Onderdelen AMO NATRES

Gestart door Aibeethoven, 30/03/2005 | 17:10 uur

Ap

kan iemand mij vertellen welk cluster natres is?> 
3?
Luctor et Emergo

BusyBee

Theorie.?? stelt niets voor... de meeste tijd ben je toch praktisch bezig... ze vertellen je vaak een stukje theorie en je brengt het dan direct in de praktijk... je bent 90% praktisch bezig.. ik zal in het kort uitleggen hoe de AMO-Natres eruit ziet...

Ik moest zondagavond opkomen... je krijgt dan eerst een kamer aangewezen.. (vrouwen apart) dan krijg je uitleg over je uitrusting en moet je kast inpakken volgens voorschrift en alles "mesbreed" leggen ;D

maandag gelijk beginnen om 06:00... (dat zal heel de week zo door gaan.. van 06:00 tot 23:00 een heel druk programma....)
De eerste week ga je het volgende doen...
Je gaat als eerste exercitie doen en de volgende dingen komen in die week allemaal aan de orde... exercitie, wapenleer, hindernisbaan, touwbaan, klimtoren, sport, verbindingen, militair recht, NBC les, simulator schieten, de kern is die week wapenleer en exercitie...

De tweede week wordt een veld week.. en zal er ongeveer als volgt uitzien:

maandags ga je naar de schietbaan om echt te schieten en je gaat de MOR in, dit is een kamer met CS gas erin daar moet je dan je gasmasker dril in uitvoeren.. en tja.. als je masker niet goed sluit.... ;D
Dinsdags ga je het veld in, en daar wordt je onderwezen in het GOBS systeem en dat staat voor "Gevechts Opleidings Buby Syteem" daar vallen de volgende lessen onder:
Patrouilles, basiskamp aanleggen, luisterposten, verplaatsen bij nacht, wachtposten, beveiling, afstand schatten, fysieke opdrachten, diverse verplaatsings technieken van overdag en s'nachts.
De laatste dag krijg je een pittige FT en MT (Fysieke training en Mentale training) bij mij bestond dat uit een 7 kilometer lange hardloop mars.. met volle bepakking en door ruw terrein, toen we eindelijk bij de vrachtwagens kwamen om terug te gaan naar de kazerne... moesten we na 10km er weer uit en nog een 5 kilometer door de polder rennen... pff... en toen moesten we gaan zitten en werd ons verteld "jullie zijn nu militair"

Nou dat was globaal zo'n beetje hoe zo'n AMO-Natres eruit ziet... de normalen KL AMO duurt 4 maanden, dus ze kunnen je lang niet alles geven wat normaal de bedoeling is... maar de rest krijg je in later in de AMO + die door je bataljon wordt gegeven en de rest leer je tijdens het meedraaien in je groep.....

Zo... khoop dat je er wat aan hebt...
Teunis..
20 natresbat Den Haag..!! dan zie ik je binnenkort daar... ;)


suelza

Hoe pittig is de theorie eigenlijk die je krijgt? Is het te behappen, of zit je in het weekend thuis nog te studeren?
Omdat ik het zeg!

Buitenstaander?

Citaat van: Aibeethoven op 11/04/2005 | 11:29 uur
Is de AMO van de NATRES een soort kompakte cq. spoed versie van de "gewone" KL AMO? Of is die van de NATRES echt beduidend anders?

Ja het is de verkorte versie, je leert ook de basis dingen, 2de week idd, tijdens de bivak leren om jezelf en anderen te camoufleren, lekker modderen etcetera ;D

Ros

Citaat van: Aibeethoven op 11/04/2005 | 11:29 uur
Is de AMO van de NATRES een soort kompakte cq. spoed versie van de "gewone" KL AMO? Of is die van de NATRES echt beduidend anders?

Je leert er wel camoufleren heb ik gehoord. Altijd en overal met camo op je snuit.

Aibeethoven

Is de AMO van de NATRES een soort kompakte cq. spoed versie van de "gewone" KL AMO? Of is die van de NATRES echt beduidend anders?
Once more unto the breach my fiends. Once more.

Buitenstaander?

Citaat van: Aibeethoven op 03/04/2005 | 16:35 uur
Ik zal het nog even samenvatten en misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest.
Ik ben bij de NatRes gegaan omdat:
A) die een vacateure hadden
B) die in het weekend dienst hebben zo dat ik nog kan studeren
C) ik muzikant ben en zo in een professioneel orkest kan spelen.

Ik vind het niet erg dat ik een AMO moet doen en andere oefeningen (en bivak). Daarom ben ik bij de KL gegaan en niet bij een ander orkest. Wat ik met die "99,9%-opmerking" wil zeggen is het volgende: wij hebben als kapel voornamelijk muzikalen taken en af en toe iets anders. Ik had het niet erg gevonden om een keer vaker te gaan schieten of op bivak te gaan.

Ik hoop dat het nu voor iedereen duidelijk is wat ik bedoel.

Vriendelijke en Muzikale Groeten,

Moi (zie links boven naast dit bericht :))

Is helemaal duidelijk ;D

Aibeethoven

Ik zal het nog even samenvatten en misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest.
Ik ben bij de NatRes gegaan omdat:
A) die een vacateure hadden
B) die in het weekend dienst hebben zo dat ik nog kan studeren
C) ik muzikant ben en zo in een professioneel orkest kan spelen.

Ik vind het niet erg dat ik een AMO moet doen en andere oefeningen (en bivak). Daarom ben ik bij de KL gegaan en niet bij een ander orkest. Wat ik met die "99,9%-opmerking" wil zeggen is het volgende: wij hebben als kapel voornamelijk muzikalen taken en af en toe iets anders. Ik had het niet erg gevonden om een keer vaker te gaan schieten of op bivak te gaan.

Ik hoop dat het nu voor iedereen duidelijk is wat ik bedoel.

Vriendelijke en Muzikale Groeten,

Moi (zie links boven naast dit bericht :))
Once more unto the breach my fiends. Once more.

Buitenstaander?

Citaat van: Aibeethoven op 02/04/2005 | 21:18 uur
Ik moet zeggen dat 99,9% van onze diensten mbt de fanfare zijn... :-\

Ja sorry als ik je verkeerd begrijp, je klinkt niet zo enthausiast dat je werk voor 99,9 uit de fanfare bestaat.
Maar je gaat toch om een bepaalde reden in de fanfare? omdat je het leuk vindt om muziek te maken, of het leuk vindt om bij verschilende gelegenheden met een groep muziek te maken?
Dus als je werk daar ook voor 99,9 procent uit bestaat, dan is dat nog mooi?

Iedereen gaat denk ik om een bepaalde reden bij de krijgsmacht, en je weet ook natuurlijk dat er dingen bij zitten die je minder leuk vindt, dat is bij alles zo, en dat vindt je dan ook geen probleem.
Maar als je werk uit 99,9% procent bestaat  uit het werk wat niet de reden is waarom je bij een krijgsmacht wilde, dan heb je volgens mij wel een verkeerde tak gekozen, correct me if i,m wrong!

Maar volgens mij is dit een andere topic, je vroeg watvoor onderdelen je in de amo kan verwachten, hoop dat je daar nu een betere beeld van hebt ;D

Aibeethoven

Ik moet zeggen dat 99,9% van onze diensten mbt de fanfare zijn... :-\
Once more unto the breach my fiends. Once more.

Buitenstaander?

#14
Citaat van: Aibeethoven op 01/04/2005 | 14:36 uur
Ik ben eigenlijk vanaf 1 maart aangesteld maar de mensen bij het KPU-bedrijf en die mijn kontrakt maken zijn volgens mij niet zo heel erg snel.
CitaatMaar ja ook al ben je militair, bij de muziekcorps verwachten ze niet dat je hoe je moet schieten ( om maar een voorbeeld te noemen )
Net als verpleegkundigen.
Die combinatie die je wilt is dan erg moeilijk lijkt me.
Ik snap ff niet wat je hier mee bedoeld (sorry). Ik begrijp natuurlijk dat wij ook onze taken tbv defensie hebben. Helaas hebben de andere muziekkorpsen binnen defensie dit niet. Het is ook fijn bij de NATRES dat wij in het weekend dienst hebben zodat ik nog kan studeren (ik begin in september een nieuwe studie).Groeten,

Aibeethoven


Sorry dat ik onduidelijk overkom.
Bedoel dat ontdanks natuurlijk dat je een militair bent, en natuurlijk de verplichte onderdelen hebt die je onder de knie moet hebben, minder verwacht wordt, dat je de gevechts en beveiligings tactieken regelmatig oefent, of heb ik nu een verkeerd beeld van de fanfare? als dat zo is mijn excuses gelijk.

Ik zeg niet dat het niet van je verwacht kan worden voor meer dingen in gezet te worden, dan alleen voor de fanfare, je bent militair of je bent het niet.
Maar net als bij de verpleegkundigen wordt er misschien minder aandacht aan besteed?
en ben straks misschien een mede natresser hoor ;D

Aibeethoven

Ik ben eigenlijk vanaf 1 maart aangesteld maar de mensen bij het KPU-bedrijf en die mijn kontrakt maken zijn volgens mij niet zo heel erg snel.
CitaatMaar ja ook al ben je militair, bij de muziekcorps verwachten ze niet dat je hoe je moet schieten ( om maar een voorbeeld te noemen )
Net als verpleegkundigen.
Die combinatie die je wilt is dan erg moeilijk lijkt me.
Ik snap ff niet wat je hier mee bedoeld (sorry). Ik begrijp natuurlijk dat wij ook onze taken tbv defensie hebben. Helaas hebben de andere muziekkorpsen binnen defensie dit niet. Het is ook fijn bij de NATRES dat wij in het weekend dienst hebben zodat ik nog kan studeren (ik begin in september een nieuwe studie).

Groeten,

Aibeethoven
Once more unto the breach my fiends. Once more.

Buitenstaander?

Citaat van: Aibeethoven op 01/04/2005 | 10:14 uur
Citaat van: Buitenstaander? op 31/03/2005 | 22:07 uur
Maar je hebt toch zelf gekozen om bij de muzikanten te gaan?

Dat is eigenlijk ook mijn beroep.... :-\ Maar het gaat natuurlijk om de kombinatie van spelen in een goed orkest en de KL activiteiten cq. diensten er bij. ;)

Ja dat is begrijpelijk dat je dan voor de combinatie gaat, anders zou je wel in het burgerleven bij de fanfare gaan.
Maar ja ook al ben je militair, bij de muziekcorps verwachten ze niet dat je hoe je moet schieten ( om maar een voorbeeld te noemen )
Net als verpleegkundigen.
Die combinatie die je wilt is dan erg moeilijk lijkt me.
Of je gaat voor beide kan ook misschien.
Je gaat toch bij de Natress?

Aibeethoven

Citaat van: Buitenstaander? op 31/03/2005 | 22:07 uur
Maar je hebt toch zelf gekozen om bij de muzikanten te gaan?

Dat is eigenlijk ook mijn beroep.... :-\ Maar het gaat natuurlijk om de kombinatie van spelen in een goed orkest en de KL activiteiten cq. diensten er bij. ;)
Once more unto the breach my fiends. Once more.

Buitenstaander?

Maar je hebt toch zelf gekozen om bij de muzikanten te gaan?