Wing

Gestart door Aibeethoven, 16/03/2005 | 20:51 uur

Aibeethoven

Citaat van: Abe op 27/03/2005 | 13:21 uur

Daarnaast is het met de pont varen ook een aardig kosten kosten plaatje.


Inderdaad!!!! Ik heb gekeken op de site van TESO (www.teso.nl), die beheerders van de pont ed. Een retourtje met de auto kost 35 f***ing Euro!!!! :-\ :'(
Maar ja, een boot jatten bij de marine of zelf zwemmen is er niet bij.........
Once more unto the breach my fiends. Once more.

Ros

Het eerste brevet die je kan halen is de B. Je mag dan de standaard wing dragen zonder ster o.i.d. Kijk maar eens op de site van de KCT.

Aibeethoven

Citaat van: Lenoir op 27/03/2005 | 14:37 uur
Ik weet niet beter dat een parabrevet dat in de burgermaatschappij is gehaald betekent dat je een wing zonder ster mag dragen. Die ster heeft volgens mij te maken met het feit dat je o.a. ook militaire nachtsprongen hebt gemaakt. Maar misschien dat er para-deskundigen op het forum zijn die hier wat meer info over kunnen geven.

Dat zou best kunnen. Ik neem aan dat defensie mij de korrekte onderscheidingen verschaft, maar misschien is het toch handig om zelf te weten hoe het zit. Er zijn bij de KL, ik weet niet of de KM ed. de zelfde wings heeft, nog 2 andere wings met een "matras" met 1 en 5 sterren. Die zijn denk ik voor die HALO (of iets dergelijks) mensen van het KCT. ???
Once more unto the breach my fiends. Once more.

KapiteinRob

Ik weet niet beter dat een parabrevet dat in de burgermaatschappij is gehaald betekent dat je een wing zonder ster mag dragen. Die ster heeft volgens mij te maken met het feit dat je o.a. ook militaire nachtsprongen hebt gemaakt. Maar misschien dat er para-deskundigen op het forum zijn die hier wat meer info over kunnen geven.

Aibeethoven

#10
Citaat van: Lenoir op 16/03/2005 | 21:30 uur
Als gevolg daarvan kon ik met mijn burgerparacertificaat naar mijn commandant toestappen die vervolgens een mutatie liet stellen in de personeelsdatabank. Vanaf dat moment kon ik dus rondlopen met een parawing zonder ster.

Ik heb begrepen dat iedereen een wing krijgt met ster (A-wing). Als je dan niet binnen een bepaalde periode blijft springen krijg je de wing zonder ster (B-wing). Persoonlijk maakt het mij niet zo veel uit of ik nu een wing heb met of zonder ster. Toch is het welke leuk te weten welke ik nu mag dragen..
Once more unto the breach my fiends. Once more.

Aibeethoven

Ik begin 24 april op Texel. Allemaal bedankt voor jullie informatie. ;)
Once more unto the breach my fiends. Once more.

Ros

#8
Citaat van: Abe op 27/03/2005 | 13:21 uur

Mijn advies is ga naar een non-commerciele instelling !!!

Non commercieel begrijp ik even niet ? Alle velden geven deze cursussen/opleidingen omdat het hun bron van inkomsten is. Als er niets aan te verdienen was waren ze er echt niet aan begonnen.

Texel is inderdaad lastig als je weer terug moet om nog een paar sprongen te maken. Je kunt altijd als groep vooraf afspraken te maken met het centrum voor dit soort zaken. Wachten tot het volgend seizoen lijkt mij wat overdreven. Ze willen zich echt niet uit de markt prijzen !.

Abe

Kijk een op de site www.knvvl.nl of www.parachute.nl

Je ziet daar een waslijst van paracentra.
Een advies ga niet naar Texel.  Als ervaren springer is het een "place to be" !!!  Voor aspirants para's is het minder.  Stel je redt door het slechte weer niet niet de sprongen voor je wing te maken.

Dan zit je met een aardig probleem.  De policy van PCT is dat jij je sprongen in het begin van het volgende seizoen mag afmaken.

Tussendoor hebben ze weinig tot geen tijd voor je om dat ze dan bezig zijn met nieuwe opleidingen.

Daarnaast is het met de pont varen ook een aardig kosten kosten plaatje.

Mijn advies is ga naar een non-commerciele instelling !!!
Ik lees dat jij in NO Brabant woont, dan is de dichtbijzijnde springcentrum voor jou is Teuge bij Apeldoorn.



Aibeethoven

Ik heb ook gekeken bij Teuge. Zij zijn net zo duur en toch wel wat dichterbij als Texel.

Trouwens, wij hebben geen DE maar goedkope koffie... 8)
Once more unto the breach my fiends. Once more.

Ros

Citaat van: Aibeethoven op 17/03/2005 | 19:47 uur
Dank jullie wel voor jullie informatie!
Ik heb gekeken op de stie van paracentrum Texel. Dit lijkt me wel een goede mogelijkheid. Onze "koffie-man" (Fanfare NATRES) heeft ook zijn wing. Ik ga zaterdag nog even vragen hoe hij zijn wing heeft gehaald.

Ik woon in Noord-Oost Brabant. Als iemand evt. een lokatie in die omgeving weet hoor ik het graag.

Een "google" actie met paracentrum als zoekargument moet aardig wat opleveren. De koffie man zal zijn wing wel gehaald hebben met de gespaarde punten van Douwe Egberts  ;)

Aibeethoven

Dank jullie wel voor jullie informatie!
Ik heb gekeken op de stie van paracentrum Texel. Dit lijkt me wel een goede mogelijkheid. Onze "koffie-man" (Fanfare NATRES) heeft ook zijn wing. Ik ga zaterdag nog even vragen hoe hij zijn wing heeft gehaald.

Ik woon in Noord-Oost Brabant. Als iemand evt. een lokatie in die omgeving weet hoor ik het graag.
Once more unto the breach my fiends. Once more.

KapiteinRob

Ik ben in een ver verleden 8 keer opgestegen ten hemel (vanaf vliegveld Teuge) zonder met hetzelfde vervoermiddel terug te keren. Als gevolg daarvan kon ik met mijn burgerparacertificaat naar mijn commandant toestappen die vervolgens een mutatie liet stellen in de personeelsdatabank. Vanaf dat moment kon ik dus rondlopen met een parawing zonder ster.

Ros

Als Natresser kom je in ieder geval niet in aanmerking om de para opleiding bij defensie te volgen. Je zou met een groep collega's voor eigen rekening de opleiding kunnen volgen voor het eerste brevet. Daarna mag je de militaire wing dragen mits toestemming is verleend door de commandant van KCT. (even checken, maar moest in mijn tijd wel).

Als groep kan je in aanmerking komen voor korting bij een Paraclub.

Probeer eens Paracentrum Texel. Mooi eiland, gelijk leuke vakantie en gelijk gaan voor de wing.

http://pct.absolutions.nl/

Aibeethoven

Weet iemand hoe ik als Natresser mijn wing kan halen?
Ben ik dan parachutist B?
Static line of met zo'n moderne parachute?
Zijn er nog bepaalde medische eisen ed?
Hoelang en waar is die opleiding?

Kortom: alle informatie die jullie voor mij hebben.

BVD

Ps. je kan evt ook mailen naar: 101abdiv@zonnet.nl
Once more unto the breach my fiends. Once more.