Luchtmb...

Gestart door Tommy, 20/01/2005 | 08:26 uur

H.J.

Nou ja goed, bedoelde meer het echte poetsen voor de inspectie op vrijdag middag na een oefening, zo deed mijn broer dat altijd toen die op de KMA zat, kon die weer drinken.

Ros

In het veld kan je ook beter wegwerpborden en bestek gebruiken of lekker ouderwets alles met een lepel doen (ingekort) die je altijd gewoon in je jaszak mee neemt. Plastic bekertjes zijn ook redelijk modern.


Beter is het te regelen dat je gewoon in het bedrijfsrestaurant kunt eten zonder al dat geklier met zelf poetsen e.d.

KL  zeker.............. ???

calimero

dus je eet de hele week van vies bestek enzo? nou lekker...
k kan trouwens ook wel wat leukers verzinnen in t weekend dan lekker me zooi schoonmaken.
Impossible only takes some minutes longer.

H.J.

Ik heb wel een oplossing: Heb gewoon een tweede setje mestins, een tweede mok en een tweede set bestek. Dit setje staat bekend als het inspectiesetje. Dit leg je gewoon in je kast in een plastictas. En in het weekend maak je gewoon je echte setje rustig schoon. Omdat ik verzamelaar ben heb ik alles dubbel ;D

b11 bandit

Varkens zijn beter

Jeffrey

#21
Dat geloof ik graag, maar als de instructeurs zeggen dat het niet mag doe ik het maar niet, vor m'n eigen bestwil... ;)

Piedt

Goed Jeffrey, ik doe het al 5 jaar zo en mijn spullen zijn altijd schoon en voor elkaar.

b11 bandit

#19
Je kan dat nbc-masker helemaal uitelkaar halen maar dat promoten ze niet omdat een heleboel van die bbt-ers te lomp zijn om t met beleid te doen ;D ;D ;D
Varkens zijn beter

Jeffrey

Douche?

Niks douche want dan raken de putjes verstopt  ;D

Het wed afgeraden om ze af te spoelen omdat je daarmee alleen de kleine korrels zand eraf spoeld, wanneer het is opgedroogt zitten er nog allemaal korrels zand over tussen, dat willen ze dus niet zien...

Piedt

Je hebt ook zoiets wat een douche heet, je filter van je masker af, je eendenbekkie weg en douchen en schrobben te gelijk, en dan heb je opeens 5 min tijd over om je kamer op te ruimen, zodat je met de kamerinspectie geen gezeik hebt.

Jeffrey

''en me spullen gooide/gooi ik altijd in de wasmachine''

Wel vervelend als dat niet mag en dat je alle modder uit/tussen/van je harnas, rugzak, nbc-tas/masker/eendenbekje/kaartje, helm, kisten etc moet halen  ;)

Piedt

Mijn kast is zo vaak omgegooid, maar dat boeide me niks, eerste keer is k*t maar daarna boeien en me spullen gooide/gooi ik altijd in de wasmachine ;) en tijden haalden we altijd, behalve bij MT'tjes maar dat is logisch want daar zijn MT'tjes voor..

Jeffrey

#14
Jij gaat mij niet vertellen dat je het in je eerste week AMO leuk vond om je kast netjes te leggen/smerige kleding die onder de blubber zit af te wassen/vegen en ook niet dat je altijd op tijd kwam...

Piedt

Citaat van: Jefferson op 22/01/2005 | 19:04 uur

Enige wat mij tegenvalt is:

De smerige uitrusting schoon maken  :-\
Kast helemaal netjes maken zodat alle kleding even dik en op één rechte lijn ligt...  :-\
En tijden halen, daar heeft het hele peloton moeite mee  ;D


Ken je net zo goed niet in Dienst gaan, want je doet over het algemeen niks anders dan je uitrusting/voertuig/wapens schoonmaken ;)

En tijden zijn er om gehaald te worden...

Jeffrey

#12
Wil er ook al zo'n 6 jaar bij en ik kan je vertellen wanneer het (de landmacht) echt dichtbij je komt dat dit wel minder wordt, ik ken mensen die al jaren bij de Landmacht willen en die nu al na een weekje Oirschot (schoolbat Zuid) zeggen dat ze heel iets anders verwacht hadden, zonde...

Enige wat mij tegenvalt is:

De smerige uitrusting schoon maken  :-\
Kast helemaal netjes maken zodat alle kleding even dik en op één rechte lijn ligt...  :-\
En tijden halen, daar heeft het hele peloton moeite mee  ;D

Wat je trouwens ook kan doen is net als mij de opleiding V&V gaan volgen en ervaring op doen en een MBO-niveau 2 opleiding halen, dan heb je tenminste wat, met een VMBO diploma kom je niet ver, een beroepsopleiding is veel nuttiger, MBO dus in jou geval  ;)