NH-90 Helikopters

Gestart door solidsnake, 20/02/2005 | 12:47 uur

Mourning

Citaat van: Laurens op 07/09/2009 | 13:12 uur
Dit meldt Defensiewoordvoerder J.P Balkenende die de bewindsman op de reis vergezelde.

ROFL!!!  ;D ;D ;D
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Laurens

JSF ongeschikt voor primaire taken

DEN HAAG 2015/7 sep. - De nieuwe luchtmachtjager de f-35 Lightning II(JSF) is straks na levering meteen al ongeschikt voor enkele van zijn primaire taken, zoals patrouilles vliegen en luchtbombardementen.

Dat is een nieuwe tegenvaller, nadat eerder al bleek dat de motor niet sterk genoeg was om op te stijgen van de te korte landingsbanen op Eindhoven en Volkel. De reeks van (doe maar 18) toestellen kost ons land 5,7 miljard euro.

Keuring


Dit blijkt na een bezoek van staatssecretaris (held) Han van Baalen (Defensie) vorige week bracht aan de fabrikant Lockheed Martin in area 51. De VVD-bewindsman is beloofd dat ons land in november eindelijk het eerste exemplaar van de in totaal 18 bestelde F-35 Lightning II ter keuring krijgt aangeboden. Van Baalen kreeg echter ook te horen dat deze toestellen straks van de band rollen zonder enkele essentiële onderdelen. Dit meldt Defensiewoordvoerder J.P Balkenende die de bewindsman op de reis vergezelde.

Zo heeft de fabrikant een belangrijke wapensysteem nog niet voor handen, waardoor luchtmachtvliegers geen eventuele lucht confrontaties kunnen aangaan of bombardementen kunnen uitvoeren.

Lees verder in De Telegraaf of Telegraaf-i.

Telegraaf, ma 07 sep 20015, 05:30

Mourning

#29
Eur 85mln per stuk grof gezegd en jaren te laat leveren? Lijkt me een succesvolle EUROPESE koop...  :-X

Ik weet het, ik weet het... we participeren ook mee in het project e.d. en verder logistieke ondersteuning en training, etc, etc... maar kon het even niet laten...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Gozo

Net de Betuwe lijn.

Wat ik niet begrijp is dat wanneer de Cougar een miskoopt blijkt, waarom maak je dan weer fouten als koper. je bent toch baas in eigen keuken en dan gaat het weer zo dat anderen bepalen wat er gebeurt. Kan ik niet inkomen.

boekje_pienter

Moe word ik hiervan. Hebben we nou nog niets geleerd?

Laurens

zucht....leveringsvoorwaarden?

Lex

Legerheli ongeschikt voor primaire zaken

DEN HAAG - De nieuwe marinehelikopter NH-90 is straks na levering meteen al ongeschikt voor enkele van zijn primaire taken, zoals patrouilles en reddingsoperaties.

Dat is een nieuwe tegenvaller, nadat eerder al bleek dat de wentelwiek jaren te laat zou worden geleverd en ook te zwaar is om probleemloos op fregatten te landen. De reeks van twintig toestellen kost ons land 1,7 miljard euro.

Keuring
Dit blijkt na een bezoek dat staatssecretaris Jack de Vries (Defensie) vorige week bracht aan de fabrikant NHIndustries in Milaan. De CDA-bewindsman is beloofd dat ons land in november eindelijk het eerste exemplaar van de in totaal twintig bestelde NH-90's ter keuring krijgt aangeboden. De Vries kreeg echter ook te horen dat deze toestellen straks van de band rollen zonder enkele essentiële onderdelen. Dit meldt Defensiewoordvoerder Maurice Piek die de bewindsman op de reis vergezelde.

Zo heeft de fabrikant een belangrijke radar nog niet voor handen, waardoor marine en kustwacht straks niet ver boven zee kunnen vliegen.

Lees verder in De Telegraaf of Telegraaf-i.

Telegraaf, ma 07 sep 2009, 05:30

Lex

Tijdelijke configuratie NH-90 helikopter

Ondertekenaar: staatssecretaris van Defensie

Tijdens het algemeen overleg van 10 juni 2009 heb ik toegezegd de Kamer nader te informeren over enkele ontwikkelingen rondom het helikopterproject NH-90. Hierbij voldoe ik aan deze toezegging, waarbij ik in het bijzonder zal ingaan op het voorstel van NHIndustries een NATO Frigate Helicopter (NFH) te leveren in een tijdelijke configuratie, de Meaningful Operational Configuration (MOC).

DE STAATSSECRETARIS VAN DEFENSIE,
drs. J.G. de Vries

MINDEF, 10 juli 2009

gvg

#23
Citaat van: Ace1 op 19/12/2008 | 23:22 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2008 | 23:01 uur
Citaat van: gvg op 19/12/2008 | 22:59 uur
Hadden we misschien ook de TTH moeten bestellen, in plaats van de NFH.

Volgens mij hebben we beide uitvoeringen besteld.

Er zijn 12 besteld in de NFH uitvoering en 8 in de TTH uitvoering
We hebben 20 NFH's besteld, waarvan 8 met een soort TTH uitrusting (de TNFH's).
Dat was voor het onderhoud makkelijker, ofzoiets.

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2008 | 23:33 uur
Deze MH-60R Seahawk was wat mij betreft wel een aardige keuze geweest.
Die zou het ook zeker zijn geworden volgens mij als het gemeenschappelijke heli-commando onder leiding van de Luchtmacht toen al had bestaan  ;)

Elzenga

Citaat..and has the same helmet mounted sight and display as the Tiger Armed Reconnaissance Helicopter," Mr Combet said.
Tja waren de Nederlanders ook maar zo slim  ::) NH-90 in combi met de Tiger...en dan de toekomstige zware eurocopter transportheli HTH erbij..super!! Gaat mijn Europese hart harder van kloppen..  8)

Lex

Dat ben ik met je eens. De geschiedenis heeft geleerd dat het concept van de NH-90 vele problemen gedurende de ontwikkelingsfase door NAHEMA cs heeft gekend. Daarnaast hebben diverse landen ook weer extra eisen gesteld, waardoor het nog langer duurde.
Als NL haar poot stijf had gehouden, dan werd er hier reeds mee gevlogen. Maar door alle herstructureringen kwam het NL (de STAS) wel uit. Het scheelde pecunia.
Nu de problemen met de lijn-10 (Lynx) steeds groter worden, zal NL waarschjnlijk op de blaren moeten zitten.
Behalve in Australië vliegen ze ook reeds in Duitsland en volgens mij ook reeds in Frankrijk en Italië.

KapiteinRob

Citaat van: lex op 19/12/2008 | 23:48 uur
Een van keuzes bepalend voor de NH-90 is het fly-by-wire concept. Op heli's is dat een unicum.

Ik heb verder geen kennis van zaken, maar voorlopig duurt de fly-by-wire-hefschroefvliegtuigproduktie (zeker voor Nederland) nu al zolang, dat we met hangen en wurgen nog maar een paar Lynxen in de lucht kunnen houden. En we moeten nog even.....

Lex

Een van keuzes bepalend voor de NH-90 is het fly-by-wire concept. Op heli's is dat een unicum.

KapiteinRob

Wellicht omdat de Romeo-versie een doorontwikkeling is? En ik zou niet weter waarom de NH-90 (zoveel) beter is. Voorlopig zitten we er al jaaaren op te wachten....