Wie komt hoelaat en waar op voor de Landmacht.

Gestart door Defensieforum, 26/03/2005 | 20:19 uur

raiden

#63
Citaatmaar ik dacht dat je met de sporttest langer moest fietsen dan 12/16 minuuten. ik zit nu een week of 2 op fitness(ben een beetje laat begonnen maja) en fiets zonder problemen 25 minuuten, ik heb veel meer moeite met hardlopen.....

Ik heb zelf nog geen sporttest gehad, maar zover ik heb gehoord is t zo dat t fietsen wel steeds zwaarder wordt. Zover ik weet krijg je eerst je gewicht in watts, dus bv 65 watts! en dan komt er meen ik elke minuut de helft van je gewicht erbij. Dus bv:
1e :62
2e :93
3e :124
4e :155
5e :186
6e :217
7e :248
8e :279 enz. enz. enz ( nie lette op rekenfoutjes ;))

Maar dit weet ik niet zeker. So correct me if im wrong!!!!!
En je moet de hele tijd tussen de 70 en 80 rpm blijven!
Dus het is nie gewoon fietse, t wordt steeds zwaarder!!!

groetjes kelly

JóhnK

Wie begint er nog meer 4 juli in Oirschot?

smartguy

ik heb 2 juni keuring gehad PO en sportest PO was geen probleem heb 3 kwartier gepraat met iemand en die had het al snel door.

sportest ging ietsje minder dacht ik zelf krachttest weet ik niet veel van heb gedaan wat ik kon  en die mensen zeiden verder ook niks of het goed of fout was fietsen heb 11 min gefietst ipv 12 en ben toch goed gekeurd.

zelfs voor cluster 4 terwijl ik maar cluster 2 nodig had ik ga namelijk hoop ik voor de opleiding AMV onder officier.

ik heb er erg zin in en moet 20 julli voor doe commisie komen

rambo17

#60
een kameraad van mij moest 2.4 km hardlopen in 12 min..
en voor orientatiejaar is dat niet egt belangrijk..

dat is alles wat ik weet.. ::)

bouke

Citaat van: rambo17 op 19/05/2005 | 14:43 uur
hahaha jah was er net mee bezig hij is nou weer goed volgens mij..
jah dat was shifty heb nu speirs.. ;)

waarvoor heb jij de keuring??

ik heb alle keuringen op dezelfde dag, wil Onderofficier bij de cavalerie worden  ;D

maar ik dacht dat je met de sporttest langer moest fietsen dan 12/16 minuuten. ik zit nu een week of 2 op fitness(ben een beetje laat begonnen maja) en fiets zonder problemen 25 minuuten, ik heb veel meer moeite met hardlopen.....

rambo17

zo te horen ist eigenlijk wel een makkie 15 min fietsen is nie egt bijzonder veel.. mjaa 7 juni moet ik naar de keuring.. ;D

Balic

#57
Keuring bestaat uit een (1) psychische onderzoek: Bestaande uit die vragenlijst en een interview met een psycholoog.

Daarna krijg je een (2) medisch onderzoek, dan gaan ze kijken of je gewrichten/oren/ogen goed werken.
(als je voor je AMO komt keuren moet je ook in een potje pissen en naar de tandarts)

(3) Sporttest bestaat uit een kracht en conditietest.
Bij de krachttest moet je met AL je kracht tegen verschillende apparaten aanduwen (voor rug,buik,benen,armen,schouders/borst)
die je niet in beweging kan krijgen, je kracht die je uitoefend wordt gemeten door dat apparaat (dus zorg dat je hard aan je spiermassa werkt)
De conditietest bestaat uit...fietsen, das het enige, je moet dan voor cluster 3/4 iets van 12 tot 16min kunnen fietsen. (Maar voor Oriëntatie-jaar hoeft je dat nog niet te kunnen)

Dan moet je weer naar een ander gedeelte van het gebouw waar je te horen krijgt of je het wel of niet gehaald hebt.

Rian

Hoe gaat z,n keuring dan bij het orienatie jaar... zou je me wat info kunne geven ...
ik ga woensdag naar een voorlichting avond  ...
In het noorderpoortCollege, dus daar zal ik ook wel wat te horen krijgen hoe alles gaat enzo..
maar mischien weet iemand die al es is geweest wat meer
:)

Rian

Okeej dan ..
Maja werk nu ook al flink aan me cconditie
;) ;)

rambo17

jah presies orientatiejaar heeft zo zijn voordelen.. der word een jaar flink aan je conditie gewerkt en als je alles haalt krijg je voorrang op een baan.. ;D

Rian


Rian

Citaat van: rambo17 op 20/05/2005 | 16:46 uur
Ja das balen ben ook al een keer gezakt ik kon wel door voor et orientatiejaar maar heb ik niet gedaan met me domme kop, want dan zou ik rond deze tijd een mbo diploma hebben en et leger in gaan. heb nu tog gekozen voor orientatiejaar 7 juni heb ik daar de keuring voor dan heb ik alles op 1 dag.. hopen dat ik er door kom. ::)


Hoe gaat dat precies dan ... z,n keuring voor het orienatiejaar...
En  als je daar dan niet door heen komt..
ja als ik 19 mei er wel door heen was gekomen had ik 17 okt zo het leer in gekunt. maja..  maar mag het nog een keer weer proberen na me examens de keuring... en anders maar proberen bij het orientatiejaar.... het gaat me gewoon lukken
:) :) :)

dhrgert

Nooit geschoten is altijd mis..

rambo17

Ja das balen ben ook al een keer gezakt ik kon wel door voor et orientatiejaar maar heb ik niet gedaan met me domme kop, want dan zou ik rond deze tijd een mbo diploma hebben en et leger in gaan. heb nu tog gekozen voor orientatiejaar 7 juni heb ik daar de keuring voor dan heb ik alles op 1 dag.. hopen dat ik er door kom. ::)

Rian