Wing

Gestart door Aibeethoven, 16/03/2005 | 20:51 uur

MPC

Citaat van: maxell op 13/10/2007 | 21:07 uur
Vraag: betekent de oprichting van de para-school dat iedere militair daar for free zijn/haar wing kan halen?
Antwoord is nee, maar ik kwam zo op dit topic het een en ander tegen die niet kloppen, zodoende mijn reactie, je hebt nu 1 paraschool Breda, en de para instructeurs worden gezamelijk geleverd door Mariniers en KCT, en alleen Mariniers KCT en LMB komen in aanmerking voor para opleiding, er is een uitzondering LMB wordt alleen opgeleid voor A.O atomatiesche opening ..  dan is mijn mening dat LMB ook para instructeurs zou moeten hebben, maar wie weet komt dat ooit nog, wil ook nog zeggen dat ik zelf 9 jaar met FLO ben dus er kan wat veranderen .. maar duidelijk is dat er 1 militaire para school is...

maxell

touche, bravo!  ;D

KapiteinRob

Citaat van: maxell op 13/10/2007 | 21:07 uur
Vraag: betekent de oprichting van de para-school dat iedere militair daar for free zijn/haar wing kan halen?

Betekende de oprichting van de DDS dat je for free allemaal je duikbrevet kan halen? Of dat je bij OTCLOG allemaal foutloos kan leren typen? Of dat je op de TOKM for free kan leren hoe je je dieseltje kan onderhouden?

Om de woorden van prinses Maxima aan te halen: "een beetje dom....".   ;)

maxell

Vraag: betekent de oprichting van de para-school dat iedere militair daar for free zijn/haar wing kan halen?

MPC

Citaat van: sgt Rob op 03/05/2007 | 21:11 uur
Citaat van: Cigarzz op 06/11/2006 | 19:49 uur
Citaat van: Owl op 03/04/2005 | 22:51 uur
Ster staat inderdaad voor een nachtsprong....
Niet helemaal: de ster staat voor de operationele para opleiding. Dus met wapen&uitrusting, ploeggewijs en inderdaad een nachtsprong. Zonder ster is recreatief/GVA. Een lauwerkrans is operationeel voor het echie. Dus een inzetsprong.

Ik denk dat je de 5 sterrenvariant niet eens buiten het KCT kan halen?

Ministerie van Defensie
Titel (document) Studie samenwerking KMarns-KCT-11AMB
Status Definitief

4.2 Opleidingen
4.2.1 De oprichting van één gezamenlijke paraschool
Momenteel beschikken zowel de KL als de KM over een eigen para(opleidings)capaciteit. Deze
capaciteiten zijn versnipperd over verschillende locaties, die deels verlaten moeten worden (MVKV en de
Seeligh kazerne in Breda). Door het samenbrengen ervan ontstaat één duidelijk herkenbaar expert
centrum voor (alles wat gerelateerd is aan) para-opleidingen.

De paraschool Defensie is operationeel op een nog nader te bepalen (nieuwe) locatie per 31 december
2007. De KL zal de school Single Service Management (SSM) opzetten, m.u.v. de benodigde
instructeurscapaciteit die gezamenlijk door KM en KL wordt gevuld. Als tussenstap wordt co-locatie in
Breda voorzien per ultimo 2004.

sgt Rob

Citaat van: Cigarzz op 06/11/2006 | 19:49 uur
Citaat van: Owl op 03/04/2005 | 22:51 uur
Ster staat inderdaad voor een nachtsprong....
Niet helemaal: de ster staat voor de operationele para opleiding. Dus met wapen&uitrusting, ploeggewijs en inderdaad een nachtsprong. Zonder ster is recreatief/GVA. Een lauwerkrans is operationeel voor het echie. Dus een inzetsprong.

Ik denk dat je de 5 sterrenvariant niet eens buiten het KCT kan halen?

kobo

Wat ik wel weet is dat in het oude pel. van de natres waar ik zat, werden wel eens dat soort dingen georganiseerd in bv duitsland.
Je kreeg dan wel les in het engels , een dag theorie en dan de 2e dag springen , en kreeg je na 5 sprongen je wing, er waren er ook bij die gewoon aan hun sprongen wilde komen en dus een aantal sprongen maakte.

Sine Pari

Tijdens de 50 jarige herdenking van Operation Market Garten heb ik mij Nederlandse Wings gekregen, Deze was speciaal voor de herdenkings sprong ontworpen. Het is de Nederlandse Jump wing met ster, iets kleiner als het orgineel met een oranje achtergrond met de Nederlandse vlag diagonaal in de rechter boven hoek.

BTW tijdens mijn zoektocht naar een afbeelding van deze wing (Kon hem niet vinden) stote ik op volgende informatie

CitaatProcedure aanvraag militaire wing

Een militaire wing is het borstonderscheidingsteken militaire brevet B. Dit brevet wordt in het algemeen verstrekt aan militairen die een para-opleiding volgen in het kader van de zogenaamde "grensverleggende activiteiten". De wing wordt van rijkswege verstrekt.

De methode voor het verkrijgen van de militaire wing is voor Nederlandse landmacht, luchtmacht- en marine personeel echter verschillend:

Nederlandse Luchtmachtmilitairen

De aanvragen voor een wing voor deze mensen gaat via het Hoofd Bureau Parachutespringen, KNVvL te Den Haag. Hiervoor is een speciaal formulier verkrijgbaar. Opsturen bij aanvraagformulier: kopieën van het sportparachutespringbewijs, kopieën van het logboek van 5 afgetekende static-line sprongen en de medische verklaring.

Nederlandse Landmachtmilitairen

De aanvragen voor een wing voor deze mensen gaat via de bataljons of overeenkomstige commandant. Deze heeft hiervoor speciale formulieren (VRA). Kopieën van het sportparachutespringbewijs, kopieën van het logboek van 5 afgetekende static-line sprongen en de medische verklaring dienen bij deze aanvraag te worden meegeleverd.

De drager ervan wordt echter niet aangemerkt als militair parachutist en ontvangt daarom ook niet het militaire brevet.

Nederlandse Marine Militairen

De aanvragen voor een wing voor deze mensen gaat via de directe commandant. Deze heeft hiervoor speciale formulieren. Kopieën van het sportparachutespringbewijs, kopieën van het logboek van 5 afgetekende static-line sprongen en de medische verklaring dienen bij deze aanvraag te worden meegeleverd.

Nederlandse Marechaussee Militairen

De aanvragen voor een wing voor deze mensen gaat via de directe commandant. Deze kan verdere informatie geven over het aanvragen van de wing.

Buitenlandse Militairen, gelegerd in Nederland

Met betrekking tot buitenlandse militairen is het de verantwoordelijkheid van hun eigen militaire organisatie al dan niet toestemming te verlenen tot het dragen van een wing.
link

Bottelier

#21
Vreemd,
Als ik hier een posting doe dat je voor Parachutespringen niet helemaal naar Texel hoeft,maar dat er in het midden van het land ook een parachutisten Club is, is dit bericht de volgende dag weer weg?? >:( >:(
Nogmaals ,en nu voor de laatste keer www.spammerdespam.nl


Bottelier,

Dat is niet vreemd; ik verwijder deze postings. Bij herhaling maak je reclame voor deze club. Daar is het discussieforum niet voor bedoeld; iets wat je al eens door mij duidelijk gemaakt is. Als je hier vragen of opmerkingen over hebt, kun je contact opnemen met de algeheel beheerder (Nick) of de webmaster (Peter).

Rob
Forumbeheerder
Wie een kuil graaft voor een ander,zit nóóit zonder werk!!

Thor

Citaat van: Owl op 03/04/2005 | 22:51 uur
Ster staat inderdaad voor een nachtsprong....
Niet helemaal: de ster staat voor de operationele para opleiding. Dus met wapen&uitrusting, ploeggewijs en inderdaad een nachtsprong. Zonder ster is recreatief/GVA. Een lauwerkrans is operationeel voor het echie. Dus een inzetsprong.

Ros

Citaat van: Iris op 05/11/2006 | 20:34 uur
Een 'stel-dat' vraag:

Stel dat...

Ik tijdens mijn studie bij de Natres ga, en dan mijn wing haal. Mag ik dan- na mijn studie- tijdens mijn parate periode mijn DT dragen mét wing?

Ja.

Iris

Een 'stel-dat' vraag:

Stel dat...

Ik tijdens mijn studie bij de Natres ga, en dan mijn wing haal. Mag ik dan- na mijn studie- tijdens mijn parate periode mijn DT dragen mét wing?
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Owl

Ster staat inderdaad voor een nachtsprong zoals al vermeld door andere leden.

Ik heb mijn Franse, en ik ken (Nederlandse) militairen die hem mogen dragen.

Aibeethoven

Citaat van: Lenoir op 29/03/2005 | 17:13 uur
Citaat van: Aibeethoven op 29/03/2005 | 17:05 uur
zelf zwemmen is er niet bij.........

Waarom niet?

Dat is veel te ver!!! Misschien kan ik wel naar Texel wad-lopen... :-\ of wad-rijden natuurlijk.
Once more unto the breach my fiends. Once more.

KapiteinRob

Citaat van: Aibeethoven op 29/03/2005 | 17:05 uur
Inderdaad!!!! Ik heb gekeken op de site van TESO (www.teso.nl), die beheerders van de pont ed. Een retourtje met de auto kost 35 f***ing Euro!!!! :-\ :'(

Als je die € 35,- teveel vindt, kun je natuurlijk ook je auto in Den Helder laten staan en als voetganger de pont nemen en voor dat Texelse stukje naar het vliegveld de bus.......

Citaat van: Aibeethoven op 29/03/2005 | 17:05 uur
Maar ja, een boot jatten bij de marine .... is er niet bij.

Dat zal je wel meer (moeite) kosten dan € 35,-.........

Citaat van: Aibeethoven op 29/03/2005 | 17:05 uur
zelf zwemmen is er niet bij.........

Waarom niet?