Reservisten KLu

Gestart door Aibeethoven, 16/03/2005 | 20:36 uur

Balou

#6
Citaat van: Aibeethoven op 16/03/2005 | 20:36 uur
Hallo,

Dit bericht is voornamelijk gericht aan reserve-personeel van de KLu. Ik zelf ben Natres en ben nieuw op deze site. Ik heb veel berichten gelezen van mensen die bij de Klu zijn. Mijn vraag is nu. Wat is nu eigenlijk de functie / doel van de reservisten van de KLu?
Hopelijk kunnen jullie mij daar wat duidelijkheid over geven.

Vriendelijke Groeten

Het Reservepersoneel (RMT=Militaire taken) betekent voor de Klu ongeveer het zelfde als voor de Kl. Piekbelastingen opvangen.
Voorbeeld: Opendag van de Klu is er veel bewaking nodig wat uit de beroeps niet geleverd kan worden, dus inzet reservisten.
Baanonderhoud op Leeuwarden waardoor de kisten naar Twente gaan. Meer bewaking nodig, dus reservisten.
Overlijden lid Koninklijk huis. Ceremoniele taak, veel militairen nodig, dus reservisten.
enz,enz.

Ros

Citaat van: Lenoir op 16/03/2005 | 20:51 uur
Ik moet zeggen dat ik ook benieuwd ben naar het antwoord.....

Wie zou dat nou weten??? ;D

8)

Ros

Je zou ook eens kunnen zoeken op GLR (Groep Luchtmacht Reserve). Net als bij andere defensie onderdelen zullen de taken en verantwoordelijkheden van de GLR niet over het net verstrooid worden. In grote lijnen kan je de GLR vergelijken met het Korps Nationale Reserve.

Aibeethoven

Misschien had ik even verder moeten kijken en dat bericht van RD over de KL en KLu reserve moeten lezen. :-\
Once more unto the breach my fiends. Once more.

KapiteinRob

Ik moet zeggen dat ik ook benieuwd ben naar het antwoord.....

Wie zou dat nou weten??? ;D

Aibeethoven

Hallo,

Dit bericht is voornamelijk gericht aan reserve-personeel van de KLu. Ik zelf ben Natres en ben nieuw op deze site. Ik heb veel berichten gelezen van mensen die bij de Klu zijn. Mijn vraag is nu. Wat is nu eigenlijk de functie / doel van de reservisten van de KLu?
Hopelijk kunnen jullie mij daar wat duidelijkheid over geven.

Vriendelijke Groeten
Once more unto the breach my fiends. Once more.