die M-fregatten. Met de MARPAT opgeheven doe je je onderzeebootbestrijding dan lekker met die drie varende Walrussen. Gaat je echt lukken, denk ik.

Bovendien verlies je dan gelijk het psychologische effect van een fregat aan de horizon. En de mogelijkheid tot het uitvoeren van boardings op de snellere schepen. En de mogelijkheid om je mensen goede diepwaterervaring op te laten doen. En je gooit kapitaal weg.
Ben wel duidelijk, denk ik?
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

2ring

Nee Ranger zo makkelijk kom je er niet vanaf. Leg mij 's uit waarom in deze tijd van snelle reactiemachten en expeditionair optreden niks aan fregatten hebt. Van die website word ik weinig wijzer.

gr.!

2ring

RAnger87

Citaat van: HvV op 07/04/2004 | 16:10 uur
Citaat van: RAnger87 op 07/04/2004 | 16:00 uur
dus ik stem voor de LPF.

Moet je nog wel minimaal twee jaar wachten, wordt je misschien ook nog wat verstandiger.

tja! :P

RAnger87


2ring

en waar baseer jij dat op? Leg mij dat 's uit!