Voorlichters

Gestart door Tommy, 16/03/2005 | 12:19 uur

Tommy

helemaaal met je eens.. daarom ben ik onder andere op dit forum gekomen  :)
Het leven is hard, koop daarom een helm!

Buitenstaander?

Ik heb ooit in het verleden 2x na een voorlichtingsmiddag gehad, omdat ik solliciteerde van de km, en vond zelfs persoonlijk dat het meer een promotie middag was, er werd te weinig ingegaan op de nadelige dingen ( ja weet het er komt nu iemand met een opmerking er is toch ook niks nadeligs daaraan ;)) maar promotie en voorlichting zijn wel erg verschillend, kan me voorstellen dat je in reclame, zo goed mogelijk wil promoteren, maar een voorlichtingsmiddag voor mensen die gesolliciteerd hebben en daarmee te kennen geven serieus geinteresseerd te zijn, mogen wel wat objectiever zijn, en als je iets vraagd over iets wat een nadeel kan zijn, wordt daar zo kort mogelijk antwoord opgegeven met een positieve eindiging, ze willen toch serieuze en goede sollicitanten?, begint dat niet met een goede voorlichting? ja is al jaren geleden, en misschien is er wel wat aan verbeterd, maar ik kreeg niet het idee later, alle aspecten van de km te weten, daarom deze forum ook wel belangrijk denk ik, als je ergens naar geinteresseerd bent, kun je het vragen aan mensen die eral in zitten en ervaring hebben

VanBeek

#4
Citaat van: Tommy op 16/03/2005 | 16:43 uur
Wij geen dias maar als ze wat vertellen is het wel leuk omdingen te horen die wel kloppen en geen bs... dan lijkt mij een voorlichting ook totaal nutteloos.
Das IDD waar.
Wij kregen toen (al weer even geleden) een stel films en dia's met waar de minimale gewicht en minimale lengte op stond. voor elke functie binnen de landmacht.

Tommy

Wij geen dias maar als ze wat vertellen is het wel leuk omdingen te horen die wel kloppen en geen bs... dan lijkt mij een voorlichting ook totaal nutteloos.
Het leven is hard, koop daarom een helm!

VanBeek

je krijgt een DIA voorstelling te zien toch ?  bij voorlichtings gesprek.
wij wel tenminste.
en je moet niet al te veel vragen aan ze als je vragen heb bel het iks ,
je hoeft alleen maar te luisteren naar de voorlichters. :o

Tommy

Ik zelf heb het gevoel dat de voorlichters van defensie niet altijd op de hoogte zijn van de eisen enz. Ze vertellen meer verkeerde dan goede dingen vertelde een arts van IKS. Veel mensen krijgen de verkeerde informatie mee.

Ps.

Heb het zelf ook meegemaakt  :-\ waar ik me op had verheugd kan nu niet meer. Door z'n flapdrol loop ik nu ook controle bij me huisarts omdat ze denken dat ik hard drugs gebruikt. Ik vroeg aan de voorlichter namelijk ook van; Om beetje voortebereiden mag je dan eiwit shakes enz. nemen na en voor fitness? Hij zegt zo: ja kan makkelijk hoor maken ze geen problemen van. Dus ik zit op de GO, me zeik zat vol eiwit(logisch) maar blijkt bij hun gelijk onder de drugs te vallen. Nu moet ik paar weken bij de huisarts me zeik laten testen. En mocht dus de Fiets en kracht testen niet meer doen. Ik was ook 5 kilo te ligt. De voorlichter had mij verteldt dat minimaal 60 kg genoeg is terwijl het 65 moest zijn :-\. Duzzzzzzzzzzz...

De vraag  ;D:

Heb jij ook verkeerde info gehad etc. van een voorlichter? Want het is best lullig


Maar over paar wkeen weer me GO doen  ;D

Groeeeeeeeeeeeeeeeetjes
Het leven is hard, koop daarom een helm!