Beste wapen KL.

Gestart door Aibeethoven, 19/03/2005 | 21:43 uur

Welk wapen van de KL vinden jullie het beste/mooist?

Diemaco C7
19 (37.3%)
FAL
10 (19.6%)
UZI
3 (5.9%)
Karabijn
4 (7.8%)
Garand
4 (7.8%)
Ander geweer.
4 (7.8%)
Ander type wapen.
7 (13.7%)

Totaal aantal stemmen: 0

Pjotr

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw op het forum en ga me even voorstellen: Je kunt me Pjotr noemen (ben geen Rus, maar een autochtone Nederlander) en heb gediend in het Nederlands leger (16 maanden) gedurende 1974 -1976. Voor de meesten was de dienstplicht een gruwel, maar niet voor mij. Het beste wapen? Tja, eingelijk een heel moeilijke vraag. Ik wil graag een "oorlogswapen", een die niet te verslijten is, een wapen die je als breekijzer, als ram, knuppel kunt gebruiken en daarna nog steeds zuiver kan schieten. Die ben ik niet tegengekomen in mijn diensttijd. De enige die enigszins hieraan voldeed was de UZI. Mijn eigen persoonlijk wapen de FN FAL (7.62mm kaliber) kon zelfs een doel treffen op 500 meter afstand, zonder dat je een periscoop nodig had. Alleen je moest de FAL niet per ongeluk laten vallen, want dan zat er ergens een deuk in. Alleen het Israƫlische geweer in die zelfde periode ontwikkeld was uiterst robuust gemaakt, maar was weer aan de zware kant (exclusief munitie wel te verstaan). Overingens had mijn vader (die oorlogsvrijwilleriger was) een Tjechisch geweer (model en type onbekend) waar je verschillende soorten munitie kon verschieten. De website kun je overigens bekijken op de volgende URL:

http://www.xs4all.nl/~pgv123/mod.html
Drie dingen zijn nodig: Vertrouwen in God, dien je Vaderland en streef geen onzuiverheid na.

Aibeethoven

Die sniperrifles zijn wel leuk. Ik ben zelf alleen niet zo'n shotgun fan. Ik heb liever kracht en bereik over snelheid. Dus meer de bolt-action geweren.
Once more unto the breach my fiends. Once more.

Dirites


Dirites


Dirites

Heckler & Koch MP 5

Dirites

Mossberg Model 590

Dirites


Dirites


Dirites

Accuracy International AWM

.338 Laupa Magnum  8)


Dirites

Citaat van: Aibeethoven op 28/03/2005 | 19:23 uur
Deze H&K G3A3 lijkt me wel gaaf. 8) ;D 8)

jammer genoeg een patroon capaciteit van 20

Gert

De barret82a1 van het KCT


Groetjes Gert

Aibeethoven

#95
Deze H&K G3A3 lijkt me wel gaaf. 8) ;D 8)
Once more unto the breach my fiends. Once more.

Dirites

Citaat van: calimero op 28/03/2005 | 18:01 uur
Citaat van: Dirites op 28/03/2005 | 17:06 uur
Citaat van: Aibeethoven op 28/03/2005 | 17:04 uur
Wat vinden jullie nu eigenlijk van de wapens die in de poll staan? Als je moest kiezen voor een nieuw standaard wapens voor de KL. Welke moeten we dan kopen cq. uit het depot halen??

Steyr aug 8)



Tja... die staat niet in de poll, en ligt ook niet in de depots. Maar ik zou er niet voor kiezen die nieuw aan te schaffen. In geval van een heel nieuw wapen zou ik kiezen voor een H&K G3A3 of een SIG SG 550 SP.

Maar mijn top 3 van wapen van de KL heb ik al gegeven:

1 Diemaco C8A1
2 FN FAL
3 FN Minimi

ik heb liever de FN fal dan de G3a3, dan zou ik gaan voor de G-36 of de toekomstige XM-8

calimero

#93
Citaat van: Dirites op 28/03/2005 | 17:06 uur
Citaat van: Aibeethoven op 28/03/2005 | 17:04 uur
Wat vinden jullie nu eigenlijk van de wapens die in de poll staan? Als je moest kiezen voor een nieuw standaard wapens voor de KL. Welke moeten we dan kopen cq. uit het depot halen??

Steyr aug 8)



Tja... die staat niet in de poll, en ligt ook niet in de depots. Maar ik zou er niet voor kiezen die nieuw aan te schaffen. In geval van een heel nieuw wapen zou ik kiezen voor een H&K G3A3 of een SIG SG 550 SP.


H&K G3A3


SIG SG550

Maar mijn top 3 van wapen van de KL heb ik al gegeven:

1 Diemaco C8A1
2 FN FAL
3 FN Minimi
Impossible only takes some minutes longer.

Dirites

#92
Citaat van: Aibeethoven op 28/03/2005 | 17:04 uur
Wat vinden jullie nu eigenlijk van de wapens die in de poll staan? Als je moest kiezen voor een nieuw standaard wapens voor de KL. Welke moeten we dan kopen cq. uit het depot halen??

Steyr aug 8)