Officier Vlieger met dyslexie

Gestart door accton, 25/01/2005 | 17:44 uur

Robert

Eeuh, je weet wel dat je eerst de selectie moet dan en daarna pas de KMA???

Ik zou het persoonlijk niet tegen de luchtmacht zeggen als je denkt dat je instaat bent om de tests te maken.

Voor hetzelfde geld wordt je ineens afgescheept met de mededeling dat je geen dyslexie mag hebben.

Enne, als je er voor gaat. Doet het dan gelijk goed.!!

Mvg
Pain is temporary, glory lasts forever!

accton

#7
Nou, ik heb begrepen dat ik eerst de ALO opleiding af moet ronden, en dat gebeurt dan op de KMA. Dan probeer ik de tests af te leggen die nodig zijn voor je met je echte studie gaat beginnen van Officier Vliegen. Als ik daar niet doorheen kom op basis van dyslexie, maak ik een andere keuze. Officier Infanterie waarschijnlijk. Als het op basis van iets anders is, doe ik het het jaar erna overnieuw, haal ik het nog niet, kies ik alsnog voor Officier Infanterie.

MarkG

Haha 'ff de KMA'.. Wat ga je daar doen dan?

accton

#5
dat was ik al van plan, maar eerst volgend jaar ff de kma :)
bedankt voor je antwoorden

mac

Ze gaan het echt niet na bij de school. Als je er geen problemen mee hebt en goed kan lezen kan je ook gewoon de selectie in gaan en kijken waar je komt.

accton

Tekst snel lezen heb ik geen problemen mee, nederlands en engels gingen altijd goed, net als de andere vakken. Alleen bij frans en duits was het een probleem. Ik denk zelf niet dat ik dyslexie heb, maar gaat de luchtmacht dat navragen op de school, of doen ze zelf een test?
Ik hoop eigenlijk het laatste :)
Dat navragen zal ik zeker nog eens doen.

mac

Je mag geen dyslexie hebben, in de lucht krijg je niet meer tijd om de informatie van je schermpjes af te lezen, maar ik zou ff contact opnemen met de luchtmacht (het CML ofzo), misschien zit je nog binnen de grenzen.

Ik weet ook niet hoe dyslexie wordt getest bij de luchtmacht.

accton

Er is door mijn school dyslexie geconcludeerd bij mij, wat ik dacht dat alleen maar voordelen zou hebben voor mijn studie. Ik krijg namelijk 33,3% meer tijd voor profwerken.
Helaas blijkt dat je normaal voor je PO word afgekeurd als je dyslexie hebt.
Nu is mijn vraag, zijn hier uitzonderingen op. Ik wil ontzettend graag piloot worden, en mijn ogen en logisch inzicht zijn ontzettend veel beter dan die van menig ander persoon. Kan ik nu nog steeds piloot worden, of gaan ze me afstraffen omdat ik niet zo goed was in Frans en Duits. Engels en Nederlands heb ik wel altijd goede punten voor gehad.