Officier Vlieger met dyslexie

Gestart door accton, 25/01/2005 | 17:44 uur

Karina

Misschien een late reactie. Ik moet je helaas teleurstellen, met dyslexie is het niet mogelijk om vlieger te worden bij de Koninklijke Luchtmacht.

DRDRAGO

niet als je de goede vooropleiding hebt toch?


en de verantwoordelijkheid van een vlieger is toch weer anders dan de verantwoordlijkheid van een officier bij de KL...
I'm the good, the bad and you're just ugly

Ros

Citaat van: mac op 27/01/2005 | 12:00 uur
Hij wil waarschijnlijk iets doen wat bij zijn opleiding past. Is het verstandiger om eerst bv voor onderofficier te gaan? Zodat je dan ervaring hebt als je officier wordt?


De kans is gering om als onderofficier officier te worden.

Ros

Citaat van: accton op 26/01/2005 | 20:00 uur
Ok dan, mijn plan word dan maar een klein beetje gewijzigd :)
eerst proberen binnen te komen voor vlieger, haal ik het niet, dan selectie van Officier Infanterie :)
En die MOET ik gewoon halen.

Rekening houden dat voor beide een afzonderlijke sollicitatie procedure van toepassing is, en dat bij het niet voldoen aan de eisen voor vlieger er wel functies bij de Infanterie moeten zijn.

Wel positief blijven uiteraard  ;)

mac

Hij wil waarschijnlijk iets doen wat bij zijn opleiding past. Is het verstandiger om eerst bv voor onderofficier te gaan? Zodat je dan ervaring hebt als je officier wordt?

DRDRAGO

dude.. waarom direct officier...  veel verantwoordelijkheid... en wat ga je doen als je dat niet haalt? ( ik wil niet negatief doen of zo) :)
I'm the good, the bad and you're just ugly

accton

Ok dan, mijn plan word dan maar een klein beetje gewijzigd :)
eerst proberen binnen te komen voor vlieger, haal ik het niet, dan selectie van Officier Infanterie :)
En die MOET ik gewoon halen.

eXtremily

Je kunt niet even dit doen en dan dat en dan weer dit.

je moet een bepaalde tijd een functie behouden, voordat je kunt switchen..
Het kan wel geloof ik, maar niet direct.


accton

Ow, ik wist niet dat je de selectie moest doen voordat je aan de kma begint.
Ik ging er vanuit dat ik de ALO moest doen, daarna de selectie voor de bepaalde functie die je wilt gaan vervullen.
Dan nu nog een vraagje, wanneer ik bijv eerst kies om Officier Infanterie te worden, tests goed afleg, en na de kma af te hebben gemaakt graag Officier Vlieger wil worden. Kan ik dat dan wijzigen, en de selectie daarvoor doen, en dan verder gaan voor vlieger. Of moet ik dan de hele KMA overnieuw doen omdat ik een andere functie wil gaan doen?

mac

#14
Ik stond ook al te kijken, eerst KMA?? Eerst nog de hele selectie voordat je aan de opleiding kan beginnen. Die opleiding begint op de KMA.

Voordat je uberhoupt solliciteert, kijk eerst ff hier, zodat je weet hoe de selectie eruit ziet en de opleiding, weet je een beetje waar je aan toe bent:

http://www.airwork.nl/kennisbank/selectie-klu.shtml


Ros

Citaat van: DRDRAGO op 26/01/2005 | 10:37 uur
al zou ik het biergebruik enigsinds naar beneden bijstellen.. ;)


Niet te ver naar beneden, anders kom je er ook niet bij  ;D

DRDRAGO

al zou ik het biergebruik enigsinds naar beneden bijstellen.. ;)
I'm the good, the bad and you're just ugly

Ros

Citaat van: Robert op 26/01/2005 | 10:22 uur
Nou, ros.. dat laatste weet ik niet zeker.


Maar natuurlijk moet je je solli papieren goed invullen.

Dat bedoel ik ook met "naar eer en geweten", dus alles invullen wat je weet.

Robert

Nou, ros.. dat laatste weet ik niet zeker.

Wanneer je geen probleem hebt met het lezen zoals accton schrijft. Dan zou ik het gewoon proberen. Het komt volgens mij voor dat ze je gewoon afwijzen op dat punt voordat je ook maar aan je po-2 bent begonnen. Als het niet lukt dan merk je het vanzelf wel.

Maar natuurlijk moet je je solli papieren goed invullen. Ik heb het alleen over het opbellen naar het cml.
Pain is temporary, glory lasts forever!

Ros

Solliciteren doe je bij de KLu op een functie waar een opleiding tot officier bij komt met aansluitend een functie opleiding. Alvorens aan de KMA te gaan leren zal eerst de keuring voor een vlieger opleiding met succes afgerond moeten worden, en vooraf ook de algemene keuring in Amsterdam.

De dyslexie zou ik gewoon noemen. Als je solliciteert moet je alles v.w.b. gezondheid e.d. naar eer en geweten invullen. Als later blijkt dat er belangrijke informatie niet verstrekt is, zou je wel eens een probleem kunnen krijgen die het onmogelijk maakt om nog ergens bij Defensie binnen te komen.