Het defensie-forum partijprogram + schaduwkabinet

Gestart door KapiteinRob, 31/01/2005 | 21:38 uur

KapiteinRob

@ Cobra4:

Je kan de PRDV natuurlijk een email sturen met de link naar dit topic. Heb ik een half jaar geleden ook gedaan naar Geert Wilders...... ;)

Cobra4

#301
En de prdv is voor blijkbaar voor een Ministerie van Veiligheid waarin o.a. de Politie, KMar en Douane worden ondergebracht.

(bron; www.prdv.nl/mediamanager/prdv_boekje_def.pdf )

Heb ik dat idee niet eens voorbij zien komen op dit Forum??  ::)

Dus, Peter R. de Vries, mocht je ook dit lezen, laat ze maar eens een poepie ruiken in Den Haag! O ja, wel wat extra centjes voor defensie aub.
En heb je wat verder advies nodig over Defensie en (inter)nationale aangelegenheden, neem dan gewoon dagelijks een kijkje op dit forum.  ;)
Peloton 3 602 Sqn

Ros

Ik kan mij persoonlijk ook wel vinden in een aantal programma punten van de nieuwe partij maar realiseer mij dan ook direct dat deze niet of moeilijk haalbaar zullen zijn.

Openbaar vervoer gratis.....ideaal,maar wie zal dit eindelijk indirect moeten betalen ?. De burger denk ik. Goedkoper zou al een verbetering zijn.

Maatschappelijke dienstplicht. Ook dit zal uit een of ander potje betaald moeten worden. Weer een nieuw plan om de afvalligen te begeleiden in plaats van stevig aan te pakken.

Een keuze kunnen maken voor een premier bij de verkiezingen zou ik geen slechte zaak vinden.

Gemeentelijke belastingen bevriezen (voor hoe lang ?) en het kwartje van Kok terug. Helemaal voor maar ook weer een emmer vol geld nodig om te bekostigen. Liever de accijnsen op brandstof verlagen (die veel te hoog zijn). Belastingen landelijk gelijk stellen zie ik als een betere oplossing.

Legalisatie softdrugs. Waarom niet ?. Als we maar in ieder geval afkomen van het gedoog beleid die wij hanteren als een probleem ons boven het hoofd groeit. En op Europees  niveau willen doorvoeren is m.i. al bij voorbaat de doodsteek voor ieder voorstel van de Nederlandse politiek om dit te legaliseren.

Het pensioenleeftijd mag wat mij betreft voor iedereen omlaag, mits er een regeling komt waarbij een ieder voor zijn of haar eigen vroegpensioen spaart.

Het budget voor ontwikkelingshulp kan gelijk blijven, zo lang het echt hulp is en geen kwestie is van geld over de balk smijten om vervolgens met een warm en voldaan gevoel te kunnen gaan slapen.

Ton de Zwart

Voor het gemak even de punten van Kapitein Rob gekopieerd.

Hieronder mijn visie:

Gratis openbaar vervoer: vóór, indien er aangegeven wordt hoe dat betaald moet worden.

Gekozen premier: vóór, indien de premier tevens staatshoofd wordt, onder gelijktijdige afschaffing van het koningsschap.

Afschaffen 1e kamer: vóór, maar ook gelijk de provinciale staten afschaffen en de provincies opheffen. CvdK's c.s.  maar met (bescheiden) wachtgeld.

Verhogen kiesdrempel:  Tegen. Iedereen moet de mogelijkheid hebben een politieke partij op te richten en met een redelijk aantal stemmen gekozen te worden.


Verhoging budget ontwikkelingshulp: Tegen. Ik ben zelfs voor algehele afschaffing en terugvordering van reeds betaalde gelden.

Bevriezing gemeentelijke lasten: Vóór.  Graaigrage gemeenten eens flink de duimschroeven aanzetten en hen waar laten maken waarom ze zoveel meer geld nodig hebben.

Kwartje van Kok terug: Vóór, zelfs verdere verlaging van de brandstof accijnzen tot gemiddeld Europeesch niveau.

Pensioenleeftijd omhoog: Vóór.  De gemiddelde ouderdom stijgt behoorlijk. dat wordt op den duur onbetaalbaar. Werken, die oude sokken, i.p.v, met de caravan naar Spanje gedurende de hele winter.

Maatschappelijke dienstplicht: Tegen. Je zal als verpleeghuispatient maar een onwillige, lijdelijk verzet plegende maatschappelijk dienstplichtige aan je bed krijgen met "Ouwe ik moet je komen wassen, maar ik heb er geen zin in, dus..."

Legalisering softdrugs: Tegen. Soft - en harddrugs handelaren en telers strenger straffen. Gebruikers/verslaafden verplicht afkicken.

KapiteinRob

Citaat van: Ros op 31/10/2005 | 23:21 uur
Het partij programma van de Vries is voor mij meer het strooien met snoepgoed waar voor iedereen wel iets bij zit die hij of zij lekker vind. Het heeft veel weg van open deuren intrappen.

Ben ik met je eens, maar sommige open deuren mogen van mij ook wel eens eindelijk open! Maar ik heb eerlijk gezegd wat gemengde gevoelens betreffende de PRDV. Een partij met Bram Peper, Jan Nagel en Klaas Wilting heeft niet direct mijn sympathie......

KapiteinRob

Citaat van: Ros op 31/10/2005 | 23:17 uur
Kunnen de standpunten van Peter R rekenen op enig steun van het defensie schaduwkabinet en de belangstellende forumleden ?.

Ik heb zijn programma nog niet gelezen, maar wel enige punten op het journaal gezien. Ik zal even snel mijn eerste reacties geven op de punten die Ros heeft weergegeven.

Gratis openbaar vervoer:

VOOR

Gekozen premier:

TEGEN

Afschaffen 1e kamer:

VOOR

Verhogen kiesdrempel:

TEGEN

Verhoging budget ontwikkelingshulp:

TEGEN (hoe haalt-ie het in zijn hoofd!!)

Bevriezing gemeentelijke lasten:

VOOR (eigenlijk naar beneden....)

Kwartje van Kok terug:

VOOR

Pensioenleeftijd omhoog:

VOOR

Maatschappelijke dienstplicht:

Ik neig naar TEGEN, maar wil daar nog verder over nadenken.

Legalisering softdrugs:

VOOR, maar dan wel Europa-breed.

Ros

Het partij programma van de Vries is voor mij meer het strooien met snoepgoed waar voor iedereen wel iets bij zit die hij of zij lekker vind. Het heeft veel weg van open deuren intrappen.

Ros

Publiek en politiek positief over PRDV


DEN HAAG - Het Nederlandse publiek en de gevestigde politieke partijen hebben maandag overwegend positief gereageerd op de komst van de PRDV, de nieuwe politieke partij van misdaadjournalist Peter R. de Vries. De oprichter presenteerde op het Binnenhof in Den Haag zijn plannen, waarbij het gratis openbaar vervoer en de teruggave van het Kwartje van Kok het meest enthousiast werden ontvangen.

De Vries is niet rechts en niet links en wil van alles veranderen, zoveel werd duidelijk uit zijn 55 hervormingsstellingen.

De misdaadjournalist had het plan opgevat om ze op de deur van het Tweede Kamergebouw te hameren, ongeveer zoals de kerkhervormer Maarten Luther exact 488 jaar geleden deed met zijn 95 stellingen aan de deur van de slotkapel in het Duitse Wittenberg.

Ingrijpende veranderingen

Het beveiligingspersoneel van de Kamer ging niet akkoord met de actie. Daarop bevestigde De Vries zijn pamflet op een zelf meegebrachte stellage. De nieuwbakken politicus vindt dat "ingrijpende veranderingen" in Nederland nodig zijn.

Hij pleit onder meer voor een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen, het houden van referenda, het afschaffen van de Eerste Kamer en het verhogen van de kiesdrempel.

Gratis openbaar vervoer

Als de PRDV het voor het zeggen krijgt, gaat het budget voor ontwikkelingssamenwerking omhoog naar 1 procent van het bruto binnenlands product. De gemeentelijke belastingen moeten bevroren worden, het 'kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist en het openbaar vervoer gratis in de strijd tegen de files.

Pensioenleeftijd

Het bijzonder onderwijs zou niet langer door de overheid gesubsidieerd moeten worden. De pensioenleeftijd moet omhoog naar 67 jaar. Voor jongeren dient er een maatschappelijke dienstplicht te komen. De Vries wil de veiligheid voor de burgers fors verbeteren, maar dat mag niet ten koste gaan van de vrijheid van meningsuiting. Softdrugs moeten gelegaliseerd worden.

Wijs geworden door het averechtse effect van de afkeurende reacties bij de politieke entree van wijlen Pim Fortuyn lieten VVD, PvdA en D66 zich in positieve bewoordingen uit over de nieuwe partij. Het CDA en GroenLinks wilden nog niet reageren.

Positief

Het eerste oordeel van het Nederlandse publiek over de PRDV is positief. Uit een opiniepeiling van Maurice de Hond bleek dat 40 procent van de Nederlanders positief is over de plannen van de partij, tegen 27 procent negatief.

Met name de standpunten over het Kwartje van Kok en het gratis openbaar vervoer doen het goed. Zeven op de tien Nederlanders is het hiermee eens. Een op de acht Nederlanders overweegt bij verkiezingen een stem op de PRDV.

Kunnen de standpunten van Peter R rekenen op enig steun van het defensie schaduwkabinet en de belangstellende forumleden ?.

Cobra4

Hierbij een verzoek aan de MP om te bevestigen dat het programma van het schaduwkabinet (pag.3) up to date is.

En indien mogelijk een overzicht van de benoemde ministers en staatssecretarissen te plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Cobra4
Peloton 3 602 Sqn

Cobra4

#293
Citaat van: Lenoir op 18/09/2005 | 08:50 uur
Heel goed Cobra4! Ik wist nog dat het elders al besproken was (op een wijze die we bij het schaduwkabinet zouden kunnen invoeren), maar had nog geen tijd gehad om 'm op te zoeken.  :)

Kant en klare opzet voor onze MinDef.
Uitprinten, krabbel er onder en klaar is ie....  ;)
Peloton 3 602 Sqn

KapiteinRob

Heel goed Cobra4! Ik wist nog dat het elders al besproken was (op een wijze die we bij het schaduwkabinet zouden kunnen invoeren), maar had nog geen tijd gehad om 'm op te zoeken.  :)

Cobra4

Citaat van: Mokum Casual op 15/09/2005 | 23:42 uur
Hoe denkt het schaduwkabinet over de Nederlandse (Koninklijke?) Kustwacht. Kunnen zij worden geintrigeerd met de Nederlandse (schaduw)Defensie?

http://www.defensieforum.nl/Frontpage/index.php?option=com_smf&Itemid=7&topic=6594.0
Peloton 3 602 Sqn

Cobra4

Eerdmans heeft zeker gelijk.
Dit voorstel is gewoon te gek voor woorden!
Peloton 3 602 Sqn

KapiteinRob

#289
Vanochtend in De Telegraaf een tenenkrommend (om het voorzichtig uit te drukken) idee uit de Tweede Kamer. Niet eentje waar we wat aan hebben, maar iets wat de absurditeit ten top is. Met dit soort waanideeën kun je ook de Tweede Kamer wel afschaffen of minimaal de volksvertegenwoordigers die dit idee ondersteunen de straat op schoppen!

De honderdvijftig Tweede-Kamerleden krijgen binnenkort mogelijk een auto met chauffeur.
       
Het presidium, de dagelijkse leiding van de Tweede Kamer, laat een commissie onder leiding van CDA-Kamerlid Jan ten Hoopen onderzoeken wat de mogelijkheden zijn van ,,beschikbaarstelling van dienstvervoer voor Kamerleden".
             
Dit blijkt uit de geheime besluitenlijst van het presidium van 31 augustus die in handen is van deze krant.
       
Initiatiefneemster van het onderzoek is PvdA-Kamerlid Anja Timmer, die vorig jaar het twee keer benauwd kreeg toen ze door hevige sneeuw naar huis moest rijden. ,,Ik ben niet de koningin die wil worden rondgereden en ik ben helemaal niet van het zakken vullen. Ik wil gewoon peilen of er behoefte is aan een regeling en hoe het in andere landen geregeld is", aldus Timmer.

LPF-Kamerlid Joost Eerdmans zit in het presidium, maar op hem werkte de suggestie als een rode lap op een stier: ,,Een belachelijk voorstel, ik ging helemaal uit m'n dak toen ik het hoorde. We hebben een fantastische onkostenvergoeding en de taxi komt volgens mij overal."
       
GroenLinks en de SP vonden het idee ook niks en volgens ingewijden zou Kameren presidiumvoorzitter Frans Weisglas zelfs geroepen hebben dat zo'n onderzoek ,,niet valt uit te leggen".


En verderop in de krant nog een aanvulling:

Ervaren presidiumleden als CDA'er Wim van der Camp en PvdA'ster Mariëtte Hamer gaven de doorslag, waardoor het voorstel een onderzoek te openen naar de auto met chauffeur uiteindelijk met ruime meerderheid werd aangenomen.
       
Eerdmans is uit pure frustratie in de onderzoekscommissie, de zogenaamde 'werkgroep heroriëntatie ondersteuning fracties', gaan zitten om een stokje te steken voor welke vorm van dienstvervoer dan ook.
       
Dat is overigens niet zijn enige drijfveer. Zo zou de commissie op verzoek van Kamerleden ook moeten onderzoeken of er meer medewerkers kunnen worden aangesteld omdat Kamerleden zo veel tijd kwijt zijn aan het beantwoorden van hun e-mails.
   
,,Nog meer ambtenaren in de Kamer. Neem me niet kwalijk, maar voor zulke dingen ben ik dus echt allergisch!" aldus Eerdmans.
       
Volgens VVD-Kamerlid Pieter Hofstra, ook presidiumlid, bestaat er overigens al een regeling voor vrouwelijk Kamerpersoneel. Die kunnen zich 's avonds laat veilig naar huis laten vervoeren. Hofstra huurt af en toe de diensten van een werkstudent in om hem naar huis te rijden.
       
Kamerleden krijgen nu een kilometervergoeding of een eersteklas ov-jaarkaart.


Er wordt trouwens wel vaak wat lacherig over Eerdmans gedaan, maar al met al heeft-ie toch wel vaak gelijk......

Mokum Casual

Hoe denkt het schaduwkabinet over de Nederlandse (Koninklijke?) Kustwacht. Kunnen zij worden geintrigeerd met de Nederlandse (schaduw)Defensie?