''Special Forces'' Afghanistan

Gestart door Balic, 23/05/2005 | 16:03 uur

toonV

Citaat van: Jefferson op 23/05/2005 | 21:06 uur
Kan iemand mij inmiddels al vertellen wie er precies aan deze missie deelneemt en met wat voor gear?

Denk niet dat zoveel nut heeft omdat hier neer te schrijven...
three one one, second to no one

Daantje

Is daar dan niet genoeg over in de pers verschenen? Er zitten commando's aangevuld met wat mariniers en verder dan nog 4 chinooks inclusief het daarvoor benodigde KLu-personeel.
Wat wil je nog meer precies dan? Namen, rangen, rnrs? Ga er maar van uit dat datgene wat bekend mag zijn, bekend is via media en meer info valt er dus niet over te geven.
Ook over de uitrusting is een stuk in de krant geweest, zal kijken of ik dat nog even voor je kan vinden.

Balic

Kan iemand mij inmiddels al vertellen wie er precies aan deze missie deelneemt en met wat voor gear?

oud_zijde

mja over amber star is ook nauwelijks informatie vrijgegeven en daar doen volgens mij geen Nederlandse speciale eenheden meer aan mee.

reken maar niet op al te veel info hierover
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Daantje

Het gaat prima met de jongens in Afghanistan. Er komt inderdaad weinig over in de media en dat zal zo blijven in principe....ook als er evt. succes geboekt wordt. KCT heeft hier uiteraard zijn redenen voor en willen/doen dat zeker niet voor niets.

Dennis123

Deze missie is als geheim bestempeld, het was al een blunder dat men er op het nieuws over ging vertellen. Officieel was het de bedoeling dat niemand nu van deze missie geweten had. En dus ook niet van arrestaties en dergelijke. Dus zie het maar zo: Geen nieuws, is goed nieuws

KapiteinRob

Nou denk ik niet dat als Nederlandse commando's bijvoorbeeld, ik noem maar eens iemand in dit hypotetische geval, O.B.L. oppakken dit buiten de publiciteit blijft. Ik vraag me überhaupt af wat er zo geheim zou kunnen zijn aan eventuele resultaten. Dat je niet over lopende operaties uitwijdt kan ik me natuurlijk wel voorstellen.

HM

Citaat van: toonV op 23/05/2005 | 18:52 uur
Dat waren geen commando's maar mensen van een prt team in een andere provincie. Het kct doet gewoon waar ze voor naar afghanistan gegaan zijn en dat zal niet spectaculair zijn genoeg zijn voor de krant......

En als dat het wel is, wat ook zo kan, is het mischien wel te geheim voor de krant!
Alleen berusting kan ons verslaan

toonV

Dat waren geen commando's maar mensen van een prt team in een andere provincie. Het kct doet gewoon waar ze voor naar afghanistan gegaan zijn en dat zal niet spectaculair zijn genoeg zijn voor de krant......
three one one, second to no one

calimero

Citaat van: Lenoir op 23/05/2005 | 17:09 uur
Citaat van: Jefferson op 23/05/2005 | 16:03 uur
misschien omdat het een soort van geheime operatie is ofzo ???

Zou kunnen, maar wat natuurlijk ook de oorzaak kan zijn, is het feit dat er gewoon (nog?) geen resultaten worden geboekt.....

Er was laatst juist in het nieuws dat Nederlandse commando's een deal hadden gemaakt met een of andere krijgsheer om al zijn wapen depots op te geven. Dit werd juist wel gezien als een grote vooruitgang.
Impossible only takes some minutes longer.

KapiteinRob

Citaat van: Jefferson op 23/05/2005 | 16:03 uur
misschien omdat het een soort van geheime operatie is ofzo ???

Zou kunnen, maar wat natuurlijk ook de oorzaak kan zijn, is het feit dat er gewoon (nog?) geen resultaten worden geboekt.....

Balic

Kan iemand mij vertellen wie (eenheden) er precies en met welke uitrusting naar Afghanistan zijn gestuurd?

Ik vind dat er opvallend weinig informatie op het nieuws is wat betreft de vooruitgang van de missie, misschien omdat het een soort van geheime operatie is ofzo ???