Wissel hier info omtrent de AMBV met elkaar uit

Gestart door Nick, 29/06/2005 | 16:22 uur

MichaelCabo

Citaat van: Kapitein Rob op 18/03/2009 | 16:11 uur
Wat is dan de cultuurshock die je kunt krijgen in de "militaire" opleiding?

Misschien komen mensen in een shock terecht als ze moeten bivakkeren!

KapiteinRob

Citaat van: Lt.Bozz op 18/03/2009 | 15:07 uur
Militair is militair rob

Daar is qua officiele definitie weinig tegenin te brengen. Maar in de praktijk fungeert de marechaussee n.m.m. voor het grootste deel niet als militair, maar als politie-agent/controleur. Maar ik zal daar niet verder over bomen in dit topic.

Citaat van: Lt.Bozz op 18/03/2009 | 15:07 uur
ook als paleiswacht blijft alles meestal behoorlijk strak

Ik kan me anders voorstellen dat paleiswacht staan niet iets is waar je naar uitkijkt. En als je je niet voldoende hebt ingelezen in wat je bij de Kmar te wachten staat en je hoort in de initiele opleiding dat je daar een paar maanden voor joker staat, verbaast het me niets dat je een "cultuurschok" krijgt. Per slot van rekening is wachtlopen wat mij betreft al zouteloos, maar als je het ook nog volkomen nutteloos moet doen.......

Citaat van: Lt.Bozz op 18/03/2009 | 15:07 uur
En waar ik op doel is de militaire opleiding.

Wat is dan de cultuurshock die je kunt krijgen in de "militaire" opleiding?

Lt.Bozz

Citaat van: Kapitein Rob op 18/03/2009 | 14:45 uur
Citaat van: Lt.Bozz op 18/03/2009 | 13:12 uur
Mensen die in een behoorlijke cultuurshock komen en dan stoppen.

Is dat het moment dat ze zich realiseren meer politie-agent dan militair te zijn? Of wanneer ze te horen krijgen dat ze eerst de eer krijgen wat maanden van hun leven te mogen fungeren als paleiswacht?

Militair is militair rob ook als paleiswacht blijft alles meestal behoorlijk strak en na paleiswacht kan het alleen maar strakker worden zoals bij het kmoo.
En waar ik op doel is de militaire opleiding.

From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

KapiteinRob

Citaat van: Lt.Bozz op 18/03/2009 | 13:12 uur
Mensen die in een behoorlijke cultuurshock komen en dan stoppen.

Is dat het moment dat ze zich realiseren meer politie-agent dan militair te zijn? Of wanneer ze te horen krijgen dat ze eerst de eer krijgen wat maanden van hun leven te mogen fungeren als paleiswacht?

Lt.Bozz

#203
Citaat van: Piranha op 17/03/2009 | 23:36 uur
Zit speedmarsen al in de AMO?

Laat het lekker allemaal over je heen komen.
De mensen die uitvallen door blessures komen inderdaad in een aparte groep en mogen gaan revalideren, wanneer gerevalideerd stromen zij in een nieuwe lichting in.
Hoeveel mensen er uitvallen verschilt per lichting in mijn lichting zijn er vrij veel uitgevallen.
Mensen die weggaan door blessures, mensen die iets anders hadden verwacht en het toch te zwaar vinden.
Mensen die in een behoorlijke cultuurshock komen en dan stoppen.
Mensen die worden weggestuurd.
enz enz.

Met de juiste instelling haal je die blauwe baret zeker wel.

Deze reactie is bedoeld voor vincent GL, Piranha !
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

Piranha

Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

Vincent Gl

Citaat van: Cobra4 op 17/03/2009 | 19:58 uur
Citaat van: Vincent Gl op 17/03/2009 | 19:49 uur
Ik zat niet echt te wachten op een vraag op een vraag! Tuurlijk heb ik de instelling om het te halen!
Ben zeer sportief en kan goed presteren onder druk, maar ik vraag iets uit pure nieuwsgierigheid! Ik heb het niet over twijfelen of IK het haal! Dus als iemand een antwoord heeft op mijn eerder gestelde vraag... zie ik graag een antwoord tegemoet

Een "echt" antwoord dan. Er valt geen peil op te trekken hoeveel procent de AMO niet haalt. Een klas met slechte leerlingen scoort hoger in uitval dan een klas met goede leerlingen. Natuurlijk speelt ook de uitval door blessures mee, maar door de invoer van "tussen klassen" met uitvallers die later weer instromen is het gemiddelde cijfer van geslaagden natuurlijk wel gestegen.

Dat is waar! je hebt slechte klassen en goede klassen, ik denk dat zo'n 80-85% het wel haalt toch? je hebt er toch wel over nagedacht waar je aan gaat beginnen! ik wist trouwens niet dat er "tussen klassen waren". moet ik dat zien als een soort van herkansing??? Want blessures heb je ook niet altijd zelf in de hand natuurlijk! Ik bekijk altijd dat dingen die je nog nooit gedaan hebt of die zwaar zijn als een uitdaging en daar door is de drang tot slagen alleen maar groter! Maar wie weet valt het vies tegen want bv. speedmarsen met nieuwe kisten is meer een pijnlijke ervaring dan een uitdaging!! Bedankt voor je antwoord.

Gr Vincent

Cobra4

#200
Citaat van: Vincent Gl op 17/03/2009 | 19:49 uur
Ik zat niet echt te wachten op een vraag op een vraag! Tuurlijk heb ik de instelling om het te halen!
Ben zeer sportief en kan goed presteren onder druk, maar ik vraag iets uit pure nieuwsgierigheid! Ik heb het niet over twijfelen of IK het haal! Dus als iemand een antwoord heeft op mijn eerder gestelde vraag... zie ik graag een antwoord tegemoet

Een "echt" antwoord dan. Er valt geen peil op te trekken hoeveel procent de AMO niet haalt. Een klas met slechte leerlingen scoort hoger in uitval dan een klas met goede leerlingen. Natuurlijk speelt ook de uitval door blessures mee, maar door de invoer van "tussen klassen" met uitvallers die later weer instromen is het gemiddelde cijfer van geslaagden natuurlijk wel gestegen.
Peloton 3 602 Sqn

Vincent Gl

Ik zat niet echt te wachten op een vraag op een vraag! Tuurlijk heb ik de instelling om het te halen!
Ben zeer sportief en kan goed presteren onder druk, maar ik vraag iets uit pure nieuwsgierigheid! Ik heb het niet over twijfelen of IK het haal! Dus als iemand een antwoord heeft op mijn eerder gestelde vraag... zie ik graag een antwoord tegemoet

Cobra4

#198
@Vincent Gl

Hoezo? Je begint toch wel aan de AMO met de instelling dat je het gaat halen? Dan maakt het toch niet uit hoeveel mensen er afvallen. Jij wilt toch bij de groep horen die de AMO succesvol doorloopt?
Peloton 3 602 Sqn

Vincent Gl

Ik begin 18 mei met de AMO, nou zit ik me af te vragen hoeveel procent er tijdens de AMO afvallen! (niet kwa gewicht natuurlijk ;) )
Heeft iemand Cijfers????

Roy B

Oké. Bedankt. Dit is duidelijkheid.

Dan weet ik tenminste een beetje waar ik rekening mee kan houden.
...

OWMRemco

De AMO van de KL en de KMar is vrijwel gelijk. Hierdoor is Arjens antwoord al een stuk beter dan geen antwoord, hij geeft tenminste als enige antwoord na eigen ervaring.

De eerste 4 weken zijn inderdaad intern.

MichaelCabo

Citaat van: Arjen_d op 22/02/2009 | 15:03 uur
Goh ik dacht toch echt dat ik een zinnig antwoord gaf waar betrokkene wat aan had.

Maar blijkbaar word een mening zonder ervaring meer gewaardeerd dan iemand met ervaring  ::)

Volgens mij gaf jij toch echt aan, bij de KL moet je de eerste 4 weken binnen slapen, dit is dus een antwoord waar ik niet veel aan zou hebben.

Als ik jou vraag hoeveel een patatje kost bij Snackbar Joppie, en jij verteld mij dat een patatje bij Snackbar Mayo 1,50 kost, dan heb ik daar niet zoveel aan toch? Behalve een indicatie van wat het zou kunnen zijn, het hoeft niet perse hetzelfde te kosten bij allebei de snackbars.

En dat erbuiten gelaten, wat ik zei had geen eens betrekking op jouw antwoorden, maar op die van de posters na jou.


KapiteinRob

Citaat van: Arjen_d op 22/02/2009 | 15:03 uur
Maar blijkbaar word een mening zonder ervaring meer gewaardeerd dan iemand met ervaring  ::)

Hou je er wel rekening mee dat het hier de mening betreft van iemand die wel ervaring gaat krijgen?  ::)