’Groot–Brittannie haalt 5500 militairen uit Irak’

Gestart door Ton de Zwart, 04/04/2005 | 14:54 uur

Ranger87

en dat is het nu niet dan bovendien somalie doet het behoorlijk wat beter zonder regering dan met regering op dit moment. Irak heb ik al de hoop mee opgegeven alhoewel het geweld op dit moment daar lijkt af te nemen. begin in in ieder geval met een langzame terugtrekking!!!  

oud_zijde

dat is nu eenmaal niet mogelijk.

De regering heeft geen vuisten en geen geloofwaardigheid momenteel, als je nu de militairen daar van de straten haalt is het binnen 5 jaar vergelijkbaar met Somalie of Afghanistan tijdens de Taliban.

beide situaties zijn niet wenselijk

It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Ranger87

nee mourning maar het is en blijft een feit dat het gewoon daar een grote bende is plus de troepen hebben al genoeg gedaan de regering itself moet het maar eens overnemen.

Ros

Een gekozen volksvertegenwoordiging is niet de norm voor de status democratie. In de landen die je noemt zijn er inderdaad gekozen volksvertegenwoordigingen. Je geeft zelf ook al aan dat deze behoorlijk corrupt zijn. De boel flessen tijdens verkiezingen, mensen/groepen uitsluiten van het recht om je kandidaat te stellen en zelfs mensen (vaak vrouwen) de stemrecht onthouden is in mijn ogen ook geen democratie.

Je ziet het dagelijks ook dat de verkozen democratische vertegenwoordiging in Irak door de "oppositie" niet echt gewaardeerd word.

Ton de Zwart

Citaat van: Ros op 27/04/2005 | 11:59 uur
..... De eerste islamitisch,democratisch land moet nog opstaan.....

Er zijn toch wel Islamitische landen die in opzet democratisch zijn. Het grootste moslimland Indonesië heeft een gekozen president en een parlement. Dat die erg currupt zijn is een ander verhaal, maar het is wel een democratie in principe.  Dat geldt ook voor Pakistan, Maleisië, Turkije, Tunesië en Libanon.  Misschien zijn er nog meer, maar dan moet ik even dieper graven......

Ros

Citaat van: Mourning op 26/04/2005 | 23:22 uur
Twee operaties dat klopt inderdaad.


En inderdaad zal je Irak bij de hand moeten nemen omdat het NOOIT een ontwikkelde democratie heeft gekend, dat kost tijd en veel gedult, zeker in een samenleving en cultuur die daar gemengde gedachten over heeft.

Regards,

Mourning  :)

Ik heb niet de illusie dat Irak ooit en democratie zal kennen. De eerste islamitisch,democratisch land moet nog opstaan.

Mourning

Twee operaties dat klopt inderdaad.

Ranger ben jij het prototype mens dat bij de eerste tegenslagen wegloopt??? Enig idee wat de ramificaties op de lange termijn zijn als de VS en haar bondgenoten binnen nu en een half jaar weggaan?

En inderdaad zal je Irak bij de hand moeten nemen omdat het NOOIT een ontwikkelde democratie heeft gekend, dat kost tijd en veel gedult, zeker in een samenleving en cultuur die daar gemengde gedachten over heeft.

Regards,

Mourning  :)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

KapiteinRob

Citaat van: oud_zijde op 04/04/2005 | 17:49 uur
Afghanistan is een NATO missie, het is niet of Nederland of Groot Brittannie die een bepaald verzoek naar buiten brengt maar de NATO als een geheel.



Volgens mij is het zo dat in Afghanistan twee "operaties" plaatsvinden, namelijk ISAF o.l.v. de NAVO en terroristen jagen o.l.v. de Amerikanen in Enduring Freedom.

Ranger87

NATO heeft zich trouwens nooit echt actief bezig gehouden met Irak maar meer met afghanistan.
Engeland begint ook een beetje genoeg te hebben van het gezeik omtrent Irak en vind het ook welletjes maar das wat engeland vind niet wat de NAVO ervan vind.

Ranger87

roen amerika werd aangevallen werd voor het eerst door de NAVO (Daar zit amerika ook in) een artikel 5 ingezet. dat wil zeggen ieder lid moet meehelpen te vechten tegen de vijand die amerika aanviel. Engeland en nederland behoren ook tot de navo en zijn dus verplicht mee te doen.

Sharona

Citaat van: oud_zijde op 04/04/2005 | 17:49 uur
Afghanistan is een NATO missie, het is niet of Nederland of Groot Brittannie die een bepaald verzoek naar buiten brengt maar de NATO als een geheel.

Dan is bij deze mijn vraag beantwoord ;)
Maar waarom besloot de NATO dan om (nu de missie in Irak over is) militairen te zenden naar afghanistan?.. of is het meer 'eenzelfde' missie, aangezien ze hier in afghanistan op osama bin laden gaan jagen..?

Ranger87


oud_zijde

Afghanistan is een NATO missie, het is niet of Nederland of Groot Brittannie die een bepaald verzoek naar buiten brengt maar de NATO als een geheel.

It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Sharona

Wie kwam er eerder met deze missie?
Ik bedoel, gaan de Nederlanders o.l.v. de Britten naar Afghanistan? Of is het andersom?
Want de britten gaan nu naar Afghanistan terwijl de Nederlanders ook een 'missie naar Afghanistan hebben,
dat is me nog een beetje onduidelijk..

oud_zijde

mjah ik dacht toch zeker aan 5 tot 10 jaar aan het handje ja net als de Balkan
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.