''Special Forces'' Afghanistan

Gestart door Balic, 23/05/2005 | 16:03 uur

oud_zijde

idd ik kan me nog die documantaire van Zembla herinneren over die hinderlaag in Irak.

ik vond het best een goed en duidelijk verhaal maar elke betrokkene moest wel ff gevraagd worden of hij iemand heeft gedood en wat hij ervan vind of wat hij dacht toen hij de dode marechaussee zag ... wtf denk je dat hij dacht!!!
hij zal geen vrolijk liedje hebben staan neurien iig >:(

op school werd mij altijd geleerd dat als je een vraag stelt altijd eerst bij jezelf moet nagaan of je die vraag zelf kunt beantwoorden want anders is het een verspilde vraag.
dus ofwel die journalisten zijn nogal simpel ofwel ze zijn uberhaupt niet geinteresseert in het verhaal maar in een bevestiging van hun wereldvisie (alle militairen zijn moordenaars!)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

KapiteinRob

Citaat van: rocco2000 op 17/06/2005 | 14:52 uur
damn, daar zit wat in! Ik vergeet elke keer weer hoeveel macht de media eigenlijk hebben en hoe je door het handig stellen van vragen een heel andere richting aan zo'n gesprek kan geven.

Zeker als je je bedenkt dat de TV volgens mij de meeste invloed heeft. En laten vooral bij NOVA en het NOS-journaal nu juist van die overwegend met een links signatuur behepte figuren werken! Daar staat defensie duidelijk niet op het favorietenlijstje en volgen ze dus (de Nederlandse) militairen overdreven kritisch en is manupulatie van interviews zeker een niet te onderschatten mogelijkheid!

Daantje


rocco2000

Citaatja dat is Nederlandse journalistiek op zijn best ... stellen geen vragen omdat ze antwoorden willen krijgen maar ze stellen vragen omdat ze specifieke antwoorden uit willen zenden.

er wordt vooral veel naar kills gevraagd niet niet hoe of waarom maar specifiek en doelgericht emmeren over doden ... blij toe dat die Nederlanders niet met ze wilden praten anders had je nu weer kamervragen
damn, daar zit wat in! Ik vergeet elke keer weer hoeveel macht de media eigenlijk hebben en hoe je door het handig stellen van vragen een heel andere richting aan zo'n gesprek kan geven.
vrijwillig, niet vrijblijvend

oud_zijde

Citaat van: Ros op 17/06/2005 | 12:44 uur

Ook gezien. Ik heb het woord "kill" nog nooit zo vaak gehoord.
ja dat is Nederlandse journalistiek op zijn best ... stellen geen vragen omdat ze antwoorden willen krijgen maar ze stellen vragen omdat ze specifieke antwoorden uit willen zenden.

er wordt vooral veel naar kills gevraagd niet niet hoe of waarom maar specifiek en doelgericht emmeren over doden ... blij toe dat die Nederlanders niet met ze wilden praten anders had je nu weer kamervragen
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

Citaat van: Daantje op 17/06/2005 | 12:40 uur
Je wil me toch niet vertellen dat je voor deze reportage nog niet wist dat ze in Kandahar zitten?!
nee dat was mij idd nog niet duidelijk
Citaat
Waarschijnlijk waren "onze" commando's hier niet bij aanwezig, maar 100% zeker kan ik het niet zeggen natuurlijk. Wel dat het me erg twijfelachtig lijkt gezien de dingen die ik daar vandaan wel weet.
kun je de dingen delen met de gemeente?
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Ros

#36
Citaat van: Daantje op 12/06/2005 | 15:25 uur
Ik weet niet in hoeverre het daadwerkelijk wat is, maar wil het toch even melden:
De jacht op de Taliban in Afghanistan
NOVA ging mee met de jacht op de Taliban in de bergen van Afghanistan, het gebied waar ook de Nederlandse commando's actief zijn.
De reportage wordt in twee delen uitgezonden, op maandag 13 en dinsdag 14 juni.

Ook gezien. Ik heb het woord "kill" nog nooit zo vaak gehoord.

Daantje

Citaat van: oud_zijde op 17/06/2005 | 09:57 uur
niet echt om over naar huis te schrijven die documantaire maar wel aardig ... de commando's hebben hun basis dus in Kandahar

ik zag gister toevallig op CNN dat Afghaanse troepen samen met 'us led coalition forces' in een vuurgevecht waren geraakt waarbij een aantal vijanden waren gedood en een 12tal waren gevangen bij Kandahar.

maar op internet vind ik hier helemaal nix meer over terug misschien onze mannen geweest? want die missie is nogal geheimzinnig normaal gesproken staat het gelijk als breaking news zo'n beetje op de site van CNN als er wat rebellen gedood worden

Je wil me toch niet vertellen dat je voor deze reportage nog niet wist dat ze in Kandahar zitten?!

Waarschijnlijk waren "onze" commando's hier niet bij aanwezig, maar 100% zeker kan ik het niet zeggen natuurlijk. Wel dat het me erg twijfelachtig lijkt gezien de dingen die ik daar vandaan wel weet.

oud_zijde

niet echt om over naar huis te schrijven die documantaire maar wel aardig ... de commando's hebben hun basis dus in Kandahar

ik zag gister toevallig op CNN dat Afghaanse troepen samen met 'us led coalition forces' in een vuurgevecht waren geraakt waarbij een aantal vijanden waren gedood en een 12tal waren gevangen bij Kandahar.

maar op internet vind ik hier helemaal nix meer over terug misschien onze mannen geweest? want die missie is nogal geheimzinnig normaal gesproken staat het gelijk als breaking news zo'n beetje op de site van CNN als er wat rebellen gedood worden
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Daantje

Ik weet niet in hoeverre het daadwerkelijk wat is, maar wil het toch even melden:
De jacht op de Taliban in Afghanistan
NOVA ging mee met de jacht op de Taliban in de bergen van Afghanistan, het gebied waar ook de Nederlandse commando's actief zijn.
De reportage wordt in twee delen uitgezonden, op maandag 13 en dinsdag 14 juni.

Daantje

Citaat van: Ice^ op 24/05/2005 | 21:48 uur
er heeft in de onderofficier een artiekeltje gestaan met wat ze op de man hadden. globaal dan. dus tacbe's, c8 met aimpoint. lowe rugzak etc.

mvg

Aha, had ik het daar dus gelezen ;D

Ice^

ik wou net zeggen, a.s weekend ga ik natres oefening coordineren en daar staat boven aan de materieel lijst dat deze NIET doorgespeelt mag worden. alleen aan de bc en de ovd ;) dus verwacht geen lijsten.

er heeft in de onderofficier een artiekeltje gestaan met wat ze op de man hadden. globaal dan. dus tacbe's, c8 met aimpoint. lowe rugzak etc.

mvg
"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."

oud_zijde

helemaal alsof ze op het vliegtuig stappen met alles wat ze de hele missie nodig hebben

gewoon de standaard bende, een karabijn, een pistool, wat handgranaten, munitie een zak vol eten en alcoholvrij bier

dit soort dingen worden bij infanterie eenheiden al niet vrij gegeven laat staan voor speciale eenheden ... ik zou mijn adem er iig niet voor inhouden als ik jouw was
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Dirites

#29
Citaat van: Jefferson op 24/05/2005 | 19:27 uur
Vertel jij mij dan maar wat ze allemaal wel en niet mee hebben genomen voor deze missie!

ze hebben mij o.a niet meegenomen  ;D

dit kun je ongeveer verwachten: Glock, C8, C7, M249, m240, L96-A1 ,M 47 Dragon ,M-136 AT-4

Daantje