AWACS: de problematieken

Gestart door -Peter-, 25/01/2005 | 18:27 uur

Leo2

"Opa" is volgens mij op "oorlogspad".

Als "Opa" nu zelfeerst nadenkt voordat hij post, dan zullen de kwalificaties "onzin" en "flauwekul" niet zo snel opdoemen.

Gr. Ton :)
Voor sommige mensen is morgen altijd de drukste dag.

KapiteinRob

Citaat van: Opa op 19/03/2006 | 17:32 uur
Denk je eigenlijk wel eens ooit na voordat je reageert?

  ???  >:( :-X

Opa

Citaat van: rocco2000 op 19/03/2006 | 17:33 uur
CitaatEn die is van wie?
Niet van ons, dus waarom zouden wij er voor op moeten draaien
beetje een struisvogel mentaliteit opa! Tijdens de koude oorlog waren we blij met alle steun die we van de navo kregen, nu is de dreiging tijdelijk een stuk minder reëel en moeten we maar helemaal niks met de navo te maken hebben? Wat een flauwekul... typisch geval van wel de lusten maar niet de lasten.


Tja... Wederom valt de onsympathieke term -flauwekul-
Ik stel je een vraag...
Wat is de NAVO?
Wie controleert de NAVO eigenlijk?
Wij niet.

Het is gewoon, en vooral na het einde van de Koude Oorlog, een machtsinstrument in handen van de Verenigde Staten.
Waar het dan ook gruwelijk fout mee gaat.

rocco2000

vrijwillig, niet vrijblijvend

oud_zijde

hey reinaert is weer terug ... hoi reinaert
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

rocco2000

#45
CitaatEn die is van wie?
Niet van ons, dus waarom zouden wij er voor op moeten draaien
beetje een struisvogel mentaliteit opa! Tijdens de koude oorlog waren we blij met alle steun die we van de navo kregen, nu is de dreiging tijdelijk een stuk minder reëel en moeten we maar helemaal niks met de navo te maken hebben? Wat een flauwekul... typisch geval van wel de lusten maar niet de lasten.
CitaatDe Marshall hulp aan Nederland was maar een kleine "wiedergutmachung" voor de koopvaardijschepen die Nederland verloren heeft in dienst van de geallieerden
tja..
CitaatDenk je eigenlijk wel eens ooit na voordat je reageert?
als er hier een goed nadenkt over zijn reply's dan is het kapitein rob wel..
Ik ben het niet altijd met hem eens maar in dit geval heeft ie nog gelijk ook.
vrijwillig, niet vrijblijvend

Opa

Citaat van: Kapitein Rob op 19/03/2006 | 17:24 uur
Citaat van: Opa op 19/03/2006 | 16:55 uur
De Marshall hulp aan Nederland was maar een kleine "wiedergutmachung" voor de koopvaardijschepen die Nederland verloren heeft in dienst van de geallieerden.

Ik vind dit een opmerking die zo beneden peil is, dat ik er verder geen woorden aan vuil wil maken! Je zou je wat mij betreft de ogen uit je hoofd moeten schamen voor een dergelijke opmerking!  >:(

En ik vind die opmerking van jouw dan weer ver beneden alle peil!!!

Denk je eigenlijk wel eens ooit na voordat je reageert?

KapiteinRob

Citaat van: Opa op 19/03/2006 | 16:55 uur
En die is van wie?
Niet van ons, dus waarom zouden wij er voor op moeten draaien!

Verder past de qualificatie ONZIN een moderator niet!

Wij zijn als Nederland ook lid van de NAVO en dus hebben wij ook een verantwoordelijkheid t.o.v. die basis.

En waarde Opa, is het niet aan jou of ik de kwalificatie ONZIN wel of niet gebruik. Ik geef hier als discussiedeelnemer aan hoe ik jouw opmerking in deze beoordeel. En aangezien het geen Amerikaanse basis is, geef je incorrecte informatie, onzin dus.

Ook al ben ik forumbeheerder, dan nog doe ik gewoon mee in de discussies. Als ik moderator-opmerkingen maak, doe ik dat in vetgedrukt blauw.

Citaat van: Opa op 19/03/2006 | 16:55 uur
Het recht van de dictatuur van deze regering zeker!  >:(
Stuurt ook militairen naar Afghanistan en Irak, terwijl de meerderheid van de bevolking dat absoluut niet ziet zitten!

Dictatuur van onze regering? We hebben zover ik weet in ons land mog steeds een parlementaire democratie, waaruit de regering voortvloeit. In dat licht is je constatering dat de meerderheid van het volk de missies naar Irak en Afghanistan niet zag/ziet zitten irrelevant. Trouwens, die mening verandert ook om de haverklap, dus je kunt daar als regeerder weinig mee.....

Citaat van: Opa op 19/03/2006 | 16:55 uur
Ach, het is dat je zo jong bent, maar ik vergeef het je.

Dank je, maar ik vind mezelf met 42 jaar niet meer zo jong, net zo min dat je met 53 jaar oud bent. Je vergiffenis doet me weliswaar deugd maar vind je niet dat je een beetje overdreven doet in deze? Ik ben geen snotaap meer!

Citaat van: Opa op 19/03/2006 | 16:55 uur
De Marshall hulp aan Nederland was maar een kleine "wiedergutmachung" voor de koopvaardijschepen die Nederland verloren heeft in dienst van de geallieerden.

Ik vind dit een opmerking die zo beneden peil is, dat ik er verder geen woorden aan vuil wil maken! Je zou je wat mij betreft de ogen uit je hoofd moeten schamen voor een dergelijke opmerking!  >:(

Leo2

on·zin (de ~ (m.))
1 onzinnige praat => apekool, beuzelarij, bullshit, flauwekul, gekakel, gekkenpraat, geklets, gelul, gezwam, gezwets, klets, kletskoek, kolder, kul, kwezelarij, larie, lariekoek, leuterkoek, leuterpraat, lulkoek, lullepot, nonsens, quatsch, zever, zotteklap, zottenpraat.

Kies hier maar iets uit, er staat best wel iets tussen, wat jij vind, dat een moderator zal passen.

De basis wordt, geloof ik, nog steeds door de Canadezen geleid.

Gr. Ton :)
Voor sommige mensen is morgen altijd de drukste dag.

Opa

#41
Citaat van: Kapitein Rob op 19/03/2006 | 16:27 uur
Citaat van: Opa op 19/03/2006 | 16:15 uur
Verder ging het om een basis een Amerikaanse basis in Duitsland

Onzin; het betreft hier een NAVO-basis.
En die is van wie?
Niet van ons, dus waarom zouden wij er voor op moeten draaien!

Verder past de qualificatie ONZIN een moderator niet!

Citaat
Citaat van: Opa op 19/03/2006 | 16:15 uur
Belachelijk om zoiets hier te schrijven!
De bewoners van Schinveld waren eens met de actie!

Zo lust ik er nog wel een paar; dat bewoners het ergens mee eens zijn wil niet zeggen dat ze in hun recht staan.
Het recht van de dictatuur van deze regering zeker!  >:(
Stuurt ook militairen naar Afghanistan en Irak, terwijl de meerderheid van de bevolking dat absoluut niet ziet zitten!
Citaat
Citaat van: Opa op 19/03/2006 | 16:15 uur
Laat de Amerikanen dat maar betalen!

Altijd prettig om weer een kritische VS-tegenstander te hebben op het forum. Alleen met dit soort kretologie ben je wat mij betreft aan het doorslaan. Als de Amerikanen allemaal in rekening zouden moeten brengen wat zij t.b.v. o.m. ons land hebben uitgegeven, zou je nog wel eens een rare pijp kunnen roken! En nogmaals, het betreft hier een NAVO-zaak.
Ach, het is dat je zo jong bent, maar ik vergeef het je.
De Marshall hulp aan Nederland was maar een kleine "wiedergutmachung" voor de koopvaardijschepen die Nederland verloren heeft in dienst van de geallieerden.

KapiteinRob

Citaat van: Opa op 19/03/2006 | 16:15 uur
Verder ging het om een basis een Amerikaanse basis in Duitsland

Onzin; het betreft hier een NAVO-basis.

Citaat van: Opa op 19/03/2006 | 16:15 uur
Belachelijk om zoiets hier te schrijven!
De bewoners van Schinveld waren eens met de actie!

Zo lust ik er nog wel een paar; dat bewoners het ergens mee eens zijn wil niet zeggen dat ze in hun recht staan.

Citaat van: Opa op 19/03/2006 | 16:15 uur
Laat de Amerikanen dat maar betalen!

Altijd prettig om weer een kritische VS-tegenstander te hebben op het forum. Alleen met dit soort kretologie ben je wat mij betreft aan het doorslaan. Als de Amerikanen allemaal in rekening zouden moeten brengen wat zij t.b.v. o.m. ons land hebben uitgegeven, zou je nog wel eens een rare pijp kunnen roken! En nogmaals, het betreft hier een NAVO-zaak.

rocco2000

CitaatLaat de Amerikanen dat maar betalen!
excuse me, het betreft hier een navo basis waar alle leden van de navo dus ook een inbreng hebben! Is zeker niet allemaal amerikaans, dus om de amerikanen er nou voor op te laten draaien? Bovendien hebben we in Europa allemaal profijt van de aanwezige awac'sen, dan is het nogal makkelijk om dit gewoon op het bordje van een ander te schuiven.
Dan kunnen we de kosten inderdaad beter op de actievoerders verhalen, zij verhinderen tenslotte de uitvoering van een besluit wat volgens de geldende democratische procedures is genomen.
CitaatDe bewoners van Schinveld waren eens met de actie!
dus?
Moet je de omwonenden van schiphol maar eens vragen..
vrijwillig, niet vrijblijvend

Opa

Belachelijk om zoiets hier te schrijven!
De bewoners van Schinveld waren eens met de actie!
Verder ging het om een basis een Amerikaanse basis in Duitsland, waar wij verder de kosten blijkbaar maar voor op moeten hoesten!
Laat de Amerikanen dat maar betalen! En ook nog voorzien van 100.000 jonge Sequoiadendron Gigantum, die wij her en der in een park of wijk aan kunnen planten.  :angel:

Defensieforum

Citaat van: Ros op 14/03/2006 | 15:54 uur
Wat zijn de kosten die ieder jaar gemaakt worden voor de inzet van Politie voor,tijdens en na voetbalwedstrijden ?. Dan vallen deze kosten in het niets.

Ook deze kosten worden verhaalt op clubs en suporters!

Ros

Wat zijn de kosten die ieder jaar gemaakt worden voor de inzet van Politie voor,tijdens en na voetbalwedstrijden ?. Dan vallen deze kosten in het niets.